fbpx
Motul Skyscraper Left
Motul Skyscraper Right

HOΝDA VISION 110 14”, Πλήρης Δοκιμή

Για την κρίση… και την πόλη

Κοστίζει κάτω από 2.000 ευρώ, είναι απλό σε κατασκευή και τεχνολογία, οικονομικό σε κατανάλωση, με συνδυαζόμενα φρένα και χαμηλό βάρος. Είναι εύκολο στη χρήση και μικρό σε διαστάσεις. Είναι το Honda Vision 110, ένα μικρό θαυματουργό σκούτερ, που ξέρει να ελίσσεται με άνεση μέσα στην κίνηση της πόλης. ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΝΤΖΟΥΛΑΤΟΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΜΙΧΑΛΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ

Ηοnda Vision 110: Το “παγκόσμιο σκούτερ” της Ηonda, ταιριάζει άριστα και στην Ελλάδα του 2011

Η εταιρία που κατασκευάζει το Honda Vision 110 βρίσκεται στην Κίνα, στην πόλη Guangzhou, και ονομάζεται Wuyang-Honda Motors. Το εργοστάσιο έχει ιδρυθεί το 1992 και έκτοτε μερικά εκατομμύρια δίκυκλα έχουν βγει από τις γραμμές παραγωγής του. Για την ακρίβεια, όχι πολλά… πεντέμισι εκατομμύρια κομμάτια μέχρι το 2007!

Μερικά από τα μοντέλα που φτιάχνονται στην εταιρία ΒουΓιάνγκ-Χόντα είναι το Innova 125 και το Lead 110. Mε τον ποιοτικό έλεγχο της Ηοnda Ιαπωνίας είναι σαφές πως και το Vision, δεν είναι “Κινέζικο”. Γιατί όλα αυτά τα χρόνια είχαμε συνηθίσει τη χαμηλότερη ποιότητα των Κινέζων, ενώ τώρα με το Vision μπορούμε να δούμε ξεκάθαρα από ποια χώρα θα αγοράζουμε μαζικά δίτροχα μέσα στα επόμενα 3-5 χρόνια…

Λιτό, διακριτικό, άριστο για χρήση στην πόλη

Με το νέο Vision 110, η Honda τολμά τον όρο “παγκόσμιο σκούτερ” και βάζει το μεγάλο εργοστάσιό της στην Κίνα να το υποστηρίξει. Γιατί όταν ένα προϊόν είναι καλό και οικονομικό και άρα ικανό να πουλήσει σε μεγάλες ποσότητες, πρέπει να έχεις και τη δυνατότητα να το κατασκευάζεις σε αυτές τις ποσότητες, διαφορετικά χάνεις, δεν κερδίζεις. Οι 14άρηδες τροχοί βρίσκονται στη μέση των διαμέτρων των τροχών για σκούτερ – δεν είναι ούτε μικροί ούτε μεγάλοι. Μπροστά υπάρχει δισκόφρενο και πίσω ταμπούρο – όπως συνηθίζει να κάνει η Honda, βλέπε PCX – ενώ ο κινητήρας είναι κατά 15 κυβικά μικρότερος από έναν 125cc.

Αυτό δεν είναι τυχαίο, αφού η Honda δεν θέλει να “κανιβαλίσει”, όπως λέγεται στους κύκλους του μάρκετινγκ, με την έλευση του Vision τις πωλήσεις του Honda PCX 125, το οποιο πηγαίνει πολύ καλά σε πωλήσεις. Όπως ακριβώς συμβαίνει, δηλαδή, και στην Ελλάδα, όπου το PCX είναι το ευπώλητο 125άρι σκούτερ της αγοράς. Με το Vision, η Honda ευελπιστεί να καλύψει το κενό… που έχει δημιουργηθεί στις τσέπες μας τα τελευταία χρόνια, καθώς και μια κατηγορία τιμής κάτω από 2.000 ευρώ, προσφέροντας ένα “δικό” της σκούτερ, με το όνομα του υπ’αριθμόν ένα κατασκευαστή στον κόσμο.

Τα πολλά “τεχνολογικά τερτίπια” δεν χωρούν πάνω στο Vision: o κινητήρας είναι αερόψυκτος, δεν έχει σύστημα idle stop, η εμφάνιση είναι λιτή, βατή, συνηθισμένη, ακολουθεί τις γραμμές των απλών δίτροχων μετακίνησης της Honda, δεν περιπλέκεται. Το Vision είναι αυτό ακριβώς που δείχνει: απλό, χρηστικό, οικονομικό.

Aερόψυκτος, 2βάλβιδος, με 8,3 ίππους στις 8.000 σ.α.λ. Καταναλώνει 3.0 λιτρα βενζίνης στα 100 χλμ.

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Αν και το Vision κατασκευάζεται στο ίδιο εργοστάσιο με το Lead 110, ο κινητήρας δεν είναι ίδιος, αφού του Lead είναι υγρόψυκτος. Αντίθετα είναι ένας απλός αερόψυκτος τετράχρονος, με 108 κυβικά, με 2 βαλβίδες, και αποδίδει κάτι παραπάνω από 8 ίππους.

ΣΧΕΔΙΑΣΗ – ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ: Υιοθετεί την όψη αστικού σκούτερ. Απλές γραμμές με επιρροές από Innova, διαφοροποίηση καμία, μοιάζει με πολλά, περνάει απαρατήρητο, χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν είναι συμπαθητικό. Ο προβολέας βρίσκεται πάνω στο τιμόνι και το επίπεδο πάτωμα βοηθά σε περίπτωση που θέλεις να κουβαλήσεις κάποιο κουτί ή τσάντα, σακούλες κ.λπ. Η ποιότητα κατασκευής είναι καλή γενικά, αλλά όχι κορυφαία, ενώ η εφαρμογή των πλαστικών επίσης καλή.

 

ΜΕΓΕΘΟΣ – ΒΑΡΟΣ: Μικρές οι διαστάσεις του, αλλά, όντας σοφά σχεδιασμένο, το Vision, θα φιλοξενήσει 2 άτομα, κυρίως λόγω μακριάς σέλας. Το συνολικό του ύψος, όπως και η σέλα, είναι χαμηλό. Το βάρος του μόλις που ξεπερνάει κατά δύο κιλά, τα 100, κάτι που το κάνει εύκολο και για αρχάριους αναβάτες.

ΤΡΟΧΟΙ-ΕΛΑΣΤΙΚΑ-ΦΡΕΝΑ: Στις 14 ίντσες μπροστά και πίσω, προσφέρουν περισσότερη σταθερότητα και ικανότητα υπέρβασης ανωμαλιών του δρόμου σε σχέση με τους συνηθισμένους 12άρηδες που φορούν τα σκούτερ πόλης. Τα λάστιχα έχουν στενές διαστάσεις, αλλά η Honda έχει απαιτήσει τα καλύτερα δυνατά λάστιχα από την Κίνα (Cheng Shin), πετυχαίνοντας έτσι πολύ καλές επιδόσεις, ακόμα και στους κακής πρόσφυσης ελληνικούς δρόμους. Στον μπροστινό τροχό υπάρχει πανίσχυρο δισκόφρενο με 2έμβολη δαγκάνα, πίσω υπάρχει ταμπούρο, τα οποία και συνδυάζονται για καλύτερο φρενάρισμα.

ΠΡΙΝ ΤΗ ΒΟΛΤΑ

ΘΕΣΗ ΟΔΗΓΗΣΗΣ: Άνετη θέση οδήγησης. Η στάση τού κορμού είναι όρθια, με το σκούτερ κάτω από τον οδηγό. Κάθεται δηλαδή ψηλά, “πάνω” στο σκούτερ. Τα χέρια είναι χαμηλά και προσφέρουν μια θέση που κάνει το σκούτερ “αόρατο”, το βγάζει από το οπτικό πεδίο του αναβάτη. Ο χώρος για τα πόδια είναι ικανοποιητικός για αναβάτη, μέχρι 1,80μ. όπως και το μήκος ποδιάς. Η τοποθέτηση των ποδιών είναι χαμηλή κι έτσι δεν βρίσκει πάνω τους το τιμόνι όταν στρίβει πλήρως.

Πρόκειται για μια εντυπωσιακά καλή θέση οδήγησης αν σκεφτείς ότι μιλάμε για compact σκούτερ πόλης με μεταξόνιο 1.300 χιλιοστών. Η απόσταση από το έδαφος είναι μικρή, γι’ αυτό και το ανέβασμα στα πεζοδρόμια θέλει προσοχή.

Προβολέας στο τιμόνι και φλας ενσωματωμένα στην ποδιά

ΤΙΜΟΝΙ: Είναι ελαφρύ, αλλά ακριβές και γρήγορο χωρίς να είναι νευρικό. Το ύψος του είναι χαμηλό, το πλάτος του μικρό, χωράει εύκολα ανάμεσα στους διαδρόμους των μποτιλιαρισμένων αυτοκινήτων και η ακτίνα στροφής στις επιτόπιες είναι μεγάλη, κάνοντάς το “όπλο” αντιμετώπισης της κίνησης της πόλης.

ΣΕΛΑ: Η σέλα είναι χαμηλή και μαλακή. Με μόλις 755 χιλιοστά υψος από το έδαφος, το Vision γίνεται ιδανικό για χαμηλότερα αναστήματα και για κοπέλες. Δεν διαθέτει ιδιαίτερα μεγάλο μέγεθος, αλλά είναι σοφά “επαρκής”. Το αφρώδες της αν και λίγο, είναι πολύ σωστής σκληρότητας, η οποία είναι μάλιστα και προοδευτική στην πίεση. Τα πόδια πατάνε εύκολα στο έδαφος και το υλικό καλύμματος είναι ποιοτικό.

Aρκετή για ένα, αλλά και δύο άτομα. Το αφρώδες της είναι μαλακό και προσφέρει άνεση

ΣΥΝΕΠΙΒΑΤΗΣ: Λόγω του ότι δεν υπάρχει δεύτερο επίπεδο για τον συνεπιβάτη, το ανέβασμα γίνεται παιχνίδι. Αν και δεν του φαίνεται, το Vision μεταφέρει ικανοποιητικά και δεύτερο αναβάτη και γενικά τον καλοδέχεται, χωρίς όμως να μπορείς να πεις ότι προσφέρει άνεση και σε μεγαλύτερες διαδρομές. Τα μαρσπιέ είναι αναδιπλούμενα σε καλή θέση, υπάρχουν και δυο χειρολαβές.

ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΟΔΙΑΣ/ΖΕΛΑΤΙΝΑΣ: Η προστασία από αέρα και βροχή είναι μέτρια, αφού η ποδιά είναι χαμηλή και στενή και δεν υπάρχει ζελατίνα (υπάρχει στον εξτρά εξοπλισμό).

ΑΠΟΘΗΚΕΥΤΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ: Πολύ σημαντικό πλεονέκτημα του Vision είναι ότι ο αποθηκευτικός χώρος χωράει ένα φουλφέις κράνος κάτω από τη σέλα – αλλά δυστυχώς ανοίγει με κλειδαριά (που θέλει ψάξιμο για να τη βρεις) από την αριστερή πίσω πλευρά του σκούτερ – και δυο ανοικτές θήκες κάτω από το τιμόνι, που είναι πολύ χρήσιμες. Πετάς πράγματα μέσα, χωρίς να ανοίγεις και να κλείνεις πορτάκια, αλλά κινδυνεύεις να τα χάσεις.

ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ

ΕΝΤΟΣ ΠΟΛΗΣ: Μικρό βάρος κοντά στα 100 κιλά, περιορισμένες διαστάσεις και κοντό μεταξόνιο, συνθέτουν ένα σκούτερ που ελίσσεται ταχύτατα μέσα στην πόλη, τη στιγμή που οι 14άρηδες τροχοί χαρίζουν αρκετή σταθερότητα. Ο κινητήρας επιταχύνει καλά μέχρι τα 60, πηγαίνει πιο αργά μέχρι τα 80 και μετά με τέρμα γκάζι και επιμονή βλέπεις στο κοντέρ “105 και κάτι” χ.α.ω, τα οποία στην πραγματικότητα είναι 98 χ.α.ω τελικής.

Καθόλου άσχημα για τον 8 ίππων, κινητήρα, αφού έχει επιδόσεις πολύ κοντά στους υδρόψυκτους 125άρηδες. Η μετάδοση είναι προοδευτική, όπως και η απόκριση στο γκάζι. Κραδασμοί δεν υπάρχουν σε καμία περιοχή λειτουργίας του κινητήρα και η κατανάλωση πλησιάζει τα πολύ καλά 3 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα. Η χαμηλή σέλα, το μικρό βάρος, οι περιορισμένες διαστάσεις και η ευελιξία μαζί με την ευκολία χειρισμών και την ομαλή απόδοση δημιουργούν ένα άριστο σκούτερ για αρχαρίους, αλλά και σκουτερίστες και μοτοσυκλετιστές που θέλουν να ξεφύγουν από τη νευρωτική πολλές φορές συμπεριφορά γρήγορων ή πολύ γρήγορων δίτροχων επιδόσεων. Φάρμακο στο άγχος; Γιατί όχι. Οι λύσεις πολλές φορές έρχονται από κει που δεν το περιμένεις…

Κλείνοντας το γκάζι και περνώντας στα φρένα,έχεις να κάνεις με ένα πίσω φρένο που θέλει δύναμη στην αριστερή μανέτα και λόγω του ότι είναι γεφυρωμένο με το μπροστινό, πετυχαίνει καλά φρεναρίσματα και από μόνο του, γι’ αυτούς που – δυστυχώς – δεν θέλουν να χρησιμοποιούν το μπροστινό φρένο.

Γιατί το δισκόφρενο των 220 χιλιοστών μπροστά είναι από τα καλύτερα της αγοράς. Έχει δύναμη, έχει αίσθηση και αποτελεσματικότητα. Στρεβλώνει τα καλάμια του πιρουνιού αν το παρακάνεις και μπορεί να πετύχει πολύ καλές αποστάσεις επιβράδυνσης, ειδικά σε συνδυασμό με το πίσω.

Εξαιρετικό είναι το μπροστινό φρένο. Δϊσκος 220 χιλιοστών

Ευτυχώς που, όπως είπαμε και παραπάνω, τα Cheng Shin ελαστικά που φοράει το Vision είναι πολύ καλά, παρ’ όλες τις στενές διαστάσεις που έχουν. Στις στροφές με χαμηλές ταχύτητες, το μικρό, ελαφρύ και ευέλικτο σκούτερ κάνει “τα πάντα”, είναι εύκολο και σταθερό και κρατάει την πορεία του, αφήνοντάς σε να παίξεις με το όριο της πρόσφυσης.

Το ίδιο ισχύει και σε υψηλότερες ταχύτητες, άρα εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα πλαίσιο και ένα ζευγάρι αναρτήσεις που συμβαδίζουν με τις επιδόσεις του κινητήρα. Οι αναρτήσεις είναι μια ακόμα ευχάριστη έκπληξη αφού είναι από τις καλύτερες που κυκλοφορούν σε σκούτερ, ειδικά για τους ελληνικούς δρόμους. Μαλακές με καλές αποσβέσεις δεν χτυπούν αναβάτη και συνεπιβάτη ούτε στις μικρές, ούτε στις μέσες ανωμαλίες του δρόμου. Το πιρούνι όμως τερματίζει πιο εύκολα απ’ ότι θα θέλαμε. 

Οι μαύρες ζάντες, εξάτμιση και τα εσωτερικά πλαστικά δημιουργούν πολύ ωραία αντίθεση με το γκρι

ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ: Δεν υπάρχει τέτοια χρήση για το Vision, εκτός αν είσαι λάτρης της υπομονής ή πρέπει να το κάνεις οπωσδήποτε “αυτό το ταξίδι”. Η άνεση είναι μέτρια μετά από κάποια χιλιόμετρα, η προστασία από τον αέρα μικρή, όπως και οι δυνατότητες φορτώματος. Μην το κουράζουμε, είπαμε το Vision είναι καθαρόαιμο σκούτερ πόλης.

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ: Ικανοποιητική ιπποδύναμη, καλή ροπή, σβέλτο ξεκίνημα και μετά αργό ανέβασμα των στροφών. Η μετάδοση είναι προοδευτική και μετά τα 60 χ.α.ω, ο κινητήρας ανεβάσει πιο αργά. Χαμηλοί μηχανικοί θόρυβοι και θόρυβος εξάτμισης. Τελική κοντά στα 100 χ.α.ω (με υπομονή και ελαφριά κατηφόρα ξεπερνάει τα 105). Πολύ χαμηλή κατανάλωση και αυτονομία κοντά στα 180 χιλιόμετρα.

ΤΕΛΙΚΑ…

Το Honda Vision 110 έχει προοπτικές και στην ελληνική αγορά. Πέρα από το συνολικό πακέτο που είναι πολύ καλό, έχει να προτείνει και μια χαμηλή τιμή αγοράς, 60 ευρώ κάτω από το ψυχολογικό όριο των 2.000 ευρώ. Δεν θα ρισκάραμε και πολύ αν λέγαμε ότι σύντομα θα το δούμε να ανεβαίνει ψηλά στην κατάταξη των πωλήσεων σκούτερ στην Ελλάδα.

Η ποιότητά του περιφερειακά, είναι πολύ καλή για την τιμή του, το ίδιο και οι επιδόσεις του και αν κοιτάξεις το λογαριασμό από την κατανάλωση βενζίνης στο τέλος του μήνα και των συνολικών εξόδων στο τέλος του χρόνου, θα καταλάβεις: πρόκειται για ένα ομοιογενές, οικονομικό μέσο μετακίνησης, που δεν σε προβληματίζει ούτε και θα σε προβληματίσει στο μέλλον σε κάποιον συγκεκριμένο τομέα. Ναι, έχουμε να κάνουμε μ’ ένα “Όραμα”, ένα τίμιο όραμα της Honda, που έλαβε σάρκα και οστά…

Χαρακτηριστική όψη Honda. Θυμίζει και Ιnnova

ΟΡΓΑΝΑ: Από τα πιο σπαρτιάτικα όργανα που κυκλοφορούν. Ένα αναλογικό κοντέρ με μεγάλες ενδείξεις, ένας χιλιομετρητής και τρεις λυχνίες: υψηλής στάθμης φώτων, φλας και έλεγχος κινητήρα. Ένα αναλογικό βενζινόμετρο βρίσκεται πάνω από το κοντέρ. Αυτά… Ε, εντάξει ένα ψηφιακό ρολόι το χρειάζεται οπωσδήποτε. Το σχήμα του τζαμιού των οργάνων είναι ίδιο με του προβολέα, ανεστραμμένο.

Tα απολύτως απαραίτητα. Ένα ψηφιακό ρολόι στο μέλλον ίσως;

ΦΩΤΑ – ΚΟΡΝΑ:: Ικανοποιητικής δύναμης, με στενή δέσμη στη μεσαία σκάλα και λίγο καλύτερη στην υψηλή σκάλα. Αντίθετα η κόρνα είναι πολύ καλή, λες και προέρχεται από Varadero

ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: Κάπως μπελαλίδικη, αφού πρέπει να βγάλεις το κλειδί από τον διακόπτη, να ξεκαβαλήσεις, να ξεκλειδώσεις από αριστερά (αφού βρεις πρώτα την κλειδαριά, που είναι κάτω από το φλας). Μετά να σηκώσεις τη σέλα μέχρι να φτάσεις στη μεταλλική τάπα που βιδώνει πάνω σε ένα μεταλλικό ρεζερβουάρ 5,5 λίτρων. Η μικρή χωρητικότητα ισοσταθμίζεται από την χαμηλή κατανάλωση του κινητήρα, δίνοντας καλή αυτονομία.

Ένα φουλ φέις κράνος χωράει κάτω από τη σέλα, αρκεί να μην είναι μεγάλο μέγεθος

ΣΤΑΝΤ: Πανεύκολο στήσιμο στο κεντρικό στάντ. Κι ένα παιδί τα καταφέρνει. Το ίδιο ισχύει και για το πολύ χρήσιμο και σταθερό πλάγιο στάντ.

ΔΙΑΚΟΠΤΕΣ: Νέας σχεδίασης- καλής εργονομίας, μόνο που έχουν και αυτοί τη νέα “προβληματική” διάταξη στο αριστερό άκρο του τιμονιού. Με τον διακόπτη των φλας τοποθετημένο στη θέση της κόρνας. Η κόρνα μάλιστα – που βρίσκεται σε άβολη θέση ψηλότερα – είναι ανάποδη, σε σχέση με αυτές που έχουμε συνηθίσει. Το ανοικτό της μέρος είναι από μέσα. Γενικά αυτή η θέση σε αποθαρρύνει να πατάς κόρνα, κάτι που στην Ελλάδα δεν είναι ό,τι καλύτερο…

Ανοικτές είναι οι δύο “τσέπες” κάτω από το τιμόνι

ΣΧΑΡΑ, ΧΕΙΡΟΛΑΒΕΣ: Δύο χειρολαβές, ενσωματωμένες πάνω σε μια κομψή βάση για μπαγκαζιέρα, που μπορεί να παίξει και το ρόλο σχάρας, αφού από κάτω διαθέτει και άγκιστρα πρόσδεσης.

ΚΑΘΡΕΦΤΕΣ: Καλοί καθρέφτες κλασικού σχήματος και ύψους μπράτσων με καλό οπτικό πεδίο

ΕΞΤΡΑ & ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ: Πλάγιο στάντ, ένας μικρός ανοικτός γάντζος ποδιάς, ανοικτές θήκες κάτω από το τιμόνι, συνδυαζόμενα φρένα.

H Ηonda το ονομάζει NSC: New Standard Commuter, όχι τυχαία…

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΙΜΗ:1.940 ευρώ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:Τετράχρονος, μονοκύλινδρος, αερόψυκτος, με 1 ΕΕΚ και 2 βαλβίδες, 108 κ.εκ., με ηλεκτρονικό ψεκασμό PGM-FI
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ:8,3 ίπποι, στις 8.000 σ.α.λ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Tηλεσκοπικό πιορύνι/Ένα αμορτισέρ
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Δίσκος, 220 χιλ./Ταμπούρο 130 χιλ., συνδυαζόμενα CBS
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
14/14 iντσών (ελαστικά 80/90 μπρ. 90/90 πίσω)
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:1.255 χιλ.
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:755 χιλ
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:5,5 λίτρα
ΒΑΡΟΣ:102 κιλά
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Γενική αυτοκινήτων, Λ. Αθηνών 71, τηλ.: 210 3467329

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

X