Ο εκκεντρικός κύριος Λεοπόλδος
Ο Signor Leopoldo Tartarini, ο θρυλικός σχεδιαστής, ναι αυτός που σχεδίασε την εμβληματική Ducati 750SS του 1973 και ιδιοκτήτης της Italjet, είχε κάνει πάλι το θαύμα του. Πολύ μπροστά από την εποχή του, είχε παρουσιάσει το τρίτροχο σκούτερ Italjet Scoop, πέντε ολόκληρα χρόνια πριν από την Piaggio και το ΜΡ3… Κείμενο: Β. Αντζουλάτος
Η Italjet ήταν μια συμπαθητική εταιρία για πολλούς λόγους, κυρίως γιατί δεν ακολουθούσε σχεδόν ποτέ την πεπατημένη. Πάντα φρόντιζε να ξαφνιάσει το κοινό της με κάτι καινούργιο, κάτι καινοτόμο και διαφορετικό. Έτσι ακριβώς είχε κάνει και στην περίπτωση των σκούτερ με τρεις τροχούς.
Σήμερα τα τρίτροχα σκούτερ έχουν μπει για τα καλά στην καθημερινή ζωή και ίσως να μην μας εντυπωσιάζουν πια, αλλά στις αρχές της δεκαετίας του 2000 η εικόνα ήταν τελείως διαφορετική.
Μπορεί πρώτα απ ‘όλα, ο κόσμος των σκούτερ να χρωστάει χάρη στην Piaggio – η οποία παρουσίασε τα MP3 το 2006 – και μετά να ακολούθησαν οι Adiva, Gilera, Peugeot, Quadro, Vectrix και η Yamaha, αλλά σχεδόν κανένας δεν θυμάται ότι ήδη το 2001 η Italjet είχε προτείνει ένα πρωτότυπο τρίτροχο με κινητήρα Piaggio, που ονομαζόταν Tartatre και αργότερα παρουσιάστηκε με το όνομα Scooop.
Για ποιο λόγο έγραφαν οι Ιταλοί το Scooop με τρία “ο”; Μα γιατί είχε τρεις τροχούς, τρία “ο”, το πιάσατε το… υπονοούμενο; Δυστυχώς, το Italjet Scooop δεν είδε ποτέ… τα δάπεδα των αντιπροσώπων, επειδή η εταιρία από τη Μπολόνια έβαλε λουκέτο το επόμενο έτος.
Ακόμα και το 2001 δεν ήταν νέα ιδέα η δημιουργία ενός τρίτροχου σκούτερ. Ουκ ολίγοι κατασκευαστές είχαν πειραματιστεί με τη “λύση”, που έδινε σταθερότητα και μεγαλύτερη ασφάλεια σε σχέση με τους δυο τροχούς. Όπως για παράδειγμα το πρωτότυπο που είχαμε δείξει πριν από μερικούς μήνες εδώ στο Scooternet με τον κινητήρα της Vespa PX.
Όταν στα μέσα του 2000 στους δρόμους γύρω από τη Μπολόνια άρχισε να κυκλοφορεί ένα πρωτότυπο τρίτροχο “πράγμα”, οι περαστικοί και οι περίοικοι το εξέλαβαν σαν μια ακόμα εκκεντρότητα του κυρίου Tartarini. Το περίεργο αυτό σκούτερ είχε ονομαστεί προς τιμήν του “Tartatre” (TARTAR-ini, TRE–ruote, τρεις τροχοί).
Ως κινητήρας είχε επιλεγεί ένας Piaggio Leader 150cc και το μοντέλο αποκαλύφθηκε στα σαλόνια των εκθέσεων ως μοντέλο 2002, με το όνομα Italjet Scooop.
Παρά το γεγονός ότι είχε ανακοινωθεί ότι το Italjet Scooop θα έβγαινε στην αγορά σε δύο κυβισμούς σε 150 cc, αλλά και σε 50άρι (!) η χρεωκοπία πρόλαβε τα φιλόδοξα σχέδια.
Καλά, φαντάζεστε να είχαμε και τρίτροχα 50άρια σκούτερ;
Πόσο μπροστά από την εποχή του ήταν τελικά ο κύριος Λεοπόλδος;