Των Άγγλων τα καμώματα
Μικρότερο είναι το ποσοστό των σκούτερ σε σχέση με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές αγορές, που πουλιόνται κάθε χρόνο στην “Νήσο” της Βρετανίας. Κι αυτό είναι ένα φαινόμενο που αξίζει ανάλυσης.
Είναι φαινόμενο το γεγονός ότι η Μεγάλη Βρετανία – το νησί που στέκεται απέναντι από τη Γηραιά Ήπειρο και ανάμεσα σε Ευρώπη και Αμερική – δεν πουλάει τόσα πολλά σκούτερ, όπως όλες οι Ευρωπαϊκές χώρες, αφού και σε αυτόν τον τομέα οι κάτοικοι του νησιού επιδεικνύουν την χαρακτηριστική ιδιοτροπία τους.
Είναι παράδοξο να ζεις σε μια χώρα με βαρύ ωκεάνιο κλίμα, που το πιο συνηθισμένο είναι το κρύο και η βροχή και να μην αγοράζεις σκούτερ. Τα σκούτερ ως γνωστόν προστατεύουν τους αναβάτες τους σε μεγάλο βαθμό από τα στοιχεία της φύσης, ενώ οι Άγγλοι αντίθετα επιμένουν στις γυμνές μοτοσυκλέτες και τα supersport! Μπρος στα κάλλη, τι είν’ το κρύο…
Από την άλλη βεβαίως δεν μπορούμε παρά να υποκλιθούμε μπροστά στη διατήρηση της μοτοσυκλετιστικής κουλτούρας των Βρετανών δίτροχων συναδέλφων μας, αφού για παράδειγμα σπορ και γυμνά 1000άρια, η μεγάλη ψευδοεντούρο 1200 της BMW και διατηρούν αξιόλογες πωλήσεις.
Στα 100 δίκυκλα που πωλούνται στην Αγγλία τα 40 είναι σκούτερ. Η Μεγάλη Βρετανία μοιάζει να αντιστέκεται, απ’ ότι φαίνεται, στο κύμα των σκούτερ ανά την Ευρώπη και επιμένει μοτοσυκλετιστικά. Έστω κι αν πρόκειται για μικρές μοτοσυκλέτες όπως ας πούμε τα ινδικής κατασκευής Honda CBF 125, που είναι best seller. Πέρσι πουλήθηκαν 84 χιλιάδες δίτροχα και μοτοποδήλατα (50cc) και από αυτά οι 34 χιλιάδες ήταν σκούτερ (10 χιλιάδες 50άρια) φτάνοντας έτσι σε ένα ποσοστό του 40%.
Στη χώρα κυκλοφορούν 1,2 εκατομμύρια δίτροχα και ο μεγαλύτερος όγκος προσδιορίζεται στα 125 κυβικά που κατέχουν το 40% της αγοράς, τα οποία αφορούν μοντέλα καθημερινής μετακίνησης και είναι σκούτερ ή μοτοσυκλετάκια. Αμέσως πιο πολυπληθέστερη κατηγορία είναι αυτή των 650-1000 κυβικών – κι εδώ είναι το ενδιαφέρον που εμφανίζει η βρετανική αγορά – με ποσοστό που φτάνει το 20%! Δηλαδή είναι σαν να λέμε ότι οι Εγγλέζοι οδηγούν μόνο σκούτερ και supersport μοτοσυκλέτες, είναι ή “της πόλης” ή “της πίστας”… Από την άλλη αγοράζουν και λίγα 50άρια που φτάνουν το 14%, εκ των οποίων όμως η συντριπτική τους πλειοψηφία είναι σκούτερ. Άρα 50άρι για τον Εγγλέζο σημαίνει σχεδόν πάντα σκούτερ.
Κάθε χρόνο μερικές χιλιάδες νέοι αναβάτες αποφασίζουν να πάρουν το δίπλωμά τους στην Αγγλία, ενώ οι ρυθμοί εμφάνισαν μεγάλη πτώση τα τελευταία χρόνια. Το 2008-2009 έβγαλαν δίπλωμα 70 χιλιάδες άνθρωποι, ενώ τα επόμενα χρόνια έπεσαν στις 32 και 35 χιλιάδες (!) μόνο, για να ανέβουν στο διάστημα του 2011-2012 στις 40 χιλιάδες. Φαίνεται ότι για κάποιους λόγους στην Αγγλία μοιάζει να μειώθηκε το ενδιαφέρον για τα δίτροχα.
Πιο καλοπουλημένο σκούτερ ήταν πέρσι, αλλά και φέτος το Honda PCX 125 σε ένα λαό που ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για την οικονομία φτάνοντας σε επίπεδα τσιγκουνιάς, ασχέτως αν οι Άγγλοι αρέσκονται να κοροϊδεύουν σαν τσιγκούνηδες τους Σκωτσέζους… Αυτοί είναι οι πραγματικοί “σκωτσέζοι” υπολογίζοντας ακόμα και τη δεκάρα όταν αγοράζουν κάτι ή στην καθημερινή τους ζωή. Μπορεί οι ευρωπαϊκές αγορές να προτιμούν το 16ροδο Honda SH 125 150, αλλά οι Άγγλοι επιμένουν στο PCX. Καλές πωλήσεις εμφανίζει και η Vespa GTS 300.
Ενδεικτικά είναι τα στοιχεία του Μαρτίου του 2014, που είναι παραδοσιακά μήνας (όπως και ο Σεπτέμβριος) που εμφανίζει μεγάλες πωλήσεις. Πρώτη σε πωλήσεις αναδείχθηκε η BMW R 1200 GS με 354 μονάδες, το Honda CBF 125 με 280 μονάδες στη δεύτερη θέση. Ακολουθούν με 240 μονάδες το Kawasaki Z 1000 SX, και το Honda PCX 125. Το πιάσατε το υπονοούμενο; Μετακίνηση, γκάζια σπορ, σκούτερ και mega εντούρο… Χάος τα εγγλεζάκια.