Μητροπολιτική, κλασική ομορφιά
Το Metropolitan της Honda δεν θα έρθει στην Ευρώπη για άλλη μια χρονιά. “Έξυπνο, πρακτικό και στιλάτο”. Έτσι διαφημίζεται το Honda Metropolitan NCH50 στις Ηνωμένες Πολιτείες. Και ναι, καλά διαβάσατε, το Metropolitan είναι ένα σεμνό, ρετρό 50αράκι, το οποίο δεν εισάγεται στην Ευρώπη. Πως γίνεται αυτό;
Είναι γνωστό ότι τα 50άρια για να γίνουν γοητευτικά πρέπει να “κάνουν κόλπα”. Δηλαδή να κάνουν κάτι “σωστά” έτσι ώστε να μπορούν να προκαλούν την προσοχή του καταναλωτή. Ένα από τα κόλπα που μπορούν να υιοθετήσουν είναι να είναι φθηνά (ο απόλυτος μαγνήτης για την πώληση), όταν όμως αυτό γίνεται αδύνατο τότε περνούν σε άλλες τακτικές. Το συγκεκριμένο σκουτεράκι εφοδιάζεται με κλασικότατη εμφάνιση που το κάνει πολύ γοητευτικό.
Σου λέει ο κατασκευαστής, “θα πηγαίνει, που θα πηγαίνει αργά, τουλάχιστον να είναι όμορφο, να έχει στοιχεία που θα το κάνουν να ξεχωρίζει”. Να λοιπόν το Metropolitan με γραμμές που θυμίζουν από Vespa, μέχρι το πολύ σκούτερ της δεκαετίας του ’50. Και να ξέρετε αυτού του είδους τα ρετρό σκουτεράκια δεν έχουν πέραση μόνο στη Βόρειο Αμερική, αλλά και στην Ιαπωνία, που κοπέλες κυρίως, αλλά και νεαροί τα προτιμούν έναντι κάποιων άλλων απρόσωπων, χωρίς χαρακτήρα, σκούτερ.
Εκτός από την εμφάνιση, η Honda USA προτείνει για το Metropolitan (αν είναι δυνατόν στη χώρα της υπερβολής και των απόλυτα ενεργοβόρων τετράροδων τεράτων) την οικονομία της κατανάλωσης, 50 χιλιόμετρα στο λίτρο, λένε τα χαρτιά. Εμφάνιση European- styling, “οικολογική” κατανάλωση, αυτόματη μετάδοση και τετράχρονος κινητήρας 49cc.
Ο ψεκαστός κινητήρας του (PGM-FI) είναι ίδιος με αυτόν που βρίσκουμε και στα δικά μας Vision 50 και οι αλλαγές για το 2013 περιλαμβάνουν νέο προβολέα και πίσω στοπ, διαφορετικό τιμόνι, τη στιγμή που ο 22λιτρος χώρος αποθήκευσης κάτω από τη σέλα χωράει ένα ανοικτό κράνος (κι ένα μπουκάλι 1 λίτρου όπως λέει το διαφημιστικό της Honda).
Οι μικρές διαστάσεις του Metropolitan είναι φανερές… ακόμα και στις φωτογραφίες κίνησης που βλέπετε με τα γόνατα του αναβάτη να προεξέχουν πάνω από την ποδιά! Το μεταξόνιο είναι μικρό, το ίδιο και οι τροχοί που είναι μόλις 10 ιντσών, με λαστιχάκια 80/100 μπροστά και πίσω, με το βάρος να πλησιάζει τα 90 κιλά.
Σημαντική είναι και η ύπαρξη γεφυρωμένου συστήματος φρένων CBS, με – προσέξτε τη λεπτομέρεια – αμφότερα τα φρένα να είναι… ταμπούρα. Πολλή πλάκα έχουν οι δύο βραχίονες ενεργοποίησης του μπροστινού ταμπούρου…
Όλα πάνω στο συνηγορούν στο Honda Metropolitan NCH50 να δημιουργήσουν ένα εύκολο στη χρήση, ελαφρύ, οικονομικό σκουτεράκι, ιδανικό για καθημερινή μετακίνηση. Βασική καθημερινή μετακίνηση λοιπόν, χωρίς πολλές απαιτήσεις.
Άλλα όπως είπαμε και παραπάνω η εμφάνισή του είναι που μετράει σε μεγάλο βαθμό, κι αυτή η εμφάνιση… σκίζει. Άντε, σιγά-σιγά να βρει το δρόμο του και για την Ευρώπη, ε;