fbpx

ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΟ: Yamaha TMAX 500, 2008-2011

To τελευταίο των 500αριών

Tα Yamaha TMAX 500, από το 2008 μέχρι και το 2011, είναι μια πρόταση που ακούγεται λογική και συγχρόνως μια καλή επιλογή για όσους θέλουν ένα καλαίσθητο maxi σκούτερ, με τεχνολογία και καλές επιδόσεις, σε ελκυστική τιμή. Η προσφορά στα μεταχειρισμένα δεν είναι μικρή, ενώ η προσοχή που πρέπει να δείξει κάποιος πριν την αγορά είναι δεδομένη, όπως και σε κάθε μεταχειρισμένο σκούτερ εξ’ άλλου.

Τα καλά σκούτερ είναι και ακριβά. Το Yamaha TMAX δεν είναι εξαίρεση και κυρίως διατηρεί μια πολύ καλή τιμή μεταπώλησης στην αγορά μεταχειρισμένων της Ελλάδας, όπως και στην ευρωπαϊκή.

Με μέση τιμή στα 5.900 ευρώ για τα μοντέλα της 3ετίας 2008-2011 (με διανυθέντα χιλιόμετρα από 25.000 στην καλύτερη περίπτωση, μέχρι 70.000), τα ΤΜΑΧ 500 εμφανίζουν μια καλή σχέση ποιότητας/τιμής.

Mια καλή περίπτωση στη σημερινή αγορά μεταχειρισμένων θα ήταν να βρείτε μοντέλο με 30-40.000 χιλιόμετρα.

Ποιοί είναι αυτοί που θέλουν το παλαιότερο 500 και γιατί συγκεκριμένα αυτής της τριετίας;

Καταρχήν θέλουν 500 αυτοί που βλέπουν τα 530, τα ποθούν αλλά δεν μπορούν να τα αποκτήσουν γιατί είναι πολύ ακριβότερα. Επίσης αυτή η τριετία είναι η καλύτερη και η πιο εξελιγμένη για τα ΤΜΑΧ 500, πριν περάσουν στον κυβισμό των 530 κυβικών εκατοστών, το 2012.

Το Yamaha ΤΜΑΧ 500 δέχτηκε το 2008 σημαντικές βελτιώσεις.

Μετά τη γέννηση του μοντέλου το 2000 και αφού κυκλοφορήσει στην πρώτη του μορφή για τρία χρόνια (2001, 2002, 2003), το 2004 έρχεται η δεύτερη γενιά και το 2008 η τρίτη και η καλύτερη.

Πρώτο και σημαντικότερο για το ΤΜΑΧ του ’08 είναι η εμφάνιση που έχει γίνει πιο δυναμική, ενώ το πλαίσιο παύει να είναι σωληνωτό και κατασκευάζεται από αλουμινένιο. Αγαπημένο υλικό των μοτοσυκλετών που περνάει μέσω του ΤΜΑΧ για πρώτη φορά στα μεγάλα σκούτερ (ναι, είχαν υπάρξει κι άλλα σκούτερ με αλουμινένια πλαίσια στο παρελθόν, κάτι για το οποίο το Scooternet θα γράψει… στο μέλλον).

Το συμβατικό πιρούνι της τρίτης γενιάς ΤΜΑΧ του ’08 έχει μεγαλύτερη διάμετρο καλαμιών (από 41 mm σε 43 mm), κάτι που βελτίωσε όλη την οδική συμπεριφορά του σκούτερ.

Το ίδιο έκανε και ο μπροστινός τροχός που μεγάλωσε από τις 14 ίντσες διαμέτρου στις 15 ίντσες, μειώνοντας ελαφρά την ταχύτητα αντιδράσεων του μπροστινού τροχού και επίσης έδωσε λίγη σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες. Επίσης μεγάλωσε το ντεπόζιτο κατά ένα λίτρο, από τα 14 στα 15 λίτρα.

Σημαντικό μοντέλο της 3ης γενιάς ΤΜΑΧ 500 είναι το επετειακό λευκό “White MAX” για να γιορτάσει τα δέκα χρόνια του μοντέλου στην αγορά – που βγήκε το 2010.

Ένα ακόμα στοιχείο που κάνει τα ΤΜΑΧ εκείνης της περιόδου πιο γοητευτικά από τα προηγούμενα, είναι ότι υπάρχει και έκδοση με ABS στα φρένα, με υψηλότερη τιμή βεβαίως.

Μιας και είπαμε για τιμές, να υπενθυμίσουμε ότι τα ΤΜΑΧ 500 το 2011 στοίχιζαν 9.950 ευρώ η απλή έκδοση και 10.490 ευρώ η έκδοση με ΑΒS.

Ο χαρακτηριστικός δικύλινδρος σε σειρά, σχεδόν οριζόντια τοποθετημένος, κινητήρας, με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής και 8 βαλβίδες, απέδιδε 43,5 ίππους στις 7.500 rpm.

Στα μεταχειρισμένα τώρα σήμερα, οι τιμές ξεκινούν από 4.800 ευρώ περίπου και φτάνουν μέχρι τις 5.300 ευρώ για μοντέλα με 70-80.000 χιλιόμετρα, ενώ ανεβαίνουν στα 5.300 με 6.000 ευρώ για σκούτερ με 30-50.000 χιλιόμετρα στο κοντέρ τους.

Κατά μέσο όρο μπορείτε να υπολογίζετε τις τιμές να ξεκινούν κοντά στις 5.000 ευρώ και να φτάνουν μέχρι τις 6.500 ευρώ.

Τώρα, το τι ζητάει ο κάθε πωλητής, τι προσφέρει εξτρά σε κάθε μοντέλο (βαψίματα, αξεσουάρ, εξατμίσεις, μπαγκαζιέρες, ζελατίνες και οτιδήποτε άλλο) είναι μια ξεχωριστή, ιδιαίτερη περίπτωση.

Κάποιος μπορεί να θέλει και 10.000 ευρώ για ΤΜΑΧ, με 100.000 χιλιόμετρα, για να το αποχωριστεί… αλλιώς “θα το κρατήσει για πάντα”. Είναι γνωστή δε η αγάπη και η προσκόληση που δείχνουν οι ιδιοκτήτες του συγκεκριμένου μοντέλου.

Η συντήρηση στο συγκεκριμένο σκούτερ πρέπει να είναι ευλαβική και είναι στις υποχρεώσεις του αγοραστή-ενδιαφερόμοενου να ζητήσει το βιβλιαράκι συντήρησης συμπληρωμένο και σφραγισμένο, για να είναι περισσότερο σίγουρος ότι οι δουλειές που έπρεπε να γίνουν έγιναν στην ώρα τους.

Σε γενικές γραμμές – εκτός εξαιρέσεων – οι ιδιοκτήτες των ΤΜΑΧ και προσέχουν τη συντήρησή τους και (σε γενικές γραμμές είπαμε…) δεν πηγαίνουν τα σκούτερ τους“τέρμα γκάζι”.

Τα σέβονται και φχαριστιούνται ήρεμες, απολαυστικές βόλτες που χαρίζει ο, πολύ καλής λειτουργίας, δικύλινδρος κινητήρας. Μεγάλη προσοχή λοιπόν στην επιμελή συντήρηση γιατί οι επισκευές μπορεί να στοιχίσουν ακριβά.


Τα διαστήματα αλλαγής λαδιών πρέπει να έχουν γίνει κάθε 5.000 χιλιόμετρα, ενώ η ρύθμιση των βαλβίδων γίνεται για πρώτη φορά στα 42.000 χιλιόμετρα!

Η τελική μετάδοση είναι ένα από τα ευαίσθητα σημεία, όχι μόνο για το ΤΜΑΧ, αλλά για όλα τα σκούτερ, που όμως σε αυτή την περίπτωση δεν παρουσιάζει προβλήματα, αν και είναι λίγο διαφορετικός σαν διάταξη. Αυτό συμβαίνει γιατί το 500 υιοθετεί μια τεχνική λύση που περιλαμβάνει, εκτός των άλλων και υγρό πολύδισκο συμπλέκτη.

Αυτά τα oλίγα λοιπόν, και καλό κυνήγι…

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ