fbpx

YAMAHA NMAX 155, Πλήρης Δοκιμή

Το ψυχωμένο 150άρι

* Κυβισμός: 155 cc * Ιπποδύναμη: 14,9 hp/8.000rpm * Βάρος: 127 kg * Τιμή: 3.450 ευρώ

Ευχάριστη έκπληξη ήταν η δοκιμή του Yamaha NMAX 155, αφού για μια βδομάδα βρισκόμασταν πάνω στη σέλα ενός σκούτερ που ξεδίπλωνε διαρκώς νέες αρετές. Ναι, είναι από τα καλύτερα σκούτερ πόλης που κυκλοφορούν σήμερα στην αγορά. Κείμενο: Βασίλης Αντζουλάτος, Φωτογραφίες: Μιχάλης Λαζαρίδης

Παλιά το λέγαμε ξεπατικωτούρα, σήμερα το λένε κόπι-πέιστ, είναι πιο μοντέρνο, πιο ξενικό, εμείς θα λέγαμε ότι το θέμα της δημιουργίας του Yamaha ΝΜΑΧ “πάτησε” πάνω στις γραμμές και τις αξίες του πρώτου διδάξαντα μικρού-βολικού-ελαφρού-πρακτικού σκούτερ πόλης, του Honda PCX.

Δεν είναι ντροπή να αντιγράφεις, ειδικά όταν έχεις να πεις το ίδιο τραγούδι με διαφορετικό τρόπο, χρωματίζοντάς το με τις δικές αρχές, όταν ας πούμε βάζεις περισσότερη τεχνολογία, ιπποδύναμη κάνοντάς το πιο ζωντανό και διασκεδαστικό.

Αυτό συμβαίνει στο νέο 155 της Yamaha το οποίο – σύμφωνα με την άποψή μας – αξίζει σαφώς περισσότερη προσοχή απ’ ότι του έχει δοθεί μέχρι σήμερα από το κοινό.

Η εμφάνιση του Yamaha NMAX 155, που είναι ίδια βεβαίως με του 125, αντικατοπτρίζει ακριβώς αυτό που είναι το σκούτερ. Σπορ και με ζωντανό κινητήρα. Άρα…

Μπορεί να είναι μαζεμένο σε διαστάσεις, αλλά το παιχνιδιάρικο ύφος του συνόλου της σχεδίασης δεν περνάει απαρατήρητο στο μάτι. Από μπροστά, με τους δυο – σε ενιαίο τζάμι – “θυμωμένους σε στυλ καρτούν” προβολείς μέχρι το πίσω τμήμα του σκούτερ, τη μυώδη, κόμπακτ ουρά.

Η ποιότητα κατασκευής είναι πάνω από τον μέσο όρο, τα πλαστικά τόσο μαλακά όσο πρέπει και το φινίρισμα πολύ καλό. Τα χρώματα που χρησιμοποιούνται δένουν σοφά μεταξύ τους.

Στο δρόμο

Η θέση οδήγησης και η μεγάλη ορατότητα, λόγω χαμηλής ποδιάς και ζελατίνας, είναι τα δώρα με τα οποία υποδέχεται τον αναβάτη το Yamaha NMAX 155.

Τον προϊδεάζει έτσι για τον χαρακτήρα του που είναι συνυφασμένος με την πόλη. Τα δύσκολα της πόλης για την ακρίβεια. Όχι τίποτα άδειους δρόμους και χαλαρά πράγματα. Σκληροπυρηνικά, απαιτητικά κομμάτια, με περίτεχνους ελιγμούς ανάμεσα σε αυτοκίνητα.

Για την ευκολία των χειρισμών, όλες οι γωνίες του σώματος (γόνατα, αγκώνες, κ.λπ) ακολουθούν την πετυχημένη εργονομική συνταγή: στις 90 μοίρες.

Όμως αυτή η επιλογή σε συνδυασμό με το λίγο αφρώδες της – πολύ χαμηλής – σέλας θα κουράσει τον αναβάτη, ευτυχώς μετά από καμιά ώρα διαδρομής. Για την πόλη είναι το 155, το επαναλαμβάνουμε.

Λόγω του ότι το τιμόνι δεν είναι τραβηγμένο πίσω προς το σώμα του αναβάτη (όπως στο PCX ας πούμε) το Yamaha NMAX 155 επιτρέπει να το οδηγούν και ψηλότερα αναστήματα.

Το τιμόνι, από την άλλη, βρίσκεται στο ύψος των καθρεφτών των αυτοκινήτων, κι αυτό δυσχεραίνει ελαφρώς τη δυνατότητα διήθησης.

Ο κινητήρας του Yamaha NMAX 155 είναι μονοκύλινδρος, τετράχρονος, υγρόψυκτος, τετραβάλβιδος με ηλεκτρονικό ψεκασμού καυσίμου.

Για να επιτευχθεί απόδοση και παράλληλα χαμηλή κατανάλωση, ο κινητήρας σχεδιάστηκε με τη φιλοσοφία Blue Core της Yamaha.

Πέρα από την βέλτιστη καύση του μίγματος αέρα-βενζίνης και της ψύξης, έχουν ελαχιστοποιηθεί οι εσωτερικές τριβές του κινητήρα σε πλήθος σημείων.

Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του κινητήρα του NMAX 155 είναι το σύστημα μεταβλητής ενεργοποίησης βαλβίδων (VVA). Το σύστημα διαθέτει έναν εκκεντροφόρο εισαγωγής με δύο διαφορετικά και ξεχωριστά προφίλ, που ενεργοποιούνται ανάλογα με τον ρυθμό περιστροφής.

Αυτό σημαίνει ότι διαφορετικό προφίλ εκκεντροφόρου χρησιμοποιείται στις χαμηλές στροφές, κι άλλο άνω των 6.000 rpm. Έτσι, χωρίς να υπάρχει “σκαλοπάτι” στο ανέβασμα των στροφών και της ιπποδύναμης, ο κινητήρας είναι “γεμάτος” σε μεγάλο εύρος στροφών.

Παράλληλα διατηρεί μια πολύ ευχάριστη ζωντάνια στο άνοιγμα του γκαζιού.

Οι εκκινήσεις του 155 από στάση είναι πολύ καλές, ο κινητήρας δείχνει πως είναι “ψυχωμένος” σε όλη την κλίμακα των στροφών, κάνοντας το ένα από τα πιο γρήγορα σκούτερ πόλης.

Οι επιδόσεις του είναι καλύτερες από αυτές των υπολοίπων 150αριών, καταφέρνοντας το “400άρι” – τα 0-400 μέτρα – σε χρόνο κάτω από τα 20 δευτερόλεπτα.

Η τελική του στο πλήρως ψηφιακό και ευανάγνωστο όργανο φτάνει τα 120 km/h με επιμονή (112 km/h πραγματικά), ενώ μια “καθημερινή” τελική του Yamaha NMAX 155 που επιτυγχάνεται εύκολα είναι τα 110 km/h (κοντέρ και πάλι).

Η απόκριση του Blue Core κινητήρα και η καλή λειτουργία του ψεκασμού δίνει επιδόσεις και πολύ καλή κατανάλωση που κατά μέσο όρο είναι κοντά στα 3,0 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα.

Αν χρησιμοποιηθεί το ντεπόζιτο των 6,6 λίτρων μέχρι τελευταίας σταγόνας το 155 θα πετύχει 220 χιλιόμετρα αυτονομίας.

Πάμε τώρα να δούμε το κράτημα του μικρού σκούτερ της Yamaha.

Το τούνελ του 155 μπορεί να είναι ψηλό και πλατύ, αφήνοντας οριακά το χώρο που χρειάζονται τα μαρσπιέ, αλλά αυτό δίνει καλύτερη ακαμψία στο σωληνωτό πλαίσιο και καλύτερη οδική συμπεριφορά.

Η οποία είναι άριστη σε ταχύτητες πόλης και μόνο πάνω από τα 90 km/h εμφανίζεται μια ελάχιστη νευρικότητα στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης, ένα λογικό σύμπτωμα που έχει να κάνει με τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά της κατασκευής: μεταξόνιο, κάστερ, τρέιλ, κατανομή βάρους. Eπίσης έχει να κάνει και με τη μέση διάμετρο των τροχών – 13 ίντσες.

Εννοείται ότι το Yamaha NMAX 155 στρίβει με ελάχιστη προσπάθεια από πλευράς αναβάτη και από κει και πέρα κρατάει περίφημα την σύστασή του και την πορεία του, βοηθούμενο κι από τα πολύ καλά λάστιχα που είναι Dunlop Scooter Smart… από τη μαμά του.

Το πιρούνι προσφέρει αρκετή άνεση, έχει καλή διαδρομή και προοδευτικότητα λειτουργίας, ενώ τα αμορτισέρ είναι λίγο πιο σκληρά αλλά καλών επιδόσεων προσφέροντας σταθερότητα και αρκετή άνεση σε αναβάτη και συνεπιβάτη… σε αντίθεση με πολλά σκούτερ της αγοράς και της κατηγορίας.

Τα δισκόφρενα του Yamaha NMAX 155 είναι μπροστά και πίσω ίδιας διαμέτρου 230 mm και έχουμε την εντύπωση ότι αν ήταν τύπου μαργαρίτα θα έδιναν μια ακόμα πινελιά σπορ στο σύνολο.

Όπως και να έχει τα δισκόφρενα είναι στρογγυλά και εξοπλισμένα με, ένα πολύ καλής λειτουργίας, ABS.

Το πίσω φρένο είναι από τις ευχάριστες εκπλήξεις του σκούτερ της Yamaha, αφού έχει αίσθηση και δύναμη με το ABS του να μην ενεργοποιείται εύκολα (παίζουν το ρόλο τους και τα καλά λάστιχα).

Το μπροστινό φρένο έχει λιγότερη αίσθηση και δείχνει να υπολείπεται σε δύναμη στην αρχή της διαδρομής της μανέτας, κάτι που βελτιώνεται στο παραπάνω πάτημά της.

Στο τέλος της επιβράδυνσης πάντως συνειδητοποιείς δύο πράγματα: έχεις ολοκληρώσει τη διαδικασία με ασφάλεια, τα καλάμια δεν έχουν ελαστικότητες και ο μπροστινός τροχός μένει κολλημένος στην άσφαλτο.

Το ABS μπροστά ενεργοποιείται σε πολύ σωστή φάση του φρεναρίσματος, δηλαδή αργά και την καταλληλότερη στιγμή.

Τελικά

Ακόμα κι όταν ήταν να χρησιμοποιήσουμε το Yamaha NMAX 155 για καθημερινές αγγαρείες το κάναμε με πολλή όρεξη και χωρίς γκρίνια. Ένα το κρατούμενο.

Μετά από λίγες εκατοντάδες μέτρα στο δρόμο – προς την αγγαρεία έτσι; – έπιανες τον εαυτό σου να χαίρεται, φαινομενικά χωρίς λόγο. Κάτι σου είχε αλλάξει τη διάθεση. Δύο τα κρατούμενα.

Το ζωντανό και χαρούμενο, εύκολο και καλόβολο σκουτεράκι “φταίει” και για τα δυο “κρατούμενα”. Αυτό είναι και το μεγαλύτερο παράσημο του ΝΜΑΧ.

Είναι τόσο σοφά φτιαγμένο, που μεταμορφώνει στο καλύτερο τη μετακίνηση και την καθημερινότητά σου.

Γι’ αυτό και λέμε στον πρόλογο, ότι είναι ελαφρώς παρεξηγημένο και του αξίζει να το ανακαλύψουν περισσότεροι άνθρωποι.

Σημειώσεις και Λεπτομέρειες

  • Το Yamaha NMAX 155 έχει χώρο αποθήκευσης 23,5 λίτρων κάτω από τη σέλα και χωρά ένα κράνος full-face. Η σέλα όταν ανοίγει κρατιέται ανοιχτή μέσω μηχανισμού, κάτι πολύ χρήσιμο κατά το φόρτωμα
  • Για να χωρέσει το κράνος στον αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα πρέπει να το βάλεις ανάποδα: το πάνω μέρος του να κοιτάζει προς τα κάτω
  • Το κεντρικό σταντ σταθεροποιεί καλά το σκούτερ πάνω του, αλλά κλείνει με θόρυβο. Σίδερα χτυπούν πάνω σε σίδερα. Παραφωνία

  • Ένα ανοικτό ντουλαπάκι βρίσκεται στην ποδιά – κάτω από το τιμόνι – αν μάθετε να το χρησιμοποιείτε χωρίς να ξεχνάτε σημαντικά αντικείμενα μέσα του όταν παρκάρετε το σκούτερ… τότε είναι εξαιρετικά χρήσιμο
  • Οι διακόπτες είναι εργονομικοί και εύκολοι, ενώ οι μανέτες των φρένων λεπτές και ταιριάζουν καλύτερα σε μικρά χέρια
  • Οι καθρέφτες είναι μικροί και σπορ, άρα ελαφρώς ανεπαρκείς

  • Η κόρνα είναι πολύ καλή όπως και τα φώτα που είναι ισχυρά με λευκή – LED γαρ – δέσμη
  • Στον κεντρικό διακόπτη υπάρχει αντικλεπτική φραγή ασφαλείας
  • Το NMAX 155 διατίθεται σε τρία χρώματα: Κόκκινο (Anodized Red), Λευκό (Milky White), Ασημί ματ (Matt Grey)

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΓΚΡΙΝΕΤΕ ΤΟ ΥΑΜΑΗΑ ΝΜΑΧ 155, ME TON ANTΑΓΩΝΙΣΜΟ

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΙΜΗ: 3.450 ευρώ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:Tετράχρονος, μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, 4βάλβιδος, 1EEK, 155cc, με ψεκασμό
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ: 14,9 hp, στις 8.000 rpm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Tηλεσκοπικό πιρούνι διαδρ. 100mm/ Δύο αμορτισέρ διαδρ. 100mm
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Δισκόφρενο 230mm/ Δισκόφρενο 230mm, ΑΒS
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
13 ιντσών/ 13 ιντσών (ελαστικά 110/70 μπροστά, 130/70 πίσω)
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:1.350 mm
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:765 mm
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:6,6 lt
ΒΑΡΟΣ:127 kg
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Μοτοδυναμική ΑΕ, Ασπρόπυργος, Θέση Κύριλλος, τηλ. 801- 11 – 926242

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ