Η νέα προσθήκη της Keeway στα Mini GT
Με τις ευρωπαϊκές αγορές να δείχνουν ιδιαίτερη αγάπη στη σχετικά νεοσύστατη κατηγορία των Mini GT, η Keeway δεν μπορούσε να μείνει αμέτοχη, κι έτσι το Vieste 125 έγινε το επόμενο λογικό βήμα της. Το Keeway Vieste 125 έχει να αντιμετωπίσει σκληρό ανταγωνισμό, αλλά ήδη φαίνεται πως έχει ένα σημαντικό πλεονέκτημα, που προσδιορίζεται στην πολύ προσιτή τιμή του!
Πίσω από την Keeway, βρίσκεται ο κινεζικός κολοσσός της Qianjiang – για συντομία QJ – στην οποία μεταξύ άλλων ανήκει και η Benelli.
Aν δεν γνωρίζετε ποια είναι η QJ, αποτελεί μια κατασκευάστρια εταιρία με έτος ίδρυσης το 1958 και ετήσια παραγωγή 1,5 εκατομμυρίων δίτροχων, καθιστώντας την ως μια από τις μεγαλύτερες εταιρίες παραγωγής σκούτερ, παπιών και μοτοσυκλετών όχι μόνο στην Κίνα, αλλά σε ολόκληρη την Ασία.
Το Keeway Vieste 125 δεν είναι μοντέλο της Qianjiang/Keeway, αλλά μίας άλλης μεγάλης κινεζικής εταιρίας, της Longjia.
Oι Ευρωπαίοι αντιπρόσωποι ζητούσαν επίμονα από την Qianjiang / Keeway ένα μοντέλο της κατηγορίας των Mini–GT, και μέσω εταιρικής αλληλεγγύης (και συμφωνίας προφανώς) αυτό βρέθηκε στη γκάμα της Longjia, πέρασε όλους τους ποιοτικούς ελέγχους και τα standard της Qianjiang, κι έτσι έφτασε στην Ευρώπη με τα λογότυπα της Keeway.
Πρόκειται λοιπόν για ένα σύγχρονο μοντέλο της κατηγορίας, με το χαρακτηριστικό μεγάλο τούνελ να καταλαμβάνει το μέσο του δαπέδου κατά τον διαμήκη άξονα.
Η σχεδίασή του είναι σύγχρονη και σε κάθε περίπτωση επίκαιρη, ακολουθώντας, χωρίς να αντιγράφει, το αισθητικό πρότυπο των υπόλοιπων μοντέλων που απαρτίζουν την κατηγορία.
Με μια απλή ματιά καταλαβαίνει κανείς ότι το Keeway Vieste 125 ανήκει ξεκάθαρα στα σκούτερ GT, έστω και στα Mini, αφού η χαμηλή σέλα στα 770 mm, το τιμόνι που έρχεται πολύ κοντά στον οδηγό και οι επικλινείς προτεταμένες πλατφόρμες για τα πόδια, δεν αφήνουν καμία αμφιβολία για το ποιόν του.
Ο κινητήρας του Keeway Vieste 125 είναι αερόψυκτος και τετραβάλβιδος, αποδίδοντας 9,7 ίππους στις 8.000 rpm, ενώ η εκκίνησ;h του γίνεται τόσο με μίζα όσο και με μανιβέλα (ένα πάντα ευπρόσδεκτο σύστημα εκκίνησης πάνω σε δίτροχο).
Οι τροχοί έχουν διάμετρο 13 ιντσών μπροστά και πίσω και φέρουν ελαστικά διαστάσεων 110/70-13 και 130/70-13 αντίστοιχα, ενώ τα φρένα αποτελούνται από μονούς δίσκους τύπου μαργαρίτα διαμέτρου 240 και 215 mm (μπροστά-πίσω) και είναι συνδυασμένοι σε ό,τι αφορά την διαδικασία της πέδησης.
Οι αναρτήσεις είναι συμβατικές και αποτελούνται από τηλεσκοπικό πιρούνι και δύο αμορτισέρ πίσω, ρυθμιζόμενα ως προς την προφόρτιση του ελατηρίου σε 5 θέσεις.
Ο εξοπλισμός του Keeway Vieste 125 περιλαμβάνει LED φώτα μπροστά και πίσω, ντουλαπάκι στο αριστερό μέρος της ποδιάς, θύρα φόρτισης USB, keyless σύστημα εκκίνησης, άνοιγμα σέλας και τάπας βενζίνης μέσω διακόπτη (χωρίς χρήση κλειδιού), καθώς και πίνακα οργάνων αποτελούμενο από δυο αναλογικά ρολόγια και μια μεγάλη LCD οθόνη ανάμεσά τους.
Κάτω από τη σέλα, και σύμφωνα με την εταιρία, υπάρχει αποθηκευτικός χώρος ικανός να φιλοξενήσει ένα φούλφεϊς κράνος, ενώ ο συνεπιβάτης έχει στη διάθεσή του χειρολαβές και πτυσσόμενα μαρσπιέ μοτοσυκλετιστικού τύπου για τη στήριξή του.
Το βάρος του Keeway Vieste 125 είναι 130 κιλά και η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ, 9,5 λίτρα.
Η τιμή του μοντέλου στην Ελλάδα είναι 2.390 ευρώ, αποτελώντας το πιο προσιτό μοντέλο της κατηγορίας. Η πρόταση της Keeway θα κληθεί να αντιμετωπίσει σκούτερ όπως τα: Honda PCX 125, SYM Jet X 125, Yamaha NMAX 125
Τιμολογιακά, απέχει από αυτά από 500 έως 900 ευρώ, αλλά σημειώνεται ότι τα ανωτέρω μοντέλα φέρουν υγρόψυκτους και ισχυρότερους κινητήρες με απόδοση 12+ ίππων, ενώ έχουν και αρκετά υψηλότερο επίπεδο εξοπλισμού.
Φυσικά η δοκιμή του μοντέλου στον δρόμο θα είναι καταλυτική για την αξιολόγηση του Keeway Vieste 125, ωστόσο ακόμα κι από την επί χάρτου παρουσίαση αντιλαμβάνεται κανείς ότι αποτελεί μια εναλλακτική πρόταση εντός της κατηγορίας που διευρύνει τις επιλογές των μελλοντικών αγοραστών, προτάσσοντας τη χαμηλή τιμή του ως ένα από τα ισχυρότερα προσόντα του.
Περισσότερες πληροφορίες: greece.keeway.com