fbpx

BENELLI VZ 125i: Η Ευρώπη περιμένει

Επιλεκτικές προτιμήσεις

Στρατηγική κίνηση είναι η απόφαση της μητρικής κινεζικής εταιρίας QJ της Benelli να μην εισάγει σκούτερ στην Ευρώπη με το λογότυπο της ιστορικής ιταλικής φίρμας, αφού προτιμά να ενισχύσει το όνομά της συγκεκριμένα στο χώρο της μοτοσυκλέτας. Τα σκούτερ μπορούν να περιμένουν. Στο μεταξύ στην Ασία τα σκούτερ της Benelli κυκλοφορούν κανονικά.

Ο μεγάλος κινεζικός όμιλος εταιριών QJ είναι ιδιοκτήτης των ονομάτων της Benelli αλλά και της Keeway, μιας εταιρίας που γνωρίζουμε και στην Ελλάδα για τα σκούτερ της.

Με δεδομένο ότι η προσπάθεια των ανθρώπων της QJ επικεντρώνεται στην Ευρώπη για την επιστροφή και την ενδυνάμωση του ονόματος της Benelli στο χώρο των μοτοσυκλετών, τα σκούτερ χρησιμοποιούν το έμβλημα της Keeway.

Με την τελευταία να διαθέτει γκάμα μοντέλων 50, 125 και 300 κυβικών, η QJ θα μπορούσε πολύ εύκολα να κάνει rebadge (αλλαγή λογότυπων) και να εμφανίσει εν μια νυκτί μια νέα γκάμα σκούτερ με το λογότυπο της Benelli. Επιλέγει να μην το κάνει.

H παραπάνω απόφαση της QJ έχει αποδειχθεί σοφή, αφού οι μοτοσυκλέτες της Benelli μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα έχουν πετύχει μεγάλες επιτυχίες εμπορικά στην Ευρώπη (και στην Ελλάδα) εισάγοντας ένα όνομα του παρελθόντος που σχεδόν είχε ξεχαστεί, κάτι που κανείς δεν θα μπορούσε να φανταστεί πριν από λίγα χρόνια.

Αυτή τη στιγμή που μιλάμε, στις πωλήσεις μοτοσυκλετών στην Ιταλία (ταξινομήσεις 9μήνου) η adventure μεσαίου κυβισμού της εταιρίας, η Benelli TRK 502, είναι πρώτη σε πωλήσεις με παραπάνω από 3.000 ταξινομήσεις!

Πάμε τώρα στο θέμα μας, που είναι το Benelli VZ125i, ένα compact, πολύ συμπαθητικής σχεδίασης σκούτερ πόλης που πωλείται στην Ασία, αλλά και στο Βιετνάμ. Ποιο είναι το ενδιαφέρον στο Βιετνάμ;

Λόγω των γούστων και των επιλογών των Βιετναμέζων στα σκούτερ, πολλές εταιρίες δοκιμάζουν τα προϊόντα τους πρώτα εκεί, στη μακρινή ασιατική χώρα, και μετά τα εισάγουν στην Ευρώπη. Το Bιετνάμ είναι το testing ground των εταιριών.

Με την υπογραφή της Benelli και ένα μεγάλο λιοντάρι (σήμα κατατεθέν της ιταλικής εταιρίας) πάνω στα πλαστικά του λανσάρεται το VZ125i, το οποίο κινείται προς την σπορ πλευρά της αισθητικής.

Το VZ15i χρησιμοποιεί τηλεσκοπικό συμβατικό πιρούνι στην μπροστινή ανάρτηση κι ένα μεγάλο μονό αμορτισέρ λαδιού-αερίου πίσω κατασκευασμένο από την Kayaba. Μπροστινός και πίσω τροχός είναι 14 ιντσών.

Το μεγάλο σε μέγεθος Full LCD όργανο κάνει τη διαφορά στην κατηγορία των οικονομικών σκούτερ στην οποία ανήκει το 125, υπάρχει θύρα φόρτισης USB που βρίσκεται στο χώρο κάτω από τη σέλα, ενώ όλα τα φωτιστικά σώματα είναι τεχνολογίας LED.

Τα φρένα είναι δισκόφρενα μπροστά και πίσω. Η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ καυσίμου είναι 4,9 λίτρα και το βάρος του μικρού σκούτερ είναι μόλις 97 κιλά.

Το Benelli VZ125i διαθέτει μονοκύλινδρο, τετράχρονο, 124 cc, SOHC, αερόψυκτο, κινητήρα με τροφοδοσία ηλεκτρονικού ψεκασμού, ιπποδύναμη 8,4 ίππων στις 7.500 σ.α.λ. και ροπή 9,2 Nm στις 6.000 σ.α.λ.

Το αν θα πωλούνται στο μέλλον σκούτερ με το σήμα της Benelli είναι κάτι που πρέπει πρώτα να αποφασιστεί από τα μεγάλα κεφάλια της QJ, ενώ εμείς ας αναλογιστούμε ότι μεγάλο είναι πλέον και το θέμα (πρόβλημα) της συμμόρφωσης των προδιαγραφών εκπομπών ρύπων, οι οποίες ενώ στην Ευρώπη έχουν φτάσει στο Euro5 σε πολλές ασιατικές αγορές έχουν μείνει στο Euro 3.

X