Ασφάλεια, μέσω συστημάτων ανταλλαγής πληροφοριών
Γνωρίζουμε όλοι ότι ο ανταγωνισμός μεταξύ των κατασκευαστριών εταιριών σκούτερ και μοτοσυκλετών είναι τεράστιος. Όπως επίσης γνωρίζουμε ότι η κατασκοπεία δίνει και παίρνει, ότι οι μεταξύ τους σχέσεις δεν είναι, ούτε αγαθές, ούτε φιλικές. Μεγάλη εντύπωση λοιπόν προκαλείται όταν βγαίνει κοινό δελτίο Τύπου των Yamaha, Honda και BMW που ανακοινώνουν συνεργασία που στοχεύει στην ασφάλεια των αναβατών σκούτερ και μοτοσυκλετών. Γιατί αν συμβαίνει κάτι τέτοιο, το αποτέλεσμα της συνεργασίας θα είναι κάτι πολύ μεγάλο και σημαντικό.
Οι τρεις εταιρίες πρότειναν μάλιστα και τους υπόλοιπους κατασκευαστές να δουλέψουν μαζί τους έτσι ώστε να βελτιωθούν τα Συνεργαζόμενα Ευφυή Συστήματα Οχημάτων (Cooperative-Intelligent Transportation Systems ή C-ITS) και ειδικά αυτά των δίτροχων. Τα συστήματα αυτά θα παρουσιαστούν μετά από το 2020, άρα υποψιαζόμαστε ότι υπάρχει ακόμα πολλή εξέλιξη, όπως επίσης ότι μιλάμε για ένα μεγάλο και δαπανηρό project.
«Συνεργαζόμαστε έτσι ώστε να επιταχύνουμε τις εξελίξεις στον τομέα της ασφάλειας και ειδικότερα των C-ITS σε σκούτερ και μοτοσυκλέτες» ανέφερε ο εκπρόσωπος της Honda, ενώ ο αντίστοιχος της Yamaha μίλησε για την ήδη υπάρχουσα συνεργασία της εταιρίας του με την Car2Car, που αφορά αυτοκίνητα και φορτηγά και ότι αυτή η τεχνογνωσία πρέπει να περάσει και στα δίτροχα.
Οι τεχνολογίες C-ITS προσβλέπουν στην αύξηση της ασφάλεια στην κίνηση, μέσω ανταλλαγής πληροφοριών μεταξύ δικύκλων και λοιπών οχημάτων (Vehicle to Vehicle Communication). Έτσι οι αναβάτες μπορούν να παίρνουν αποφάσεις μέσα από πληροφορίες που λαμβάνουν για τη διαδρομή που επιλέγουν και να κινούνται με μεγαλύτερη ασφάλεια στους μποτιλιαρισμένους δρόμους των πόλεων. Η βελτίωση των τεχνολογιών C-ITS θα έρθει μέσα από τη συνεργασία των Honda, Yamaha και BMW που έχουν αποκτήσει εμπειρία στο χώρο, η κάθε μια ξεχωριστά από δικές της εφαρμογές.
Σημειώνουμε ότι πρώτη φορά που ανακοινώθηκε στο κοινό σκούτερ με σχετικό σύστημα ITS ήταν πριν από 11 χρόνια τον Οκτώβριο του 2004 στην Ναγκόγια της Ιαπωνίας! Το concept σκούτερ Honda ASV-3, έγραφε το δελτίο τύπου: “ανταλλάσσει πληροφορίες με άλλα έξυπνα οχήματα, για να προσδιορίσει το πόσο κοντά στο σκούτερ κινούνται, την ταχύτητα και την κατεύθυνσή τους, έτσι ώστε να προειδοποιούν τον αναβάτη για πιθανή σύγκρουση”.
Ο βραχίονας πάνω από τον συνεπιβάτη έπαιζε τον ρόλο της κεραίας που ήταν παράλληλα εφοδιασμένο με φως LED. Ένας πίνακας οργάνων μετέφερε τις πληροφορίες από τα άλλα οχήματα με εικόνες και βίντεο και το κράνος του αναβάτη διέθετε ενσωματωμένα ακουστικά και μικρόφωνο, επιτρέποντας την επικοινωνία μεταξύ αναβατών και οδηγών οχημάτων, αλλά και μεταξύ αναβάτη και συνεπιβάτη.