Bαφτίσια και υιοθεσίες
“Πού πάνε και τα βρίσκουν αυτά τα σκούτερ;”. “Στα βάθη της Ασίας” είναι η απάντηση, και ο κάθε εισαγωγέας ευελπιστεί να πάρει μέρος της πίτας των πωλήσεων. Αυτό έκανε και η ισπανική Wottan, η οποία ξεκίνησε με τα – πολύ δημοφιλή εκεί – 125άρια σκούτερ και ανέβηκε πρόσφατα στα 300. Και το Wottan Storm S 300 δεν είναι καθόλου άσχημο.
Το όνομα της “μάρκας” είναι το όνομα της ισπανικής εταιρίας που έχει ξεκινήσει τις δραστηριότητές της γύρω από τα δίτροχα εδώ και 10 χρόνια κι έχει έκτοτε πουλήσει κοντά στις 5.000 μονάδες.
Η WΟΤΤΑΝ ΜΟΤΟR – όπως και πολλές άλλες εταιρίες στην Ευρώπη και όλο τον κόσμο – έχει “κυνηγούς” και πληροφοριοδότες για την Κινεζική -κυρίως- αγορά και μόλις δει κάτι καλό να βγαίνει… ενεργοποιείται.
Οι άνθρωποι της εταιρίας πηγαίνουν στο εργοστάσιο, προσπαθούν να περάσουν τις προδιαγραφές τους και τις ιδιαιτερότητες της κάθε αγοράς, έτσι ώστε να κάνουν το μοντέλο πιο αρεστό και μετά λιώνουν στις διαπραγματεύσεις για το θέμα της τιμής. Όσο πιο κάτω, τόσο καλύτερα, όσο πιο φθηνό τόσο πιο γοητευτικό για τον πελάτη.
ΤΩΡΑ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ μας, το Wottan Storm S 300 έχει ένα σημαντικό ατού: την εμφάνισή του, η οποία είναι ίδια με του μικρότερου Storm 125, που κατάφερε να μπει μέσα στο Top 10 των πωλήσεων 125αριών στην Ισπανία πέρσι.
Δύσκολα πιστεύεις ότι έχει σχεδιαστεί στην Κίνα και η αλήθεια είναι ότι αυτό συνέβη μεν στην Κίνα, αλλά από Ευρωπαίο σχεδιαστή. Είναι αυτό που έλεγε πέρσι η Κινέζα πρόεδρος της Benelli στην Ευρώπη ότι : “σύντομα οι Ευρωπαίοι σχεδιαστές δεν θα βρίσκουν δουλειά στη χώρα τους και θα καταλήξουν όλοι στην Κίνα”…
ΤΟ 300 ΜΟΙΑΖΕΙ ΝΑ έχει βγει από τα σχεδιαστήρια της SYM ή της Kymco ή ακόμα και της Yamaha, χρησιμοποιώντας στοιχεία απ’ όλους , αλλά δημιουργώντας ένα ενδιαφέρον αμάλγαμα ιδεών και γραμμών.
Ο τετραβάλβιδος, υγρόψυκτος κινητήρας προέρχεται από κάποιον γνωστό κατασκευαστή και βγάζει 26 ίππους, ενώ το υπόλοιπο σκούτερ είναι “πλήρες” με τα ABS του, την οθόνη TFT τα LED του και τους έξυπνους διακόπτες.
ΕΙΝΑΙ ΒΛΕΠΕΤΕ ο ανταγωνισμός που βελτιώνει τη “ράτσα”, κι αυτό το διαπιστώνουμε ακόμα και στην εξέλιξη των σκούτερ. Α ναι, το Wottan 300 είναι φτηνό για τα ισπανικά στάνταρ στα 3.900 ευρώ που κοστίζει, ενώ αν ερχόταν με τέτοια τιμή στην Ελλάδα, το “Βοτάν’” θα πήγαινε άπατο…