fbpx

KYMCO PEOPLE S 150i ABS, Πλήρης Δοκιμή

Οι άνθρωποι πάνω απ’ όλα!

* Κυβισμός: 150 cc * Ιπποδύναμη: 14 ίπποι, στις 8.500 rpm * Τελική: 106 km/h * Βάρος: 125 kg * Τιμή: 2.990 ευρώ

Η δημοφιλής οικογένεια των Kymco People επανέρχεται δυναμικότερα από ποτέ, παρουσιάζοντας το Kymco People S 150i ABS, που διαθέτει υψηλές αξίες και εφόδια, έτοιμο να μπει στη μάχη μιας δύσκολης κατηγορίας, πολυτάλαντων σκούτερ πόλης. Παράλληλα κομίζει τον αέρα της ιταλικής κομψότητας, που συνδυάζεται με έναν ζωντανό κινητήρα. Κείμενο: Βασίλης Αντζουλάτος, Φωτογραφίες: Μιχάλης Λαζαρίδης

Δεν είναι μυστικό ότι οι περισσότεροι κατασκευαστές όταν σκέφτονται ότι πρέπει να δημιουργήσουν ένα 150άρι πόλης με μεγάλους τροχούς, αυτομάτως το μυαλό τους γέρνει προς την πλευρά του Honda SH 150, μιας και πρόκειται για το πιο καλοπουλημένο σκούτερ της κατηγορίας στην Ευρώπη.

Αυτός είναι ο βασικός “αντίπαλος”, εκεί πρέπει να χτυπήσει καίρια μια εταιρία, για να μπορέσει να φτιάξει ένα σκούτερ που θα προσφέρει καλύτερες ή παραπλήσιες επιδόσεις και γιατί όχι καλύτερη τιμή, έτσι ώστε να γίνεται δελεαστικό σαν αγορά.

Στο κομμάτι της τιμής το Kymco People S 150i ABS τα έχει καταφέρει, αφού το 150άρι της Kymco κοστίζει σχεδόν 1.000 ευρώ χαμηλότερα από ότι το SH. Για αρχή τα πηγαίνει καλά, άρα αυτό που μένει να δούμε είναι… όλα τα υπόλοιπα.

Καταρχάς το Kymco People S 150i ABS είναι ιδιαίτερα καλαίσθητο, μέσα από ένα πολύ έξυπνο συνολικό – ιταλικό – σχεδιασμό, που αποδεικνύεται σοφός: χωρίς να πρωτοτυπεί, χωρίς να διαφοροποιείται έντονα από τα κλασικά, υπάρχοντα σκούτερ της κατηγορίας – όπως το Honda SH και το Piaggio Medley – αφού αυτό είναι το ζητούμενο, βάζει μικρές πινελιές που του προσδίδουν χαρακτήρα, χωρίς να προκαλεί το μάτι.

Για παράδειγμα, στο εμφανές “S” που δημιουργείται από την ουρά, μέχρι το δάπεδο, ο σχεδιαστής έχει τοποθετήσει ένα εμφανές νεύρο που το κάνει το σύνολο πιο μυώδες. Ο προβολέας πάνω στο τιμόνι είναι επιθετικός, με πολλή λεπτομέρεια και κάμποσα τμήματα, με LED και “λεντάκια”.

Πολλές ώρες έχουν σπαταληθεί και στο ρύγχος-ποδιά του 150 με ένα μαύρο “κούτελο”, κοψίματα, εισαγωγές, σιρίτια και LED, ενσωματωμένα φλας/φώτα πορείας σχήματος μπούμερανγκ.

Το Kymco People S 150i ABS της δοκιμής μας ήταν βαμμένο σε ένα καλαίσθητο καφέ ματ σατινέ με μαύρες ζάντες και ανοιχτόχρωμο καφέ κάλυμμα σέλας, το οποίο μάλλον θα προτιμούσαμε μαύρο. Καλή, μέχρι πολύ καλή είναι η ποιότητα κατασκευής και μεγάλη προσοχή έχει δοθεί σε πλήθος σημείων πάνω στο scooter.

Στο δρόμο

Και η εργονομία του σκούτερ έχει στηριχτεί σε αυτήν του Honda SH που είναι σχεδόν ίδια. Άνετες γωνίες ποδιών, επαρκέστατο δάπεδο από πλευράς διαστάσεων και καλοσχεδιασμένη, μαλακή σέλα, ύψους 790 χιλιοστών από το έδαφος.

Τα επίπεδα δάπεδα είναι βολικά, εκτός από την ευκολία που προσφέρουν στο ανέβα-κατέβα στο σκούτερ και στη μεταφορά ακόμα και ψηλών αποσκευών, ενώ με τη χρήση γάντζου (υπάρχει στο 150) μπορούν να κουβαλήσουν εύκολα πλήθος τσαντών. Σημειώστε: αν ξέρεις να τις στηρίξεις, μέχρι και τρεις παραφορτωμένες…

Σημαντική είναι η δουλειά που έχει γίνει από τους ανθρώπους της Kymco στο κομμάτι του κινητήρα. Αν προσέξετε κάτω από το μπροστινό μέρος της σέλας – λίγο πριν το δάπεδο – υπάρχουν γρίλιες. Αυτό έγινε έτσι ώστε ο κινητήρας να ψύχεται λίγο παραπάνω. Γιατί είναι αερόψυκτος!

Κι αν αυτό ακουστεί σαν υποχώρηση μπροστά στην υγρόψυξη που έχει κατακτήσει την πλειοψηφία των μοντέρνων κινητήρων, ας αναλογιστούμε τα εξής: αερόψυξη σημαίνει μικρότερος όγκος, μικρότερο βάρος, απλούστερη κατασκευή, απλούστερη και φθηνότερη συντήρηση.

Επίσης, ας μας επιτραπεί να πούμε, ότι στο μποτιλιάρισμα της κίνησης, στο βασανιστικά αργό “σταμάτα-ξεκίνα” της πόλης, από φανάρι σε φανάρι, ένας αερόψυκτος κινητήρας (με τις αντίστοιχες ανοχές στα κινούμενά του μέρη) αντιμετωπίζει μέχρι και μικρότερο πρόβλημα ψύξης από έναν υγρόψυκτο.

Είναι η βεβιασμένη ψύξη του αέρα, που γίνεται μέσω φτερωτής και εγγυάται σταθερή θερμοκρασία λειτουργίας. Παράλληλα η απόδοση του αερόψυκτου, 4βάλβιδου κινητήρα της Kymco νέας γενιάς αποδεικνύεται εξίσου καλή με αυτή του ανταγωνισμού (δύναμη, κατανάλωση) και ακόμα καλύτερη στις επιταχύνσεις.

Η Kymco δηλώνει μέγιστη ισχύ 14 ίππων στις 8.500 rpm και ροπή 1,2 kgm στις 7.000 rpm, αλλά και τελική στα 95 km/h.

Αυτό που λέγαμε παραπάνω για τη μείωση του βάρους μέσω του αερόψυκτου κινητήρα… το People S είναι κατά 5-7 κιλά ελαφρύτερο από τον ανταγωνισμό, μοιάζοντας περισσότερο με ελαφρύ 125άρι.

Στο άνοιγμα του γκαζιού η κοντή μετάδοση επιτρέπει στο σκούτερ να βγει μπροστά στα φανάρια σαν σπορ σκούτερ, εμφανίζοντας ένα ιταλικό μπρίο που λείπει από τον ανταγωνισμό. Ανεβάζει χιλιόμετρα γρήγορα μέχρι τα 80 km/h, κι από κει και πάνω “πάει για τελικές”.

Με επιμονή βλέπει κάποιος 110 στο όμορφο ψηφιακό κοντέρ και με πολλή επιμονή 115 km/h, εκ των οποίων τα 106 είναι πραγματικά. Πάντως μια τελική της τάξης των 105-110 κοντερίσιων χιλιόμετρων είναι καθημερινά επιτεύξιμη.

Η κατανάλωση του αερόψυκτου κινητήρα ανταγωνίζεται αυτές των υγρόψυκτων, αφού πετυχαίνει κατά μέσο όρο τα 2,9 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, καθόλου άσχημα – το αντίθετο – δηλαδή.

Το ζωντανό μοτεράκι, σε συνδυασμό με το τιμόνι που κόβει δεξιά-αριστερά εντυπωσιακά, για σκούτερ με 16άρη τροχό (μπροστά 16 και πίσω 14 ιντσών), αποδεικνύεται σωτήριο σε σκληρές αστικές συνθήκες κίνησης, με το Kymco People S 150 να “καθαρίζει” με ευκολία τα δύσκολα εμπόδια.

Όπως είπαμε παραπάνω καλά κάθεται ο αναβάτης και να σημειώσουμε ότι κι από την πλευρά του συνεπιβάτη ο μηχανισμός γκρίνιας δεν ενεργοποιήθηκε, άρα να θεωρήσουμε ότι πήγαμε καλά… Αυτό που είναι ενοχλητικό – ειδικά αν φοράει ο αναβάτης σκληρό μπλουτζίν – είναι το κάλυμμα της σέλας που γλιστράει, αφήνοντάς τον να τσουλήσει προς τα μπροστά στα δυνατά φρένα.

Γιατί τα φρένα είναι δυνατά, το πίσω είναι εξαιρετικό, με δύναμη και αίσθηση (δίσκος 240 mm), ενώ το μπροστινό (δίσκος 260 mm με δαγκάνα δύο εμβόλων) αργεί ελαφρώς να ξυπνήσει, αλλά όταν αυτό συμβεί προσφέρει δυνατή επιβράδυνση – εξ ου και το γλίστρημα στη σέλα.

Για τις περιπτώσεις που η άσφαλτος δεν έχει όρεξη να συνεργαστεί με τα (καλά σε γενικές γραμμές) λάστιχα, υπάρχει κι ένα δικάναλο ABS, που βοηθάει όταν πρέπει.

Τo υδραυλικό τηλεσκοπικό πιρούνι έχει καλάμια 37 mm, διαδρομή 110 mm η πίσω ανάρτηση έχει δύο αμορτισέρ, ρυθμιζόμενα ως προς την προφόρτισή τους, με αρκετή διαδρομή στα 100 mm.

Οι αναρτήσεις είναι σφιχτές στη λειτουργία τους, αλλά με σωστές αποσβέσεις, κι έτσι κρατούν το σύνολο σε σταθερότητα παντού, από τα αργά-στα γρήγορα, από τις αργές μέχρι τις γρήγορες στροφές.

Είναι βελτιωμένο και το πλαίσιο του 150 και λόγω της ακαμψίας του το κράτημα είναι “σούπερ”, χαρακτηρίζεται από τη φράση “Μπαίνει (στη στροφή) όπως έρχεται (από την ευθεία)”, που υπαινίσσεται υψηλή απόδοση.

Τελικά

Πολύ καλή κρίνεται συνολικά η προσπάθεια που έκανε η Kymco, επαναφέροντας το όνομα των People για τους… people του άστεως σε τέτοια μορφή που είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστική και παίζει δυνατά στην κατηγορία. Μια κατηγορία που δεν αστειεύεται και έχει πολλές απαιτήσεις, ειδικά από σκούτερ που θέλουν διεισδύσουν σε αυτήν με αξιώσεις.

Η σειρά People S ξεκίνησε την πορεία της πριν από 18 χρόνια, το 1999 και μέχρι σήμερα έχει φροντίζει να τροφοδοτεί τους ευρωπαίους σκουτερίστες με αξιόλογα σκούτερ πόλης. Κάτι που φροντίζει να κάνει και σήμερα με άριστο τρόπο και το Kymco People S 150i ABS.

Εξοπλισμός αναβάτη: Κράνος IXS HX 91, Mπουφάν IXS Malone, Περισσότερες πληροφορίες: Ι. Τζωρτζόπουλος Ε.Π.Ε., Καλλιρρόης 71 & Φραντζή, 117 43 Νέος Κόσμος τηλ.: 210 9241108, 210 9242659, www.tzortzopoulos.gr, www.facebook.com/tzortzopoulos

Σημειώσεις και λεπτομέρειες

  • Λεπτοκαμωμένο είναι το κεντρικό στάντ, από σωλήνες μικρής διατομής, αλλά στηρίζει καλά το σκούτερ πάνω στα δυο του πόδια
  • Μεταβλητής πυκνότητας είναι τα ελατήρια των αμορτισέρ του 150, για να προσδίδουν προοδευτικότητα στη λειτουργία τους, ανάλογα με την πρόκληση του δρόμου
  • Τα χρώματα του νέου Kymco People S 150i ABS είναι: ανθρακί, ματ ασημί, μπλε, καφέ και κόκκινο
  • Μια όμορφη χρωμιωμένη – η μοναδική – πινελιά υπάρχει στο σώμα του People S και βρίσκεται στην περιοχή του μεντεσέ της σέλας

  • Παροχή ρεύματος υπάρχει στο ντουλαπάκι που βρίσκεται στην ποδιά, αλλά και στο χώρο κάτω από τη σέλα!
  • Η αλουμινένια χειρολαβή/σχάρα στην ουρά του σκούτερ είναι μεγάλη, αλλά βαμμένη ασημένια. Θα την βάφαμε μαύρη αν ήταν στο χέρι μας
  • Το φως του προβολέα έχει ικανοποιητική ένταση, πλατιά δέσμη, αλλά στενή. Για να συμπληρώσει το κομμάτι που “λείπει” πρέπει να ανάψει και η μεγάλη σκάλα – που έχει παραλληλόγραμμο σχήμα
  • Ηχητική επένδυση έχουν τα φλας, το ενοχλητικό “τακ-τακ” που σε κάνει να θυμηθείς ότι έχεις αναμμένο φλας
  • Καλοί είναι οι διακόπτες στο τιμόνι και το ίδιο ισχύει για τους καθρέφτες
  • Υπάρχουν μικρά χρωμιωμένα (όπα, δεύτερο σημείο με χρώμιο…) αντίβαρα στα άκρα του τιμονιού
  • Το όργανο πάνω στο τιμόνι είναι όμορφο και ευανάγνωστο, με όλες τις βασικές πληροφορίες και καλό φωτισμό το βράδυ
  • Πολύ χρήσιμο αποδείχθηκε το ξεχωριστό τμήμα στον αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα, όπου μπορούσες να τοποθετήσεις μικροπράγματα χύμα και να τα βρίσκεις εύκολα
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΙΜΗ:2.990 ευρώ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:Αερόψυκτος, μονοκύλινδρος, τετράχρονος, 1EEK, με 4 βαλβίδες, 150cc και ψεκασμό
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ:14 hp, στις 8.500 rpm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Τηλεσκοπικό πιρούνι / Δύο αμορτισέρ
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Δίσκος 226mm / Δίσκος 220mm, με ΑΒS
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
16 ιντσών / 14 ιντσών (ελαστικά 100/80 μπροστά, 120/80 πίσω)
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:1.340 mm
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:790 mm
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:6,2 lt
ΒΑΡΟΣ:125 kg
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Μοto Trend, Βρυούλλων 56 & Εθν. Οδός Αθηνών-Λαμίας, Ν. Φιλαδέλφεια, Αθήνα, τηλ 210 25 85991-2

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ