fbpx

Βe.e SCOOTER: ΑΠΟ ΛΙΝΑΡΙ ΚΑΙ ΚΑΝNΑΒΗ

Πιο οικολογικό δεν γίνεται

 Κάτω από την ελαφρώς ρετρό εκκεντρική εμφάνιση, το σίγουρα πρωτότυπο και συμπαθέστατο, σαν ζωάκι, Be.e, τη χειροποίητη σέλα και την παλαιάς σχολής προβολέα, η κατασκευή του χρησιμοποιεί τεχνολογία αιχμής.

Το λινάρι είναι χωρίς αμφιβολία ένα φυτό που έχει αποδείξει τη χρησιμότητά του και τα ευεργετικά αποτελέσματα που έχει στη διατροφή, την ένδυση, κ.λπ. Τα λινά υφάσματα είναι από τα πιο υγιεινά και άνετα ειδικά το καλοκαίρι, ενώ οι λιναρόσποροι, όπως είναι γνωστό από την αρχαιότητα διαθέτουν διατροφικές και θεραπευτικές ιδιότητες.

Τώρα λοιπόν το λινάρι αποκτά μια νέα χρησιμότητα – μαζί με τις φυτικές ίνες κάνναβης (στην Ολλανδία φτιάχνεται το σκούτερ…) φυτό παρεμφερών ιδιοτήτων και πλήθους χρήσεων – αφού γίνονται… σκούτερ,

H ολλανδικές εταιρίες ΙnHolland, NPSP και Van.Eko μαζί με την εταιρεία design  Waarmakers κατασκεύασαν το Be.e., ένα οικολογικό scooter, του οποίου το κέλυφος/κουστούμι δεν είναι φτιαγμένο από πλαστικό, αλλά από ενισχυμένες ίνες λιναριού και κάνναβης. Α, ναι ξεχάσαμε να πούμε ότι το Be.e είναι και ηλεκτρικό.

Το Βe.e ούτε τρώγεται, ούτε φοριέται, αφού οι φυτικές ίνες έχουν ενισχυθεί από υαλονήματα και όλα αυτά μαζί έχουν μπει σε καλούπια, για να δέσουν και να σταθεροποιηθούν με βιολογικής προέλευσης ρητίνες.

Το μονοκό (ενός τμήματος δηλαδή) κουστούμι λειτουργεί και σαν πλαίσιο, σαν κέλυφος πάνω στο οποίο στηρίζονται όλα τα υπόλοιπα εξαρτήματα (τροχοί, κινητήρας, κ.λπ.). Η τεχνική αυτή είναι συνηθισμένη στη Formula 1, αλλά εντελώς νέα σε μικρά σκούτερ καθημερινής μετακίνησης.

Η ασυνήθιστη αυτή μέθοδος κατασκευής μειώνει το ενεργειακό αποτύπωμα του Be.e και προσφέρει ένα σκούτερ με 50 λιγότερα τμήματα που πρέπει να φτιαχτούν, κοπούν, κουρμπαριστούν, κολληθούν ή βιδωθούν μεταξύ τους όπως τα συμβατικά σκούτερ, λόγω της απουσίας συμβατικού πλαισίου.

“Εν συντομία έχουμε δυο μπαταρίες, δυο τροχούς και κάμποση κόλα, για να δημιουργήσουμε αυτό το σκούτερ” λέει ο Simon Akkaya, πρόεδρος της Waarmakers, η εταιρία που ανέλαβε το design του Be.e.

Ο ηλεκτρικός κινητήρας του scooter Be.e είναι ισχύος 4kW και αποδίδει μεγάλη ροπή, όπως συνηθίζουν οι ηλεκτροκινητήρες, στα 10,0 kgm. Η τελική του φτάνει τα 55 km/h, ενώ αν ο αναβάτης διατηρεί διαρκώς την τελική του ταχύτητα, θα έχει αυτονομία 55 χιλιομέτρων.

Αν το σκούτερ πηγαίνει πιο αργά, στα 25 km/h, η αυτονομία φτάνει τα 80 χιλιόμετρα. Τα 0-50 km/h επιτυγχάνονται σε επτά δευτερόλεπτα και η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί από οικιακή πρίζα σε λιγότερο από 4 ώρες.

Όπως αναφέρουν οι άνθρωποι της εταιρείας ο συνδυασμός συνθετικών και φυτικών ινών μειώνει το βάρος, κάτι που φαίνεται και στη ζυγαριά, που δείχνει για το Be.e τα 95 μόλις κιλά.

Το Be.e χρησιμοποιεί φώτα LED εμπρός και πίσω, φορτιστή για smartphone και δύο δισκόφρενα, ένα για κάθε τροχό. Η τιμή αγοράς δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα, μιας και οι κατασκευαστές μιλούν για εβδομαδιαία ή μηνιαία ενοικίαση με λογικό κόστος.

Η ιδέα είναι ότι οι “Be.eKeepers.”, οι χρήστες των σκούτερ θα μπορούν να χρησιμοποιούν τα Be.e χωρίς την ανάγκη να το αγοράσουν, ενώ οποιοδήποτε πρόβλημα παρουσιαστεί θα είναι πρόβλημα της εταιρίας και όχι του αναβάτη”.

Ένα πιλοτικό πρόγραμμα θα ξεκινήσει στο Άμστερνταμ στις αρχές του 2014, με στόχο να εξαπλωθεί το σύστημα και σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις.