ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Nέος κινητήρας Honda 125cc

Ήσυχος, οικονομικός και… παγκόσμιος

H Honda παρουσιάζει έναν κινητήρα 125 κ.εκ. για scooter με σύστημα idle stop που υπόσχεται οικονομία καύσιμου 25% σε σχέση με τους υπόλοιπους κινητήρες της αγοράς. Ο νέος 125άρης κινητήρας θα φιλοξενηθεί σε διάφορα μοντέλα για τις αγορές όλου του κόσμου.

Η ανακοίνωση για ενός “παγκόσμιου” κινητήρα 125 cc για σκούτερ, έρχεται μαζί με την παρουσίαση του νέου κινητήρα των 700cc, που θα τοποθετηθεί αρχικά στο scooter Honda Integra 700 .

Η Honda εφάρμοσε πλήθος λύσεων στον νέο κινητήρα, έτσι ώστε να μειωθούν οι μηχανικές τριβές και να βελτιωθεί η καύση του μίγματος αέρα-βενζίνης. Ο νέος 125άρης μονοκύλινδρος κινητήρας με τον όφσετ κύλινδρο σε σχέση με τον στρόφαλο, τεχνική που έχει εφαρμοστεί και στον αντίστοιχο του CBR250R, έτσι ώστε να μειωθεί η τριβή μεταξύ πιστονιού και χιτωνίου.

Άλλος ένας τομέας που υιοθετείται από το 250 είναι και η σχεδίαση του υδροχιτωνίου, τη στιγμή που οι βαλβίδες κινούνται με κοκοράκια που χρησιμοποιούν ρουλεμάν στα άκρα τους – και κόντρα παξιμάδι για τη ρύθμιση των διάκενων.

Ένα αποτελεσματικότερο ψυγείο επέτρεψε στη Honda να μειώσει το μέγεθος του βεντιλατέρ/φτερωτής και να μειώσει την τριβή κατά 30%.

Ο νέος κινητήρας θα χρησιμοποιεί ένα σύστημα idle stop που θα τον σβήνει μετά από μερικά δευτερόλεπτα λειτουργίας του στο ρελαντί, ενώ αργότερα, στο άνοιγμα του γκαζιού θα ξεκινάει και πάλι. Το σύστημα θα χρησιμοποιεί το βολάν για εκκίνηση όπως και στο σύστημα του γνωστού μας στην Ελλάδα – best seller στα 125 κ.εκ. – PCX.

Η Ηοnda εφάρμοσε για πρώτη φορά αυτό το σύστημα (όπως και το σύστημα ψύξης με το πλευρικό ψυγείο και τη φτερωτή) στο ευρωπαϊκό μοντέλο PCX 125, ενώ αυτός ο νέος κινητήρας θα εφοδιάσει τα σκούτερ 125 κυβικών της εταιρίας παγκοσμίως (όπως και για τις ΗΠΑ, όπου το PCX πήγαινε χωρίς idle stop).

Οι υπόλοιπες βελτιώσεις περιλαμβάνουν ελαφρύτερο πιστόνι, έναν ξανασχεδιασμένο αυλό εισαγωγής – για πιο ομαλή ροή καύσιμου – και βελτιωμένη ανάφλεξη.

Ο κινητήρας θα συνεργάζεται με μια διαρκώς μεταβαλλόμενη φυγοκεντρική μετάδοση, με υψηλής ελαστικότητας ιμάντα. Μετατροπές στις κάσες της μετάδοσης έχουν επιτρέψει στους μηχανικούς να μειώσουν τη χωρητικότητα λαδιού κατά 25% σε σχέση με τους υπόλοιπους κινητήρες.

Υπάρχουν ρουλεμάν στους τρεις άξονες της μετάδοσης, οι οποίοι παράλληλα έχουν μειώσει τη διάμετρό τους, συμβάλλοντας στη μείωση των τριβών κατά την περιστροφή. Σύμφωνα με τη Honda τα ρουλεμάν μειώνουν την τριβή κατά 20% περίπου στα 50 χ.α.ω ταχύτητας.

Η γιαπωνέζικη εταιρία δεν ανακοίνωσε σε ποια μοντέλα θα χρησιμοποιηθεί ο καινούργιος κινητήρας, ενώ σύμφωνα με την ιστοσελίδα Nikkei.com, θα παραχθεί στην αρχή μαζικά στην Ινδονησία και την Ταϊλάνδη.

Αργότερα θα μπει στην παραγωγή και σε άλλες αγορές, όπου η ζήτηση για σκούτερ είναι υψηλή, έτσι ώστε να μειωθεί το συνολικό κόστος και να επιτευχθεί η κορυφή στις πωλήσεις, που είναι το ζητούμενο.

Στις διαρκώς αναπτυσσόμενες αγορές του κόσμου τα scooter 100-110cc κατέχουν το μεγαλύτερο μερίδιο των πωλήσεων στην αγορά δίτροχων. Η Honda δεν έχει ανακοινώσει ακόμα σε ποια μοντέλα του 2012 θα τοποθετηθεί ο καινούργιος κινητήρας και ευελπιστεί να παραχθεί σε εκατομμύρια κομάτια, μέσα στα επόμενα χρόνια.