fbpx

HONDA SH 300 R ABS, 2012, Πλήρης Δοκιμή

Ασπρό-Μαύρο… και χρήσιμο

 Mε νέους χρωματικούς συνδυασμούς και το γράμμα “R” πίσω από τον κωδικό του, το “καλό 300άρι” της Honda επανέρχεται χωρίς να προβεί σε περαιτέρω αλλαγές. Με εφόδια την ομοιομορφία του συνόλου, τον ήπιο χαρακτήρα του κινητήρα, την ποιότητα κατασκευής, τα συνδυαζόμενα φρένα με ABS, το SH 300 του 2012 διατηρεί το status του, αλλά και την συγκριτικά υψηλή τιμή αγοράς του. ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΝΤΖΟΥΛΑΤΟΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΜΙΧΑΛΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ

Μπορεί βέβαια το Honda SH 300i να κρατάει ψηλά την τιμή του (στα 5.590 ευρώ), αλλά υπάρχει κοινό στην ελληνική αγορά που συνεχίζει να το τιμά, ανεβάζοντας το στην 3η με 4η θέση των πωλήσεων των σκούτερ της κατηγορίας των 300 κ.εκ.

Έτσι με την αισθητική ανανέωση των SH να περιμένει λίγο ακόμα, το μοντέλο “R” καλύπτει με μαύρο χρώμα, ζάντες, μπότες πιρουνιού, καρίνα, σχάρα, “καπάκι” προβολέα, “ασπίδα” ποδιάς. Κόκκινα έχουν γίνει τα λογότυπα και οι ραφές της σέλας. Αυτές είναι και οι διφορές του μοντέλου “R” από τα απλά SH, ενώ το σκούτερ της δοκιμής μας διέθετε και το απαραίτητο top case-βαλιτσάκι, λόγω της έλλειψης αποθηκευτικών χώρων που ήταν πάντοτε η αχίλλειος πτέρνα των SH. Επίσης ένα σύστημα ABS φρόντιζε τα δύο δισκόφρενα του 300αριού.

ΕΜΦΑΝΙΣΗ: Κλασική και συντηρητική μπορεί να χαρακτηριστεί η εμφάνιση του SH, που όμως είναι παράλληλα και “απόλυτα Honda”, αναγνωρίσιμη και διακριτή. Αιχμηρό μπροστά, λεπτοκαμωμένο στο τμήμα της ουράς, με φαρδύ κορμό στα πλάγια, που τα μαύρα και άσπρα καπάκια μειώνουν τον όγκο. Με τις χρωματικές παρεμβάσεις που έχουν γίνει στο μοντέλο R, το SH χάνει λίγο από την πολυτέλεια που του προσφέρουν τα μεταλλικά χρώματα και γίνεται λίγο πιο σπορτίβικο.

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Πρόκειται για τον γνωστό μας τετράχρονο, μονοκύλινδρο, υγρόψυκτο με έναν εκκεντροφόρο επικεφαλής με τέσσερις βαλβίδες, των 279 κυβικών. Ο “300άρης” της Honda έγινε ένας από τους πρώτους κινητήρες στον κόσμο των σκούτερ που τράβηξε έναν νέο δρόμο, τον οποίο ακολούθησαν και θα ακολουθήσουν κι άλλοι κατασκευαστές στο μέλλον: αυτόν των μειωμένων εσωτερικών μηχανικών τριβών. Ο κινητήρας αποδίδει σύμφωνα με την Honda 27 ίππους, ενώ το δυναμόμετρο δείχνει 20 ίππους.

ΠΡΙΝ ΤΗ ΒΟΛΤΑ

ΘΕΣΗ ΟΔΗΓΗΣΗΣ: Όρθια είναι η θέση του κορμού, ο αναβάτης κάθεται “πάνω” στο σκούτερ, ενώ τα πόδια και τα χέρια τοποθετούνται σε γωνίες 90 μοιρών. Το πάτωμα δεν είναι ιδιαίτερα ευρύχωρο, αλλά αρκετό.

ΤΙΜΟΝΙ: Στενό τιμόνι με αντίβαρα, αλλά σε τέτοιο ύψος που δεν θα διευκολύνει ιδιαίτερα τη διήθηση. Βρίσκεται κοντά στον αναβάτη και στρίβει αρκετά δεξιά-αριστερά. Δεν είναι αυτό που θα λέγαμε “πούπουλο” και γρήγορο, αλλά από την άλλη προσφέρει ακρίβεια και σταθερότητα.

ΣΕΛΑ: Αρκετού πλάτους και μήκους (44 εκατοστά) σέλα, με “ανηφόρα” στο πίσω μέρος. Καλό είναι το αφρώδες και το αντιολισθητικό της κάλυμμα, που δίνει άνεση σε διαδρομές πόλης και δεν επιτρέπει στο σώμα να γλιστρήσει μπροστά στις έντονες επιβραδύνσεις.

ΣΥΝΕΠΙΒΑΤΗΣ: Ο συνεπιβάτης διαθέτει περισσότερο αφρώδες από τον αναβάτη, το μήκος της σέλας του φτάνει τα 32 εκατοστά, αλλά περιορίζεται από την ύπαρξη μπαγκαζιέρας. Τα πόδια του πατούν πάνω σε άνετα τριγωνικά αναδιπλούμενα μαρσπιέ και κάθεται λίγο πιο ψηλά από τον αναβάτη, ο οποίος τον καλύπτει από τον αέρα. Υπάρχουν χειρολαβές για τη στήριξή του.

ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΟΔΙΑΣ/ΖΕΛΑΤΙΝΑΣ: Η έλλειψη ζελατίνας συγκαταλέγεται στα μειονεκτήματα των SH γενικότερα, αφού σε ταχύτητες πόλης μια ζελατίνα περισσότερο εμποδίζει (το βλέμμα) παρά προστατεύει (αρκεί να μην κάνει κρύο…). Άρα μένει στην ποδιά να προστατεύει το κάτω μέρος του κορμού του αναβάτη, κάτι που το κάνει ικανοποιητικά μέχρι τα 70 χ.α.ω, απ’ όπου ξεκινούν οι στροβιλισμοί στις γάμπες.

ΑΠΟΘΗΚΕΥΤΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ: Λίγος είναι ο χώρος κάτω από τη σέλα και ακόμα λιγότερος στο ντουλαπάκι της ποδιάς, γι’ αυτό και η μπαγκαζιέρα (που είναι στον στάνταρ εξοπλισμό του συγκεκριμένου μοντέλου) είναι απαραίτητη.

ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ

ΕΝΤΟΣ ΠΟΛΗΣ: Και σε αυτό το μοντέλο της Honda αυτό που αντιλαμβάνεσαι άμεσα είναι η ποιότητα κύλισης από τα πρώτα μέτρα που διανύεις. Παράλληλα και οι θόρυβοι από κινητήρα και εξάτμιση είναι λίγοι. Ναι μιλάμε για ένα ακόμα αθόρυβο (λάθος, υπερβολικός χαρακτηρισμός, γιατί πραγματικά αθόρυβο δεν υπάρχει κανένα σκούτερ ή δίτροχο…). Με την συμβολή του ομαλού σε απόδοση, “ψύχραιμου” γενικά κινητήρα, που προσφέρει ροπή και δύναμη καταφέρνεις και έχεις ακριβείς και προβλεπόμενες κίνησεις ειδικά στα δύσκολα κομμάτια της πόλης.

Η μετάδοση του κινητήρα των, σχεδόν, 280 κυβικών είναι μακριά, δηλαδή δεν επιταχύνει από στάση δυνατά, αλλά χρειάζεται να ανέβουν μερικά χιλιόμετρα στο κοντέρ και μετά να πάρει φόρα. Κοντά στα 20 χ.α.ω νιώθεις πιο έντονη επιτάχυνση και μπορείς να κινείσαι μέσα στην πόλη με τον κινητήρα να εμφανίζει καλή απόκριση και ρεπρίζ στο άνοιγμα του γκαζιού μέχρι τα 100 χ.α.ω, λίγο στα 100-120 και ακόμα πιο αργά μέχρι τα 140 χ.α.ω. Μπορεί το κοντέρ να δείχνει 155 χ.α.ω και με επιμονή, σκύψιμο και ελαφριά κατηφόρα δείχνει παραπάνω, όμως τα πραγματικά χιλιόμετρα στην περίπτωσή μας ήταν 146 και εδώ πρέπει να θυμηθούμε ότι και το μοντέλο R διαθέτει μπαγκαζιέρα που λειτουργεί ελαφρώς σαν “κόντρα” στην επίτευξη τελικής. Οι στροβιλισμοί πίσω από το σώμα του αναβάτη κοντράρουν πάνω της, ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι για την επίτευξη τέτοιας τελικής πρέπει να σκύψει ο αναβάτης όσο το δυνατόν περισσότερο (και να κάνει υπομονή…).

 Η συνολική οδική συμπεριφορά του SH χαρακτηρίζεται σαν σταθερή, ενώ το τιμόνι που εμφανίζεται αρχικά βαρύτερο, στις χαμηλές ταχύτητες, γίνεται χρήσιμα ακριβές στις υψηλότερες ταχύτητες. Οι αναρτήσεις αν και σκληρές δεν ενοχλούν, αν και οι κραδασμοί -έστω και φιλτραρισμένοι – περνούν στον αναβάτη.

Όσο δε για τα φρένα το SH 300 R ABS προσφέρει μεγάλη ασφάλεια στον αναβάτη, με καλή αίσθηση στην αρχική διαδρομή των μανετών και έπειτα με δύναμη και προοδευτικότητα, με τη συνολική απόδοση να είναι πολύ καλή. Το ABS σε αυτό το μοντέλο λειτουργεί επικουρικά, δεν επεμβαίνει άμεσα, αλλά “περιμένει” πρώτα να εξαντληθεί η απόδοση του ίδιου του δισκόφρενου “χειροκίνητα” από πλευράς αναβάτη και μετά να δώσει τη δική του πινελιά ασφάλειας.

Παρότι το Honda SH φιλοδοξεί να ελίσσεται γρήγορα ανάμεσα στα αυτοκίνητα της πόλης συνολικά φανερώνει τον συντηρητικό του χαρακτήρα, όντας πιο αργό σε αντιδράσεις απ’ ότι θα ζητούσε κάποιος από ένα απόλυτο όπλο πόλης. Όμως οι συμπαγείς του αντιδράσεις, οι συγκροτημένες του αντιδράσεις θα κερδίσουν αυτούς που προτιμούν την ασφάλεια, έναντι της ζωντάνιας.

ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ: Αν δεν τοποθετηθεί μεσαία ή ψηλή ζελατίνα το SH 300 θα κουράσει τον αναβάτη του εκτός πόλης. Οι ρεπρίζ του κινητήρα από την άλλη θα δείξουν το καλό τους πρόσωπο στις προσπεράσεις και η ροπή θα βοηθήσει στις επαρχιακές διαδρομές με στροφές.

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ: Οι καλές επιδόσεις του 280άρη της Honda αντικατοπτρίζονται από τις επιταχύνσεις 0-400, οι οποίες διανύονται κατά μέσο όρο σε χρόνο 16,9 δευτερολέπτων με ταχύτητα εξόδυ στα 123 χ.α.ω. Για να πάρετε μια ιδέα ο αντίστοιχος κινητήρας της Piaggio επιτάχυνε το Beverly 300 σε 1,3 δευτερόλεπτα πιο αργά. Μπορεί η μετάδοση να δίνει την εντύπωση ότι το SH πηγαίνει αργότερα, αλλά το συνολικό αποτέλεσμα είναι τελείως διαφορετικό. Όπως είπαμε και πριν η τελική μετριέται στα 146 πραγματικά χ.α.ω, ενώ η μέση κατανάλωση φτάνει τα 4,5 λίτρα, με αποτέλεσμα να επιτυγχάνεται αυτονομία 200 περίπου χιλιομέτρων.

ΤΕΛΙΚΑ…

Υπάρχουν αρκετοί – ανάμεσά τους και εμείς – που προτιμούν τους σπορ χρωματισμούς του Ηοnda SH 300i R ABS, ενώ την ίδια στιγμή πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι το κλασικής εμφάνισης σκούτερ δεν έχει να κάνει καθόλου με σπορ επιδόσεις, αλλά την εξυπηρέτηση του αναβάτη εντός των τειχών της πόλης.

 ΟΡΓΑΝΑ: Ένα στρογγυλό αναλογικό κοντέρ δεσπόζει στο κέντρο και δύο ακόμα αναλογικά όργανα βρίσκονται δεξιά και αριστερά για τη βενζίνη και τη θερμοκρασία κινητήρα. Το ψηφιακό όργανο που βρίσκεται ψηλότερα, θα μπορούσε να έχει μεγαλύτερες και ευκρινέστερες ενδείξεις.

ΦΩΤΑ: Πολύ καλά σε δύναμη φώτα, με σωστή συγκέντρωση δέσμης.

ΚΟΡΝΑ: Αρκετά καλή, αλλά όχι η καλύτερη κόρνα της αγοράς.

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: Το ρεζερβουάρ βρίσκεται κάτω από τη σέλα, που ξεκλειδώνει από τον κεντρικό διακόπτη. Άρα πρέπει να ξεκαβαλήσει ο αναβάτης στο βενζινάδικο για ανεφοδιασμό καυσίμου

ΣΤΑΝΤ: Λίγο βαρύ στη χρήση του το κεντρικό στάντ ενώ υπάρχει και πλάγιο στάντ.

ΔΙΑΚΟΠΤΕΣ: Κλασικής σχεδίασης και εργονομικοί, με ανάποδα την τοποθέτηση του διακόπτη των φλας και της κόρνας.

ΣΧΑΡΑ, ΧΕΙΡΟΛΑΒΕΣ: Υπάρχει σχάρα με ενσωματωμένες χειρολαβές.

ΚΑΘΡΕΦΤΕΣ: Κλασικού σχήματος καθρέφτες με καλό οπτικό πεδίο.

ΕΞΤΡΑ & ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ: Παροχή ρεύματος 12 Volt και πλαστικό άγκιστρο στην ποδιά για για μεταφορά τσαντών