Με όραμα, κίνητρα και επιχορηγήσεις
Με μια αγορά που “άγεται και φέρεται” από τα σκούτερ, η Ταϊβάν εμφανίζει έναν υψηλό ρυθμό μετατροπής του στόλου των συμβατικών σε ηλεκτρικά, μηδενικών ρύπων. Τα νούμερα είναι εντυπωσιακά και ενδεικτικά της ριζικής αλλαγής στη μετακίνηση που έρχεται.
Σύμφωνα με την στατιστική υπηρεσία της Ταϊβάν, οι τιμές του πετρελαίου και το κόστος των μοντέρνων μπαταριών, που διαρκώς μειώνεται, μπορούν να ενισχύσουν ιδιαίτερα την αγορά ηλεκτρικών σκούτερ.
Η Ταϊβάν απορρόφησε μέσα στο 2018 περίπου 26.000 ηλεκτρικά σκούτερ, φτάνοντας τον αριθμό των 78.000 μονάδων στους δρόμους της νησιωτικής χώρας (η οποία έχει έκταση μόλις 35.000 τετραγωνικά μέτρα και 23 εκατομμύρια πληθυσμό!) Έτσι απέσπασε ένα μερίδιο 8% από τη συνολική αγορά των σκούτερ. Για το 2019, το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών σκούτερ θα φτάσει το 10% και μέσα στο 2020, οι πωλήσεις προβλέπεται να ξεπεράσουν τις 110 χιλιάδες.
Σύμφωνα τους αρμόδιους φορείς, η αγορά των σκούτερ με συμβατικούς κινητήρες της Ταϊβάν είναι κορεσμένη. Η κυβέρνηση της Ταϊβάν προωθεί τη βιομηχανία της (Kymco, SYM, Gogoro, Yamaha Tαϊβάν) προς την ηλεκτροκίνηση, αντανακλώντας την τάση των βιώσιμων μεταφορών, όπως τα συστήματα κοινής χρήσης. Η κυβέρνηση δημιουργεί επίσης δημόσιους σταθμούς φόρτισης, παρέχοντας επιδοτήσεις για να ενθαρρύνει τη χρήση ηλεκτρικών σκούτερ και να προωθήσει την καθαρή ενέργεια.
Από την άλλη πλευρά, το κόστος των μπαταριών ιόντων λιθίου μειώνεται, καθώς η Κίνα συνεχίζει να προωθεί τα ηλεκτρικά οχήματα και τη βιομηχανία μπαταριών xEV.
Η Κίνα έχει καταστεί σημαντικός προμηθευτής πρώτων υλών για τις τεχνολογικά εξελιγμένες μπαταρίες, μειώνοντας περαιτέρω τις τιμές των συστημάτων μπαταριών. Οι τιμές τους από το 2015 μέχρι το 2019 μειώθηκαν κατά 50%!
Η Ταϊβάν εκτίθεται στις χειρότερες επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής και η κυβέρνηση έχει θέσει σε εφαρμογή ένα φιλόδοξο σχέδιο δράσης για τη μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου όχι μόνο στον τομέα των μεταφορών, αλλά και στη γεωργία, το περιβάλλον, τις βιομηχανίες, την οικιστική και εμπορική δραστηριότητα και την παραγωγή ενέργειας.
Στην Ταϊβάν προτιμούνται τα ελαφρά ηλεκτρικά σκούτερ (με λιγότερους από 5 ίππους), με τη δυναμική εμφάνιση της Gogoro το 2016, που έγινε market leader, να έχει αυξήσει σταδιακά τη ζήτηση.
Όσον αφορά το μέλλον, μεγάλοι κατασκευαστές σκούτερ όπως η Gogoro, η Kwang Yang Motor Co. (Kymco) και η Sanyang Motor Co. (SYM) εργάζονται πυρετωδώς πάνω σε νέα ηλεκτρικά σκούτερ, τα οποία θα ενισχύσουν περαιτέρω τον όγκο των πωλήσεων στην Ταϊβάν, αλλά και θα ενδυναμώσουν τις εξαγωγές τους σε γειτονικές χώρες και στην Ευρώπη.
Για παράδειγμα, η Kymco διαθέτει αυτή τη στιγμή επτά (!) διαφορετικά μοντέλα ηλεκτρικών σκούτερ στη γκάμα της και ετοιμάζεται για τη μεγάλη, πολύ φιλόδοξη επίθεση στο χώρο, που λέγεται iOnex (διαβάστε περισσότερα εδώ).
Παρακάτω μπορείτε να δείτε, αν θέλετε, κι ένα βίντεο – σε άψογη κινεζική βεβαίως – για να μπείτε στο κλίμα του άρθρου…