fbpx

PIAGGIO MP3 350, Πρώτη επαφή

Νεότερο, καλύτερο

Είναι τα τρίτροχα η λύση για αυτούς που φοβούνται και προτιμούν να έχουν κάτω από το τιμόνι τους δύο, αντί για έναν τροχό; Είναι λύση τα τρίτροχα για αυτούς που έχουν παλαιότερο δίπλωμα αυτοκινήτου και θέλουν να περάσουν σε κάτι πιο βολικό για την κίνηση και δεν θέλουν να δώσουν από την αρχή εξετάσεις για δίτροχο; Και για αυτούς είναι το Piaggio MP3 350. Κείμενο, φωτογραφίες: moto125.cc (Ισπανία)

Πριν από δώδεκα χρόνια η Piaggio έφερε την επανάσταση στην αγορά των σκούτερ με τα τρίτροχα MP3, εισάγοντας για πρώτη φορά την έννοια των δυο μπροστινών τροχών με ανεξάρτητη ανάρτηση, που μπορούσαν να γέρνουν στις στροφές σαν συμβατικά δίτροχα.

Προς το παρόν τα Piaggio MP3 έχουν αποδείξει ότι αντέχουν στον ανταγωνισμό και δεν έχουν χάσει τη δεσπόζουσα θέση της Piaggio στο συγκεκριμένο χώρο.

Παράλληλα η ιταλική εταιρία συνεχίζει την εξέλιξή τους, “ανακαινίζοντας” τα πρόσφατα, όχι μόνο στο κομμάτι της αισθητικής, αλλά και στο επίπεδο εξοπλισμού και κινητήρα/απόδοσης.

Κάθε εταιρία που θέλει να είναι ηγέτης στον τομέα της πρέπει να καινοτομεί. Και έτσι η Piaggio δημιούργησε το 2006 το MP3: το πρώτο τρίτροχο σκούτερ παραγωγής.


Το ΜΡ3 έφερε σημαντικά πλεονεκτήματα έναντι των συμβατικών σκούτερ, όπως η αύξηση κατά 50% της επιφάνειας πρόσφυσης του μπροστινού τροχού, που έρχεται σε επαφή με το έδαφος, βελτιωμένο φρενάρισμα με ένα δισκόφρενο σε κάθε τροχό και τεχνολογία στο μπροστινό τμήμα του σκούτερ που επέτρεψε μεγάλες κλίσεις και ασφαλές στρίψιμο.

Όλα τα παραπάνω ήταν τα πλεονεκτήματα των MP3 αλλά ένα βασικό μειονέκτημα το εμπόδισε να σαρώσει την αγορά: η τιμή, που ήταν πολύ υψηλή σε σύγκριση με ένα συμβατικό, δίτροχο σκούτερ, η οποία μπορούσε να δικαιολογηθεί από την μηχανική πολυπλοκότητα του μπροστινού συστήματος.
Παρ’ όλα αυτά οι τιμές δεν χρειάστηκε να προσαρμόσουν αφού η επιτυχία των πωλήσεων των MP3 στην Ευρώπη ήρθε περισσότερο λόγω των προδιαγραφών για την απόσταση μεταξύ των μπροστινών τροχών “τύπου LT”, που εμφανίστηκαν το 2009, όπως και τα γεφυρωμένα φρένα που ενεργοποιούνταν όλα μέσω πεντάλ στο δάπεδο. Έτσι τα MP3 LT έπαψαν να είναι αποκλειστική υπόθεση σκουτεριστών με δίπλωμα μοτοσυκλέτας, αλλά και οδηγών με παλαιότερο δίπλωμα αυτοκινήτου. Κι έτσι δεν χρειαζόταν πια δίπλωμα 125 κυβικών, χρόνια εμπειρίας, πρώτο, δεύτερο δίπλωμα, κλπ.

Το 2011 εμφανίζεται το Yourban σαν οικονομική εναλλακτική λύση, ένα απλούστερο MP3 που χρησιμοποιεί τον κινητήρα 300 cc στην έκδοση LT, ενώ τρία χρόνια αργότερα έρχεται η πλήρης ανανέωση του κορυφαίου MP3 με κινητήρα 500 cc. Ανανεωμένο με νέα εμφάνιση και πλαίσιο. Το σύστημα του πορτμπαγκάζ εξαφανίζεται και αντικαθίσταται από ένα άνοιγμα για δύο κράνη κάτω από τη σέλα, ABS και σύστημα ελέγχου πρόσφυσης ASR.

Νέο MP3 εμφανίζεται επίσης το 2016 με κυβισμό 278 cc (300 λέγεται ως συνήθως) προσαρμοσμένο στις προδιαγραφές Euro 4, με ABS / ASR.

Τώρα με τo νέo ΜΡ3 350 έρχεται ένα δυναμικό restyling, που δεν μένει σε μικρές αλλαγές, από το Design Center της Pontedera (την πόλη της Piaggio) με φέρινγκ που παρέχει περισσότερη προστασία και έχει δοκιμαστεί σε αεροδυναμική σήραγγα για να επιτευχθεί ένας καλός συντελεστής Cx και, τέλος, μια νέα σέλα που βοηθάει την άνεση του αναβάτη και του συνεπιβάτη.

Αλλά οι αλλαγές δεν τελειώνουν στην εμφάνιση. Το επίπεδο εξοπλισμού μεγαλώνει φέρνοντας το σπορ έκδοση Sport ένα ζευγάρι αμορτισέρ για τον πίσω τροχό λαδιού/αερίου της Kayaba.
Επιπλέον, για να αντιμετωπιστεί η μείωση της ιπποδύναμης που έφεραν μαζί τους οι προδιαγραφές Euro 4, το νέο MP3 φοράει κινητήρα 330cc (350 τον λέει η Piaggio), ίδιο με του Beverly 350 (τον οποίο χρησιμοποιούσε και το καταργημένο από τη γκάμα X10 350).

Ο κινητήρας των 330 cc είναι καινοτόμος για το χώρο των σκούτερ, αφού χρησιμοποιεί ξηρό κάρτερ και υγρό πολύδισκό συμπλέκτη εκτός των άλλων. Σε σύγκριση με τον κινητήρα Quasar 300 που χρησιμοποίησε το προηγούμενο MP3 – και θα συνεχίσουμε να τον συναντούμε στο Yourban – ο κινητήρας 330 έχει μια αξιοσημείωτη διαφορά, αφού η ιπποδύναμη έχει ανέβει από τους 23,1 ίππους στους 30,6, δηλαδή έχει αύξηση 32,5%! Αντίστοιχα η ροπή έχει ανέβει από τα 24,3 Nm στα 29 Nm (+ 19,3%).

Το νέο Piaggio MP3 350 Sport είναι η ιδανική λύση για όσους περιγράφουμε στην αρχή του άρθρου, αλλά και για όσους κατά τη διάρκεια του χειμώνα, δεν θέλουν να εγκαταλείψουν τους δύο τροχούς … ή τρεις τροχούς στην περίπτωσή μας. Χάρη στους δυο τροχούς μπροστά η σταθερότητα σε βρεγμένους, βρώμικους και παγωμένους δρόμους είναι εγγυημένη.

Πάμε όμως να δούμε στην πράξη το ανανεωμένο ΜΡ3 350 στην έκδοση του 2018. Η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ καλή, κάτι που το παρατηρείς με την πρώτη ματιά.

Με στοχευμένες παρεμβάσεις για τη βελτίωση της αισθητικής – η οποία εξακολουθεί να διχάζει την κοινή γνώμη – το σύνολο έχει γίνει πιο κομψό… για αυτούς που τους αρέσουν τα ΜΡ3. Στη μεγάλη μπροστινή επιφάνεια τώρα συναντάμε μια ξανασχεδιασμένη εισαγωγή αέρα και μεγάλη ζελατίνα με μια σχισμή στο κάτω μέρος της, που μειώνει τους στροβιλισμούς του αέρα γύρω από τον αναβάτη.

Τα “καλά νέα” είναι κρυμμένα κάτω από τα πλαστικά και δεν είναι άλλα από τον νέο μονοκύλινδρο 4βάλβιδο κινητήρα των 330 cc. Η αύξηση του κυβισμού συνεπάγεται επίσης και αύξηση της μέγιστης ισχύος που αυξάνεται στους 30,6 ίππους στις 8.500 σ.α.λ. Ο κινητήρας συνδέεται με έναν υγρό πολύδισκο συμπλέκτη και η μετάδοση της δύναμης στον πίσω τροχό πραγματοποιείται ομαλά και χωρίς δισταγμό, όντας μια από τις καλύτερες που έχουμε συναντήσει.

Σε αντίθεση με τον μεγάλο αδελφό των 500 cc – που διατίθενται και σε έκδοση buisiness – το MP3 350 είναι διαθέσιμο μόνο στην έκδοση Sport και διακρίνεται από νέους δίσκους τύπου μαργαρίτα και τα αμορτισέρ της Kayaba.

Καθισμένος πάνω στη σέλα συνειδητοποιείς το μεγάλο μέγεθος του σκούτερ: το MP3 είναι εντυπωσιακό τόσο σε μέγεθος, όσο και σε βάρος, αφού φτάνει γεμάτο τα 250 κιλά περίπου. Οι ελιγμοί πρέπει να γίνονται με τη δέουσα προσοχή και με τον κατάλληλο συντονισμό από πλευράς αναβάτη.

Η θέση οδήγησης είναι όρθια, αλλά “μέσα” στο σκούτερ, έτσι ώστε να προσφέρει στον αναβάτη τη δυνατότητα για έλεγχο του σκούτερ.
Η ποιότητα κύλισης και οι γρήγορες εκκινήσεις από τα φανάρια κερδίζουν τον αναβάτη μέσα στην πόλη, που έστω και με λίγες υποχωρήσεις από πλευράς πλάτους, κινείται εύκολα ανάμεσα στα αυτοκίνητα.

Οι μπροστινές αναρτήσεις δουλεύουν καλά, ενδίδοντας στα χτυπήματα, ενώ το traction control θα φανεί πολύ χρήσιμο στο βρεγμένο.

Ο μεγάλος αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα θα χωρέσει δυο κράνη φουλφέις, ενώ είναι επενδεδυμένος με ύφασμα και φωτίζεται. Επίσης υπάρχουν χώρος για μικροπράγματα και στην περιοχή της ποδιάς με πρίζα USB για τη φόρτιση smartphone.

Έξω από τους δρόμους της πόλης ο κινητήρας επιβεβαιώνει την εντύπωση που έδωσε από φανάρι σε φανάρι: διαθέτει την απαιτούμενη ισχύ για να διατηρηθεί μια σταθερή ταχύτητα, χωρίς να ζωρίζεται. Το σκούτερ κινείται με 130 km/h και τα διατηρεί, αν και εμφανίζεται σημαντική αύξηση της κατανάλωσης.

Η προστασία από τον αέρα είναι καλή, αφού η νέα ζελατίνα προσφέρει μεγάλη κάλυψη και δεν δημιουργεί ενοχλητικούς στροβιλισμούς.

Κι έτσι, πέρα από ασφαλές και πρακτικό, το MP3 αποδεικνύεται και αποτελεσματικό στις περισσότερες περιπτώσεις.

Η τιμή του Piaggio ΜΡ3 350 είναι 8.549 ευρώ στην Ελλάδα και την πλήρη τεχνική παρουσιάσή του μπορείτε να την διαβάσετε εδώ.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ