Πρόβα… επίθεσης
Η Yamaha όταν αποφασίσει να ασχοληθεί με κάτι δεν παίζει. Τα τελευταία χρόνια έχει δηλώσει το ενδιαφέρον της για πρωτοποριακά “οχήματα πόλης” που θα βοηθούν το πρόβλημα της μετακίνησης ανθρώπων μέσα στις μεγαλουπόλεις. Έμπρακτη απόδειξη ότι έχει παρουσιάσει δύο τρίτροχα σκούτερ μέχρι στιγμής, τα Tricity 125 και 155 και χθες αποκάλυψε το πρωτότυπο Yamaha 3CT. Ναι, με κινητήρα 300 κυβικών. Πρόκειται για μια πρόβα για επίθεση στην κατηγορία.
Η Yamaha “προετοιμάζεται για μέλλον”, σύμφωνα με τα λεγόμενά της. Έχει ενδιαφέρον το σκεπτικό της γιαπωνέζικης εταιρίας το οποίο παραθέτουμε παρακάτω. “Η Ευρώπη έχει ένα από τα υψηλότερα επίπεδα αστικοποίησης στον κόσμο, με σχεδόν τρία τέταρτα του πληθυσμού της να ζουν σε πόλεις και μεγάλα αστικά κέντρα. Αυτό σημαίνει ότι περίπου 550 εκατομμύρια πολίτες της Ευρώπης χρειάζονται ένα οικονομικό, αξιόπιστο και προσιτό μέσο μεταφοράς”.
“Αυτός ο αριθμός αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά, καθώς όλο και περισσότεροι άνθρωποι θέλουν να απολαύσουν τα πλούσια πλεονεκτήματα της αστικής ζωής ενώ για να αντιμετωπιστεί η αύξηση της κυκλοφοριακής συμφόρησης θα πρέπει να αλλάξουν δραστικά και οι επιλογές μεταφοράς”.
Τι προτείνει η εταιρία για το παραπάνω πρόβλημα; Τα “οχήματα” όπως τα αναφέρει (και όχι τρίτροχα σκούτερ) Urban Mobility “που προσφέρουν μια προσιτή λύση μεταφοράς για όλους όσους αναζητούν μια φιλική προς τον αναβάτη λύση για τις καθημερινές μετακινήσεις στην πόλη – ανεξάρτητα από την ηλικία, το φύλο και την εμπειρία τους στην οδήγηση μοτοσυκλετών”.
“Στόχος της εταιρείας είναι να δημιουργήσει ελκυστικά, εύκολα και προσιτά οχήματα που προσφέρουν σε όλους την ελευθερία μετακίνησης και εμπλουτίζουν κάθε πτυχή της αστικής ζωής – ενώ προσφέρουν εξαιρετική αναλογία αξίας/κόστους μαζί με την ποιότητα και την αξιοπιστία της Yamaha”.
Η ενασχόληση με τους τρεις τροχούς σε μοντέλο παραγωγής για τη Yamaha ξεκίνησε το 2015 όταν αποφάσισε να επεκτείνει την οικογένεια των δίτροχων σκούτερ της με το λανσάρισμα του ελαφρού τρίτροχου Yamaha Tricity 125 και με την κυκλοφορία της έκδοσης 155 το 2017.
Αυτά τα μοντέλα αποτελούν σήμερα το μέσο μεταφοράς για την καθημερινή μετακίνηση περισσότερων από 22.000 πελατών σε αστικές περιοχές όπως το Παρίσι, το Μιλάνο, τη Ρώμη, κλπ. Έτσι η Yamaha κατάφερε να προσελκύσει μια νέα γενιά πελατών.
Τώρα έρχεται η ώρα για το επόμενο βήμα. Πολλοί από αυτούς τους νέους πελάτες που επέλεξαν τα τρίτροχα σκούτερ της Yamaha για τις καθημερινές τους μετακινήσεις τα τελευταία χρόνια, θέλουν πλέον να κάνουν το πέρασμα σε περισσότερα κυβικά, σε ένα μεγαλύτερο τρίτροχο με αυξημένες επιδόσεις και άνεση, διατηρώντας παράλληλα τον εύχρηστο χαρακτήρα του Tricity.
Για να ικανοποιήσει αυτούς τους πελάτες, αλλά και όλους όσους αναζητούν μια πρωτοποριακή λύση με υψηλά επίπεδα ασφάλειας (σταθερότητα, φρενάρισμα) στις καθημερινές τους μετακινήσεις, η Yamaha στρέφεται προς την επόμενη φάση ενός “εκτενούς προγράμματος ανάπτυξης τρίτροχων οχημάτων” δηλώνοντας σαφώς ότι έχει σκοπό να επενδύσει περαιτέρω στο χώρο, παρουσιάζοντας προς το παρόν το πρωτότυπο Yamaha 3CT, στην έκθεση EICMA.
Το Yamaha 3CT επιβεβαιώνει ότι η μελλοντική σχεδιαστική προσέγγιση της Yamaha θα διατηρήσει τη συνταγή που έχει ήδη καθιερωθεί με το Tricity, με την ευκολία χρήσης και την ανάλαφρη αίσθηση (βλ. χαμηλότερο του ανταγωνισμού βάρος) να συγκαταλέγονται στους βασικούς στόχους, μαζί με αυξημένες επιδόσεις για υψηλότερες ταχύτητες.
Για πρώτη φορά η Yamaha χρησιμοποιεί στο Yamaha 3CT σύστημα κλειδώματος κατά τις στάσεις μέσα στην κίνηση. Το 3CT είναι εξοπλισμένο με ένα σύστημα υποβοήθησης κλειδώματος κλίσης, το οποίο επιτρέπει στο σκούτερ να μένει σε όρθια θέση στη διάρκεια των στάσεων.
Αυτό το νέο σύστημα υποβοήθησης κλειδώματος κλίσης έχει μια πρωτοποριακή σχεδίαση που δεν κλειδώνει την μπροστινή ανάρτηση (όπως κάνουν πχ τα Piaggio MP3), κάνοντας τη λειτουργία του οχήματος ομαλή κατά τις στάσεις και τις επανεκκινήσεις και επιτρέποντας τη μετακίνηση με τα πόδια σε χώρους στάθμευσης.
Συνδυαζοντας το DNA των Tricity, η δυναμική εξωτερική σχεδίαση του 3CT διαθέτει μια πρωτοποριακή νέα χρωματική φιλοσοφία με μια σύνθεση από τυχαίων σχημάτων κομμάτια “παζλ”, που αποτελούνται από πολυάριθμα διαφορετικά μοτίβα με ρίγες και δημιουργούν μια χαρακτηριστική εμφάνιση “αστικής παραλλαγής” που δεν μοιάζει με καμία άλλη.
Για να υπογραμμιστεί η εντυπωσιακή και αυθεντική εξωτερική σχεδίαση, στους τροχούς και το πλαίσιο κυριαρχεί το γκρι χρώμα με έντονες μπλε λεπτομέρειες, που αναδεικνύουν την πρωτοποριακή εμφάνιση του 3CT.
Σέλα με τρισδιάστατη εκτύπωση και φώτα LED: Το πρωτότυπο Yamaha 3CT είναι γεμάτο με υπέροχες εκπλήξεις και αυθεντικά χαρακτηριστικά σχεδίασης, όπως η σέλα με τρισδιάστατη εκτύπωση – η πρώτη φορά που παρουσιάζεται αυτή η τεχνολογία σε μοντέλο Yamaha.
Η κινητήρια μονάδα που δίνει στο πρωτότυπο 3CT επιδόσεις μέσα στην πόλη και στον αυτοκινητόδρομο είναι ο νέος κινητήρας Blue Core 300 κ.εκ., ο οποίος ήταν ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά που έκαναν το XMAX 300 το σπορ σκούτερ με τις υψηλότερες πωλήσεις στην Ευρώπη.