fbpx

Yamasaki Scooters: Ναι, είναι κανονική εταιρία!

Ο Πατριώτης, ο Γλυκούλης, η Πριγκιπέσσα και οι Βρετανικές Παρθένες Νήσοι…

Πριν από δέκα περίπου χρόνια είχαμε μιλήσει εδώ, στο Scooternet, για αυτή την κινέζικη εταιρία με το ιδιαίτερα προκλητικό όνομα Yamasaki, που έπαιρνε το μισό της Yamaha και το άλλο μισό της Kawasaki, δημιουργώντας ένα αστείο αποτέλεσμα και διέθετε μια ατέλειωτη γκάμα με μοντέλα. Τώρα της ρίχνουμε μια ακόμα ματιά – γιατί την πεθυμήσαμε – για να δούμε σε τι κατάσταση βρίσκεται.

Γράφαμε λοιπόν το το 2012 στο άρθρο μας πως “εκεί που τελειώνει η έμπνευση, αρχίσει η αντιγραφή” σχετικά με την Yamasaki που ιδρύθηκε το 1999 και κατασκευάζει σκούτερ, ηλεκτρικά σκούτερ, μικρές μοτοσυκλέτες και τρίκυκλα. Υποτίθεται τρίκυκλα, γιατί αν πατήσεις πάνω στην ειδική ενότητα, στην ιστοσελίδα της, δεν εμφανίζεται τίποτα.

Το εργοστάσιο συνεχίζει να βρίσκεται στην πόλη Changzhou (160 χιλιόμετρα μακριά από την Σαγκάη), και συνεχίζει να διατηρεί γραφείο στις ΗΠΑ, την Yamasaki USΑ,  πάντα με έδρα τις Βρετανικές Παρθένες Νήσους.

Η πιο σοβαρή αλλαγή που έχει γίνει μέσα σ’ αυτό το χρονικό διάστημα στη Yamasaki είναι η σημαντική μείωση που βλέπουμε στη γκάμα των σκούτερ της και μας κάνει να ανησυχούμε.

Το 2014 η γκάμα “δεν τελείωνε”, αφού μετρούσε, χωρίς καμία πλάκα, 48 μοντέλα!

Όλα αντέγραφαν κάποιο άλλο μοντέλο της αγοράς βεβαίως, μερικά αντέγραφαν το ένα το άλλο (!), και είχαν κινητήρες με κυβισμούς από 50, 110, 125 και 150 κυβικά – δίχρονους και τετράχρονους.

Το πιο ενδιαφέρον όμως είχαν τα ονόματα των σκούτερ της Yamasaki που ήταν ακόμα πιο εμπνευσμένα απ’ ό,τι το όνομα της ίδιας της εταιρίας, όπως (κρατηθείτε από κάπου): Περιστέρι, Κινγκ Κονγκ, Ρομπότ, Γεράκι, Αρπακτικό, Πλατινί (ο γνωστός, παλιότερος Γάλλος ποδοσφαιριστής;), Κρεραυνός (για “Κεραυνός” πήγαινε, αλλά “χάλασε” στο δρόμο), Λάμα, Ομορφιά, Σπουργίτι, Πιγκουίνος, Πατριώτης, Γλυκούλης, Άμμος, Πριγκιπέσσα, Άνεμος και Ήλιος…. απλά και όμορφα πράματα.

Τι έχει γίνει όμως σήμερα, πού έχει φτάσει η γκάμα, πώς ονομάζονται τα μοντέλα της Yamasaki; Τα μοντέλα είναι μόλις έξι! Έχει πέσει περικοπή από το κινεζικό κράτος το πιθανότερο και παράλληλα τα ονόματα έχουν γίνει πολύ σεμνά. Οι εξαλλοσύνες του παρελθόντος κόπηκαν, όπως κόπηκαν και οι δίχρονοι κινητήρες που δεν υπάρχουν πλέον και είναι όλοι τετράχρονοι.

Το πρώτο μοντέλο λέγεται Ρομπότ – Robot (εντάξει αυτό παρέμεινε, μιλάμε για “ονοματάρα”) που είναι ίδιο τα τελευταία 10 χρόνια και απαράλλαχτο, και είναι ένα 125άρι που ζυγίζει – σύμφωνα με την εταιρία – το απίστευτο νούμερο των 88 κιλών!

To δεύτερο είναι το Hawk VIII (ο Γεράκης ο όγδοος!) που είναι κι αυτό φερμένο από τη δεκαετία του 2000 εμφανισιακά, φοράει τετράχρονο 125άρη κινητήρα και ζυγίζει… 150 κιλά, είναι δηλαδή σούπερ βαρύ.

Άντε να υποθέσουμε πως έχουν προβληματικές ζυγαριές εκεί στη Yamasaki, θα το επιβεβαιώσουμε με τα επόμενα μοντέλα.

Το τρίτο μοντέλο, όσο απίστευτο κι αν ακούγεται … “δεν λέγεται”, δεν έχει όνομα, αλλά στην περιγραφή του λέει “Gasoline 50cc Scooter”. Τι πιο γλαφυρό, τι πιο εύστοχο; “Βενζίνη 50 cc Σκούτερ”. Τα λέει όλα.

Α, ναι βάρος 85 κιλά, τρία δηλαδή λιγότερα από το Ρομπότ, το 125άρι;

Υπάρχει επίσης και το V150 που θυμίζει Suzuki 30ετίας και πιο συγκεκριμένα το Address V100, έχει κινητήρα 150 κυβικών και ζυγίζει (άντε πάλι…) 85 κιλά. Δεκάρηδες τροχοί και ταμπούρο πίσω. έτσι;

Το επόμενο, το “New 150cc Gasoline Scooter” κι αυτό με μακρύ περιγραφικό όνομα αντιγράφει επιτέλους κάτι πιο καινούργιο και πιο συγκεκριμένα το Kawasaki J 125/300, αλλά φοράει τον μεγάλο κινητήρα της Yamasaki τον “150άρη” τον καλό και ζυγίζει 148 κιλά, είναι δηλαδή δυο κιλά πιο ελαφρύ από τον Γεράκη τον όγδοο, τον εκατον-εικοσπεντάρη.

Τέλος στη γκάμα της εταιρίας υπάρχει κι άλλο ένα “150cc Gasoline Scooter” (αδέλφια μάλλον) που βγαίνει και σε 175άρι, έχει την πιο μοντέρνα εμφάνιση όλων και φοράει μπροστά στην ποδιά ένα ασύμμετρο φανάρι με δύο προβολείς σε στυλ BMW R 1250 GS.

Μάλιστα το σκούτερ φοράει τρακτερωτά λάστιχα και περνιέται για Adventure παρακαλώ. Τι, πόσα κιλά είναι;

Εκατόν είκοσι, ό,τι πάρεις, σε οποιονδήποτε κυβισμό 150-175 το ίδιο είναι, “120 κιλά είναι να το αφήσω;” που λένε…

Παιδιά, η Yamasaki έχει και μοτοσυκλέτες πάντως, αλλά αυτές θα τις αναλύσουμε σε άλλο άρθρο – δεν αντέχουμε άλλο – και στο αδελφό μας διαδικτυακό περιοδικό, το Motorbike.gr

Όποιος πάντως θέλει να δει τα κατορθώματα της εταιρίας με το πιο κλεμμένο όνομα της αγοράς μπορεί να πατήσει 2012

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ