PEUGEOT: Nέος δίχρονος κινητήρας με ψεκασμό!

Two strokes for ever (σε σκούτερ)

Όπως όλοι πιστεύαμε οι ολοένα αυστηρότερες προδιαγραφές εκπομπών ρύπων των κινητήρων θα σήμαιναν το τέλος των δίχρονων κινητήρων. Και ναι, και όχι. Κι απ’ ότι φαίνεται μέρος “του κινήματος του OXI” αποτελεί η Peugeot, αφού επιμένει δίχρονα εισάγοντας μια σειρά κινητήρων 50cc με ηλεκτρονικό σύστημα ψεκασμού.

Βρισκόμαστε συχνά στα φανάρια με παλιά πενηντάρια δίχρονα σκούτερ και κάθε φορά που επιταχύνουμε – ενώ εμείς βρισκόμαστε πάνω σε τετράχρονα 125, 150άρια σκούτερ – εντυπωσιαζόμαστε γιατί μέχρι τα 60-70 km/h πηγαίνουμε δίπλα-δίπλα! Ναι, δίχρονος κινητήρας σημαίνει επιδόσεις, αλλά μαζί του κουβαλάει και κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που τον κάνουν “μη συμπαθητικό”, όπως οι ρύποι, τα “καυσαέριά” του.

Δίχρονο, ψεκαστό και Euro4 το μοτεράκι των 50cc του Speedfight του 2019

Κι εκεί που νομίζαμε ότι ο “παλιός, καλός δίχρονος” κινητήρας πεθαίνει κάτω από το βάρος των προδιαγραφών Euro4 και των επόμενων αυστηρότερων που έπονται, η γαλλική Peugeot παρουσιάζει αυτόν τον νέο εξελιγμένο κινητήρα.

Τι είναι ο δίχρονος κινητήρας; Από τη μία η απλότητα και τα λίγα, ελαφρά κινούμενα μέρη και η άριστη απόδοση. Από την άλλη η οργή των οικολόγων και αυτών που δεν γνωρίζουν και ασχολούνται μόνο με το γεγονός ότι ο δίχρονος κινητήρας “μυρίζει”.

Ωστόσο μέσω του ηλεκτρονικού ψεκασμού η Peugeot κατάφερε να ξεπεράσει τον ύφαλο του Euro4, όπως είχε κάνει και η Piaggio στο παρελθόν. Έτσι η Peugeot προσφέρει ένα καθαρό δίχρονο κινητήρα 50 κυβικών εκατοστών!

Μέσω του νέου δίχρονου κινητήρα Euro 4 με τον ηλεκτρονικό ψεκασμό που δημιουργήθηκε σε συνεργασία με την γερμανική Continental, η κατανάλωση καυσίμου μειώνεται κατά 20% σε σύγκριση με τους προηγούμενους κινητήρες. Έτσι η κατανάλωση ανακοινώνεται στα 2,9 λίτρα για 100 χιλιόμετρα, αντί για 3,5 λίτρα καυσίμου που ήταν πριν. Αυτό σημαίνει επίσης και μείωση της κατανάλωσης του λαδιού καύσης, τη στιγμή που οι εκπομπές ρύπων μειώνονται κατά 50%!


Ο νέος κινητήρας φοράει κύλινδρο από αλουμίνιο, πιστόνι Mahle και το χιτώνιο έχει σκληρή επίστρωση Nikasil. Ισχυρότερη είναι η γεννήτρια, μεγαλύτερη η μπαταρία, ενώ νέος είναι και ο ανθεκτικότερος ιμάντας. Η ισχύς του κινητήρα φτάνει τους 4,6 ίππους (3,4 kW).
Η νέα γενιά κινητήρων θα χρησιμοποιείται στα 50άρια σκούτερ του 2019, τα Peugeot Speedfight, Kisbee, Streetzone, Citystar και Django.