fbpx

GOVECS: Επαναφέρει το BMW C1-E

Ένα BMW… από την Govecs

Μετά από συμφωνία των δυο γερμανικών εταιριών – της BMW και της ειδικευμένης στα ηλεκτρικά σκούτερ Govecs – το ιδιαίτερο BMW C1 επιστρέφει. Όπως πάντα με κλωβό ασφαλείας και οροφή εκτός των άλλων, αλλά χωρίς κινητήρα εσωτερικής καύσης, αλλά ηλεκτρικό.

Το BMW C1 ήταν ένα σκούτερ της βαυαρικής εταιρίας, της προηγούμενης δεκαετίας, που πρόσφερε μοναδικά χαρακτηριστικά όπως έναν κλωβό ασφαλείας που προστάτευε τον αναβάτη του σε περίπτωση σύγκρουσης, ο οποίος δενόταν με ζώνη ασφαλείας τεσσάρων σημείων σε “μπάκετ” κάθισμα.

BMW C1-E Concept

Το μεγάλο παρμπρίζ και η σκεπή τον προφύλασσε από τον αέρα και την βροχή, με σημαντικότερο πλεονέκτημα – όπως διαφημιζόταν – ότι ο αναβάτης δεν χρειαζόταν να φοράει κράνος νόμιμα.

Για διάφορους λόγους το σκούτερ δεν έτυχε εμπορικής επιτυχίας και αποσύρθηκε δύο χρόνια μετά την έναρξη της παραγωγής του (έμεινε στην αγορά από το 2000, μέχρι το 2002) λόγω μέτριων πωλήσεων.

Με υψηλό κέντρο βάρους και δυσκολεύοντας τον αναβάτη να το χειριστεί στις αργές ταχύτητες λόγω της ζώνης που τον περιόριζε, δεν είχε σταθερότητά στις υψηλότερες ταχύτητες λόγω της μεγάλης επιφάνειάς του.

Από την άλλη μπορούσε να υποστηρίξει πολλά εξτρά, όπως roll bar, ABS (ήδη από το 2000!), ηλιοροφή, ηχοσύστημα, υαλοκαθαριστήρα, θερμαινόμενη σέλα/κάθισμα, κ.λπ.

Οι τελευταίες πληροφορίες λοιπόν μιλούν για την επαναφορά του project μέσω της εξειδικευμένης στα ηλεκτρικά σκούτερ εταιρίας Govecs που έχει υπογράψει συμφωνία άδειας χρήσης με τη BMW, και αφορά στην παρουσίαση του σκούτερ C1 με ηλεκτρικό κινητήρα, με ή χωρις οροφή, αλλά με όλες τις προδιαγραφές ασφαλείας του παρελθόντος.

Παραδόξως το σκούτερ δεν θα μπορεί να ονομάζεται C1… γιατί η BMW έχει πουλήσει τα δικαιώματα του ονόματος στην Citroen για το ομώνυμο αυτοκίνητο…

H BMW είχε ανακοινώσει το 2009 ότι θα επανέφερε το C1 και ηλεκτροκινητήρα, αλλά τελικά άλλαξε γνώμη και σταμάτησε την εξέλιξή του, προτιμώντας τελικά τη συνεργασία με την Govecs.

To ηλεκτρικό σκούτερ της Govecs θα είναι κατηγορίας L1e και L3e, επιδόσεων 50 και 125 κυβικών αντίστοιχα. Η κυκλοφορία του νέου scooter στην ευρωπαϊκή έχει προγραμματιστεί για το 2021.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ