fbpx

KYMCO PEOPLE S 150: Δοκιμή Μέσης Διάρκειας

 Still goin’ Strong

Ξαναδοκιμάζουμε το Kymco People S 150, ένα δημοφιλές σκούτερ της κατηγορίας των 150 κυβικών, οδηγώντας το για έναν ολόκληρο μήνα, και εγκαινιάζουμε έτσι μια εντελώς νέα σειρά άρθρων. Διαβάστε τι διαπιστώσαμε μετά από τη μηνιαία δοκιμή μας.

Από σήμερα ξεκινάμε μια καινούρια σειρά άρθρων, που θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ως “νέο είδος” στον Ειδικό Τύπο. Αν μέχρι τώρα έχουμε συνηθίσει να αποκαλούμε τις εβδομαδιαίες δοκιμές των σκούτερ “τεστ ή δοκιμή” και αυτές της μεγαλύτερης διάρκειας (3-5 ή και 12 μηνών) “Long Term – Μεγάλης Διάρκειας”, οι δοκιμές που εγκαινιάζουμε είναι “ενδιάμεσης διάρκειας” ή “Mid Term”.

Θα είναι δοκιμές διάρκειας ενός μήνα, ή 4 εβδομάδων αν προτιμάτε, που στην ουσία θα επανεξετάζουν τα όσα είχαν γραφτεί μετά την εβδομαδιαία δοκιμή δημοφιλών μοντέλων, αφού, ύστερα από οδήγηση ενός μήνα, θα αποκαλύπτονται και άλλα, νέα στοιχεία που είχαν ίσως διαφύγει αρχικά.

Είχαμε στα χέρια μας ένα Kymco People S 150, το οποίο είχε διανύσει σχεδόν 5.000 σκληρά, δημοσιογραφικά χιλιόμετρα και ξεκινήσαμε με αυτό το μοντέλο, επειδή είναι ένα από τα πιο “βασικά” σκούτερ της εταιρίας, ούτε μικρό ούτε μεγάλο, και γενικά ένα προσιτό για το ευρύτερο κοινό σκούτερ. Παρεμπιπτόντως, το συγκεκριμένο μοντέλο αυτή την περίοδο προσφέρεται στην τιμή των 2.495 ευρώ, αντί για τις 2.695 που κόστιζε πριν από το “πρόγραμμα επανεκκίνησης – Restart” της αντιπροσωπείας της Kymco (διαβάστε εδώ περισσότερα).

Το Kymco People S 150 ABS το είχαμε οδηγήσει πριν από δύο ακριβώς χρόνια, και είχε αποσπάσει “θετικές ψήφους” στους περισσότερους τομείς. Κύριο μέλημά μας αυτή τη φορά, στη δεύτερη δοκιμή του, ήταν να διαπιστώσουμε κατά πόσον είχε διατηρήσει τις αρχικές του επιδόσεις, αφού ήταν σχεδόν καινούργιο όταν το είχαμε πρωτοδοκιμάσει.

Εντυπωσιακά “κόμπακτ” από πλευράς εφαρμογής των πλαστικών του αποδείχτηκε το Kymco People S 150, το οποίο, παρόλο που είχε ταλαιπωρηθεί αρκετά στους ελληνικούς δρόμους, τίποτα επάνω του δεν πρόδιδε κάτι τέτοιο. Κανένα χτύπημα, κραδασμός ή τρίξιμο από πλευράς πλαστικών καπακιών δεν εμφανίστηκε… θυμίζοντας “μασίφ μπρούτζινο” κομμάτι, εντύπωση που εντεινόταν ίσως λόγω του καφετί-μπρονζέ χρώματός του…

Μικρο-μεσαίων διαστάσεων σκούτερ είναι το 150, με κοντό τιμόνι που του επιτρέπει να μπαίνει παντού κατά τη διήθηση, και τιμόνι που κόβει πολύ, παρότι ο μπροστινός τροχός είναι 16 ιντσών.

Ο αναβάτης κάθεται ψηλά, πάνω στο σκούτερ, τα πόδια του πατούν πάνω στο βολικό επίπεδο δάπεδο, ενώ η σέλα έχει ένα κάλυμμα που δεν είναι αντιολισθητικό (κάτι που είχαμε εντοπίσει και στην πρώτη δοκιμή).

Ο αναβάτης αντιλαμβάνεται σύντομα δυο πολύ σημαντικά στοιχεία στα οποία το People S υπερτερεί συγκριτικά με τον ανταγωνισμό. Οι αναρτήσεις είναι κάπως σφιχτές και σου δημιουργούν την εντύπωση ότι θα σε ταλαιπωρήσουν στην κακή ελληνική άσφαλτο.

KYMCO PEOPLE S 150i ABS, Πλήρης Δοκιμή

Η ανησυχητική αυτή εντύπωση μειώνεται στο πέρασμα του χρόνου, γιατί, αν και αρκετά σκληρές, οι αναρτήσεις αποσβαίνουν σωστά τις ανωμαλίες του δρόμου, καθώς το σύνολο ακολουθεί την επιθυμητή πορεία του, παρά το αρχικό τράνταγμα.

Η πιο σημαντική όμως ανακάλυψη στη δοκιμή “Mid Term” – πράγμα που είχαμε αναφέρει και στην πρώτη δοκιμή, μιλώντας για συνολικό καλό κράτημα του σκούτερ – είναι το πόσο καλύτερο από τον ανταγωνισμό είναι το μπροστινό σύστημα του People S 150. Σχετικά βαρύ εμφανίζεται το τιμόνι στο στρίψιμο, αλλά προσφέρει στον αναβάτη μεγάλη αίσθηση ακρίβειας και σιγουριάς.

Η πολύ καλή οδική συμπεριφορά του συνόλου αποδεικνύεται όχι μόνο στην είσοδο της στροφής και στον τρόπο που κρατάει ο μπροστινός τροχός την πορεία του μέσα στη στροφή, αλλά και στο φρενάρισμα, που με όρους μοτοσυκλετιστικούς θα χαρακτηριζόταν “σπορ και ακριβές”.

Ένας μεγάλος πόντος για το 150άρι σ’ αυτό τον τομέα. Το κράτημα μάλιστα του People S θα βελτιωθεί ακόμα περισσότερο με ένα ζευγάρι καλά λάστιχα, αφού το σκούτερ μας φορούσε τα λάστιχα πρώτης τοποθέτησης.

Σιγουριά εμπνέουν και τα φρένα, που είναι ισχυρά μπροστά και πίσω και διαθέτουν την κατάλληλη αίσθηση στο πάτημα της μανέτας ώστε να πληροφορούν με ακρίβεια τον αναβάτη.

Ο κινητήρας των 14 ίππων είναι αερόψυκτος όπως γνωρίζουμε, αλλά εντυπωσιάζει με το πόσο λίγους μηχανικούς θορύβους εκπέμπει, κάνοντάς σε να νομίζεις ότι είναι υγρόψυκτος. Ανταποκρίνεται στο άνοιγμα του γκαζιού ήπια αλλά “γεμάτα”, με μια πολύ προοδευτική μετάδοση να τον συμπληρώνει και εμφανίζει επαρκή δύναμη σε όλες τις ταχύτητες.

Έχει μεγάλης διαδρομής γκάζι που δεν σου επιτρέπει να το ανοίξεις όλο εύκολα, κάτι που μειώνει την ένταση των επιταχύνσεων αλλά ευνοεί την κατανάλωση. Η τελική ταχύτητα των 115 km/h που πετύχαμε στο κοντέρ (109 πραγματικά) έρχεται αργά, ενώ εδώ θα πρέπει να θυμηθούμε αυτό που λένε όλοι σχεδόν οι κατασκευαστές, ότι δηλαδή: τα σκούτερ 125-150 κυβικών έχουν φτιαχτεί για τελικές των 100 εώς 110 km/h αντίστοιχα.

Πολύ λογική ήταν και η κατανάλωση, η οποία κυμάνθηκε (όπως και στην πρώτη μας δοκιμή) ανάμεσα στα 2,8 και τα 3,2 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, μέσα στα επίπεδα της κατηγορίας, αφού οι τεχνικοί της Kymco έχουν κάνει πολλή δουλειά πάνω στο θέμα για να το πετύχουν, κάτι αξιοσημείωτο όταν μιλάμε για αερόψυκτο κινητήρα. Παράλληλα, ελάχιστοι είναι οι κραδασμοί που ξεφεύγουν από τον 150άρη κινητήρα, ο οποίος αποδίδει καλύτερα σε ταχύτητες από τα 60 μέχρι τα 90 km/h.

Στα αρνητικά της δοκιμής μας θα αναφέρουμε την αδύναμη κόρνα και τη στενή (σε ύψος) δέσμη του μικρού προβολέα, η οποία έχει και κάποιες σκοτεινές κηλίδες. Μια άμεση – “επιτόπου” – λύση αυτού του προβλήματος είναι το παρακάτω κόλπο: κατεβάζουμε το ύψος της δέσμης του προβολέα και ανοίγουμε μόνιμα και τη μεγάλη σκάλα, “γεμίζοντας” και δυναμώνοντας έτσι την υπάρχουσα δέσμη του προβολέα.

Κλείνοντας το πρώτο “Mid Term” άρθρο-δοκιμή μας που αφιερώθηκε στο Kymco People S 150 ABS, θα δώσουμε για ακόμα μια φορά τα εύσημα σ’ αυτό το σκούτερ της ταϊβανέζικης εταιρίας.

Πρόκειται, με λίγα λόγια, για ένα βολικό και αποτελεσματικό σύνολο με ιδιαίτερα καλό κράτημα – που είναι και το ισχυρότερο πλεονέκτημά του – και με καλή τιμή έναντι του ανταγωνισμού των 125-150 κυβικών.

Περισσότερες πληροφορίες: restart.kymco.gr

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ