Mε το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον
Η Suzuki συνεχίζει – και πολύ καλά κάνει – να ερευνά το υδρογόνο ως πηγή καυσίμου. Το πιο πρόσφατο πρωτότυπο της Suzuki τροφοδοτεί ένα σκούτερ Burgman με τροποποιημένο κινητήρα εσωτερικής καύσης 400 κυβικών εκατοστών με υδρογόνο, από ένα ρεζερβουάρ 10.000 psi
Η Suzuki επιμένει να εξελίσσει κινητήρα υδρογόνου, μιας και πρόκειται για καθαρό καύσιμο εδώ και παραπάνω από μια δεκαετία, και η φετινή Έκθεση Αυτοκινήτου του Τόκιο – που μετονομάστηκε σε Japan Mobility Show για το 2023 – έγινε ο χώρος όπου παρουσιάστηκε η δουλειά της.
Το πρωτότυπο Suzuki Burgman είναι μια εξέλιξη μοντέλων που δοκιμάζει η εταιρία του Hamamatsu ήδη από το 2010.
Αυτό που έχει αλλάξει, ωστόσο, είναι ο τρόπος με τον οποίο χρησιμοποιείται το υδρογόνο. Όλα τα προηγούμενα σκούτερ υδρογόνου της Suzuki έχουν χρησιμοποιήσει κυψέλες καυσίμου υδρογόνου για την τροφοδοσία ηλεκτροκινητήρων.
Το νέο πρωτότυπο ακολουθεί μια εντελώς διαφορετική διαδρομή και καίει το υδρογόνο σε μια τροποποιημένη έκδοση του υπάρχοντος μονοκύλινδρου κινητήρα εσωτερικής καύσης του Burgman 400.
Η Suzuki φλερτάρει με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου από το 2007, όταν παρουσίασε το πρωτότυπο Crosscage. Περίπου την ίδια περίοδο, συνδέθηκε με τη βρετανική εταιρία Intelligent Energy, η οποία ανέπτυξε το σύστημα κυψελών καυσίμου που χρησιμοποιήθηκε σε όλα τα πρωτότυπα που ακολούθησαν.
Οι κυψέλες καυσίμου υπόσχονται τα πλεονεκτήματα της ηλεκτρικής ενέργειας όσον αφορά την καθαρή λειτουργία, αλλά με την ικανότητα να ανεφοδιάζουν γρήγορα τις δεξαμενές υδρογόνου αντί να χρειάζονται επαναφόρτιση μπαταριών.
Σημειωτέον πως το 2023 η Suzuki έγινε μέλος της συνεργασίας HySE – μαζί με τις Honda, Yamaha και Kawasaki – για την εξέλιξη κινητήρων υδρογόνου για μικρά οχήματα, συμπεριλαμβανομένων των μοτοσυκλετών.
Συγκεκριμένα, η συνεισφορά της Suzuki στον οργανισμό είναι «Στοιχεία μελέτης σχετικά με τη λειτουργικότητα, την απόδοση και την αξιοπιστία των κινητήρων που κινούνται με υδρογόνο».
Εκεί έρχεται το νέο πρωτότυπο Burgman που είναι κατασκευασμένο γύρω από ένα τυπικό σκούτερ Burgman 400, αν και ο κινητήρας χρειάζεται κάποιες ουσιαστικές τροποποιήσεις για να λειτουργεί με υδρογόνο αντί για βενζίνη.
Λεπτομέρειες για αυτές τις αλλαγές δεν είναι ακόμα γνωστές, αλλά είναι πιθανό να περιλαμβάνουν άμεσο ψεκασμό καυσίμου. Το ίδιο το υδρογόνο αποθηκεύεται στα 700 bar (περίπου 10.000 psi) σε μια δεξαμενή ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη.
Για να δημιουργηθεί χώρος γι’ αυτό το ρεζερβουάρ, ο κινητήρας μετακινείται προς τα πίσω δίνοντας στο πρωτότυπο το ασυνήθιστα μακρύ μεταξόνιό του.
Μείνετε συντονισμένοι για ένα θέμα που θα κυριαρχήσει τα επόμενα χρόνια, αφού το υδρογόνο είναι πολύ καλύτερο σαν λύση συνολικά, σε σύγκριση με τους ηλεκτροκινητήρες που προωθούνται τώρα στην αγορά.