YAMAHA NIKEN, 2018: Μoto… Tricity

Μοτοσυκλέτα αντιγράφει σκούτερ

Δεν μπορεί να αρνηθεί κανείς ότι το νέο Yamaha Niken που παρουσιάστηκε χθες στους δημοσιογράφους λίγο πριν από το Σαλόνι EICMA του Μιλάνου – και πρόκειται να κυκλοφορήσει το 2018 σαν μοντέλο παραγωγής – έχει πάρει την έμπνευσή του από τα τρίτροχα σκούτερ.

Αν το Yamaha Tricity εμπνεύστηκε από το πρώτο τρίτροχο σκούτερ Piaggio ΜΡ3, τότε το Yamaha Niken εμπνεύστηκε από το Tricity. Και το Yamaha Niken δεν είναι ένα ακόμα τρίτροχο. Είναι η πρώτη τρίτροχη μοτοσυκλέτα στον κόσμο που βγαίνει στην παραγωγή.

Πρωτοεμφανίστηκε σαν πρωτότυπο Yamaha MWT-9 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο πριν από δύο χρόνια.

Είναι η πρώτη μοτοσυκλέτα που μπορεί να πάρει κλίση στις στροφές, μέσω του συστήματος Leaning Μulti-Wheeler (LMW), το οποίο αποτελείται από ένα  αρθρωτό ψαλίδι – μηχανισμός Ackermann – και δύο ανάποδα πιρούνια για ανάρτηση του κάθε τροχού, που ρυθμίζονται ως προς τη συμπίεση και την επαναφορά.

Το πλαίσιο του Yamaha Niken είναι μικτό, με σωληνωτό τμήμα από χάλυβα και ένα ακόμα τμήμα από αλουμίνιο, οι μπροστινοί τροχοί είναι 15 ιντσών και τα ελαστικά 120/70, ειδικά φτιαγμένα για το μοντέλο από την Bridgestone. Η απόσταση μεταξύ των τροχών είναι 41 cm.

Η θέση οδήγησης επιτρέπει στον αναβάτη να μοιράσει τέλεια την κατανομή βάρους: το Yamaha Niken υπόσχεται ποσοστά 50:50 μεταξύ μπροστινού και πίσω τροχού. Και φυσικά εξωπραγματικές εμπειρίες στις στροφές.

Στην επίσημη παρουσίαση του μοντέλου που έγινε χθες 6 Νοεμβρίου, σε κλειστή εκδήλωση για τους δημοσιογράφους, παρών ήταν ο Valentino Rossi o οποίος μάλιστα είπε ότι το είχε οδηγήσει το Niken συμπληρώνοντας: “στην αρχή είναι λίγο περίεργο (σημ. το μπροστινό σύστημα), αλλά μετά είναι πολύ καλό”…

Κλασική είναι η πίσω ανάρτηση, με ψαλίδι από αλουμίνιο μήκους 552 mm (15 mm μακρύτερο από το MT-09) και πλήρως ρυθμιζόμενο μονό αμορτισέρ.

Το σύστημα πέδησης, αντίθετα, χρησιμοποιεί δύο εμπρόσθιους δίσκους 298 mm με συμβατικές δαγκάνες και πίσω δίσκο 282 mm και ABS.

Ο κινητήρας του Niken είναι ο γνωστός υγρόψυκτος, τρικύλινδρος του ΜΤ-09, με 847 cc και 115 ίππους, εξοπλισμένος με νέο ψεκασμό και μπόλικα ηλεκτρονικά: ηλεκτρονικό γκάζι, τρεις χάρτες απόδοσης, (YCC-T, D-MODE) Cruise Control (από 50 km/h και πάνω), σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (traction control) δύο θέσεων, quick shifter, ενώ ο συμπλέκτης είναι περιορισμένης ολίσθησης. Τα φωτιστικά σώματα είναι full LED, το ντεπόζιτο από αλουμίνιο και η οθόνη στα όργανα TFT.


Το Yamaha Niken θα είναι διαθέσιμο το 2018 στην ευρωπαϊκή με αγορά που μπορεί να γίνει μόνο μέσω online κρατήσεων. Η ημερομηνία έναρξης των online κρατήσεων και η τιμή του Niken θα ανακοινωθούν τους επόμενους μήνες.

Nikken στα γιαπωνέζικα σημαίνει “δύο σπαθιά”. Εύστοχο…