fbpx

BMW C1 2021: “Ψάχνεται” για σκεπαστό, ηλεκτρικό σκούτερ

 Το “κλειστό” σκούτερ του μέλλοντος

Παρότι το BMW C1 του 2000 θεωρήθηκε μια από τις μεγαλύτερες αποτυχίες στον χώρο των σκούτερ, με πολλά προβλήματα να το βασανίζουν, η βαυαρική εταιρία δεν έχει εγκαταλείψει την ιδέα του “σκεπαστού σκούτερ” και μάλιστα με ηλεκτροκίνηση. Αυτό αποδεικνύουν οι πάμπολλες ιδέες που έχει πατεντάρει.

Οι προθέσεις της BMW αποκαλύπτονται από τις ουκ ολίγες πατέντες που κατέθεσε πρόσφατα επί του θέματος, εξελίσσοντας ένα σκούτερ που θα προστατεύει τον αναβάτη του από τη βροχή και τον αέρα, ενώ συγχρόνως θα του παρέχει περισσότερη ασφάλεια σε περίπτωση σύγκρουσης ή πτώσης.

Το BMW C1 ήταν ένα σκούτερ που παρέμεινε στην παραγωγή για δυο μόλις χρόνια (2000-2002) και κατασκευαζόταν από τον Bertone,για λογαριασμό της BMW, με κινητήρες της αυστριακής Rotax στα 125 και 175 (200 ονομαζόταν) κυβικά εκατοστά.

Στόχος της εταιρίας ήταν να δελεάσει τους οδηγούς αυτοκινήτων να δοκιμάσουν να κινηθούν πάνω σε δυο τροχούς και πιο συγκεκριμένα με το υβριδικό αυτό σκούτερ.

Το βασικό του πρόβλημα – εκτός των άλλων – ήταν ότι ο συνδυασμός ζώνης ασφαλείας και χρήσης κράνους από τον αναβάτη σε περίπτωση σύγκρουσης,  θα μπορούσε, και σε χαμηλές ακόμα ταχύτητες, να του προκαλέσει σοβαρό τραυματισμό στον αυχένα (λόγω αυξημένου βάρους από το κράνος).

Έτσι σύντομα χώρες της Ευρώπης άλλαξαν τη νομοθεσία κι επέτρεψαν την χρήση του C1 χωρίς κράνος (Ελβετία, Ιταλία, Γερμανία, Ισπανία, κ.λπ.).

Εννοείται ότι αν η BMW αποφάσιζε να επαναφέρει το C1 στην παραγωγή θα αντιμετώπιζε και πάλι τα ίδια προβλήματα, άρα τώρα προτιμά να επιλέξει διαφορετικό δρόμο.

Το κλειστό σκούτερ του μέλλοντος που προτείνεται πλέον θα βασιστεί στο ηλεκτρικό της BMW που ήδη κυκλοφορεί, το C Evolution, και θα διαθέτει “σκεπή και κλωβό” που θα είναι αφαιρούμενος. Ο κλωβός αυτός που μοιάζει με του C1 -αλλά δεν είναι καθόλου ίδιος- περιλαμβάνει παρμπρίζ, οροφή, πλάτη καθώς και ζώνες ασφαλείας και όταν αφαιρείται αφήνει από κάτω του ένα συμβατικό σκούτερ.

Ανθρακονήματα και αλουμίνιο χρησιμοποιούνται για τον κλωβό έτσι ώστε να είναι ελαφρύς – σε αντίθεση με αυτόν του παλιού C1 – ενώ μέσα στις πατέντες υπάρχουν – πέρα από τη ζώνη ασφαλείας τεσσάρων σημείων –  και πλευρικοί αερόσακοι!

Το δεύτερο μεγάλο πρόβλημα του παλιού C1 ήταν η αεροδυναμική, μιας και, λόγω της μεγάλης μετωπικής επιφάνειας, ο αέρας επηρέαζε ιδιαίτερα την σταθερότητά του, κάνοντάς το επικίνδυνο. Τώρα η BMW προτείνει αεροδυναμικά πτερύγια, τα οποία μάλιστα θα μεταβάλλουν τις γωνίες τους ανάλογα με την ταχύτητα, μέσω της κεντρικής μονάδας IMU του σκούτερ.

“Κλειστό, ηλεκτρικό, ασφαλές και αεροδυναμικό” θα είναι οι τέσσερις άξονες πάνω στους οποίους θα πατήσει η BMW για να προβάλλει αυτή την φρεσκαρισμένη της ιδέα και το μόνο που μένει είναι να δούμε αν θα την περάσει στην παραγωγή. Όπου υπάρχει καπνός, υπάρχει και φωτιά…

X