fbpx

Peugeot ADV 400: Φιλόδοξα σχέδια

Adventure σκούτερ και από την Peugeot

Η Peugeot που διανύει μια περίοδο “ξεκούρασης” και δεν έχει δείξει κάτι καινούργιο εδώ και χρόνια… κάνει μια κίνηση, έστω και με ψηφιακές εικόνες, που φανερώνουν ότι σκέφτεται να παρουσιάσει ένα νέο μοντέλο. Παρότι οι φωτογραφίες απεικονίζουν ένα πρόχειρα σχεδιασμένο/συναρμολογημένο σκούτερ, τουλάχιστον έχει ενδιαφέρον ότι πρόκειται για ένα τύπου Adventure και ακολουθεί την πρόσφατη μόδα.

Η Peugeot Motocycles, όπως είναι το πλήρες όνομα της εταιρίας, ανήκει εδώ και χρόνια στην ινδική Mahindra και παρ’ όλες τις υποσχέσεις των Ινδών για νέα μοντέλα, τίποτε δεν έχει συμβεί, με τη φίρμα να βρίσκεται σε “αγρανάπαυση”.

Τώρα εμφανίζονται ψηφιακά επεξεργασμένες φωτογραφίες CAD, που δείχνουν ένα σκούτερ τύπου ADV, το οποίο είναι πιθανό να παρουσιαστεί στο μέλλον.

Ήταν η Honda η οποία με το X-ADV 750 έθεσε τις βάσεις της κατηγορίας, μετά ήρθε το BMW C 400 X, το Kymco DT X 360 και μετά το ADV 350.

Πρόσφατα στην ελληνική αγορά κατέφθασε και το Dymoto (by Daytona) Mista 125/150 και τα Aprilia SR GT 125 και 200. Ιδού λοιπόν οκτώ μοντέλα για τη νέα κατηγορία Adventure!

Tα σκούτερ “περιπέτειας” είναι ταχύτατα αναπτυσσόμενα στην αγορά και γι’ αυτό το λόγο η Peugeot έσπευσε να δείξει σχέδια CAD ενός σκούτερ το οποίο εμπνέεται ξεκάθαρα από την οδήγηση εκτός δρόμου.

Τα βασικά στοιχεία που τονίζουν το παραπάνω είναι το ρύγχος στο μπροστινό μέρος της ποδιάς, τα ελαστικά διπλής χρήσης και οι αναρτήσεις μεγάλων διαδρομών. Επίσης, για πρώτη φορά σε σκούτερ (πολύ έξυπνα) χρησιμοποιούνται τροχοί με ακτίνες!

Τα σχέδια προέρχονται πιθανότατα από τα ασιατικά γραφεία διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας της Mahindra, η οποία εξαγόρασε τη γαλλική Peugeot το 2019. Μετά από την εξαγορά είχε γίνει λόγος για την παρουσίαση επτά νέων μοντέλων μέχρι το 2021, αλλά η πανδημία και όλα τα εμπόδια που την συνοδεύουν, επιβράδυναν την υλοποίηση των προγραμμάτων.

Η Mahindra, για όσους δεν γνωρίζουν, είναι μια από τις μεγαλύτερες εταιρίες αυτοκινήτων στην Ινδία και τον κόσμο.

Οι φωτογραφίες δείχνουν ένα σκούτερ που θα μπορούσε να μετατραπεί εύκολα σε ένα μοντέλο παραγωγής. Το μόνο που βλέπουμε σαν παράταιρο και σαν πρόβλημα, είναι το πολύ μακρύ οπίσθιο τμήμα του σκούτερ, με “ξεκολλημένο” το μοτέρ από το σύνολο, με το μεταξόνιο να είναι τεράστιο και τον πίσω τροχό να προεξέχει ιδιαίτερα σε σύγκριση με την ουρά.

Στα διάφορα στοιχεία τύπου Adventure περιλαμβάνονται η ελαφρώς ανασηκωμένη εξάτμιση, η βάση πινακίδας κυκλοφορίας πάνω στον κινητήρα, τα δύο δισκόφρενα μπροστά με δαγκάνες ακτινικής τοποθέτησης (οι οποίες δαγκάνες λείπουν από την εικόνα!), το ανάποδο πιρούνι και το μονό πίσω αμορτισέρ.

Ωστόσο, σε περίεργη γωνία και χαμηλά φαίνεται να περνάει η σωλήνα της εξάτμισης.

Ο κινητήρας μοιάζει να είναι ο γνωστός μονοκύλινδρος της Peugeot των 400 cc που χρησιμοποιείται και από το τρίτροχο Metropolis, με ισχύ 36 ίππων στις 7.250 rpm και μέγιστη ροπή περίπου 2,8 kgm στις 5.750 rpm.

Με δεδομένα τον όγκο και το βάρος του κινητήρα, το Peugeot Adventure 400 θα πρέπει να “χτυπάει” αρκετά κιλά στη ζυγαριά, κοντά στα 210 αν κρίνουμε και από τα προηγούμενα 400άρια της εταιρίας.

Κατά την άποψή μας, “ασκήση σε CAD” μοιάζει να είναι για την ώρα το σκούτερ διπλής χρήσης της Peugeot – ώστε να ακουστεί λίγο το όνομά της – και μακάρι να διαψευστούμε και να το δούμε σύντομα στην παραγωγή.

X