Το ισχυρό, ταξιδιάρικο 350άρι
* Κυβισμός: 349 cc * Ιπποδύναμη: 37 ίπποι * Τελική: 152 km/h (πραγματική) * Βάρος:198 Kg (γεμάτο)* Τιμή: 5.595 €
Το Zontes E350 είναι από τα μεγαλύτερα κινέζικα maxi scooter που κυκλοφορούν στην αγορά, και ταυτόχρονα είναι το ισχυρότερο και οικονομικότερο της κατηγορίας του. Πώς όμως τα κατάφερε η νεοφερμένη στον χώρο των σκούτερ Zontes κι έκανε και πάλι την έκπληξη; Κείμενο: Βασίλης Αντζουλάτος, Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος
Μας έχει συνηθίσει και τελικά δεν έπρεπε να μας κάνει εντύπωση το γεγονός ότι η Zontes έκανε και με αυτό της το μοντέλο την έκπληξη. Είναι κάτι που συμβαίνει σχεδόν πάντα. Από το πρώτο της μέχρι το τελευταίο της μοντέλο, πάντα κρύβει άσους και “δωράκια”.
Αυτή τη φορά η έκπληξη αφορούσε και την εμφάνιση, αφού το Ε 350 δεν ακολουθεί την πεπατημένη των Zontes που έχουμε δει μέχρι σήμερα, είτε είναι μοτοσυκλέτες, είτε είναι σκούτερ.
Η δυναμική αισθητική τύπου “διάστημα” και “Transformers” στην περίπτωση του 350 δεν ισχύει, αφού το σκούτερ έχει υιοθετήσει μια ιδιαίτερα “αεροδυναμική” αισθητική “δελφινιού”, μιας και οι σχεδιαστές της εταιρίας κινήθηκαν προς την πιο συντηρητική πλευρά.
Δεν νομίζουμε πως χαλάει κάποιον το design που κινείται στην πεπατημένη, ενώ οι δυο σχιστομάτικοι προβολείς του, όταν τους κοιτάξεις από τα πλάγια, εκπέμπουν ένα αισθαντικό μπλε χρώμα (βλ DLR ημέρας) που κάνει το σκούτερ μυστηριώδες.
Οι βασικοί άξονες πάνω στους οποίους έχει στηθεί το Zontes Ε 350 είναι: Μεγάλες διαστάσεις, άνεση επιβαινόντων και χώροι, μοντέρνος και κομψός σχεδιασμός, τουριστικές δυνατότητες με ισχυρό κινητήρα και μπόλικος εξοπλισμός.
Το Zontes E350 2023 είναι το πρώτο maxi scooter της κινεζικής μάρκας, το οποίο μοιράζεται μια μηχανική πλατφόρμα με άλλο μοντέλο το D 350 (που παρουσιάστηκε στην Κίνα, αλλά δεν θα έρθει στην Ελλάδα), ενώ στη γκάμα της εταιρίας υπάρχει το παρόμοιας εμφάνισης D125 , ένα μικρότερων διαστάσεων σκούτερ, το οποίο ταιριάζει περισσότερο σε αστικές διαδρομές.
Το Ε 350 κάνει το ντεμπούτο του με το πλαίσιο και τα περιφερειακά ενός GT σκούτερ μεγάλων διαστάσεων και μεγάλης δυνατότητας φόρτωσης.
Το Zontes E350 καλείται να καλύψει μεν τη χρήση μεγάλου τουρισμού με δυο άτομα στην χορταστική του σέλα, αλλά παράλληλα θέλει να είναι και πολυχρηστικό, να κινείται δηλαδή χωρίς κόπο και σε αστική χρήση.
Η διαρκής επέκταση της γκάμας και των μοτοσυκλετών και των σκούτερ είναι μέσα στα σχέδια της υπερδραστήριας Zontes όπως έχετε καταλάβει.
Η “απόβασή” της ξεκίνησε με μονοκύλινδρες μοτοσυκλέτες 310 κυβικών σε διάφορες εκδόσεις και επεκτείνεται σιγά-σιγά και σε άλλες κατηγορίες και κυβισμούς, ενώ συγκεκριμένα τα δύο υπάρχοντα σκούτερ Μ310 και Μ125, καλωσορίζουν τώρα τη ναυαρχίδα που λέγεται Ε350. Φυσικά, έπεται και συνέχεια.
Το συγκεκριμένο μοντέλο χρησιμοποιεί το γράμμα “Ε” στον κωδικό του, ένα γράμμα που αν το καλοσκεφτείτε σπάνια εμφανίζεται σε μοτοσυκλέτα ή σκούτερ.
Ψάχνουμε το παρελθόν και τις εταιρίες και μόνο τα Kawasaki ER-5/6 μας έρχονται στο νου. “Έψιλον” λοιπόν για την Zontes που παραπέμπει λίγο και σε “Ευρώπη”.
Η τιμή του Zontes E350 (5.559 €) είναι μεν η υψηλότερη της γκάμας της μάρκας, αλλά και η χαμηλότερη του ανταγωνισμού, ο οποίος κινείται από 300 μέχρι και 2.700 ευρώ παραπάνω! – βλ. Suzuki Burgman 400, στα 8.294 €!
Το Zontes E350 είναι ιδιαίτερα προσεγμένο όσον αφορά την κατασκευή, τη συνολική ποιότητα και τον εξοπλισμό του, αλλά και την τεχνολογία που κουβαλάει, οπότε… πιάστε μολύβι και χαρτί: έγχρωμη οθόνη TFT 6,5 ιντσών, σύστημα ελέγχου πρόσφυσης, ABS φυσικά, σύστημα νέας γενιάς keyless με εξελιγμένη κρυπτογράφηση, προγράμματα οδήγησης ECO και Sport, φωτισμός ημέρας και DRL, σύστημα TPMS παρακολούθησης πίεσης ελαστικών και αισθητήρας θερμοκρασίας τους!
Επίσης διαθέτει δύο θύρες USB, ρυθμιζόμενη ζελατίνα με ηλεκτροκινητήρα, full LED φωτιστικά σώματα με μπλε DRL φωτισμό, και συνδεσιμότητα bluetooth, θερμαινόμενα γκριπ, αλλά και προστατευτικές χούφτες, ρυθμιζόμενο τιμόνι (μπρος-πίσω) και αναμονή για βάση κινητού, δύο ντουλαπάκια στην ποδιά και ένα κάτω από την οθόνη οργάνων, διακόπτες με οπίσθιο φωτισμό, τηλεχειριστήριο άνοιγμα σέλας και ρεζερβουάρ.
Στον στάνταρ εξοπλισμό υπάρχει χειρόφρενο και φυσικά – λόγω μεγάλου χώρου – ικανότητα αποθήκευσης δύο κρανών φουλφέις κάτω από τη σέλα.
Στο Δρόμο
Το Zontes E 350 έχει σχεδιαστεί για να καλύπτει και την καθημερινή χρήση, προσφέροντας μεγάλες, άνετες διαστάσεις.
Για να γίνει αυτό, έχει αρκετό χώρο για δύο επιβάτες, μια μεγάλη και χαμηλή σέλα, ώστε να φτάνουν εύκολα στο έδαφος τα πόδια του αναβάτη, έναν ισχυρό κινητήρα χωρίς κραδασμούς και μια ζελατίνα που προστατεύει πολύ καλά τον αναβάτη του.
Η θέση οδήγησης είναι “μέσα στο σκούτερ”, με το τιμόνι να είναι ψηλά τοποθετημένο και κάπως κοντά στο σώμα του αναβάτη, στην πίσω θέση. Τα υψηλότερα αναστήματα θα προτιμήσουν φυσικά την μπροστινή θέση του αλουμινένιου (με εντυπωσιακά μπράτσα) τιμονιού.
Τα μαρσπιέ είναι “χορταστικά” για τα πόδια του αναβάτη, ο οποίος έχει ένα μέτρο σχεδόν στη διάθεσή του για να τα μετακινήσει μπροστά-πίσω, ενώ μεγάλα είναι και τα μαρσπιέ του συνεπιβάτη (ο οποίος κάθεται σε μια υπερ-άνετη και μεγάλη θέση), που ανοίγουν με ένα απλό πάτημά τους.
Το μεγάλο και ψηλό τούνελ ανάμεσα σε σέλα και λαιμό πιρουνιού θα δυσκολέψει λίγο το ανέβα-κατέβα στο σκούτερ.
Μεγάλη είναι η διαφορά του Ε 350 σε σύγκριση με το “μαζεμένο”, σπορτίβικο, compact Zontes Μ310, καθώς το πλαίσιο έχει επιμηκυνθεί κατά 150 mm, και αυτό επιτρέπει όχι μόνο μεγαλύτερο χώρο και άνεση στον επιβάτη, αλλά και διευρύνει το μέγεθος του χώρου κάτω από τη σέλα, έτσι ώστε δύο κράνη full-face να αποθηκεύονται χωρίς δυσκολία.
Ο κινητήρας είναι πολύ καλός σε όλα του, ξεκινώντας από τον στακάτο, βαρύ, μπάσο θόρυβό του, την έλλειψη κραδασμών και την ισχύ των 37 hp (27 kW) στις 7.500 rpm και μέγιστη ροπή 38 Nm στις 6.000 rpm. Είναι “γεμάτος” και αποτελεσματικός στο άνοιγμα του γκαζιού, ανεξαρτήτως ταχύτητας, από την εκκίνηση στο φανάρι, μέχρι την τελική του που κάνει το κοντέρ να διαβάζει 160 km/h περίπου, τα οποία είναι 152 km/h πραγματικά.
Ο μεγάλος μονοκύλινδρος, τετραβάλβιδος κινητήρας της Zontes κρύβεται πίσω από ένα εξίσου μεγάλο πλαστικό κάλυμμα στη δεξιά του πλευρά και η απόδοσή του χαρακτηρίζεται ιδιαίτερα πολιτισμένη, η μετάδοσή του άψογη και αποδίδει προοδευτικά. Χωράει 1,55 λίτρα λιπαντικού και καταφέρνει να πιάσει κατανάλωση 3,9 με 4,5 λίτρα αναλόγως της “βαρύτητας” του δεξιού καρπού του αναβάτη.
Έτσι μέσω του ρεζερβουάρ βενζίνης των 16,5 λίτρων, ένας “τουρίστας-φίλος της οικονομικής οδήγησης” στο πρόγραμμα λειτουργίας του κινητήρα ECO (από το economy-οικονομία), μπορεί να δει και 400 (!) χιλιόμετρα αυτονομίας. Γενικά γύρω στα 350 χλμ. με κανονική οδήγηση είναι επιτεύξιμα.
Μέσα στην πόλη το Zontes Ε350 είναι καλοζυγισμένο και θα εκτελέσει εύκολα ελιγμούς, με το κόψιμο του τιμονιού δεξιά-αριστερά να είναι απλά ικανοποιητικό και τον 15αρη μπροστινό τροχό να δίνει σιγουριά και αίσθηση, κυρίως λόγω του ότι το σκούτερ έχει ένα ακόμα “κρυφό” ατού: το πιρούνι εδράζεται σε δύο πλάκες πάνω και κάτω στα καλάμια, τα οποία καλάμια έχουν και διάμετρο 41 χιλιοστών! Λες και προέρχεται από μοτοσυκλέτα είναι το τηλεσκοπικό πιρούνι του “Ε”.
Είναι εύκολο στο να το κουμαντάρεις, παρότι το Zontes Ε 350 δεν είναι ούτε ελαφρύ, ούτε μικρό σε μέγεθος, έχοντας έναν αέρα στις κινήσεις του που σε κάνει να νομίζεις ότι οδηγείς σκούτερ 150 κιλών περίπου.
Ο αναβάτης αισθάνεται πως οδηγεί κάτι “εύκολο”, το χειρίζεται με άνεση και κινείται ευέλικτα μεταξύ των αυτοκινήτων, ενώ η μετάδοση λειτουργεί ομαλά σε πολύ χαμηλές ταχύτητες, χωρίς τινάγματα, με την επιτάχυνση να είναι παντού δυνατή και να προσαρμόζεται στο άνοιγμα του γκαζιού ανά πάσα στιγμή.
Οι διηθήσεις, η κίνηση, δηλαδή ανάμεσα στα μποτιλιαρισμένα αυτοκίνητα, θέλουν λίγη προσοχή γιατί οι καθρέφτες του σκούτερ πλησιάζουν αυτούς των τετράτροχων.
Πέρα από την ύπαρξη χειρόφρενου που είναι σωτήρια σε περιπτώσεις που χρησιμοποιείται μόνο το πλάγιο σταντ, τα ντουλαπάκια της ποδιάς χωρούν πολλά μικροαντικείμενα και το 350 έχει μεγάλη χωρητικότητα φόρτωσης.
Το ταξίδι είναι η πιο κατάλληλη χρήση του Zontes Ε 350, αφού όλα συνηγορούν, όπως είπαμε παραπάνω, για την κίνηση στον ανοικτό δρόμο.
Μεγάλη και απολαυστική σέλα, μεγάλη και ρυθμιζόμενη ζελατίνα, προστατευτικές χούφτες, άρα πλήρη κάλυψη από τον αέρα, άνετη φιλοξενία για αναβάτη και συνεπιβάτη, μπόλικος χώρος για κουβάλημα κάτω από τη σέλα και άφθονος εξοπλισμός κάνουν το σκούτερ ιδανικό GT.
O δυνατός κινητήρας μπορεί να κρατάει υψηλές μέσες ταχύτητες ταξιδιού, με το κοντέρ να δείχνει 100-130 km/h για ώρα, χωρίς κανένα πρόβλημα.
Η οδική συμπεριφορά, το κράτημα του 350 ορίζεται από τις σφιχτές αναρτήσεις, το γεροδεμένο πιρούνι και πλαίσιο, αλλά και τη διάμετρο των τροχών που είναι 15 ιντσών μπροστά και 14 πίσω. Σταθερότητα και διατήρηση των γραμμών με μεγάλες κλίσεις να επιτυγχάνονται στις στροφές. Λάστιχο 120/70 φοράει ο μπροστινός τροχός και 140/70 ο πίσω.
Είναι κατασκευασμένα στην Κίνα από την CST και προσφέρουν καλό κράτημα, αν και δεν δίνουν πληροφόρηση στον αναβάτη σχετικά με όσα συμβαίνουν στο δρόμο.
Και σε αυτή την περίπτωση (όπως ίσως στα περισσότερα σκούτερ) ένα ζευγάρι καλά ευρωπαϊκά λάστιχα θα έκανε διαφορά.
Οι αναρτήσεις του Zontes E350 είναι ένα τηλεσκοπικό μπροστινό πιρούνι 41 mm με δύο πλάκες στήριξης, με δύο αμορτισέρ πίσω με δυνατότητα ρύθμισης προφόρτισης. Διαδρομή 109 mm έχουμε μπροστά και διαδρομή αμορτισέρ 88 mm πίσω.
Το ενδιαφέρον στην πίσω ανάρτηση είναι πως τα αμορτισέρ είναι κάθετα τοποθετημένα προς το έδαφος, κι έτσι οι κραδασμοί κατά τη δράση τους συμβαίνει σε απομακρυσμένο σημείο από την σπονδυλική του αναβάτη.
Έτσι τα χτυπήματα δεν τον ενοχλούν τόσο, αλλά θα γίνουν αντιληπτά από τον συνεπιβάτη, ειδικά όταν ο δρόμος έχει κακή επιφάνεια. Με βαρύ συνεπιβάτη δουλεύουν καλά πάντως.
Συνολικά οι αναρτήσεις είναι καλές, κι έτσι περνάμε στον τομέα των φρένων.
Το μπροστινό μονό δισκόφρενο διαμέτρου 268 mm (θα προτιμούσαμε δύο, έστω και μικρότερης διαμέτρου, μπροστά) έχει δύναμη και αίσθηση στη μανέτα, μιας και πρόκειται για έναν μεγάλο δίσκο με ακτινική 4πίστονη δαγκάνα της J. Juan. Υπάρχει φυσικά σύστημα υποβοήθησης πέδησης ABS δύο καναλιών, το οποίο το παρακάνει στον πίσω τροχό κι ενεργοποιείται συχνά, μιας και το φρένο δεν έχει αίσθηση.
Τελικά… συμπέρασμα
Αν έπρεπε να χαρακτηρίσουμε με δυο-τρεις λέξεις μετά τη δοκιμή μας το Zontes Ε 350, θα λέγαμε: υπέρ-άνετο, δυνατό, πολιτισμένο, καλοφτιαγμένο, υπερεξοπλισμένο… κι ας χρησιμοποιούσαμε τελικά τέσσερις-πέντε λέξεις.
Η ναυαρχίδα της γκάμας των σκούτερ της Zontes είναι ετοιμοπαράδοτη και κυκλοφορεί σε δυο μόλις χρώματα και μάλιστα πολύ συμβατικά, δηλαδή λευκό, μαύρο ματ και ασημί, ενώ θα περιμέναμε κι ένα πιο “τολμηρό” χρώμα από τη δυναμική εταιρία.
Με τέτοιο οπλοστάσιο το Ε 350 όχι μόνο δεν έχει να φοβηθεί τον ανταγωνισμό, αλλά συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο, ο ανταγωνισμός πρέπει να ανησυχεί, ιδίως αν λάβουμε υπόψη ότι όλα αυτά που προσφέρει κοστίζουν κάτι παραπάνω από 5.500€, τιμή που κάνει το μεγάλο maxi GT σκούτερ μια πολύ ενδιαφέρουσα και σοβαρή πρόταση.
Περισσότερες πληροφορίες: Γκοργκόλης Α.Ε. Αθήνα : Θησέως 309, τηλ. 210 9403880, Υπόλοιπη Ελλάδα : τηλ. 24310 56101, zontes.gr
Λεπτομέρειες & Παρατηρήσεις
- Ενδιαφέρον έχει η εξάτμιση του 350: συνήθως οι κατασκευαστές πίσω από τα πλαστικά καλύμματα κρύβουν μέτριας ποιότητας και σχεδίασης εξατμίσεις, ενώ στην περίπτωσή μας η εξάτμιση είναι από ανοξείδωτο ατσάλι!
- Υπάρχουν δύο τεράστια ντουλαπάκια στην ποδιά, από τα μεγαλύτερα που έχουμε δει στην αγορά.
- Ζαλάδα φέρνουν οι πάμπολλοι διακόπτες στο τιμόνι, που είναι οκτώ αριστερά και οκτώ δεξιά!
- Ένας από αυτούς για το σινιάλο προεξέχει και μπλέκει καμιά φορά στα δάχτυλα (μπερδεύεται με το χειρόφρενο)
- Ρυθμιζόμενες είναι οι μανέτες και ποιοτική η εικόνα στην περιοχή, που αντικρίζει ο αναβάτης πάνω
- Ηλεκτρικό με κουμπί είναι το κλείδωμα του τιμονιού, αν και σε μερικές περιπτώσεις (άνοιξε-κλείσε γρήγορα) θα προτιμούσαμε ένα πιο συμβατικό, απλούστερο σύστημα
- Κάτω από τη μεγάλη, απολαυστική οθόνη οργάνων TFT (με ρυθμιζόμενη εμφάνιση) και ενδείξεων υπάρχει ένα πρακτικό ντουλαπάκι με πόρτα που κλείνει αυτόματα με ελατήριο για να βάζεις την κάρτα σου και κέρματα για τα διόδια
- Με τόσες ανηφόρες στην Ελλάδα, σωτήριο αποδεικνύεται το μηχανικό χειρόφρενο που σου επιτρέπει να παρκάρεις εύκολα ακόμα και σε δρόμους με μεγάλη κλίση
- Ξενίζουν λίγο σε εμφάνιση τα μεγάλα αλουμινένια μπράτσα του τιμονιού, αλλά ας μην ξεχνάμε πως είναι ρυθμιζόμενο!
- Υπάρχει και πλαϊνό και κεντρικό/διπλό σταντ το οποίο όμως θέλει δύναμη για να το σηκώσεις
Θετικά Σημεία
- Τιμή
- Ταξιδιωτικές δυνατότητες
- Κινητήρας – Τεχνολογία
- Εξοπλισμός – Αποθηκευτικοί χώροι
- Άνεση
Αδύνατα Σημεία
- Σκληρή πίσω ανάρτηση
- Ελαστικά
- Αίσθηση πίσω φρένου
- Πλήθος διακοπτών