Τα σκούτερ της BMW έπεσαν θύματα των προδιαγραφών Euro 5;
Οι προδιαγραφές Euro 5 και η συμμόρφωση των μοντέλων με αυτές, αποκαλύπτουν τις βλέψεις και τα πλάνα των κατασκευαστών για τη μορφή και το… περιεχόμενο της γκάμας τους. Στην περίπτωση της BMW και των σκούτερ της, τα πράγματα δεν δείχνουν καθόλου καλά, αφού η εταιρία δεν έχει ανακοινώσει τη συμμόρφωση των τεσσάρων μοντέλων της στις νέες προδιαγραφές!
Βάσει τον οδηγιών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, από την 1/1/2021 δεν θα επιτρεπόταν η πώληση σκούτερ και μοτοσυκλετών στις αγορές των κρατών – μελών, αν αυτά δεν πληρούσαν τις προδιαγραφές που ορίζονται ως Euro 5.
Ωστόσο λόγω της πανδημίας και του κατακερματισμού της αγοράς, ένα μεγάλο μέρος Euro 4 δίτροχων παραμένει απούλητο και για αυτό τον λόγο έχει δοθεί παράταση στην καταληκτική ημερομηνία διάθεσης του στοκ, μέχρι και τις 31/12/2021.
Επισημαίνεται πως αυτό δεν σημαίνει ότι οι κατασκευαστές θα συνεχίσουν να παράγουν Εuro 4 μοντέλα, η ετήσια παράταση αφορά αποκλειστικά και μόνο το απόθεμα που δεν πωλήθηκε το 2020.
Οτιδήποτε άλλο κατασκευάζεται και παρουσιάζεται ως νέο, θα πρέπει να πληροί τις προδιαγραφές Euro 5. Με βάση αυτά τα στοιχεία, η απόφαση της BMW Motorrad να μην ανανεώσει την γκάμα των σκούτερ της σε Euro 5, εγείρει ερωτήματα.
Τα C400X, C400GT, C650 Sport και C650GT, παρέμειναν στο κατεστημένο προδιαγραφών Euro 4 και σύμφωνα με τα δεδομένα που παραθέσαμε πιο πάνω, η διάθεση του όποιου αποθέματός τους θα συνεχιστεί μέχρι και τις 31/12/2021. H ΒΜW Motorrad δεν μπορεί να συναρμολογήσει νέες παρτίδες αυτών των μοντέλων και να τις διαθέσει στην ευρωπαϊκή αγορά.
Πρόκειται λοιπόν για εγκατάλειψη ή για αναδιάρθρωση; Το σενάριο άλλης μιας μέτριας συνολικά εμπορικής προσπάθειας στην κατηγορία των scooter (η πρώτη ήταν με το «σκεπαστό» C1) θα αποτελέσει μεγάλο πλήγμα για την BMW Motorrad, αν όχι οικονομικό, σίγουρα γοήτρου.
Μπορεί τα C650 Sport και C650 GT να μετρούσαν αρκετά χρόνια στην πλάτη τους, αλλά τα C400X και C400GT αποτελούν πρόσφατες προσθήκες στην γκάμα της εταιρίας.
Κοινό σημείο και των δύο σειρών κυβισμού; Η προσεγμένη τοποθέτηση εντός των κατηγοριών τους. Αν για τα 400 η υψηλή τους τιμή μπορεί να θεωρηθεί ως ο κυριότερος λόγος για το ότι δεν πέτυχαν τις αναμενόμενες πωλήσεις, για τα 650, η χλιαρή υποδοχή τους από την αγορά είναι απλά ανεξήγητη, δεδομένου ότι τιμολογιακά ήταν στα ίδια ή και σε χαμηλότερα επίπεδα από τον ανταγωνισμό. Πρόκειται για τα πλέον υποτιμημένα σκούτερ της αγοράς και πραγματικά άξιζαν κάτι καλύτερο!
Σημειώστε εδώ ότι στις δοκιμές των μοντέλων της εταιρίας που είχαμε κάνει στο Scooternet, για την περίπτωση των BMW C400X και BMW C400GT, αλλά και του BMW C650 Sport και 650 GT, είχαμε βρεθεί μπροστά σε πολύ καλές και σοβαρές δουλειές, που αντιμετώπιζαν όχι μόνο στα ίσια τον ανταγωνισμό, αλλά και σε κάποιους τομείς υπερτερούσαν. Εντυπωσιακό γεγονός για μια εταιρία που ασχολείται κυρίως με μοτοσυκλέτες και όχι τόσο με σκούτερ.
Φυσικά, τίποτα δεν εμποδίζει την BMW Motorrad να επανέλθει με νέα, Euro 5 μοντέλα οποιαδήποτε στιγμή στο μέλλον, βελτιώνοντας και ανανεώνοντας την υπάρχουσα γκάμα ή επιχειρώντας μια επανατοποθέτηση στην αγορά με διαφορετικές προτάσεις.
Ας μην ξεχνάμε επίσης, το ότι οι ηλεκτροκίνητες προθέσεις της εταιρίας έχουν εκδηλωθεί απροκάλυπτα με το Definition CE4, το οποίο μας προετοιμάζει για μια νέα e-εποχή στο πεδίο της αστικής μετακίνησης. Οπότε, αυτό που συντελείται σήμερα μπορεί κάλλιστα να αποτελεί μια ανασυγκρότηση για τον επαναπροσδιορισμό του “τι εστί σκούτερ”, σύμφωνα με τους Βαυαρούς.
Προς το παρόν πάντως, έχετε ακόμη έναν χρόνο για αποκτήσετε κάποια από τα “μοντέλα C” της BMW Motorrad.