Η γκάμα επεκτείνεται με κινητήρα Beverly!
Μετά το Keeway Vieste 125, μια πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση στην κατηγορία των Mini GT, η εταιρία επεκτείνει τη συγκεκριμένη γκάμα μοντέλων με την έκδοση 300, η οποία αποκαλύπτει μια απρόσμενη συνεργασία με μια κατασκευάστρια της Ευρώπης. Το Keeway Vieste 300 έρχεται δυναμικά για να ριχτεί στη μάχη μιας πολύ απαιτητικής και ανταγωνιστικής κατηγορίας, χρησιμοποιώντας μάλιστα τον κινητήρα του Piaggio Beverly!
H Κeeway είναι μια εταιρία με έδρα την Ουγγαρία, η οποία αποκτήθηκε από την κινεζική QianJiang, ώστε να αποτελέσει έναν ευρωπαϊκό σύνδεσμο εμπορικής αντιπροσώπευσης. Όταν λέμε QianJiang, δεν μιλάμε για άλλη μια κινέζικη εταιρία – εκτός του ότι οι εποχές αυτές έχουν παρέλθει – μιας και πρόκειται για έναν μεγάλο όμιλο εταιριών υπό τη στέγη του οποίου βρίσκονται εκτός των πολλών άλλων και οι QJ Motor, η Keeway και η Benelli.
Αν ούτε αυτό σας πείθει, η Qinajing με τη σειρά της ανήκει στην Zhejiang Geely, έναν επενδυτικό κολοσσό, ο οποίος έχει στην κατοχή του τη Volvo, τη Lotus κι ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσοστό της Mercedes–Benz! Είμαστε λίγο καλύτερα τώρα;
Όλος αυτός ο πρόλογος θεωρούμε ότι ήταν αναγκαίος για να αντιληφθεί κανείς τα μεγέθη που υπάρχουν πίσω από εταιρίες όπως η Keeway, η οποία αντιπροσωπεύεται εδώ και πολλά χρόνια στη χώρα μας από την Motoway-Καμπράνης, έχοντας μια αξιόλογη γκάμα σκούτερ, μικρών μοτοσυκλετών και παπιών. Σε αυτή τη γκάμα πρόκειται λοιπόν να προστεθεί και το Keeway Vieste 300, αποτελώντας το μεγαλύτερο σε κυβισμό μοντέλο της εταιρίας.
Όπως και το Vieste 125, έτσι και το 300, είναι αμφότερα μοντέλα μιας άλλης εταιρίας της Longjia (η οποία μας έχει εκπλήξει με ό,τι έχει παρουσιάσει) και εισάγονται στην Ευρώπη κατόπιν απαίτησης των αντιπροσώπων της Keeway προς την Qianjiang για μοντέλα της ευρύτερης GT κατηγορίας.
Η Qianjiang το έψαξε, βρήκε ότι στις απαιτήσεις αυτές ανταποκρίνονται οι προτάσεις της Longjia και μετά από έναν ποιοτικό έλεγχο στις γραμμές παραγωγής, έδωσε το «ok» για την προώθησή τους στην Ευρώπη, με τη διαδικασία του «rebranding», ως Keeway.
Ιδού το Keeway Vieste 300 λοιπόν, ένα σκούτερ που σχεδιαστικά μοιάζει – φυσικά – πολύ με το 125, έχοντας μια όμορφη και δυναμική σχεδιαστική ταυτότητα.
Υπάρχουν κάποιες ομοιότητες σε σημεία με την ΤΜΑΧ / ΧΜΑΧ αισθητική της Yamaha, αλλά όχι κάτι κραυγαλέο.
Σε ό,τι αφορά την κατηγοριοποίηση, το Vieste 300 προφανώς δεν ανήκει στα σκούτερ με επίπεδο πάτωμα, ενώ από πλευράς διαστάσεων και σχεδιασμού είναι πιο μαζεμένο από τα αμιγώς GT, maxi scooter. Θα λέγαμε λοιπόν, όσο οξύμωρο και αν είναι σαν σχήμα, ότι πρόκειται για ένα μεγάλο… Mini GT!
Μεγάλο ενδιαφέρον έχει ο κινητήρας του Keeway Vieste 300, που δεν είναι άλλος από αυτόν που τοποθετούσε η Piaggio στα Beverly 300 (και σε άλλα μοντέλα), πριν τη μετάβαση στη νέα γενιά των τελευταίας γενιάς hpe μοτέρ.
Αυτό δεν αποτελεί ένα μυστικό που δυσκολευτήκαμε να το ξετρυπώσουμε, είναι γνωστό άλλωστε ότι η Piaggio έχει παραχωρήσει τα σχέδια και τα δικαιώματα χρήσης κινητήρων ή ακόμα και σκούτερ ολόκληρων σε κινεζικές κατασκευάστριες.
Γνώριμος ο κινητήρας, λοιπόν, μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος και τετραβάλβιδος, με διάμετρο επί διαδρομή 75x63 mm, που του προσδίδει μια χωρητικότητα της τάξεως των 278,2 cc. Ακριβώς τα ίδια χαρακτηριστικά με τον κινητήρα των Beverly της προηγούμενης γενιάς, αν αναρωτιέστε. Στην προκειμένη περίπτωση, αποδίδει 19 ίππους στις 6.500 rpm και 2,3 kg–m ροπής, όντας προσαρμοσμένος στις Euro 5 προδιαγραφές.
Ο πίνακας οργάνων συνδυάζει αναλογικές και ψηφιακές ενδείξεις με δύο ρολόγια (ταχύμετρο και στροφόμετρο) να πλαισιώνουν μια κεντρικά τοποθετημένη LCD οθόνη, στην οποία μεταξύ άλλων προβάλλονται πληροφορίες για στάθμη καυσίμου, θερμοκρασία και προειδοποίηση χαμηλής πίεσης ελαστικών.
Έκπληξη αποτελεί το γεγονός ότι το Keeway Vieste 300 φέρει στον standard εξοπλισμό του θερμαινόμενα grip (και μάλιστα σε τρεις θέσεις) ένα στοιχείο που δεν συνηθίζεται σε αυτή την κατηγορία.
Το keyless σύστημα ελέγχου του κεντρικού διακόπτη από την άλλη είναι αρκετά διαδεδομένο και το Vieste 300 ακολουθεί κατά πόδας την τάση αυτή, προσφέροντάς το, όπως επίσης προσφέρει Full LED φώτα.
Στην ποδιά υπάρχει ένα μικρό ντουλαπάκι-τσέπη με παροχή φόρτισης USB και οι αποθηκευτικοί χώροι ολοκληρώνονται με ένα μεγάλο ενιαίο τμήμα κάτω από τη σέλα, της οποίας η απόσταση από το έδαφος ανέρχεται στα 770mm.
Στις αναρτήσεις έχουμε ένα συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι με διάμετρο καλαμιών 35mm, ενώ πίσω τοποθετούνται δύο μονά αμορτισέρ της Kayaba με δυνατότητα προφόρτισης του ελατηρίου.
Η J.Juan αναλαμβάνει την πέδηση, με κυματιστούς δίσκους διαμέτρου 240 και 220mm, μπροστά και πίσω αντιστοίχως.
Η μπροστινή δαγκάνα είναι ακτινικής έδρασης, ενώ φυσικά τα φρένα ελέγχονται από δικάναλο ABS. Οι ζάντες έχουν διάμετρο 13 ιντσών και φέρουν ελαστικά διαστάσεων 110/70-13 και 130/70-13.
Σε ό,τι αφορά τις διαστάσεις του σκούτερ, το συνολικό του μήκος είναι 1.955mm, το μεταξόνιο 1.385mm (μικρότερο από αυτό των GT), το πλάτος 740mm και η απόσταση από το έδαφος 115mm. Τέλος, τo ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 9,5 λίτρα και το βάρος του Vieste 300 ανέρχεται στα λίγα 147 (στεγνά) κιλά.
Η τιμή του Keeway Vieste 300 στην Ελλάδα, όπως ανακοινώθηκε από την αντιπροσωπεία, θα είναι 4.150 ευρώ, χωρίς τέλος ταξινόμησης (152 ευρώ).
Περισσότερες πληροφορίες: Motoway-Καμπράνης, Γιαννιτσών 59, Θεσσαλονίκη, 2310-515557, www.greece.keeway.com