Δεκάμηνο με σχεδόν 40.000 πωλήσεις.
Ανοίγει τη διαφορά η SYM
Αύξηση κατά σχεδόν +23% είχαμε στις πωλήσεις το 10μηνο του 2021, αφού η ελληνική αγορά κατέγραψε 39.676 ταξινομήσεις για όλες τις κατηγορίες των δύο τροχών (σκούτερ, μοτοσυκλέτες, παπιά) και των ATV. Πέρσι το ίδιο διάστημα είχαν απορροφηθεί 30.541 μονάδες.
O Οκτώβριος του 2021, που γενικότερα δεν θεωρείται ισχυρός μήνας του έτους αγοραστικά, είχε συνολικές πωλήσεις 3.286 μονάδων, με τη μεγαλύτερη αύξηση να σημειώνεται στην κατηγορία των σκούτερ με ένα +19%.
Από την 1η Ιανουαρίου μέχρι και το τέλος Οκτωβρίου η κατηγορία που πούλησε τα περισσότερα κομμάτια, επί του συνόλου των 39.676 ταξινομήσεων, ήταν και πάλι αυτή των σκούτερ με 23.595 μονάδες, σημειώνοντας ένα +23% από πέρσι (!), κατακτώντας έτσι το μεγαλύτερο μερίδιο (58%) της αγοράς σε σχέση με τις κατηγορίες των μοτοσυκλετών και των παπιών.
Τα παπιά έφτασαν τα 8.636 κομμάτια και οι μοτοσυκλέτες τα 6.148 κομμάτια.
Τα ATV αντίστοιχα έχουν συγκεντρώσει φέτος 1.184 κομμάτια.
Ποσοστά εταιριών επί των πωλήσεων – 10μηνο 2021
Πρώτη εταιρία σε πωλήσεις στην ελληνική αγορά όλων των κατηγοριών των δύο τροχών ήταν η SYM με 8.637 ταξινομήσεις (μερίδιο 21,7% της αγοράς), με δεύτερη τη Honda – που φέτος τα πηγαίνει περίφημα – με 7.298 μονάδες και το 18,3% της αγοράς.
Στην τρίτη θέση, με 1.000 περίπου μονάδες λιγότερες, ήταν η Piaggio με 6.300 ταξινομήσεις και μερίδιο 15,8%.
Στην τέταρτη θέση συναντάμε τη Daytona με 4.638 μονάδες (ποσοστό αγοράς 11,6%), με τη Yamaha στις 4.191 μονάδες και ποσοστό 10,5% της αγοράς να βρίσκεται πίσω της.
Στην έκτη θέση τερμάτισε η Kymco με 2.273 μονάδες και μερίδιο 5,7%.
Συνολικά, αν βάλουμε όλες τις κατηγορίες σκούτερ, μοτοσυκλετών και παπιών μαζί, πρώτο μοντέλο σε πωλήσεις στην Ελλάδα ανακηρύσσεται το Daytona DY125RS, ένα παπί δηλαδή, αφού έχει συγκεντρώσει 1.727 μονάδες, έστω με ελάχιστες παραπάνω ταξινομήσεις, έναντι του SYM Symphony ST200 (σκούτερ) που ήταν δεύτερο. Σημειώστε ότι η πρώτη μοτοσυκλέτα της κατάταξης βρίσκεται στην 33η θέση (!) και είναι η Honda CB500X με 308 μονάδες.
Κατηγορία Σκούτερ, απολογισμός 10μηνου 2021
Περνώντας τώρα στην κατηγορία των σκούτερ, από τον Ιανουάριο μέχρι και τον Οκτώβριο του 2021 είδαμε τις πωλήσεις να ανεβαίνουν στις 23.595 μονάδες, δηλαδή τα σκούτερ να πουλάνε περισσότερο απ’ ό,τι οι μοτοσυκλέτες και τα παπιά και τα ATV μαζί!
Τον Οκτώβριο είχαμε ανατροπή στην κορυφή με την Piaggio να χάνει την πρώτη θέση από τη SYM.
Η SYM κατάφερε να μαζέψει 6.328 μονάδες (μερίδιο αγοράς 26,8%) μέσα στη χρονιά.
Η Piaggio στη δεύτερη θέση βρίσκεται πίσω της για λίγες μονάδες, στις 6.282 πωλήσεις (μερίδιο 26,6%), αν και τους επόμενους μήνες που ολοκληρώνουν τη χρονιά, όπως υπολογίζεται, η ψαλίδα θα ανοίξει.
Στην τρίτη θέση βρέθηκε η Honda με 4.249 μονάδες, με πολύ μεγάλη αύξηση από πέρσι και μερίδιο αγοράς 18%.
Τέταρτη ήταν η Kymco με 2.088 μονάδες (μερίδιο 8,8%).
Ακολούθησαν οι: Yamaha με 1.673 μον. (μερίδιο 7,0%) και η Daytona με 1.060 μον. (μερίδιο 4,4%).
Πίσω από την πρώτη εξάδα ακολούθησαν: η Vespa (642), η Keeway (188) που σκαρφαλώνει θέσεις με τα νέα της μοντέλα, η Peugeot (176), η BMW (104) που δεν δείχνει φέτος τη δυναμική των άλλων εταιριών και βρίσκεται μπροστά από την κινεζική Golden Lion (88).
Τοp 40 Σκούτερ, 10μήνου 2021
Στην κορυφή του Top 40 των σκούτερ του 10μήνου στην Ελλάδα, παρέμεινε το SYM Symphony ST 200i, ένα μήνα μετά από την ανατροπή της χρονιάς, αφού ξεπέρασε το Piaggio Beverly 300.
Όπως λέγαμε από την αρχή του χρόνου, το SYM Symphony ST 200i δείχνει τη δυναμική του τους τελευταίους μήνες του χρόνου, αφού πλέον απομακρύνεται από το Beverly αργά αλλά σταθερά. .
Με 1.719 κομμάτια έκλεισε το Symphony ST 200i το 10μηνο, τη στιγμή που το Piaggio Beverly 300 hpe έφτασε τα 1.592 κομμάτια.
Στην τρίτη θέση, με 1.019 μονάδες, παρέμεινε το Piaggio Liberty 125 ABS, το οποίο ξανακέρδισε τη μάχη έναντι του αδελφού Piaggio Medley 150 που συγκέντρωσε 924 πωλήσεις… αλλά βρέθηκε στην 5η θέση, αφού εκτοπίστηκε από το Daytona Cargo 125 με 957 μονάδες! Μια αξιόλογη επίδοση, μιας και δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι πρόκειται για “επαγγελματικό” σκούτερ.
Το πρώτο σκούτερ της Honda ήταν και πάλι το Honda SH 150i που συγκέντρωσε 813 μονάδες, αλλά κινδυνεύει ιδιαίτερα από το “αδελφό” Honda PCX 125 που πέτυχε μόλις 4 λιγότερες ταξινομήσεις!
Δέκατο στην κατάταξη των σκούτερ του 10μήνου, με 798 μονάδες ήταν το Piaggio Beverly 400.
Αξιόλογες διακρίσεις του Τοp 50
- Μια μόλις θέση εκτός 10άδας τερμάτισε το SYM JET X 125 με 760 μονάδες
- Στη 13η θέση κατετάγη το πρώτο σε πωλήσεις σκούτερ της Yamaha, το XMAX 300, με 543 μονάδες
- Ένα 400άρι και δύο 300άρια της Piaggio (το παλιό και το νέο Beverly) βρίσκονται μέσα στην πρώτη δεκάδα
- Στην 14ή θέση συναντάμε το πρώτο ρετρό σκούτερ της ελληνικής αγοράς, την “αειθαλή” Vespa GTS 300
- Στην ενδοοικογενειακή μάχη των νέων 350αριών της Honda κερδίζει μέχρι στιγμής το maxi scooter Forza 350 με 518 μονάδες (15ο), έναντι του SH350 που έχει ανέβει στην 19η θέση με 442 ταξινομήσεις
- Με 563 μονάδες 17ο στην κατάταξη ήταν το SYM HD 300.
- Δεύτερο σε πωλήσεις σκούτερ της Yamaha, μετά το Χ-ΜΑΧ 300, ήταν το NMAX 125 ABS στην 21η θέση και 430 ταξινομήσεις.
- Κανονικά πρώτο συνεχίζει να είναι στις πωλήσεις των μεγάλων δικύλινδρων maxi scooter το SYM Maxsym 508 TL, με 297 ταξινομήσεις στην 25η θέση των πωλήσεων, 17 κομμάτια μπροστά από το Yamaha Τ-ΜΑΧ 560 με 280 ταξινομήσεις, που το ακολουθεί κατά πόδας!
- Τρίτο στην κατάταξη των μεγάλων σκούτερ ήταν το Honda Forza 750 με 218 μονάδες.
ΕΛΛΑΔΑ: Τop 50 Σκούτερ, 10μηνο 2021
ΘΕΣΗ |
ΜΟΝΤΕΛΟ |
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ |
1 |
SYM SYMPHONY ST 200i |
1719 |
2 |
PIAGGIO BEVERLY 300 hpe |
1592 |
3 |
PIAGGIO LIBERTY 125 |
1019 |
4 |
DAYTONA CARGO 125 |
957 |
5 |
PIAGGIO MEDLEY 150 |
924 |
6 |
PIAGGIO LIBERTY 125 ABS |
871 |
7 |
HONDA SH 150i |
813 |
8 |
HONDA PCX 125 |
809 |
9 |
PIAGGIO BEVERLY 300 E4 |
798 |
10 |
PIAGGIO BEVERLY 400 hpe |
768 |
11 |
SYM JET X 125 |
760 |
12 |
SYM SYMPHONY SΤ 125 |
716 |
13 |
YAMAHA X-MAX 300 |
543 |
14 |
VESPA 300 GTS |
532 |
15 |
HONDA FORZA 350 |
518 |
16 |
SYM JET 14 125 |
475 |
17 |
SYM HD300 |
563 |
18 |
SYM SYMPHONY SR 125 |
486 |
19 |
HONDA SH 350 |
442 |
20 |
PIAGGIO MEDLEY 125 |
436 |
21 |
YAMAHA NMAX 125 |
430 |
22 |
HONDA VISION 110 |
418 |
23 |
HONDA SH MODE 125 |
391 |
24 |
PIAGGIO LIBERTY 150 ABS |
302 |
25 |
SYM MAXSYM 508 TL |
297 |
26 |
YAMAHA TMAX 560 |
280 |
27 |
SYM JET 14 200 |
261 |
28 |
ΥΑΜΑΗΑ NMAX 150 |
234 |
29 |
SYM CRUISYM 300 |
218 |
30 |
KYMCO X-TOWN 300 |
218 |
31 |
KYMCO AGILITY 16+ 200 |
207 |
32 |
HONDA FORZA 750 |
205 |
33 |
KYMCO DOWNTOWN 350 |
196 |
34 |
HONDA GENIO 110 |
186 |
35 |
KYMCO AGILITY 300 |
163 |
36 |
KYMCO AGILITY CARRY 125 |
141 |
37 |
KYMCO AGILITY 16+ 125 |
129 |
38 |
HONDA FORZA 300 |
118 |
39 |
HONDA SH 300 |
112 |
40 |
SYM CRUISYM 250 |
111 |
41 |
PIAGGIO MP3 300 hpe |
110 |
42 |
KYMCO XCITING 400 |
108 |
43 |
SYM MAXSYM 400 |
108 |
44 |
KYMCO PEOPLE S 150i |
104 |
45 |
KEEWAY VIESTE 125 |
100 |
46 |
KYMCO X-TOWN CT 300 |
100 |
47 |
KYMCO AK 550 |
89 |
48 |
KYMCO AGILITY 125 |
85 |
49 |
KYMCO AGILITY CITY 125 |
83 |
50 |
DAYTONA MIRO 125 |
74 |
Πηγή: ΣΕΜΕ