fbpx

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: PIAGGIO LIBERTY 125/150 3V ie, 2013

Βρήκαμε το νέο Liberty!

 Δεν πρόλαβε “να στεγνώσει το μελάνι” από το άρθρο που δημοσιεύσαμε στο Scooternet για τον ερχομό του νέου Liberty με τον 3βάλβιδο κινητήρα μέσα στο 2013 και ιδού οι αποδείξεις! Μετά από ψάξιμο, τηλέφωνα, μυστικούς πληροφοριοδότες – εντός και εκτός Ελλάδας – και τελικά το βρήκαμε. Ονομάζεται Piaggio Liberty 125/150 3V ie και θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της πολυεθνικής Piaggio στο Βιετνάμ. 

Iδου το νέο Liberty 3V ie. Κατασκευάζεται στο Βιετνάμ σε 125 και 150 cc

Iδου το νέο Liberty 3V ie. Κατασκευάζεται στο Βιετνάμ σε 125 και 150 cc

Τα Liberty είναι από τα δημοφιλέστερα σκούτερ της Piaggio και μάλιστα όχι άδικα, αφού αποτελούν τους προγόνους των σκούτερ με μεγάλους τροχούς. Το εμβληματικό σχήμα: μεγάλης διαμέτρου τροχοί, επίπεδο δάπεδο, μικρό βάρος, συμφέρουσα τιμή, έγινε το αγαπημένο των Ευρωπαίων σκουτεριστών και ειδικότερα στις μεγάλες αγορές της Ιταλίας, Γαλλίας και Ισπανίας. Και στην Ελλάδα όμως αυτή η κατηγορία σκούτερ έγινε best seller, περισσότερο όμως στη μορφή των Beverly παρά των Liberty.

To νέας γενιάς Liberty κυκλοφορεί ήδη στο μακρινό Βιετνάμ, πωλείται σε τρεις παραλλαγές (125 3V ie, 150 3V ie και S 125 3V ie) και κοστίζει 57, 71 και 58 εκατομμύρια βιετναμέζικα Ντόνγκ αντίστοιχα, δηλαδή: 125 3V ie – 2.100, 150 3V ie – 2.600, και S 125 3V ie – 2.130 ευρώ. Όχι ιδιαίτερα φθηνά, θα λέγαμε…

 Το Piaggio Liberty 3V κατασκευάζεται από την Piaggio Vietnam στο ίδιο εργοστάσιο με το Piaggio Fly 125 3v, το οποίο πωλείται ήδη στην Ελλάδα. Η Piaggio αποφάσισε να μην προχωρήσει στην παραγωγή των Liberty στο εργοστάσιό της στην Κίνα όπως γινόταν μέχρι σήμερα με τα Liberty, αλλά να περάσει στο Βιετνάμ, με την ποιότητα κατασκευής – όπως έχουμε δει στην περίπτωση του νέου Fly – να είναι βελτιωμένη.

Το Βιετνάμ προτιμάται πλέον σαν τόπος επενδύσεων, εργοστασίων κατασκευής δίτροχων, όχι μόνο από την Piaggio, αλλά και την Honda (SH) και την Kymco (βλ. People One 125), εκτός των άλλων.

Κύκλοι μάλιστα από τον ευρωπαϊκό ειδικό τύπο αναφέρουν ότι το θετικό στην περίπτωση του Βιετνάμ – εκτός των φθηνών εργατικών χεριών και των φορο-απαλλακτικών νόμων της χώρας προς τις πολυεθνικές εταιρίες – είναι και οι προτιμήσεις των Βιετναμέζων, που είναι πολύ “ευρωπαϊκές”, ειδικά στα σκούτερ με μεγάλους τροχούς.

Βλέπετε η αγορά του Βιετνάμ προτιμά τα αυτόματα σκούτερ με μεγάλους τροχούς, παρά τα κλασσικά “νοτιο-ασιατικά” best seller παπιά. 

Εικόνα από την επίσημη παρουσίαση του Piaggio Liberty 3V ie, στο Βιετνάμ

Εικόνα από την επίσημη παρουσίαση του Piaggio Liberty 3V ie, στο Βιετνάμ

H εμφάνιση του νέου Liberty δεν έχει αλλάξει, παρά μόνο σε ελάχιστα σημεία. Με μια προσεκτική ματιά ένα έμπειρο μάτι μπορεί να διακρίνει την μακρύτερη, λεπτότερη – ειδικά στο πίσω τμήμα της – σέλα, τις χειρολαβές συνεπιβάτη, το νέο χρώμα φόντου στο κοντέρ. Διαφορετικό είναι και το προστατευτικό του τελικού της εξάτμισης με γρίλιες, ενώ δύσκολα θα καταλάβει κάποιος ότι ο μπροστινός τροχός έχει αλλάξει τη διάμετρό του.

Το Liberty είναι το τρίτο μοντέλο της Piaggio, μετά την Vespa LX/S και το Fly που δέχεται τον νέο κινητήρα χαμηλών ρύπων και κατανάλωσης με την 3βάλβιδη κεφαλή. Είναι αερόψυκτος και τροφοδοτείται από ηλεκτρονικό ψεκασμό. Η ιπποδύναμη που ανακοινώνεται είναι 7,2 kw, δηλαδή 9,64 ίπποι, στις 7.750 σ.α.λ. Η ροπή βρίσκεται στα 0,9 χιλιογραμμόμετρα στις χαμηλότερες, 6.000 σ.α.λ. Η κατανάλωση που δίνει η εταιρία είναι 1,8 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, με σταθερή ταχύτητα 50 χ.α.ω. 

Οι αναρτήσεις έχουν παραμείνει ανέπαφες, με συμβατικό πιρούνι μπροστά και ένα αμορτισέρ πίσω, ενώ η μεγάλη αλλαγή έρχεται στη διάμετρο του μπροστινού τροχού, που έχει μειωθεί στις 15 ίντσες, από τις 16 που ήταν πριν. Με αυτό τον τρόπο βελτιώνεται η ευελιξία του σκούτερ μέσα στην πόλη, το τιμόνι έχει μικρότερη ακτίνα στροφής – άρα “κόβει” περισσότερο – ενώ παράλληλα ο 15άρης τροχός συνεργάζεται καλύτερα με τον πίσω τροχό που παρέμεινε στις 14 ίντσες.

Τα ελαστικά έχουν στενέψει, συνηγορώντας στην ταχύτερη συμπεριφορά του σκούτερ: το μπροστινό έχει γίνει 80/90 (από 90/80) και το πίσω 100/80 (από 110/80). Η σχεδίαση των ζαντών με τις 10 ακτίνες έχει παραμείνει ίδια.

Εκτός από το σχήμα και την ποσότητα του αφρώδους υλικού στην σέλα, έχει μειωθεί και το ύψος της από το έδαφος, ενώ δυστυχώς η κλειδαριά της παραμένει στο δυσπρόσιτο αριστερό οπίσθιο τμήμα της. Ο αποθηκευτικός χώρος κάτω από αυτήν έχει μεγαλώσει, συνεχίζει να χωράει μόνο ανοικτό/μισό κράνος, αλλά τώρα μπαίνουν και μερικά ακόμα μικροπράγματα.

Ο παραπάνω αυτός χώρος προήλθε από τη μεταφορά της μπαταρίας, από τον χώρο κάτω από τη σέλα – στην ποδιά. Το νέο Liberty, τουλάχιστον στο Βιετνάμ διαθέτει και πλάγιο σταντ, εκτός από το κεντρικό. Οι χειρολαβές του συνεπιβάτη που πριν είχαν ενσωματωμένη και βάση μπαγκαζιέρας, έχουν καταργήσει την τελευταία. 

Αυτό που σίγουρα περιμέναμε στο νέο Liberty με τον 3βάλβιδο κινητήρα, δεν έγινε δυστυχώς: το πίσω φρένο παρέμεινε ταμπούρο (αρκετά μεγάλο 140 χιλιοστών μεν, αλλά… ταμπούρο) και δεν τοποθετήθηκε δισκόφρενο, κάτι που υπήρχε η δυνατότητα και τα καλούπια για να γίνει, όπως αποδεικνύεται και από την περίπτωση του Piaggio Fly 125 3V, που χρησιμοποιεί τον ίδιο κινητήρα. Στον μπροστινό τροχό, παρέμεινε ο δίσκος των 240 χιλιοστών.

Σύντομα θα έχουμε και νέα για την επίσημη του παρουσίαση στην Ευρώπη.

X