fbpx

HONDA E4-01 CONCEPT SCOOTER

Ο καλλίγραμμος πρόγονος του Ιntegra

Επτά χρόνια πριν από την εμφάνιση του φετινού Honda Integra 700, στο Σαλόνι του 2005 στο Τόκιο, εμφανιζόταν ένα πολύ όμορφο concept scooter – πρωτότυπο σκούτερ – το Honda E4-01. To παράδοξο είναι ότι η Honda το ονόμαζε “αυτόματη σπορ μοτοσυκλέτα”…

Έτσι ξεκίναγε το 2005 το δελτίο τύπου της Honda για το Ε4-01 “Κρυμμένο κάτω από το λεπτή, φιλική προς τον χρήστη φόρμα φιλοξενούνται προηγμένες τεχνολογίες που δίνουν σε αυτή την αυτόματη σπορ μοτοσυκλέτα υψηλά επίπεδα άνεσης και επιδόσεων”… απίστευτο. Κι εμείς θα παίρναμε όρκο ότι πρόκειται για καθαρόαιμο σκούτερ, αλλά ποιος ξέρει για κάποιο λόγο οι Ιάπωνες το βάφτιζαν “μοτοσυκλέτα”. Ίσως για να απευθύνονται εκτός από τους σκουτερίστες και στους μοτοσυκλετιστές. Κάτι που ισχύει και για το Honda Integra 700 εξ άλλου…

“Διατηρώντας το ιδανικό του καλύτερου κατασκευαστή στον κόσμο, αυτό το μηχάνημα ενσαρκώνει τα τέσσερα “Ε”: Elegance, Excitement, Enjoyment and Ease”, συνέχιζε το δελτίο τύπου. Α, μάλιστα, αυτό σήμαινε το “Ε4” λοιπόν: ομορφιά, συγκίνηση, διασκέδαση και ευκολία.
Όλη η κατασκευή γύρω από το E4-01 ήταν μοναδική και περιστρεφόταν γύρω από αυτούς τους τέσσερις άξονες. Το κομμάτι της σχεδίασης μας έβρισκε απόλυτα σύμφωνους: μοναδικό, αιχμηρό, δυναμικό, πραγματικά σπορ και εντυπωσιακό (για σκούτερ έτσι;). Οι επιδόσεις έρχονταν από έναν μεγάλο κινητήρα 903 κυβικών εκατοστών, την άνεση φρόντιζε η μεγάλη σέλα και τα εξίσου μεγάλα μαρσπιέ/δάπεδο. Η Honda ήλπιζε να αγγίξει τις καρδιές των αναβατών που θέλουν κάτι πιο βολικό και άνετο από μια μοτοσυκλέτα, που θα τους δελέαζε να περάσουν στον κόσμο των σκούτερ.

 

“Η εμφάνισή του είναι γεμάτη καμπύλες και δυναμικές γραμμές, το Ε4-01 θα ταίριαζε απόλυτα να παρκάρει μπροστά σε ένα πολυτελές ξενοδοχείο”, δήλωνε λίγο πιο κάτω στην ανακοίνωση της η εταιρία, για να δηλώσει στη συνέχεια ότι το E4-01 “είναι η πρώτη μοτοσυκλέτα στον κόσμο η οποία συνδυάζει υψηλές επιδόσεις, με πολυδιάστατο άξονα κίνησης, μαζί με κόμπακτ κινητήρα με αποτέλεσμα να προσφέρονται στον αναβάτη χώροι μαζί με στιλ που δεν έχει ξαναπαρουσιαστεί ποτέ πάνω σε δύο τροχούς”. Κάτω από τη σέλα του Ε4-01 υπήρχε χώρος για δύο κράνη, αυτό εννοούσε η εταιρία λέγοντας “χώροι”.


Η σχεδίασή, η συνολική δομή του Ε4, ακολουθούσε τεχνικές σπορ μοτοσυκλετών, όχι μόνο από πλευράς πλαισίου, αλλά και κεντραρισμένης τοποθέτησης των μαζών (κάτι που είναι διαφορετική υπόθεση από το κέντρο βάρους) και κατανομής βάρους. Το Ε4-01 χρησιμοποιούσε έναν σταθερά τοποθετημένο πάνω στο πλαίσιο κινητήρα 903 κυβικών εκατοστών “σε σειρά” όπως μας πληροφορούσε η Honda, χωρίς όμως να ξεκαθαρίζει αν πρόκειται για κινητήρα δικύλινδρο ή τετρακύλινδρο, π.χ. Το πιθανότερο είναι να ήταν δικύλινδρος πάντως, όπως εξ’ άλλου και ο κινητήρας του νέου Integra 700. Το βάρος του “υβριδικού” σκούτερ ανακοινωνόταν κάτω από τα 200 κιλά και οι τροχοί του -σημαντικό!- ήταν 17 ιντσών. Το πιρούνι ήταν ανεστραμμένο και η ανάρτηση τύπου Pro-Link συνεργαζόταν για πρώτη φορά με το διαφορικό/άξονα Pro-Arm.

H ζελατίνα ήταν σχεδιασμένη έτσι ώστε το άνοιγμα στο ρύγχος του σκούτερ να λειτουργεί και αυτό αεροδυναμικά, κατευθύνοντας τον αέρα σε συγκεκριμένο άνοιγμα στην κορυφή της ζελατίνας. Αυτή η τεχνολογία, σύμφωνα με τη Honda, μείωνε τον θόρυβο του αέρα και της δύναμής του, αφήνοντας τον αναβάτη ξεκούραστο στο ταξίδι, χωρίς να αλλοιώνει τα είδωλα η ζελατίνα.
Το Ε4-01 όμως ήταν εφοδιασμένο – στα χαρτιά τουλάχιστον, αφού ήταν μοντέλο έκθεσης και όχι παραγωγής – με ένα πρόσφατα εξελιγμένο “αυτόματο σπορ κιβώτιο ταχυτήτων”, που ήταν εύκολο στη χρήση και πρόσφερε παράλληλα και πολύ εντυπωσιακές επιδόσεις. “Το αυτόματο κιβώτιο του E4-01 μεταφέρει τη δύναμη του κινητήρα στον πίσω τροχό προοδευτικά και αποτελεσματικά, κάνοντας τη βόλτα απολαυστική, μειώνοντας την κούραση και την ενόχληση του σταμάτα-ξεκίνα μέσα στην πόλη”, ανακοίνωνε η Honda και τώρα πια ξέρουμε ότι αναφερόταν στο κιβώτιο με τον διπλό συμπλέκτη DCT, που συναντούμε πλέον και στο Honda Integra 700.


Aυτό ήταν λοιπόν το Honda Ε4-01 του 2005, ένα όμορφο σκούτερ, μπροστά από την εποχή του, που αποτέλεσε το βασικό concept πάνω στο οποίο στηρίχτηκε το Honda Integra 700. Το ποιο από τα δύο σας αρέσει περισσότερο… είναι υποκειμενικό θέμα.