fbpx

ΒΜW Definition CE4: Ο προάγγελος

Προετοιμασία για μοντέλο παραγωγής

Το 2017 η BMW είχε παρουσιάσει το Concept Link, ένα φουτουριστικό ηλεκτροκίνητο scooter ενταγμένο μέσα στην Vision NEXT 100 οπτική της εταιρείας για τα δίτροχα και τα τετράτροχα οχήματα του μέλλοντος. Το Definition CE4, είναι ουσιαστικά ο σύνδεσμος μεταξύ Concept Link και του μοντέλου παραγωγής που θα ακολουθήσει. Κείμενο: Κ. Γ.

Είναι όλα αυτά απλά κινήσεις εντυπωσιασμού χωρίς ουσία; Μάλλον όχι. Η BMW Motorrad έχει από το 2014 ηλεκτροκίνητο scooter παραγωγής στις τάξεις της, το C Evolution, και αυτό σίγουρα την καθιστά πιο τολμηρή σε σχέση με άλλους κατασκευαστές, που εδώ και μια δεκαετία… “λιβανίζουν” πρωτότυπα από έκθεση σε έκθεση.

Το γεγονός δε ότι επαναφέρει στο προσκήνιο ένα concept του 2017, αποδεικνύει ότι υπάρχει χρονοδιάγραμμα και αυτό ακολουθείται με συνέπεια. Άλλωστε, όταν γίνεται λόγος για «μοντέλο παραγωγής», αυτό από μόνο του αποτελεί ένα δεσμευτικό στοιχείο.

Το Definition CE4, όπως μας προϊδεάζει και το όνομα του, είναι ένα πρωτότυπο που «αποσαφηνίζει» σε επίπεδο παραγωγής, την αρχική ιδέα του Concept Link.

Βλέπετε, στα concept μοντέλα δίνεται πλήρης ελευθερία στους σχεδιαστές για να αποτυπώσουν στο χαρτί (ή για να αποθηκεύσουν σε σκληρούς δίσκους, αν θέλουμε να συμβαδίζουμε με την εποχή μας) το όραμα τους.

Η BMW Motorrad πήρε λοιπόν την αρχική ιδέα των σχεδιαστών και την υλοποίησε σε επίπεδο παραγωγής.

Το εντυπωσιακό είναι  ότι οι παρεκκλίσεις είναι πολύ λίγες και αυτές υπαγορεύθηκαν από εγγενείς και ανυπερβλήτους περιορισμούς.

Το Definition CE4 μοιάζει πάρα πολύ στο πρωτότυπο, έχοντας διατηρήσει σε πολύ μεγάλο βαθμό την σχεδίαση του Concept Link.

H οριζόντια τοποθετημένη συστοιχία μπαταριών κάτω από το πάτωμα του scooter, συμβάλλει στη συγκέντρωση του βάρους χαμηλά, αφήνοντας χώρο ανάμεσα στη σέλα και στην ποδιά, κάτι που αποτελεί αρχετυπικό στοιχείο για οποιοδήποτε scooter… νυν και αεί.

Ο αναβάτης κάθεται σε μια ενιαία επιμήκη σέλα, η οποία μπορεί να μετακινηθεί σε διάφορες θέσεις προς τα μπροστά ή προς τα πίσω ώστε να βολεύονται όλοι οι σωματότυποι, ενώ ρυθμιζόμενο ως προς τη θέση του, είναι και το διαχωριστικό / στήριγμα μέσης που υπάρχει σε αυτή.

Υπάρχει επίσης αποθηκευτικός χώρος, κάτω από την σέλα, προσβάσιμος από το πλάι.

Πάντως οι άνθρωποι της BMW αναφέρουν η σέλα σχεδιάστηκε με γνώμονα την πρακτικότητα και όχι την άνεση, αφού η μέση απόσταση των διαδρομών που εκτελούνται με ένα scooter στα σύγχρονα αστικά κέντρα, δεν ξεπερνά τα 12 χιλιόμετρα.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται, μπορεί κάποιος να επιβιβαστεί στο Definition CE4 ερχόμενος από πίσω, και αν αυτό σας θυμίζει μακριά γαϊδούρα, καμία σχέση, η σέλα είναι πολύ χαμηλή. Άλλωστε δεν υπάρχει ουρά και πλαστικά στο πίσω μέρος, με τη σχεδίαση να είναι μινιμαλιστική.

Όντας ένα ηλεκτροκίνητο όχημα, χωρίς την πολυπλοκότητα που χαρακτηρίζει τα… παραδοσιακά scooter με θερμικούς κινητήρες, το BMW Definition CE4  επέτρεψε μια σχεδίαση που ορίζεται από ξεκάθαρες και ενιαίες επιφάνειες, με πολυεπίπεδη τοποθέτηση στον χώρο. Χαρακτηριστικό της ομοιομορφίας και της σχηματοποιημένης αυτής αντίληψης, είναι το πίσω αμορτισέρ στο μονόμπρατσο ψαλίδι.

Το ελατήριο και το κυρίως σώμα του αμορτισέρ, έχουν τοποθετηθεί μέσα σε ένα κυλινδρικό κάλυμμα ενώ έχουν επίσης καλυφθεί τεχνηέντως όλες οι λεπτομέρειες «υψηλής συχνότητας», δηλαδή βίδες, παξιμάδια, καλώδια, κέντρα τροχών και οτιδήποτε άλλο θα μπορούσε να αποσπάσει την προσοχή.

Πίνακας οργάνων δεν υπάρχει, θα ήταν άδικο να χαρακτηρίζαμε με αυτόν τον παρωχημένο όρο το 10,2 ιντσών πάνελ πληροφοριών που έχει τοποθετηθεί μπροστά από το τιμόνι.

Στις επίσημα παρεχόμενες φωτογραφίες της BMW, διακρίνεται μεταξύ άλλων στο πίνακα αυτόν η ένδειξη app, όποτε αναμένονται smart ενσωματωμένες λειτουργίες, αν και δεν δίνονται κάποιες πληροφορίες σχετικά με αυτό. Πάντως αναφέρεται χαρακτηριστικά ότι το scooter θα αποτελεί αναπόσπαστο και ενεργό τμήμα του διασυνδεδεμένου περιβάλλοντος του αναβάτη ακόμα κι αν αυτός δεν βρίσκεται στη σέλα του.

Περισσότερες πληροφορίες σε ό.τι αφορά σε απόδοση, μπαταρία, αυτονομία και λοιπά τεχνικά χαρακτηριστικά, δεν υπάρχουν διαθέσιμες. Ωστόσο, υπάρχει σειρά ρούχων έτοιμη, σχεδιαστικά «ασορτί» και εμπνευσμένη από το φουτουριστικό προφίλ του scooter, με το αδιάβροχο Jacket που φέρει φωτιζόμενες LED ρίγες να ξεχωρίζει.

Το ερώτημα φυσικά είναι ένα: «πότε θα κυκλοφορήσει το μοντέλο παραγωγής;», αλλά η BMW δεν κάνει καμία αναφορά σχετικά με αυτό. Όπως όμως ήδη αναφέρθηκε, η επαναφορά του μοντέλου στο προσκήνιο και μάλιστα με αυτό τον εμφατικό τρόπο, αποτελεί αν μη τι άλλο εχέγγυο σοβαρών προθέσεων. Ο καιρός γαρ εγγύς…