HONDA ADV150: Ασιατικό Διαμάντι

 Ένα σημαντικό μοντέλο κάνει πρεμιέρα

Η δραστήρια Astra Honda Motor στην Ινδονησία παρουσίασε το νέο, πολύ ενδιαφέρον Honda ADV150 για την τεράστια εγχώρια και ασιατική αγορά. Η Ευρώπη θα πρέπει να περιμένει τη σειρά της… δυστυχώς.

Η Astra Honda Motor (AHM) δεν σταματάει στιγμή να ερευνά, να εξελίσσει και να παρουσιάζει νέα μοντέλα, που ξεκινούν από την Ινδονησία και μετά περνούν στις γύρω αγορές της Ταϊλάνδης, του Βιετνάμ, των Φιλιππίνων, κ.λπ. Πανίσχυρες αγορές όλες, με εκατομμύρια πωλήσεις κάθε χρόνο.

Μετά από την “ασιατική δοκιμή” που διαρκεί συνήθως κανά χρόνο, η Honda περνάει το μοντέλο και στην ευρωπαϊκή αγορά.

Έτσι σήμερα η γιαπωνέζικη εταιρία κάνει το άνοιγμα προς τα σκούτερ “διπλής προσωπικότητας” ή Adventure αν προτιμάτε, αφού και οι μοτοσυκλέτες που παλιά λέγαμε “ψευδοεντούρο” έτσι ονομάζονται πλέον.

Ένα “περιπετειώδες” σκούτερ είναι το Honda ADV150, το οποίο πέρα από την πολύ ισχυρή ταυτότητα που διαθέτει, ταιριάζει απόλυτα με τα – όχι τόσο καλά – οδικά δίκτυα των παραπάνω χωρών… αλλά και της Ελλάδας, που κατέχει τα σκήπτρα των χειρότερων δρόμων της Ευρώπης.

Το αν το Honda ADV150 μπορεί να κινηθεί στο χώμα είναι κάτι που πρέπει να δούμε – με το καλό – από κοντά. Από τις φωτογραφίες, πάντως, ίσως και να διακρίνουμε λίγο μεγαλύτερες διαδρομές αναρτήσεων.

Δυναμικός και φουτουριστικός είναι ο σχεδιασμός του Honda ADV150, σαν “ανδρικό σκούτερ” το περιγράφουν οι Ινδονήσιοι της Honda, που ταιριάζει με το χαρακτήρα ενός δυναμικού αναβάτη”.

Αντιγράφει, φυσικά, τις γραμμές του Honda X-ADV 750, μιας σκουτερο-μοτοσυκλέτας που είχε εν τέλει αρκετά πράγματα να προσφέρει στο χώρο και που η αξία της αναγνωρίζεται στο πέρασμα του χρόνου, κάτι που μεταφράζεται και σε πωλήσεις.

Ήταν γνωστό ότι η Honda σκόπευε να επεκτείνει το concept του X-ADV και σε άλλους κυβισμούς και όταν δήλωνε την πρόθεσή της δεν εννοούσε την ινδονησιακή θυγατρική της και το 150, αλλά ένα 300-500άρι X-ADV για την ευρωπαϊκή αγορά. Τι συνέβη όμως και η Astra Honda Motor προχώρησε στην παρουσίαση του 150αριού;

Έφταιγε το ότι είχε πρόσφατα βγει μια κινεζική εταιρία παρουσιάζοντας ένα πρωτότυπο σκούτερ που έμοιαζε πολύ με το X-ADV (πατήστε εδώ), κι αν κάτι τέτοιο προχωρούσε θα έκλεβε από τη Honda τη δόξα του πρώτου Adventure σκούτερ μικρού κυβισμού. Επιτάχυνση λοιπόν των διαδικασιών και παρουσίαση του Honda ADV 150.

Το νέο 150 είναι εξοπλισμένο με έναν κινητήρα 150cc eSP (Enhanced Smart Power), o οποίος έχει αποδείξει την απόδοση και την αξιοπιστία του σε διάφορα μοντέλα και στη σκληρή καθημερινή χρήση μέσα στην πόλη. Τώρα θα δοκιμαστεί και εκτός πόλης σε χωμάτινες διαδρομές… αφού ο πρόεδρος της AHM, ο κύριος Toshiyuki Inuma, δήλωσε ότι το Honda ADV150 “δημιουργήθηκε για να ανταποκριθεί στις ανάγκες των καταναλωτών για σκούτερ εξερευνητικού χαρακτήρα”!

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του Honda ADV150 (και όχι X-ADV 150 όπως γράφτηκε…) δηλώνουν compact διαστάσεις με μεταξόνιο στα 1.324 mm, ύψος από το έδαφος στα 165 mm και βάρος στα λογικότατα 132 κιλά.

Το σκούτερ θα κυκλοφορήσει για την ασιατική αγορά σε δύο εκδόσεις, η μία με συνδυασμένο σύστημα φρένων (CBS) και η άλλη με ABS, ενώ αν έρθει το σκούτερ στην Ευρώπη μόνο σαν ABS μπορεί να εισαχθεί λόγω Euro4.

 

Η ιπποδύναμη ανακοινώθηκε στους 14,5 ίππους στις 8.500 rpm και η ροπή στα 1,34kgm στις 6.500 rpm. Η τροφοδοσία γίνεται με ψεκασμό PGM-FI και ο κινητήρας έχει σύστημα start/stop.

Ένα πολύ όμορφο τελικό εξάτμισης βγαίνει στη δεξιά πλευρά του σκούτερ και τοποθετείται υπό γωνία, όπως γινόταν και στον μεγάλο του αδελφό X-ADV 750. Τα μαρσπιέ του συνεπιβάτη είναι μεγάλα, αναδιπλούμενα και αλουμινένια.

Οι αναρτήσεις είναι ένα συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι (δύσκολο να έμπαινε ανάποδο σαν του X-ADV 750) και πίσω δύο αμορτισέρ αερίου-λαδιού με ξεχωριστά ρεζερβουάρ.

Αντίστοιχα οι τροχοί του έχουν διαστάσεις 14 ιντσών μπροστά (ελαστικό 110/80-14) και 13 ιντσών πίσω με ελαστικό 130/70-13. Τα ελαστικά είναι χάραξης διπλής χρήσης

Στα όργανα υπάρχει LCD οθόνη που μοιάζει ελαφρά με αυτή του 750 και διαθέτει ένδειξη μπαταρίας, ένδειξη εξωτερικής θερμοκρασίας (το πρώτο στην κατηγορία του), μέση κατανάλωση καυσίμου, στιγμιαία κατανάλωση καυσίμου, κινητήρα, ρολόι, ημερομηνία, Trip A & Trip B.

Επίσης υπάρχει σύστημα keyless και σύστημα συναγερμού, ενώ το σκούτερ διαθέτει αποθηκευτικό χώρο 28 λίτρων κάτω από τη σέλα για κράνος και ντεπόζιτο χωρητικότητας 8.0 λίτρων.

Τα φώτα είναι τεχνολογίας LED και το 150 είναι εξοπλισμένο με σύστημα φωτισμού ημέρας (DRL).

Το Honda ADV150 είναι εξοπλισμένο με ένα μοναδικό χαρακτηριστικό που παρουσιάζεται για πρώτη φορά σε σκούτερ τέτοιου κυβισμού, αφού διαθέτει ζελατίνα που ρυθμίζεται το ύψος της σε δύο θέσεις!

Επίσης – και πάλι για πρώτη φορά – το Honda ADV150 στην έκδοση ABS διαθέτει το σύστημα ESS (Signal Stop Signal) για τον τύπο ABS, που ενεργοποιεί αυτόματα τα αλάρμ κατά το απότομο φρενάρισμα, έτσι ώστε να προειδοποιεί στους οδηγούς που κινούνται πίσω του.


Το Honda ADV150 κυκλοφορεί σε συνολικά 6 χρωματικές παραλλαγές, ενώ είναι σημαντικό ότι παράλληλα με το λανσάρισμά του παρουσιάστηκε και γκάμα αξεσουάρ
after market.

Από σπέσιαλ αυτοκόλλητα, μεταλλικά τμήματα μαρσπιέ αναβάτη, προφυλακτήρα εξάτμισης στο κάτω μέρος της (!) για οδήγηση εκτός δρόμου, λάστιχο στο τούνελ, αεροδυναμικά βοηθήματα ποδιάς, μέχρι και προστατευτικές χούφτες τιμονιού.

Το Honda ADV 150, όπως καταλαβαίνετε, πέρα από την καινοτόμο για την κατηγορία του και πολύ καλαίσθητη σχεδίασή του, είναι ένα σκούτερ που παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον και για την ευρωπαϊκή, αλλά κυρίως για την ελληνική αγορά, λόγω των Adventure χαρακτηριστικών του.

Το καλύτερο που μπορεί να συμβεί είναι να το δούμε να εμφανίζεται στο τέλος του χρόνου στο σαλόνι του Μιλάνου. Άντε να δούμε…