Νεοφερμένος σε μια κατηγορία “φωτιά”!
Κυβισμός: 124,6 cc * Ιπποδύναμη: 9,7 ίπποι (7,2 kW) στις 8.000 rpm * Τελική: 106 km/h (πραγματική) * Βάρος: 130 kg (γεμάτο) * Τιμή: 2.550 ευρώ
Στη δύσκολη κατηγορία των Mini GT αποφάσισε να μπει η Κeeway με το νέο της 125άρι που ακούει στο όνομα Vieste. To Κeeway Vieste 125 έχει το σχήμα, τις προθέσεις και τις ικανότητες να παίξει δυνατά έναντι των αντιπάλων του, με μια τιμή που βρίσκεται κοντά στις διόμισι χιλιάδες ευρώ. Κείμενο: Νίκος Παντελούς, Φωτογραφίες: Οδυσσέας Σολωμού
Είναι σαφές, το Κeeway Vieste 125 είναι όμορφο και καλοσχηματισμένο, σπορτίβικο και νεανικό, είναι και οικονομικό παράλληλα, αφού η τιμή του είναι από τις χαμηλότερες της αγοράς στην κατηγορία του. Ποια είναι η κατηγορία του;
Μα αυτή των “μικρών”, κόμπακτ σκούτερ πόλης, με τροχούς μέσης διαμέτρου 13 ιντσών και όρθια (πολύ πρακτική στην πόλη) θέση οδήγησης.
Με την πρώτη ματιά, ο παρατηρητής αντιλαμβάνεται ότι το Vieste 125 ανήκει ξεκάθαρα στα σκούτερ πόλης, από τον περιορισμένο όγκο του και τη χαμηλή σέλα (775 mm), αλλά κυρίως από το τιμόνι που έρχεται πολύ κοντά στο σώμα του οδηγού.
Χαρακτηριστικό είναι επίσης και το ψηλό τούνελ ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη, ο οποίος πατάει τα πόδια του σε τμήματα του πατώματος, αλλά και σε επικλινείς προτεταμένες πλατφόρμες που βρίσκονται ψηλά στην ποδιά.
Aντίπαλοι του Keeway Vieste 125 στην αγορά, εκτός από τα Honda PCX, είναι τα Yamaha NMAX, καθώς και τα SYM Jet και JetX.
Η προσεγμένη σχεδίαση που κάνει το σκούτερ ξεχωριστό προσδίδει έναν σπορτίβικο αέρα στο Keeway Vieste 125, με τo σχήμα του μπροστινού τμήματος της ποδιάς και τους προβολείς, να θυμίζουν μεγάλη – ευρωπαϊκή – supersport μοτοσυκλέτα.
Το ίδιο όμορφο είναι το σκούτερ απ’ όποια γωνία κι αν το κοιτάξεις, από κάθε πλευρά, σε κάθε του λεπτομέρεια.
Κατά τη διάρκεια της εβδομαδιαίας δοκιμής μας, είδαμε κόσμο να το χαζεύει και να δίνει “like” στο μικρό σκούτερ της Keeway, ενώ εδώ πρέπει να πούμε πως το δικό μας Vieste ήταν εφοδιασμένο με μια after market (καλής απόδοσης) ψηλή ζελατίνα και με βολική μπαγκαζιέρα, τα οποία αμφότερα δεν ανήκαν στο στάνταρ εξοπλισμό.
Και σε αυτή την περίπτωση θα πούμε ότι το λευκό χρώμα επιτρέπει στις γωνίες και τις αιχμές του design να αναδειχθούν, με τα πλαϊνά καπάκια και την ουρά να συμπληρώνουν άριστα το ύφος του μπροστινού τμήματος. Το Vieste 125 διατίθεται σε τρεις χρωματικούς συνδυασμούς: μπλε ματ, λευκό και μαύρο ματ.
Στο δρόμο
Οι περιορισμένες διαστάσεις και η σωστή εργονομία του κάνουν τον αναβάτη να αισθανθεί αμέσως οικεία πάνω στο Keeway Vieste 125.
Η θέση οδήγησης είναι τυπική της κατηγορίας, με το σκούτερ να βρίσκεται κάτω από τα πόδια του αναβάτη.
Τα τμήματα του πατώματος, τα μαρσπιέ δεξιά-αριστερά είναι σχετικά μικρά για παπούτσια Νο 44, κι ο αναβάτης πρέπει να στρίψει τις μύτες των ποδιών προς τα μέσα για να προστατευτούν από τον αέρα. Υπάρχει όμως και δεύτερο σκαλοπάτι πάνω στην ποδιά, σαν εναλλακτική θέση τοποθέτησης των κάτω άκρων του.
Το σημαντικό στοιχείο στο 125 είναι πως η θέση οδήγησης είναι όρθια (“πάνω” στο σκούτερ) και ο κορμός του αναβάτη είναι κι αυτός σε όρθια θέση, με το τιμόνι ψηλά τοποθετημένο και κοντά στο σώμα του. Έτσι η κίνηση σε αργές ταχύτητες με πολλές στροφές και ελιγμούς γίνεται παιχνίδι.
Το ψηλό τιμόνι γίνεται ιδιαίτερα χρήσιμο, αφού ακόμα και οι ψηλότεροι αναβάτες μπορούν να στρίψουν όλο το τιμόνι δεξιά-αριστερά επιτόπου, χωρίς να εμποδίζεται η κίνησή του από τα γόνατα τους.
Η σέλα είναι μικρών διαστάσεων και σχετικά σκληρή, αλλά συνηθίζεται μετά από λίγες μέρες. Διαθέτει μάλιστα και μικρή “κόντρα” στο πίσω μέρος της για να στηρίζεται καλύτερα ο οδηγός.
Πολύ ήσυχος είναι ο αερόψυκτος, διβάλβιδος κινητήρας του Vieste μόλις πάρει μπροστά και χαρακτηριστικό του είναι η ήπιες επιταχύνσεις. Αποδίδει 9,7 ίππους στις 8.000 rpm και ροπή 9,6 kgm στις 6.500 rpm και ανεβάζει ταχύτητα προοδευτικά χωρίς εξάρσεις, προσφέροντας μια πολύ καλή “πλατφόρμα” για αρχάριους και αρχάριες που θέλουν ένα φιλικό σκούτερ πόλης.
Η απόδοση του κινητήρα είναι απολύτως γραμμική στο άνοιγμα του γκαζιού και παρότι σου δίνεται η εντύπωση ότι το σκούτερ πηγαίνει αργά, στην πραγματικότητα είναι πιο γρήγορο και ξεκινάει μαζί με τα περισσότερα 125άρια στα φανάρια.
Ένα από τα χαρακτηριστικά του 125 είναι η μεγάλη διαδρομή/περιστροφή του γκαζιού, το οποίο γυρίζει παραπάνω: ακόμα κι από την πλήρη στροφή του δεξιού καρπού του αναβάτη υπολείπεται από το να ανοίξει στο τέρμα του. Αυτό κάνει την επιτάχυνση λίγο πιο αργή, σε σχέση με μια πιο γρήγορη “γκαζιέρα”, όπως λέγεται στην καθομιλουμένη ο μηχανισμός του γκαζιού.
Ο κινητήρας ανεβάζει πάνω κι από την κόκκινη περιοχή του στροφόμετρου. Στις 8.000 rpm το κοντέρ δείχνει 90 km/h και οι στροφές συνεχίζουν να ανεβαίνουν μαζί με τα χιλιόμετρα, μέχρι η βελόνα (και το ψηφιακό όργανο μαζί) να δείξει 113 km/h, με την πραγματική τελική του σκούτερ να είναι τα 106 km/h.
Εδώ, να σημειώσουμε πως η παραπάνω μέγιστη τελική ταχύτητα επιτεύχθηκε με τη μεγάλη ζελατίνα στο φέρινγκ και την μπαγκαζιέρα στην ουρά, τα οποία κόβουν χιλιόμετρα τελικής.
Ευχάριστη έκπληξη η καλή κατανάλωση του διβάλβιδου, ψεκαστού κινητήρα που φτάνει τα 3,2 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα. Αυτή η επίδοση, αν συνδυαστεί με το μεγάλο ντεπόζιτο των 9,5 λίτρων, μας δίνει μεγάλη αυτονομία, που πλησιάζει τα 300 χιλιόμετρα!
Είναι η ευελιξία και η περίσσια ευκολία με την οποία κινείται μέσα στην πόλη, που κάνουν το Vieste 125 να ξεχωρίζει.
Μέσα στο μποτιλιάρισμα και την πυκνή κίνηση της πόλης, το εξαιρετικό, μεγάλο κόψιμο του τιμονιού (που γυρίζει πανεύκολα και γρήγορα) θα κάνουν το σκούτερ να “κουνάει την ουρά” του από χαρά, κάθε φορά που βλέπει μπροστά του δύσκολες οδικές συνθήκες.
Η διήθηση γίνεται εύκολα και, λόγω του ψηλού τιμονιού, λίγες είναι οι περιπτώσεις που θα δυσκολευτεί να περάσει ανάμεσα από τους καθρέπτες των αυτοκινήτων.
Παρότι είναι μικρό το μεταξόνιο και γρήγορες οι αντιδράσεις στο γύρισμα του τιμονιού, το σύνολο δεν εμφανίζει αστάθεια ή ασάφεια, ακόμα και στις υψηλότερες ταχύτητες.
Καλό είναι επίσης και το κράτημα του συνόλου των 130 κιλών, με τα ελαστικά να επιδεικνύουν εξίσου θετική συμπεριφορά στην πλειονότητα των περιπτώσεων.
Οι αναρτήσεις είναι συμβατικές και αποτελούνται από τηλεσκοπικό πιρούνι με καλάμια 33 χιλιοστών και δύο αμορτισέρ πίσω, ρυθμιζόμενα ως προς την προφόρτιση του ελατηρίου σε 5 θέσεις.
Γενικά οι αντιδράσεις των αναρτήσεων είναι προς την σκληρή πλευρά, αλλά δεν γίνονται ενοχλητικές, ενώ ο αναβάτης δεν τραντάζεται (όσο ο συνεπιβάτης) στα περάσματα από ανωμαλίες του δρόμου. Ο δεύτερος θα ήθελε να διαθέτει μεγαλύτερη σέλα για να αισθάνεται πιο άνετα, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα μικρό σκούτερ πόλης.
Οι τροχοί έχουν διάμετρο 13 ιντσών μπροστά και πίσω και φέρουν ελαστικά διαστάσεων 110/70-13 και 130/70-13 αντίστοιχα.
Τα φρένα, που αποτελούνται από μονούς δίσκους “μαργαρίτα” διαμέτρου 240 mm μπροστά και 215 mm πίσω, συνδυάζονται κατά τη διαδικασία της πέδησης.
Η τριπίστονη δαγκάνα μπροστά ενεργοποιείται εν μέρει με το πάτημα της αριστερής μανέτας – του πίσω φρένου με καλά αποτελέσματα.
Πατώντας μόνο τον μπροστινό δίσκο το αποτέλεσμα είναι μάλλον υποτονικό, ενώ το καλό είναι ότι με τέτοια ρύθμιση στα φρένα του (πατάς μόνο την αριστερή μανέτα και τελειώνεις) το 125 θα αποδειχθεί συνολικά φιλικό σε αρχάριους αναβάτες, που δεν θα κινδυνεύουν να μπλοκάρουν τους τροχούς σε φρεναρίσματα πανικού.
Τέλος, να πούμε για τα πρακτικά θέματα του Keeway Vieste 125, με τον εξοπλισμό να περιλαμβάνει LED φώτα μπροστά και πίσω, ντουλαπάκι στο αριστερό μέρος της ποδιάς, θύρα φόρτισης USB και keyless σύστημα εκκίνησης, άνοιγμα σέλας και τάπας βενζίνης μέσω διακόπτη (χωρίς χρήση κλειδιού). Ο πίνακας οργάνων αποτελείται από δυο μικρότερα αναλογικά όργανα δεξιά-αριστερά και μια μεγάλη LCD οθόνη ανάμεσά τους.
Κάτω από τη σέλα υπάρχει αποθηκευτικός χώρος ικανός μεν να φιλοξενήσει ένα κράνος, αλλά συγκεκριμένου σχήματος και μεγέθους. Ο χώρος είναι ρηχός, αλλά τουλάχιστον είναι μακρύς και χωράει αρκετά αντικείμενα.
Τελικά
Με όπλα την εμφάνιση και την τιμή του, λίγο παραπάνω από τις 2,5 χιλιάδες ευρώ, το Keeway Vieste 125 έρχεται να προσφέρει μια διαφορετική, σπορτίβικη πρόταση στην κατηγορία των Mini GT σκούτερ πόλης.
Mετά από μερικές μέρες χρήσης αποκαλύπτει έναν πολύ συμπαθητικό χαρακτήρα, με το σύνολό του να εμφανίζει ένα ταίριασμα πολλών τομέων μαζί.
Επιδόσεις, φρένα, αναρτήσεις και κράτημα συνεργάζονται σε μια “ζυγισμένη” μονάδα που τα καταφέρνει πολύ καλά στο φυσικό της περιβάλλον, που δεν είναι κανένα άλλο παρά… η πόλη.
Λεπτομέρειες και Παρατηρήσεις
- Εκτός από τη μίζα, υπάρχει και μανιβέλα για την εκκίνηση του κινητήρα, στοιχείο που καταχωρείται σαφώς στα θετικά του μοντέλου.
- Μαλακοί και εργονομικοί είναι στη χρήση τους οι διακόπτες
- Αριστερά στην ποδιά υπάρχει ανοιχτή θήκη/χώρος με παροχή ρεύματος USB
- Η κόρνα είναι υποτονική και οι καθρέφτες σχετικά μικροί
- Τα φώτα του μικρού Vieste είναι πολύ καλής απόδοσης και στις δύο σκάλες
- Αναδιπλούμενα μεγάλα και αλουμινένια είναι τα μαρσπιέ – μοτοσυκλετιστικού τύπου – του συνεπιβάτη, που διαθέτει και μεγάλες χειρολαβές ενσωματωμένες πάνω στη σχάρα
- Η απόκτηση του Vieste 125 μπορεί να γίνει με 0% προκαταβολή και 24 άτοκες δόσεις
- Ο ανεφοδιασμός του μεγάλου ντεπόζιτου γίνεται από την κορυφή του τούνελ, χωρίς κλειδί, με το πάτημα ενός κουμπιού δίπλα από τον περιστροφικό διακόπτη του συστήματος keyless
Θετικά στοιχεία
- Εμφάνιση – Τιμή
- Φώτα
- Ευελιξία στην πόλη
- Οδική συμπεριφορά
Χρειάζονται βελτίωση
- Mπροστινό φρένο
- Κόρνα
- Θέση συνεπιβάτη
- Αποθηκευτικός χώρος