VESPA: Φτιαγμένη, για τελική 170 km/h!

Παλεύοντας με Βέσπες και τελικές

Αυστραλοί φανατικοί φίλοι της Vespa, της κλασικής Vespa, παλεύουν με ιπποδυνάμεις, γραναζώματα και αεροδυναμικές για να φτάσουν την τελική ταχύτητα του εμβληματικού δίτροχου στα 170 km/h. Κι έχουν δρόμο ακόμα μπροστά τους…

Η δοκιμασία λέγεται Dry Lake Racing, κι αν έχετε ακούσει για τις ξερές λίμνες-αλυκές του Bonneville στην Αμερική ή έχετε δει την ταινία “The World’s fastest Indian“, τότε έχετε μια ιδέα για το τι σημαίνει. Πρόκειται για προσπάθεια επίτευξης της μεγαλύτερης τελικής ταχύτητας πάνω σε μια μεγάλη, επίπεδη, ξερή, σκληρή γεμάτη αλάτι επιφάνεια.

Βασικά η δοκιμασία είναι χρόνια προσπάθειας πάνω από κινητήρες και δίτροχα ή τετράτροχα που συμπυκνώνονται μέσα σε μια βόλτα που διαρκεί λίγα δευτερόλεπτα.

Μια παρόμοια διοργάνωση γίνεται και στην Αυστραλία, η οποία έχει τη δική της αυστραλιανή ξερή λίμνη στα 160 χιλιόμετρα έξω από τη Μελβούρνη (Lake Gairdner), αλλά και τη δική της “Speed Week” στα πρότυπα των ΗΠΑ.

Η εκδήλωση διοργανώνεται μέσω του Dry Lake Racing Association Αustralia και το πρώτο ζήτημα που αντιμετώπισε ο ενδιαφερόμενος Βεσπάκιας που ήθελε να σπάσει ρεκόρ, ήταν η Vespa δεν μπόρεσε να συμμετέχει λόγω του – μικρού – μεγέθους των τροχών της. Οι κανόνες του Dry Lake Racing απαιτούν ζάντες τουλάχιστον 14 ιντσών και μεγαλύτερες, αν και οι διοργανωτές έδειξαν συμπάθεια προς τον …. επιτρέποντάς του να συμμετέχει με την ταπεινή του Vespa και να γίνει το πρώτο σκούτερ που χρονολογείται επίσημα σε επιφάνεια λίμνης-αλυκής.


Το επόμενο πρόβλημα ήταν η εύρεση ελαστικών 10 ιντσών, που να αντέξουν σε ταχύτητες άνω των 150 km/h, καταλήγοντας σε ένα ζευγάρι της εταιρίας Sava σε συγκεκριμένη αυξημένη πίεση αέρα.

Στην προσπάθεια επίτευξης ρεκόρ ταχύτητας με Vespa θέλαμε να συμμετέχουμε με κινητήρα κάτω από τα 250cc που να είναι ικανός για 170 + km/h! Και μιλάμε για πραγματική ταχύτητα, μετρημένη από τον εξοπλισμό ακριβείας των διοργανωτών, κι όχι από ένα αισιόδοξο κοντέρ Βέσπας.

Στον κινητήρα που έχει τεχνολογία του ’80 μπήκε μια κεφαλή από Kawasaki KDX 200 με τον κυβισμό να ανεβαίνει στα 240 κυβικά, με κιτ της Μalossi. Το επόμενο πρόβλημα ήταν και το μεγαλύτερο, αφού η αχίλλειος πτέρνα των Vespa είναι το κιβώτιο ταχυτήτων, κάνοντάς μας να στοιχηματίζουμε αν θα σπάσουμε το ρεκόρ ταχύτητας ή το σασμάν πρώτο…”, λένε οι αγωνιζόμενοι Αυστραλοί Βεσπάκηδες.

Η κλιμάκωση των σχέσεων ήταν πονοκέφαλος και τη λύση βρέθηκε μέσω του κιτ της Malossi 24/63, με τον κινητήρα να ανεβάζει στροφές μέχρι τις 9,500 rpm. Η επόμενη πρόκληση ήταν η αεροδυναμική, μιας και όσο πιο γρήγορα πηγαίνεις, τόσο πιο δυνατά πρέπει να σπρώξεις την κατασκευή.

Στην πράξη οι μεγαλύτερες μοτοσυκλέτες προσθέτουν μεταλλικές ράβδους “βαρίδια” στα πλαίσια τους για μεγαλύτερη πρόσφυση στην επιφάνειες με το αλάτι. Ενώ οι υπολογισμοί για να πετύχει τα 170+ km/h η Vespa έλεγαν ότι το δίτροχο θα χρειαζόταν 35 hp στις 9.500 rpm.

Η φωτογραφία είναι από τις πιο πρόσφατες προσπάθειες της ομάδας

Οι προσπάθειες των Αυστραλών Βεσπάκηδων ευόδωσαν κι έτσι κατάφεραν τελική της τάξης των 160 πραγματικών χιλιομέτρων την ώρα και η ιστορία συνεχίζεται… αφού ο στόχος είναι τα 170 km/h, αν και ανεπίσημα έχουν πετύχει τα 178 km/h. Η τρέλα, πολλές φορές, δεν πάει μόνο στα βουνά…

Πηγή: www.vespalabs.org