Με υπετροφοδότηση και το βλέμμα στραμμένο στο παρελθόν
Αυτή η πολύ ιδιαίτερη Vespa, που έχει σώμα από αλουμίνιο και υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα, δεν μας έρχεται από την Ιταλία, αλλά από το Τέξας!
Οι Βέσπες προσφέρονταν ανέκαθεν για μετατροπές και καστομαρίσματα, αφού οι κλασικές τους γραμμές αποτελούν μια πολύ καλή βάση.
Ακόμα και η ίδια η Piaggio δεν διστάζει να χρησιμοποιήσει το εμβληματικό σκούτερ της για να λανσάρει κάθε τόσο νέες εκδόσεις, χρησιμοποιώντας την ίδια βάση.
Αλλά αυτό που έχει κάνει ο μηχανικός Adam Eldridge, από το συνεργείο/εργαστήριό του Python Lair Design, έχει πάει αναμφίβολα ένα βήμα παραπέρα.
Έχοντας ως έδρα το Όστιν (Τέξας, ΗΠΑ) ο Εldrige πήρε μια Vespa GT 200 και έφτιαξε αυτή την εξαιρετική Vespa για έναν πελάτη του.
Έτσι, με την πρώτη ματιά, ίσως το μόνο πράγμα που αναγνωρίζουμε από το αρχικό σκούτερ είναι οι τροχοί του και η χαρακτηριστική μπροστινή μονόμπρατση ανάρτηση, ενώ αν έλειπε και αυτό, δύσκολα θα μπορούσαμε να αποκρυπτογραφήσουμε τι κρύβεται κάτω από αυτό το εντυπωσιακό περίβλημα.
Κατόπιν αιτήματος του πελάτη, η συγκεκριμένη Vespa ονομάζεται «il Garagista», κι απ’ ό,τι φαίνεται το όνομα της ταιριάζει απόλυτα.
Το σημείο εκκίνησης αυτού του πολύ ενδιαφέροντος σκούτερ ήταν μια Vespa GT 200 του 2003. Δηλαδή, ένα κατεξοχήν κλασικό σκούτερ, εξοπλισμένο με μονοκύλινδρο τετράχρονο κινητήρα, 198 cc και ισχύ περίπου 20 ίππων.
Ελάχιστα έχουν απομείνει από τον αρχικό κινητήρα που μπορούμε να αναγνωρίσουμε, αφού ο Eldridge ξεκίνησε μεταμορφώνοντας ολόκληρο το σώμα της Vespa, συμπεριλαμβανομένου του πλαισίου.
Το αλουμίνιο χρησιμοποιήθηκε εκτενώς για να επιτύχει τα δικά του σχήματα, ικανά να αλλάξουν εντελώς την εικόνα του σκούτερ και να αποδεχτούν τις κατάλληλες τροποποιήσεις που θα έρχονταν μαζί με τον κινητήρα, έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα καλύτερα, με υπερσυμπιεστή.
Λαμβάνοντας υπόψη ότι το ψαλίδι είναι και κινητήρας στα σκούτερ, ο Adam έπρεπε να λύσει τα προβλήματα που προέκυψαν με εύκαμπτους σωλήνες και εισαγωγές που προέρχονται από την τεχνολογία της αεροναυπηγικής.
Τροποποίησε επίσης την υδρόψυξη, κατασκεύασε ένα νέο ρεζερβουάρ με πιο ισχυρή αντλία βενζίνης και τελικά ρύθμισε τον υπερτροφοδοτούμενο μονοκύλινδρο με νέα χαρτογράφηση.
Ο δημιουργός του δεν έχει αποκαλύψει στοιχεία, αλλά οι αρχικοί 20 ίππου της Vespa θα μπορούσαν εύκολα να διπλασιαστούν.
Δεδομένης της αύξησης της ισχύος, η Vespa ‘il Garagista’ χρειαζόταν ένα νέο πλαίσιο για να αντεπεξέλθει στα νέα της χαρακτηριστικά, οπότε ο Adam όχι απλά βελτίωσε το αρχικό πλαίσιο, αλλά έφτιαξε ένα εντελώς νέο από αλουμίνιο, όπως θα δείτε και στις φωτογραφίες.
Η μπαταρία είναι αναρτημένη κάτω από το μονόσελο και ακριβώς μπροστά είναι ο σωληνωτός συμπιεστής. Για να διαμορφώσει το σώμα, ο Adam εμπνεύστηκε από ιστορικά μηχανοκίνητα οχήματα με στρογγυλεμένα και στυλιζαρισμένα σχήματα πάνελ, τα οποία κόπηκαν στο χέρι από φύλλο αλουμινίου, ενώ είναι σαφές πως το τελικό αποτέλεσμα θυμίζει σκούτερ του παρελθόντος σχεδιασμένα για ρεκόρ ταχύτητας (βλ Vespa Siluro).
Για να δοθεί στο σκούτερ ακόμα περισσότερη πρωτοτυπία, ο Adam αποφάσισε να προσθέσει ένα σύστημα φρένων με πεντάλ, όπως στις κλασικές Βέσπες.