fbpx

YAMAHA TMAX 560, Πλήρης Δοκιμή

 Ασκήσεις τελειότητας

* Κυβισμός: 562 cc * Ιπποδύναμη: 47,6 ίπποι στις 7.500 rpm * Βάρος: 218 kg (πλήρες) * Τελική: 171 km/h * Τιμή: 12.200 ευρώ

Εδώ και δύο δεκαετίες το Yamaha TMΑΧ είναι το πιο επιθυμητό και διάσημο maxi scooter μεγάλου κυβισμού, έχοντας δημιουργήσει μια κατηγορία από μόνο του. Τώρα, με την ανανεωμένη έκδοση του 2020, περνάει στην έβδομη του γενιά με τον καλύτερο τρόπο. Κείμενο: Βασίλης Αντζουλάτος, Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος, Συνεργασία: Γ.Α.

“Γενεές επτά” θα πρέπει να το περάσουμε κι εμείς μέσα από τη δοκιμή μας το νέο ΤΜΑΧ, για να δούμε αν αξίζει όλα αυτά τα χρήματα που κοστίζει… Με τιμή λίγο πάνω από τις δωδεκάμισι χιλιάδες ευρώ, φαίνεται ότι έχει πολλά να δικαιολογήσει.

ΤO YAMAHA TMAX είδε πρώτη φορά το φως… των πόλεων το 2001 και όταν πρωτοεμφανίστηκε ήταν πολλοί αυτοί που νόμιζαν ότι πρόκειται για ένα ακόμα (το συνηθίζει εξ άλλου) πείραμα της Yamaha, ένα υβριδικό δίτροχο που υιοθετούσε λύσεις μοτοσυκλέτας πάνω σε ένα… “σκούτερ”.

Βάζουμε τη λέξη σκούτερ μέσα σε εισαγωγικά γιατί είκοσι χρόνια τώρα ακούμε πολύ συχνά ανθρώπους που δεν έχουν μεγάλη επαφή με το χώρο να λένε βλέποντας το ΤΜΑΧ:“σκούτερ είναι αυτό;”

Από την πρώτη στιγμή που κυκλοφόρησε, έχοντας δικύλινδρο κινητήρα μισού λίτρου, το ΤΜΑΧ πρόσφερε ανώτερη απόδοση σε σχέση με όλα τα υπόλοιπα σκούτερ, αλλά σε κάποιες περιπτώσεις ακόμα κι από μοτοσυκλέτες, προβάλλοντας πάντοτε την ιδιαίτερη εμφάνισή του, η οποία συνδυαζόταν με μια υψηλή ποιότητα κατασκευής και φινιρίσματος.

Για τη Yamaha ήταν μεγάλο το στοίχημα να προχωρήσει σε αυτή την κίνηση, τη στιγμή που τα σκούτερ στη συνείδηση του κόσμου αποτελούσαν (και αποτελούν) “οικονομικά δίτροχα καθημερινής μετακίνησης”.

Εμβληματικό λογότυπο

Αποστασιοποιημένο από την ευρύτερη φιλοσοφία των σκούτερ και τεχνολογικά εξελιγμένο, το ΤΜΑΧ χάριζε επιπρόσθετα στον ιδιοκτήτη του την αίγλη μιας αξιόλογης μοτοσυκλέτας…

Το TMAX εύκολα θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως ένα “ευρωπαϊκό” μοντέλο, αφού περίπου 330.000 μονάδες έχουν πουληθεί σε χώρες της Ευρώπης. Ήταν κυρίως η Νότια Ευρώπη αυτή που απορρόφησε τις περισσότερες ποσότητες Yamaha ΤΜΑΧ (είτε αυτό ήταν 500, είτε 530) και ιδίως η Γαλλία, η Ιταλία και η Ισπανία, με αυτή τη σειρά.

 

Η ΕΝΤΟΝΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ και η απήχησή του στον κόσμο έκανε τη Yamaha να δημιουργήσει επιπρόσθετα μια ολόκληρη σειρά μοντέλων με μονοκύλινδρους κινητήρες που ξεκινούν από τα 125 cc και τελειώνουν στα 400 cc και… προσέξτε… δίχως να χρησιμοποιεί το όνομα ΤΜΑΧ, αλλά το ΧMΑΧ. Αν προσθέσουμε και τα NMΑΧ στο παραπάνω άθροισμα των ΤΜΑΧ και ΧΜΑΧ, θα δουμε ότι έχουν πουληθεί περισσότερα από δύο εκατομμύρια σκούτερ!

Λόγω του “exclusivity”, αυτής της “premium” ιδιαιτερότητας που μεταφέρει με την όψη του το ΤΜΑΧ, η Yamaha επένδυε από το 2005 και μετά σε εξτρά, ακόμα πιο ξεχωριστές εκδόσεις, μια τακτική που έχει αποδειχτεί πολύ έξυπνη και στρατηγικά και εμπορικά. Έτσι τώρα, για το μοντέλο του 2020, το ΤΜΑΧ εκτός από τη βασική έκδοση θα διατίθεται και σε μια πλουσιότερη, που ονομάζεται TechMax.

Υψηλής απόδοσης συνολικά τα δυο μπροστινά δισκόφενα. Πολύ ταιριαστό το χρώμα των ζαντών με το υπόλοιπο σκούτερ


Με το Yamaha TMΑΧ να πετυχαίνει τις περισσότερες πωλήσεις στην κατηγορία
premium maxi scooter μεγάλου κυβισμού, ήταν αρκετοί οι κατασκευαστές που θέλησαν να μιμηθούν το παράδειγμά του και να δρέψουν λίγη από την επιτυχία του.

Η HONDA ΕΦΤΑΣΕ μέχρι το Silver Wing 600 και μετά εγκατέλειψε την προσπάθεια, επικεντρώνοντας την προσοχή της στα Integra και X-ADV 750 και υιοθετώντας μια τελείως διαφορετική προσέγγιση σκουτερο-μοτοσυκλέτας. Η BMW πρότεινε το C 650 GT για τουριστική χρήση, η Suzuki το Burgman 650, ενώ τα μοντέλα που θέλησαν να το “κοιτάξουν κατάματα” με αρκετή επιτυχία ήταν κυρίως τα BMW C 650 Sport και Kymco AK550. Ωστόσο, παρά τον ανταγωνισμό, οι πωλήσεις του ΤΜΑΧ δεν επηρεάστηκαν ιδιαίτερα, δείχνοντας ότι σ’ αυτή την κατηγορία παραμένει βασιλιάς.

Εργονομικές οι γωνίες του τιμονιού και μέτριας κάλυψης η ζελατίνα

ΤΗ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ “φασαρία” ανάμεσα στους φανατικούς “ΤΜΑΧ-άκηδες” έφερε η προηγούμενη έκδοση του Yamaha TMΑΧ 530 που εμφανίστηκε μόλις πριν από τρία χρόνια, μαζί με τις προδιαγραφές Euro4 κι αποτέλεσε για πολλούς πισωγύρισμα, μιας και η εμφάνισή του χαρακτηρίστηκε τουλάχιστον “άστοχη” σε πολλά σημεία.

Η Yamaha δεν έκλεισε τα αυτιά της και έτσι με την ευκαιρία των νέων προδιαγραφών Euro5 αποφάσισε να αναθεωρήσει το νέο ΤΜΑΧ και όσον αφορά τις εκπομπές καυσαερίων, και ως προς τον κυβισμό που τον αύξησε, αλλά και προς την εμφάνιση, που βελτιώθηκε.

Χωρίς μεγάλες παρεμβάσεις το 560 δεν έκανε την επανάσταση, αλλά ανανεώθηκε ως εξέλιξη ενός μοντέλου που σε λίγα μόνο σημεία μπορεί να δεχτεί βελτιώσεις. Είναι αυτό που λένε οι μηχανολόγοι-αρχιμηχανικοί των εταιρίων “είναι πολύ δύσκολο να βελτιώσεις κάτι που είναι ήδη πολύ καλό”.

Τι λέτε: Δεν είναι λίγο θυμωμένο;

Ο μεγαλύτερος κυβισμός επέτρεψε την ελαφρά αύξηση της απόδοσης, παρότι ο κινητήρας περιορίζεται από τις προδιαγραφές Euro5.

Το νέο μοντέλο περνάει επιτυχώς τους νέους περιορισμούς των εκπομπών, οι οποίες κανονικά θα “φίμωναν” τον υπάρχοντα κινητήρα. Ωστόσο με την αυξημένη χωρητικότητα του κινητήρα έχει γίνει δυνατή η αύξηση της απόδοσης, η οποία είναι μικρή στα χαρτιά, αλλά μεγάλη στην πράξη. Τα κυβικά σκαρφάλωσαν στα 562 cc και τα πιστόνια είναι πλέον κατασκευασμένα από σφυρήλατο αντί χυτό αλουμίνιο.

Καλής απόδοσης δισκόφρενο και δεύτερη δαγκάνα από κάτω για το χειρόφρενο


ΠΑΝΩ ΣΤΟΝ ΚΙΝΗΤΗΡΑ του νέου ΤΜΑΧ έγιναν βελτιωτικές παρεμβάσεις σχεδόν παντού: στο σύστημα ψύξης, στον καταλύτη, την εξάτμιση, το φίλτρο αέρα, στη μονάδα κεντρικής διαχείρισης, τις πεταλούδες του ψεκασμού, τη μετάδοση, την πρωτεύουσα μετάδοση, τις μπιέλες, τον στρόφαλο, τους εκκεντροφόρους και τις μεγαλύτερες βαβλιδες εισαγωγής. Ο κινητήρας έχει κερδίσει 1,2 kW (1,6 CV), στις 7.500 σ.α.λ. (αντί για τις 6.750 rpm που ήταν πριν) και κυρίως μεγαλύτερη μέγιστη ροπή 55.7 Nm, σχεδόν 3 Nm περισσότερο στις ίδιες στροφές, 5.250 rpm.

Στην πράξη όλα τα παραπάνω σημαίνουν καλύτερη επιτάχυνση και ρεπρίζ για το νέο Yamaha TMΑΧ 560, αλλά και μεγαλύτερη τελική κατά 5 km/h, τη στιγμή που – σύμφωνα πάντα με την εταιρία – η κατανάλωση έχει μειωθεί κατά 10% (από τα 5,3 l /100 km στα 4,8 l/100 km).

“Τ” σχηματίζει το πίσω φωτιστικό σώμα, όπως “ΤΜΑΧ”

Διαφορές στο νέο TMΑΧ 560 υπάρχουν και στις αναρτήσεις, που παρέμειναν ανάποδο πιρούνι μπροστά και μονό αμορτισέρ πίσω (κάτω από τον κινητήρα τοποθετημένο στο διαμήκη άξονα και κινείται μέσω συνδέσμων).

Οι αναρτήσεις απόκτησαν πιο σκληρά ελατήρια και αναθεωρημένες αποσβέσεις συμπίεσης και επαναφοράς. Απείραχτο έμεινε και το πολύ αξιόλογο αλουμινένιο πλαίσιο δύο δοκών, “σήμα κατατεθέν” πλέον των ΤΜΑΧ, κι ας καλύπτεται κατά 100% κάτω από το πλαστικό κουστούμι τους.

ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ την εμφάνιση, η ουρά του σκούτερ και το οπίσθιο φωτιστικό σώμα (σχήματος “Τ”) έγινε πιο σπορ κι ανέκτησε έτσι τη χαμένη δυναμική του.

Επίσης έχουν υπάρξει τροποποιήσεις στη σέλα, ειδικά στα πλάτια τμήματά της, ώστε να βελτιωθεί η προσβασιμότητα και η άνεση των επιβατών. Εννοείται ότι δεν πειράχτηκε η αναγνωρισιμότητα του μοντέλου, με το ρύγχος να έχει δεχθεί μικροεπεμβάσεις, αφού τα περισσότερα παράπονα είχαν επικεντρωθεί στο πίσω μέρος το οποίο όπως είδαμε άλλαξε ευτυχώς, ριζικά.

Το 560 της δοκιμής μας “φορούσε” τον χρωματικό συνδυασμό Icon Gray με το χαρακτηριστικό ματ γκρίζο χρώμα να καλύπτει το μεγαλύτερό του μέρος και τις μπλε μεταλλικές ζάντες να το κολακεύουν ιδιαίτερα.

Το Yamaha TMax 560 του 2020 διατίθεται σε δύο εκδόσεις, το απλό μοντέλο κι ένα με πρόσθετο εξοπλισμό, που ονομάζεται Yamaha TechMax.

Εδώ θα θέλαμε παραπάνω χώρο για ένα τέτοιο σκούτερ

Η ΥΑΜΑΗΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕ τρεις επιλογές στην προηγούμενη έκδοση, αλλά απ’ ό,τι αποδείχθηκε τη μεγαλύτερη επιτυχία την πέτυχαν τα μοντέλα με τον πιο πλούσιο εξοπλισμό. Το Yamaha TMax 560 TechMax διαθέτει θερμαινόμενα γκριπ και σέλα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα, ρύθμιση προφόρτισης πίσω αμορτισέρ, κ.α., αλλά και σύστημα TMax Connect που επιτρέπει την αλληλεπίδραση με smartphone.

Η γκάμα των εξτρά αξεσουάρ που συνοδεύουν το νέο Yamaha TMΑΧ 560 ομαδοποιούνται σε τρεις ομάδες που ονομάζονται Sport, Urban και Winter, οι οποίες περιλαμβάνουν τα κατάλληλα αντίστοιχα εξαρτήματα για κάθε επιλογή. Από εξάτμιση Akrapovic μέχρι τμήματα από ανθρακονήματα ή αλουμίνιο.

Σαφώς ομορφότερη η πίσω όψη σε σχέση με την πολύ συντηρητική του προηγούμενου μοντέλου

Ανεξάρτητα από τις διαθέσιμες επιλογές, το νέο Yamaha TMΑΧ 560 παραμένει ένα από τα πιο καλο-εξοπλισμένα σκούτερ ακόμα και στη βασική του έκδοση.

Περιλαμβάνει ένα “έξυπνο ηλεκτρονικό κλειδί, ηλεκτρονική λειτουργία των κλειδαριών, κινητήρα με δύο mode λειτουργίας (ένα γρήγορο κι ένα πιο τουριστικό) σύστημα ελέγχου πρόσφυσης, μεγάλη σέλα και αποθηκευτικό χώρο μεγάλης χωρητικότητας για ένα φουλφέις ή δύο ανοικτά κράνη. Διαθέτει επίσης ένα εμπρόσθιο ντουλαπάκι, που δεν κλειδώνει και παροχή ρεύματος.

Στο Δρόμο

Η θέση οδήγησης δεν έχει αλλάξει και παραμένει σπορ, με τον αναβάτη να κάθεται ψηλά πάνω στο σκούτερ και παρότι έχει γίνει προσπάθεια να διευκολυνθεί περισσότερο το πάτημα των ποδιών στο έδαφος, η σέλα παραμένει πλατιά και ανοίγει τα πόδια του αναβάτη.

ΑNABATHΣ ΜΕ ΥΨΟΣ 1.80 πατάει στις μύτες των ποδιών του, κι όσοι έχουν μικρότερο ύψος πρέπει να είναι προσεκτικοί όταν σταματούν. Eυτυχώς που η κατανομή βάρους του σκούτερ είναι άριστη, κι έτσι κάνει πιο εύκολα τα πράγματα.

Συνεχίζοντας τώρα με την τοποθέτηση των ποδιών, αυτός που οδηγάει το 560 θα παρατηρήσει ότι (παρόλο που το τούνελ, σύμφωνα με τη Yamaha, έχει λεπτύνει) τα μαρσπιέ συνεχίζουν να είναι στενά. Έτσι αφήνουν τις γάμπες εκτεθειμένες στους στροβιλισμούς του αέρα (και στο κρύο), ενώ για να γλιτώσεις από αυτά πρέπει να ανεβάσεις τα πόδια σου στην πάνω θεση των μαρσπιέ – πίσω από την ποδιά.

Η ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ του κινητήρα βοηθάει τους ελιγμούς με χαμηλή ταχύτητα, ενώ είναι εντυπωσιακό το πόσο πολύ “κόβει” το τιμόνι δεξιά-αριστερά.

Η μικρή ακτίνα στροφής, μαζί με το “ευγενικό” μοτέρ στις χαμηλές στροφές, την εξαιρετική μετάδοση και το σωστά κατανεμημένο βάρος – που είπαμε και παραπάνω – κάνουν το 560 πολύ πιο ευκίνητο μέσα στην πόλη απ’ ό,τι θα υποψιαζόταν κάποιος για ένα δίτροχο τέτοιου όγκου, μεταξονίου (1.575mm) και βάρους (218 κιλά γεμάτο). Προσοχή μέσα στην πόλη θα χρειαστεί λόγω της σχετικά ογκώδους εξάτμισης, που προεξέχει στη δεξιά πίσω πλευρά του σκούτερ.

Παρότι στις χαμηλές στροφές η απόδοση είναι γραμμική και απόλυτα προβλέψιμη, υπάρχει και traction control σε περίπτωση που γλιστρήσει ο πίσω τροχός, σύστημα που στη δοκιμή μας δεν ενεργοποιήθηκε ποτέ.

Ενισχυμένος είναι ο ελαστικός ιμάντας της τελικής μετάδοσης και το ψαλίδι “μοτοσυκλέτας” με δύο μπράτσα

Ο συνεπιβάτης είναι καθισμένος σε μια μεγάλη σέλα, με τα πόδια σε βολική θέση πάνω στα αλουμινένια αναδιπλούμενα μαρσπιέ και έχει στη διάθεσή του μεγάλες χειρολαβές, αλλά και όλο τον χώρο να μετακινηθεί μπροστά-πίσω, κι έτσι να βρει τη θέση και στάση που του ταιριάζει, ώστε να κάνει ένα ευχάριστο ταξίδι.

ΑΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΥΠΗΡΞΑΝ ριζικές αλλαγές στο νέο Yamaha ΤΜΑΧ 560, η αλήθεια είναι ότι κάποιες γίνονται ιδιαίτερα αισθητές, ειδικά σε δύο καίριες ενότητες: τη δύναμη και την απόκριση του κινητήρα και τη λειτουργία των αναρτήσεων. Κατά πρώτον ο χαρακτηριστικός ήχος του κινητήρα με τον στρόφαλο των 360 μοιρών είναι παρών, “υγιής” και “μεγαλοπρεπής”, εκπέμποντας “τεχνολογικό πολιτισμό”.

Ο θόρυβος του παρελθόντος από το φιλτροκούτι έχει μειωθεί και είμαστε σίγουροι ότι για την ισορροπία που έχει επιτευχθεί ηχητικά έχουν βάλει το χέρι τους και μέλη από το τμήμα των μουσικών οργάνων της Yamaha. Πώς το λένε στα Αγγλικά; “Μουσική στα αυτιά μου”…

Όπως ήδη αναφέραμε, η αύξηση του κυβισμού και οι προσεκτικές παρεμβάσεις σε πλήθος σημείων επέτρεψαν την βελτίωση των επιδόσεων, παρά τους αυστηρότερους και μεγαλύτερους περιορισμούς των εκπομπών-ρύπων τύπου Euro5. Αυτό είναι ιδιαίτερα εμφανές από τα 40 χιλιόμετρα και πάνω, με την ενεργοποίηση του εξαιρετικής λειτουργίας – συμπλέκτη, με μικρότερο αρχικό πατινάρισμα απ’ ό,τι πριν.

Η ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΕΙΝΑΙ γλυκύτατη και ομαλή αλλά και πιο “γεμάτη”, με περισσότερη ροπή και δύναμη. Ο δικύλινδρος, 8βάλβιδος 560 καταφέρνει την ίδια τελική ταχύτητα στις 7.500 rpm (τα 180 km/h στο κοντέρ) αλλά πιο γρήγορα. Ενώ προηγουμένως έδειχνε να “κολλάει” στα 140-150 km/h για να συνεχίσει να ανεβάζει σιγά-σιγά μέχρι την τελική του, τώρα φτάνει στο τελευταίο νούμερο του κοντέρ “με μιά ανάσα”.

Ούτε έγχρωμες TFT ούτε τίποτε “περίεργο”, απλά και ευδιάκριτα όμως

Παρότι στα χαρτιά η αύξηση της ιπποδύναμης από τα 32 παραπάνω κυβικά του νέου ΤΜΑΧ είναι μόλις 1,6 ίπποι, στην πράξη η απόδοση έχει “γεμίσει”, έχει ενισχυθεί σαν ο κινητήρας να προσφέρει 5-6 ίππους παραπάνω σε όλο το εύρος των στροφών.

Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΤΕΛΙΚΗ του maxi scooter της Yamaha είναι τα 171 km/h και η μέση κατανάλωσή του έφτασε τα 5,4 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα με μικτή (αργά-γρήγορα) οδήγηση, ενώ αν “κυνηγήσεις” τη βελόνα του κοντέρ η κατανάλωση ανεβαίνει κατά πολύ, ακόμα και κοντά στα 6,5 λίτρα στα 100 km. Μικρές είναι οι διαφορές μεταξύ των δύο mode (χαρτογραφήσεων) στο S (sport) ή στο T (Touring) – το πιθανότερο είναι να φανεί μια μικρή διαφορά στην κατανάλωση μετά από πολλά χιλιόμετρα.

Τα ταξίδια πάνω στο Yamaha ΤΜΑΧ 560 είναι φυσικά απόλαυση για αναβάτη και συνεπιβάτη, αν και θα θέλαμε μια καλύτερη ζελατίνα (ψηλότερη-πλατύτερη) που θα έκοβε ακόμα περισσότερο τους στροβιλισμούς του αέρα και τον θόρυβο προς το κράνος του αναβάτη. Το 15λιτρο ρεζερβουάρ θα μπορέσει να προσφέρει στο ταξίδι κάτι λιγότερο από 280 χιλιόμετρα αυτονομίας.

ΤΟ TMΑΧ 560 ΕΧΕΙ ΜΙΑ πραγματικά απολαυστική λειτουργία σε όλες τις ταχύτητες σε όλο το φάσμα των στροφών, με μπάσο χαρακτηριστικό ήχο να την συνοδεύει και ελάχιστους κραδασμούς – τόσους ακριβώς όσους πρέπει για να μην ξεχνιέσαι ότι έχεις κάτω από τα πόδια σου δικύλινδρο συμβατικό κινητήρα και όχι ηλεκτρικό.

Οι πιο σκληρές, σε σχέση με το παρελθόν, αναρτήσεις έχουν προσδώσει περισσότερη σταθερότητα και προβλεψιμότητα σε όλες τις ταχύτητες, ακόμα και σε ανοικτές στροφές που στρίβεις με πάνω από 150 km/h, ενώ την ίδια στιγμή προσφέρουν εξαιρετική άνεση σε καθημερινές συνθήκες. Ακόμα και στους κακούς ελληνικούς δρόμους το ζευγάρι των αναρτήσεων του 560 είναι αποκάλυψη, προσφέροντας αν όχι τις καλύτερες αναρτήσεις που έχουν μπει ποτέ πάνω σε σκούτερ, σίγουρα από τις κορυφαίες!

ΜΟΝΟ ΣΕ ΑΠΟΤΟΜΟ φρενάρισμα – όπου το άκαμπτο ανάποδο πιρούνι με τα καλάμια των 41 χιλιοστών βυθίζεται γρήγορα – πάνω σε άσφαλτο με ανωμαλίες θα δυσκολευτεί το πιρούνι και το ABS θα επέμβει γρήγορα για να σώσει την κατάσταση.

Ναι, οι ιδιοκτήτες του ΤΜΑΧ που έχουν πιο σπορτίβικες απαιτήσεις, πρέπει να ψαχτούν λίγο για να φέρουν τις αναρτήσεις στα μέτρα τους… όπως συμβαίνει εξάλλου σχεδόν πάντοτε με οποιοδήποτε δίτροχο του κόσμου…

Το διαγώνια τοποθετημένο τελικό της εξάτμισης προεξέχει ελαφρώς

ΤΟ ΚΡΑΤΗΜΑ ΤΟΥ ΤΜΑΧ με τις στοκ αναρτήσεις δεν θα απογοητεύσει, λοιπόν, παρά ελάχιστους, αφήνοντας το 95% των χρηστών τους απόλυτα ευχαριστημένους, αφού όλο το στήσιμο – από το άριστο αλουμινένιο πλαίσιο, τη συγκέντρωση μαζών, τους 15άρηδες τροχούς/λάστιχα και τις συγκεκριμένες αναρτήσεις – βοηθάει σε ένα τελικό αποτέλεσμα που είναι από τα καλύτερα στο χώρο των σκούτερ.

Κάτι που διαπιστώνει κανείς αμέσως στο 560, είναι ότι το τιμόνι είναι πολύ γρήγορο στις αντιδράσεις του. Με το παραμικρό τράβηγμα ο μπροστινός τροχός αλλάζει αστραπιαία κατεύθυνση, κι αυτό είναι κάτι που πρέπει να το λαμβάνει υπόψη του ο αναβάτης, ειδικά σε ταχύτητες μέχρι τα 100 km/h.

Παρότι πρέπει να το έχεις κατά νου όταν οδηγείς, δεν αποτελεί πρόβλημα, γιατί το “γρήγορο τιμόνι” συνεργάζεται με ένα καλό πιρούνι και πλαίσιο και το μεγάλο μεταξόνιο του σκούτερ.

ΤΑ ΦΡΕΝΑ ΕΧΟΥΝ ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΙ ίδια – πολύ καλών επιδόσεων – όπως στο παρελθόν, με δύο δίσκους 267 mm και ακτινικές τετραπίστονες δαγκάνες μπροστινά και δίσκο 282 mm πίσω με μονοπίστονη δαγκάνα και φυσικά δικάναλο ABS. Οι τροχοί διαμέτρου 15 ιντσών είναι εφοδιασμένοι με ελαστικά Bridgestone Battlax SC, σε διαστάσεις 120/70-15 μπροστά και 160/60-15 πίσω, προσφέροντας τα μέγιστα στη θρυλική σταθερότητα και οδική συμπεριφορά των ΤΜΑΧ.

Τελικά…

Η ανανέωση του ΤΜΑΧ έφερε ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα, για ακόμα μια φορά. Έτσι χτίστηκε το όνομα-θρύλος, έτσι δημιουργήθηκε ένα φανατικό κοινό γύρω από το μοντέλο αυτό. Λαμβάνοντας υπόψη ότι η πλειονότητα των αγοραστών των ΤΜΑΧ είναι άνδρες ηλικίας μεταξύ 35 έως 45 ετών που το χρησιμοποιούν κάθε μέρα, τόσο για την καθημερινή τους μετακίνηση όσο και για να το απολαμβάνουν τη βόλτα του Σαββατοκύριακου, θεωρήστε σίγουρο ότι ανήκουν στο μέσο προς υψηλότερο οικονομικό επίπεδο.

ΑΥΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ Ο ΛΟΓΟΣ που τα ΤΜΑΧ έχουν σε γενικές γραμμές αυτό που λέμε “σταθερό κοινό”. Σίγουρα τα Yamaha ΤΜΑΧ δεν είναι για όλους, σίγουρα ακούμε αρκετή γκρίνια από αυτούς που δεν μπορούν να τα αποκτήσουν, ειρωνείες, κακόβουλα σχόλια και άστοχες παρατηρήσεις. Δεν πρέπει, όμως, να ξεχνάμε ότι σε αυτό τον κόσμο υπάρχουν φτηνά και ακριβά προϊόντα. Μαντέψτε: Το νέο Yamaha TMΑΧ 560 είναι από τα ακριβά σκούτερ και ειδικά στην περίπτωση του Tech Max των +14,0 χιλιάδων ευρώ… από τα πολύ ακριβά.

ΕΧΩ ΟΜΩΣ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΩΣΗ ότι αν θέταμε το ερώτημα στους ανθρώπους που έφτιαξαν αυτό το προϊόν και μπορούσαμε να τους αποσπάσουμε μια ειλικρινή απάντηση, θα μας έλεγαν: “Αυτό είναι – και σε όποιον αρέσει!”… και τελικά απ’ ό,τι φαίνεται αρέσει σε πολλούς. Οι 330.000 ιδιοκτήτες των τελευταίων 20 ετών το αποδεικνύουν.

Λεπτομέρειες και Παρατηρήσεις

  • Εξαιρετικής απόδοσης είναι τα φώτα του ΤΜΑΧ, “επιδόσεων αυτοκινήτου”.
  • Στο μπροστινό τμήμα της σέλας συνεχίζει να βρίσκεται ένα “σκληρό κομμάτι” με κουμπιά, το οποίο θα δυσκολέψει τους κοντύτερους αναβάτες που για να μπορέσουν να πατήσουν στο έδαφος θα πρέπει σχεδόν να καθίσουν πάνω τους.
  • Είναι αλήθεια ότι θα θέλαμε περισότερο χώρο κάτω από τη σέλα.
  • Υπάρχει φως στον αποθηκευτικό χώρο, όταν ανοίγει η σέλα, αλλά δεν έχει μεγάλη δύναμη.
  • Όχι μία, αλλά δύο παροχές USB θα χρειαζόταν το συγκεκριμένο σκούτερ.
  • Άριστης κατασκευής είναι η αλουμινένια βάση της σέλας με τα δυο αμορτισέρ. Η σέλα ανοίγει ανάποδα, με το μπροστινό της τμήμα να ανασηκώνεται.
  • Το smartkey και όλα τα πέριξ ηλεκτρονικά βοηθήματα αποδεικνύονται ιδιαίτερα χρήσιμα στις καθημερινές κινήσεις σου, στην εκκίνηση, στο κλείδωμα/ξεκλείδωμα του τιμονιού, στο βενζινάδικο, κι ας υπάρχουν μπόλικα κουμπιά.
  • Πολύ καλοί είναι οι καθρέφτες, που είναι απομακρυσμένοι από αναβάτη και έχουν τη δυνατότητα να κλείνουν ώστε να περνάει το ΤΜΑΧ από στενά περάσματα.
  • Ιδιαίτερα μαλακά είναι τα σινεμπλόκ στήριξης του τιμονιού με την πάνω πλάκα του τιμονιού, για να ακυρώνονται οι κραδασμοί, που είναι απόντες από την περιοχή αυτή.
  • Πολύ χρήσιμο το χειρόφρενο (μοχλός στο αριστερό άκρο του τιμονιού) που προσφέρει ασφάλεια στο σκούτερ ειδικά όταν είναι παρακαρισμένο στο πλάγιο στάντ.

ΥΠΕΡΚινητήρας – Επιδόσεις

  • Ευελιξία – Άνεση
  • Φρένα-Αναρτήσεις
  • Μικρός κύκλος στροφής

ΚΑΤΑ

  • Τιμή
  • Στενά μαρσπιέ
  • Χώρος κάτω από τη σέλα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ