fbpx
Motul Skyscraper Left
Motul Skyscraper Right

Yamaha TMAX της Ortolani Customs: Super όμορφο

Σπορτίβικο και κομψό

Πάνω από 320.000 πωλήσεις έχει πετύχει η Yamaha μέχρι σήμερα με το μεγάλο της σκούτερ, το ΤΜΑΧ, ένα μοντέλο που αξίζει να υπενθυμίσουμε πως κάθε άλλο παρά οικονομικό είναι. Αυτό ακριβώς διάλεξε ένας ντήλερ της Yamaha στη Γαλλία να μετατρέψει σε “υπερ-σκούτερ” μέσω των βραβευμένων customizer, των Ortolani Customs.

Δυο ήταν οι στόχοι των Ortolani Customs: εμφάνιση και επιδόσεις. Λόγω της στενότητας του χώρου του ΤΜΑΧ, αλλά και επειδή όλα τα εξαρτήματα των σκούτερ κρύβονται κάτω από πλαστικά καπάκια, οι άνθρωποι του βελτιωτικού οίκου αντιμετώπισαν προβλήματα, ιδίως όταν έπρεπε να κάνουν μετατροπές που χρειάζονταν περισσότερο χώρο.

Πολλά, λοιπόν, εξαρτήματα φτιάχτηκαν στο χέρι και όλα μετά από μπόλικη δουλειά.

Αρχικά οι μηχανικοί ξεκίνησαν σχεδιάζοντας ένα νέο υποπλαίσιο σε δύο μέρη, ένα που θα κρατούσε το ρεζερβουάρ στην κεντρική θέση του σκούτερ ακριβώς πάνω από τον κινητήρα κι ένα ακόμα στην παραδοσιακή θέση για να στηρίξει τη σέλα και την ουρά του ΤΜΑΧ.

Όσο περισσότερο προχωρούσαμε τόσο περισσότερο καταλαβαίναμε τη δυσκολία αυτού του project, ενώ παράλληλα συνειδητοποιούσαμε πως τελικά αυτό το TMAX θα φτιαχνόταν εξ ολοκλήρου από αλουμίνιο”, λένε οι άνθρωποι της Ortolani Customs.

Αυτή ήταν μια πολύ καλή εξέλιξη, καθώς το στοκ πλαίσιο από αλουμίνιο είναι πολύ αξιόλογο και διαθέτει έντονο σπορ σχήμα, άρα οι χειροποίητες προσθήκες το έφερναν κοντά στην τελειότητα.

Όλα τα πλαστικά που καλύπτουν το σκούτερ έπρεπε να κατασκευαστούν με προσοχή, ώστε να εφαρμόζουν με ακρίβεια χιλιοστών.

Οι μαύροι καθρέφτες της Rizoma μοιάζουν με πτερύγια και αναδιπλώνονται, το μπροστινό φτερό και το φέρινγκ θυμίζουν μοτοσυκλέτα από τα MotoGP, ενώ τα LED προβολάκια κάτω από το ρύγχος φέρνουν σε Yamaha R1.

Η επιλογή των χρωμάτων και του σχεδίου ήταν ένα πολύ σημαντικό θέμα, γιατί είναι το πρώτο πράγμα που τραβάει την προσοχή και σε προκαλεί να προσέξεις τις λεπτομέρειες. Το πράσινο είναι αυτό της Porsche GT3RS με έναν ωραίο συνδυασμό κίτρινου που θυμίζει τα χρώματα της Lotus”, λέει ο υπεύθυνος του οίκου μετατροπών Oliver Ortolani, ενώ κύριο μέλημά του ήταν το σκούτερ να πατήσει πάνω σε μεγαλύτερης διαμέτρου τροχούς!

Οι στοκ ζάντες των 15 ιντσών αφαιρέθηκαν για να δεχθεί το ΤΜΑΧ ένα σετ ζάντες από Aprilia RSV4 διαστάσεων 17 ιντσών, με σπορ λάστιχα της Michelin Cup 2.

Η διατήρηση της λειτουργικότητας του TMAX ήταν ψηλά στη λίστα προτεραιοτήτων, αφού είναι ένας τομέας που κάνει το σκούτερ τόσο δημοφιλές. Έτσι, το ABS και το χειρόφρενο διατηρήθηκαν ως συστήματα ελέγχου, ενώ το σύστημα πέδησης δέχτηκε μεγάλη αναβάθμιση.

Στον μπροστινό τροχό χρησιμοποιήθηκε ένα σετ δίσκων τύπου wave της Braking, ενώ το πίσω μέρος απαιτούσε λίγο περισσότερη δουλειά: για να επιτραπεί η εφαρμογή μεγαλύτερου τροχού και ελαστικών και για να δοθεί μια πιο επιθετική εμφάνιση, το αλουμινένιο ψαλίδι CNC επιμηκύνθηκε με προεκτάσεις.

Για να προσθέσει περισσότερη αξιοπιστία στο σκούτερ, έγινε μετατροπή της τελικής μετάδοσης από ιμάντα σε αλυσίδα, ο πίνακας οργάνων άλλαξε με έναν custom της DEV’MOTO και η χειροποίητη σέλα έγινε δερμάτινη, με ραφές που ταιριάζουν με τα χρώματα του σκούτερ.

Ο Olivier Ortolani αποφάσισε ότι ο δικύλινδρος 560cc χρειαζόταν μεγάλη αναβάθμιση και έτσι δέχτηκε ένα πλήρες κιτ Malossi, μια όμορφη “φιδίσια” εξάτμιση HPCorse, κι ένα φίλτρο BMC που τραβάει αέρα ακριβώς μπροστά από το πίσω ελαστικό.

Mε κείνα και με τ’ άλλα η Ortolani Customs δημιούργησε ένα πολύ όμορφο σκούτερ, που και κομψό και μοναδικών χαρακτηριστικών είναι, ανεβάζοντας τον πήχη σε μια πολυπληθή ομάδα γεμάτη πολλά και αξιόλογα παραδείγματα, η οποία ονομάζεται “custom-αρισμένα ΤΜΑΧ”.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

X