Πρόσω ολοταχώς το Γιαμαχάκι
Στο σαλόνι του Μιλάνου παρουσιάστηκε το Yamaha Tricity 125 του 2015 με ABS. Τα μεγάλα νέα όμως είναι ότι το απλό Tricity 125 ήδη σαρώνει τις πωλήσεις στη Γαλλία και αποτελεί τον πιο σοβαρό κίνδυνο για την πολυετή παντοδυναμία της Piaggio στα 3τροχα σκούτερ, στη συγκεκριμένη αγορά.
Τα τρίτροχα σκούτερ της ιταλικής εταιρίας, τα Piaggio MP3 LT 300/500 ABS-ASR, βελτιώθηκαν αισθητικά και σε σημεία φέτος, ίσως σε μια προσπάθεια της εταιρίας να ανακόψει την πορεία ενός σκούτερ, της Yamaha που εμφανιζόταν να έχει δυναμικό και πρότεινε δύο κύριους άξονες: προσιτό από πλευράς τιμής αγοράς και είναι ελαφρύ (150 κιλά) σε σχέση με το μέσο όρο της κατηγορίας.
Τι έγινε στη Γαλλία, την “πατρίδα των 3τροχων scooter”; Χαμός! Μπορεί πρώτο και ισχυρό στις πωλήσεις να παραμένει το Piaggio MP3 500 LT με 6.100 μονάδες από την αρχή του χρόνου (10 μήνες), αλλά το Yamaha Tricity (μαζί με το αδελφάκι του MBK Τriptic, που πρόκειται για το ίδιο μοντέλο με άλλο όνομα) με μόλις δυο μήνες στην αγορά έχει πετύχει 1.050 πωλήσεις.
Το Tricity όχι μόνο έχει σκαρφαλώσει με “το καλημέρα” στην 4η θέση των πωλήσεων 3τροχων, αλλά βρίσκεται ελάχιστα πίσω από το 3ο στην κατάταξη Piaggio ΜΡ3 Yourban 300 και μπροστά από το καινούργιο Piaggio MP3 LT 300 ABS-ASR!
Οι αναλυτές της αγοράς μιλούν ακόμα και για πιθανή μελλοντική εκθρόνιση του best seller MP3 500 ή τουλάχιστον μεγάλο κίνδυνο να χάσει το 2015 μεγάλο μερίδιο πωλήσεων η Piaggio, από το Tricity. Κι όπως είπαμε παραπάνω η Yamaha πέρασε ταχύτατα στο λανσάρισμα του Tricity με ABS, για να δυναμώσει το μοντέλο ακόμη περισσότερο.
Kατά τα άλλα, η αγορά 3τροχων σκούτερ στη Γαλλία έχει σημειώσει φέτος άνοδο της τάξης του 16% σε σχέση με πέρσι, αφού μέσα στο 10μηνο έχουν πουληθεί 11.491 μονάδες. Απίστευτα νούμερα έτσι;
Καλά σε πωλήσεις πηγαίνει και το γαλλικό Peugeot Metropolis 400 με 1.500 μονάδες που βρίσκεται στη δεύτερη θέση, το Quadro 350S έχει πουλήσει 650 κομμάτια, ενώ καλή εικόνα δείχνει και το “στεγασμένο” Adiva AD 300 που δεν προλαβαίνει να καλύψει τη ζήτηση με 250 κομμάτια σε δυο μήνες.
Η αγορά τρίτροχων σκούτερ στη Γαλλία έχει διαμορφωθεί μέχρι στιγμής στα εξής μερίδια αγοράς: Piaggio 73%, (12.2%) και Yamaha / MBK (8.4%).