fbpx

Honda SH150 Vetro, Δοκιμή: Διαφάνεια-Ομοιογένεια

Τα νέα ρούχα του βασιλιά

* Κυβισμός: 156,9 cc * Ιπποδύναμη: 16,8 ίπποι (12,4kW), στις 8.500 rpm * Βάρος: 134 kg (πλήρες) * Τελική: 118 km/h (πραγματικά) * Τιμή: 4.400 ευρώ

Ο βασιλιάς δεν είναι γυμνός, όπως λέει το παραμύθι, απλώς φοράει ημιδιαφανή ρούχα! Σε μια κίνηση-έκπληξη, η Honda ντύνει το μπεστ σέλερ σκούτερ της στα 150 κυβικά με πλαστικά που έχουν ελαφρά διαφάνεια, πραγματοποιώντας έτσι ένα τολμηρό αισθητικό βήμα… Κείμενο: Γρηγόρης Αντζουλάτος, Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος

Είναι αλήθεια πως η πράσινη απόχρωση που επέλεξε η Honda δεν είναι η πιο “εύκολη” στο μάτι ή στα γούστα του κόσμου.

Αν μας ρωτούσε κάποιος με ποιο χρώμα θα λανσάραμε ένα ημιδιαφανές σκούτερ, θα λέγαμε μπλε ή κόκκινο… που είναι, εξάλλου, και τα αγωνιστικά χρώματα της Honda.

Το πράσινο είναι ένα ιδιαίτερο χρώμα και, όπως είδαμε στην πράξη, σίγουρα αρέσει σε οπαδούς μιας συγκεκριμένης ομάδας, ενώ άλλους μάλλον δεν τους ενοχλούσε, καθώς περνούσε διακριτικά κάτω από το βλέμμα τους και μόνο αν το παρατηρούσαν προσεκτικά διέκριναν την διαφάνεια των πλαστικών.

Αυτά λοιπόν για το Vetro (Βιτρώ) σκούτερ της Honda ,που καινοτομεί με έναν τελείως διαφορετικό τρόπο και αποτελεί τον απόγονο ενός άλλου ημιδιαφανούς SH του παρελθόντος που είχε διατεθεί στην Ισπανία.

Πάμε όμως να δούμε τι σημαίνει SH150. Πρόκειται για ένα από τα κορυφαία μοντέλα της κατηγορίας, και πρωταγωνιστεί επί χρόνια στις πωλήσεις της ιταλικής αγοράς, ενώ και στην Ελλάδα έχει δημιουργήσει ένα μεγάλο και “ταγμένο για πάντα στο πλάι του” κοινό, πρόθυμο να πουλήσει το Honda SH του για να αγοράσει ένα καινούργιο SH!

Ειδικά το κοινό των 150αριών είναι αυτοί που “δεν παίζονται”, αφού επαναλαμβάνουν καθημερινά και με κάθε ευκαιρία πόσο καλό είναι το σκουτεράκι τους.

Το μοντέλο της δοκιμής μας παραμένει αναλλοίωτο (υποτίθεται, όπως θα δούμε παρακάτω) από την τελευταία αλλαγή που δέχθηκαν τα Honda SH 125/150i το 2020 σε όλους τους τομείς.

Ήταν τότε ο ερχομός των προδιαγραφών Euro5 που μας έφερε τα νέα SH 125/150, με τη Honda να φροντίζει να ανανεώνει τα αγαπημένα της παιδιά ανά τακτά διαστήματα.

Φυσικά η εταιρική/οικογενειακή σχεδίαση της σειράς SH έχει παραμείνει έτσι ώστε το σκούτερ να είναι αναγνωρίσιμο και το σύνολο είναι ένα νεανικό και σικάτο SH με ευχάριστο χαρακτήρα.

Το φινίρισμα και η ποιότητα κατασκευής είναι, όπως συνηθίζεται σε ένα μοντέλο της Honda, άψογα και υψηλού επιπέδου, με το σκούτερ να κατασκευάζεται στην Ιταλία από τη θυγατρική της Honda στην πόλη της Atessa (όπως και άλλα μοντέλα, π.χ. το PCX125 και το ADV350).

Mέσω της αλλαγής του πλαισίου στην τελευταία έκδοση του SH150 έχει αυξηθεί η χωρητικότητα του αποθηκευτικού χώρου κάτω από τη σέλα στα 28 λίτρα (χωράει φουλφέις κράνος) και εκεί κοντά υπάρχει και μια υποδοχή USB για φόρτιση smartphone.

Το σωληνωτό πλαίσιο βασικά είχε επανασχεδιαστεί ώστε να φύγει το ρεζερβουάρ (7 λίτρων) από την ουρά του σκούτερ (κάτω από τη σέλα) και να κατέβει κάτω από το πάτωμα, με τον ανεφοδιασμό να γίνεται στην περιοχή της ποδιάς κάτω από το τιμόνι.

Οι τροχοί παραμένουν παραδοσιακά διαμέτρου 16 ιντσών και οι δίσκοι (αμφότεροι διαμέτρου 240 mm) μπροστά και πίσω μένουν ίδιοι όπως στο προηγούμενο μοντέλο.

Ο κινητήρας είναι εξελιγμένος τεχνολογικά και τελευταίας γενιάς, μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, τετραβάλβιδος Euro5+ eSP+, με Start & Stop (και σύστημα ελέγχου πρόσφυσης) απόδοσης 16,7 ίππων στις 8.500 rpm, ροπής 14 , 9 Nm στις 6.500 σ.α.λ. Η δηλωμένη κατανάλωση από την εταιρία είναι 45,5 km / l.

Στο Δρόμο

Ήμασταν προετοιμασμένοι να δοκιμάσουμε ένα 150άρι ακριβώς ίδιο με το προηγούμενο, αλλά τελικά τα πράγματα δεν ήταν έτσι. Υπάρχουν διαφορές, υπάρχουν λεπτές βελτιώσεις και ντελικάτα ραφιναρίσματα, τα οποία θα αποκαλύψουμε ευθύς αμέσως.

Πριν όμως ξεκινήσουμε, να πούμε για την “παραδοσιακή” θέση οδήγησης των SH, που δεν είναι απλώς “πάνω στο σκούτερ”, αλλά “πολύ ψηλά πάνω στο σκούτερ” με το τιμόνι να βρίσκεται χαμηλά και τον οδηγό να νομίζει πως βρίσκεται στον “αέρα”, κάτι που είναι πολύτιμο σε συνθήκες πόλης… όπου άλλωστε καλείται να περάσει το συντριπτικά μεγαλύτερο μέρος της ζωής του.

Πρώτα απ’ όλα, το “Βιτρό” έχει καλύτερες εκκινήσεις (ελαφρώς) από τα προηγούμενα SH150, αλλά και ρεπρίζ, και υποψιαζόμαστε ότι έχει δουλευτεί ξανά η τροφοδοσία.

Το δεύτερο που παρατηρούμε είναι ότι το μπροστινό φρένο, που πριν ήταν χωρίς πολλή αίσθηση στη μανέτα, τώρα “δαγκώνει” περισσότερο, έχει πιο πολλή δύναμη και δίνει πληροφόρηση στον αναβάτη.

Το τελευταίο είναι και το πιο περίεργο: παρότι τα αμορτισέρ λογικά θα ήταν τα ίδια με του προηγούμενου μοντέλου, δεν είναι, αφού δείχνουν να έχουν ελαφρώς πιο αραιές σπείρες ελατηρίων και είναι (επιτέλους) πιο μαλακά, με καλύτερη απόσβεση συμπίεσης. Αυτές είναι οι κύριες διαφορές του τελευταίας γενιάς μοντέλου Euro 5.

Το ύψος της σέλας είναι αρκετό και θα απαιτήσει αναβάτη/αναβάτρια άνω του 1,70 για να είναι άνετος/τη επάνω στης, ο κορμός στέκει στητός, τα πόδια λυγισμένα σε μια ανοικτή, άνετη γωνία, και κυρίως, όπως έχουμε ξαναπεί, υπάρχει αρκετός χώρος για τα γόνατα, ακόμα και των ψηλότερων αναβατών.

Το επίπεδο πάτωμα διευκολύνει τη μετακίνηση των ποδιών και το μπες-βγες από το σκούτερ.

Αμέσως μετά την αθόρυβη (χωρίς μίζα) εκκίνηση του εξαιρετικού κινητήρα και τη συνειδητοποίηση ότι παράγει κραδασμούς στο ρελαντί (και απολύτως πουθενά αλλού κατά τη λειτουργία του!) αυτό που σε κερδίζει είναι η ευελιξία και η σωτήρια μικρή ακτίνα στροφής που δεν θα πίστευες ποτέ ότι θα υπήρχε σε σκούτερ με μπροστινό 16άρη τροχό και που κάνει τους δύσκολους ελιγμούς μέσα στη μποτιλιαρισμένη πόλη, μαζί με το στενό τιμόνι, ένα παιχνίδι.

Άνεση υπάρχει, όχι όμως λόγω του αφρώδους υλικού της σέλας (δεν είναι μαλακή) αλλά λόγω του πλάτους της που είναι “αρχοντικό”. Αυτό συζητούσαμε τις προάλλες με τους ανθρώπους του Scooternet, ότι δηλαδή για να πάρεις τέτοιου μεγέθους σέλα σε μοτοσυκλέτα πρέπει να  ψάξεις πολύ. Αυτή είναι η μαγεία των σκούτερ!

Φυσικά με τέτοια θέση οδήγησης, “αστική” και όρθια, η προστασία από τον αέρα για τον αναβάτη είναι ελάχιστη, και, τον χειμώνα κυρίως, όπως βλέπουμε και στους δρόμους, πολλοί είναι οι ιδιοκτήτες που βάζουν ζελατίνες μικρότερες ή μεγαλύτερες.

Η απόδοση του ισχυρού, σχεδόν 17 ίππων, 4βάλβιδου κινητήρα είναι “γεμάτη” και γραμική αλλά και ιδιαίτερα “πολιτισμένη”, με την απόκριση στο γκάζι να είναι πολύ καλή σε ταχύτητες πόλης, δηλαδή μέχρι τα 85-90 km/h.

Πέρα από τη λειτουργία του, που σε κερδίζει με το πόσο “ψύχραιμα” αντιμετωπίζει τον δρόμο, ρολάροντας υπέροχα με μια ποιότητα κύλισης που ελάχιστοι κατασκευαστές πετυχαίνουν, η κατανάλωση είναι η επόμενη έκπληξη, αφού είδαμε επανειλημμένα το 150άρι να πετυχαίνει 2,3 και 2,4 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα!

Το Idle Stop που φοράει ο κινητήρας μπορεί να μη συμβάλλει δραστικά στη μείωση της κατανάλωσης (υπολογίστε ένα 2-3% χονδρικά), αλλά βασικά “ξεκουράζει” τον κινητήρα στα φανάρια, ρίχνοντας ελαφρώς τις θερμοκρασίες του και δεν μολύνει το περιβάλλον χωρίς λόγο, δουλεύοντας στο ρελαντί… κάτι που είναι παντελώς άχρηστο και ρυπογόνο.

Μάλιστα, σε κάποιες χώρες υπάρχουν νομοθεσίες που το απαγορεύουν. Φανάρι και ρελαντί φέρνουν κλήσεις.

Το γεγονός ότι υπάρχει Traction Control στο 150, είναι μια μάλλον περιττή πολυτέλεια (όπως έχουμε αναφέρει και στο παρελθόν) σε σκούτερ τέτοιου κυβισμού, αν κι εδώ που τα λέμε μια-δυο φορές θα σου χρειαστεί, αλλά θα είναι για καλό. Υπάρχει πάντως και απενεργοποίησή του για όποιον δεν το θέλει.

Το πλήρως ψηφιακό κοντέρ με τη μεγάλη ένδειξη ταχύτητας και δυσδιάκριτες όλες τις υπόλοιπες, θα δείξει σε μεγάλη ευθεία κάτι λιγότερο από 130 χιλιόμετρα την ώρα (υπάρχει διακριτικός κόφτης τελικής), ενώ η πραγματική επίδοση ήταν τα 117 km/h.

Οι αρκετά σφιχτές αναρτήσεις περνούν τους κραδασμούς από το δρόμο στον αναβάτη και όπως είπαμε και παραπάνω, ευτυχώς τα αμορτισέρ έχουν ελαφρώς μαλακώσει.

Είναι όμως αυτή η “δεμένη” αίσθηση που μεταφέρει το σύνολο που κάνει το σκούτερ καλό στις στροφές και στην πίεση υπό κλίση.

Ακριβές, χωρίς τάσεις πλεύσης στην είσοδο της στροφής και τις αλλαγές κατεύθυνσης, με μικρές ελαστικότητες που περισσότερο βοηθούν παρά ταράζουν τον αναβάτη, το Honda SH150 εμφανίζει μια από τις καλύτερες επιδόσεις στον τομέα του κρατήματος.

Στο φρενάρισμα τώρα, ίσως να θέλαμε πλέον έναν μεγαλύτερης διαμέτρου δίσκο μπροστά για περισσότερη δύναμη, αφού μετά από επισταμένες δοκιμές είδαμε μια μικρή απώλεια της επιβραδυντικής του απόδοσης. Επίσης το πίσω φρένο εμφανίζεται δυνατό, αλλά χωρίς αίσθηση, με το ABS να μπαίνει διακριτικά μεν, αλλά κάπως βιαστικά.

Τελικά

Παρότι το “νέο” στην υπόθεση του Honda SH150i Vetro είναι το ημιδιαφανές κουστούμι του, το σκούτερ συνεχίζει να είναι το γνωστό, εξαιρετικό και ομοιογενές σε όλους τους τομείς SH που γνωρίζουμε. Το SH150 παραμένει με άνεση ένα από τα καλύτερα της αγοράς.

Πολύ καλό, αλλά πολύ ακριβό” λένε οι άνθρωποι που δεν το έχουν γνωρίσει και έχουν δεν το έχουν ζήσει, αφού μπορείς να αγοράσεις σκούτερ άλλου κατασκευαστή της συγκεκριμένης κατηγορίας με 1.500+ ευρώ λιγότερα!

“Είναι τόσο καλό που δεν με νοιάζει πόσο κάνει” λένε αυτοί που το απέκτησαν και το κρατάνε χρόνια γνωρίζοντας ότι το ακριβότερο σκούτερ που αγόρασαν θα τους επιστρέψει μετά την πενταετία πολλά από τα χρήματά τους, μέσα από την οικονομία του καυσίμου, τα αραιά σέρβις, την αξιοπιστία του και κυρίως με την εξαιρετική του μεταπωλητική αξία.

Αυτός ο τελευταίος είναι ένας πολύ σημαντικός παράγοντας που πολλές φορές δεν υπολογίζεται όσο θα έπρεπε στην εξίσωση του “τι να αγοράσω;”

Θα κλείσουμε με μια διαπίστωση που κάναμε κάθε φορά που οδηγούσαμε το SH: κάθε, μα κάθε φορά που κατεβαίναμε από τη σέλα του, είχαμε ένα αμυδρό χαμόγελο ικανοποίησης ζωγραφισμένο στα χείλη. Κι αυτό είναι ένα μεγάλο δώρο που μπορεί να σου προσφέρει καθημερινά είτε ένα σκούτερ, είτε ένα οποιοδήποτε δίτροχο, ανεξαρτήτως κατηγορίας ή κυβισμού.

Ανεκτίμητο πλεονέκτημα.

Περισσότερες πληροφορίες: www.honda-motorcycles.gr

Λεπτομέρειες & Παρατηρήσεις

  • Ο χώρος κάτω από τη σέλα (που ανοίγει με κουμπί δίπλα από τον κεντρικό keyless διακόπτη) χωράει φουλφέις αλλά μην το παρακάνετε
  • Για παράδειγμα το μεγάλο flip up (ανοιγόμενο) δικό μας κράνος το χώραγε με το ζόρι
  • Αυτοί οι Keyless περιστροφικοί διακόπτες γιατί έχουν τόσες πολλές θέσεις; Μα για να σου σπάνε τα νεύρα και στο SH, αλλά και σε πλήθος άλλων μοντέλων

  • Τα αμορτισέρ είναι ρυθμιζόμενα ως προς την προφόρτιση των ελατηρίων τους σε 5 θέσεις και κάθε ρύθμιση κάνει τη διαφορά

  • Σαν μεσαία ρύθμιση εμείς προτιμήσαμε τη δεύτερη σκάλα από το “φουλ μαλακό”
  • Πολύ καλά είναι τα φώτα, αλλά λόγω του ότι βρίσκονται πάνω στην ποδιά και όχι στο τιμόνι δυσκολεύουν τη νύχτα, αφού αφήνουν το εσωτερικό της στροφής σκοτεινό
  • Ο συνεπιβάτης κάθεται αρκετά καλά, λίγο ψηλότερα σε μια οριακά άνετη σέλα

  • Έχει πλάκα το Vetro όταν φαίνονται πίσω από τα καπάκια του τα εξαρτήματα του εσωτερικού του σκούτερ, αλλά πρέπει να πέφτει το φως του ήλιου πάνω τους

  • Με τίποτε δεν συνηθίζονται οι ανάποδοι διακόπτες των φλας με την κόρνα που έχει δυστυχώς και αυτό το μοντέλο της Honda. Πας να πατήσεις κόρνα και ενεργοποιείς το φλας…

  • Ένας μικρός χώρος πίσω από αυτόν του κράνους κάτω από τη σέλα αποδεικνύεται ιδιαίτερα πολύτιμος!

  • Ντουλαπάκια μπροστά στην ποδιά δεν υπάρχουν, παρόλο που θα έπρεπε να υπάρχει έστω και ένα

  • Υπάρχει όμως ο σωτήριος για τη μεταφορά τσαντών με ψώνια γάντζος.

  • Επί το πλείστον τα κομμάτια που απαρτίζουν το “κουστούμι” του σκούτερ είναι ημιδιαφανή. Το μπροστινό φτερό όχι για κάποιο λόγο, αν και θα είχε μεγάλο ενδιαφέρον κάτι τέτοιο

Θετικά σημεία

  • Ομοιογένεια συνόλου

  • Κινητήρας, επιδόσεις
  • Ποιότητα κατασκευής – Φινίρισμα
  • Εξοπλισμός – Τraction Control
  • Αποθηκευτικός χώρος

Χρειάζεται βελτίωση

  • Τιμή
  • Δυσδιάκριτες ενδείξεις οργάνου

  • Σκληρές αναρτήσεις
  • Προστασία από τον αέρα
  • Ανάποδα διακόπτες φλας-κόρνας

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ