Κορυφαία ελαστικά για τα maxi scooter 250-350 cc
Δύσκολα θα πίστευε κανείς ότι το σλόγκαν της Pirelli “Aπό την πίστα – Στο Δρόμο”, η μεταφορά δηλαδή της υψηλής τεχνογνωσίας των αγωνιστικών ελαστικών από τις πίστες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Superbike… μπορεί να εφαρμοστεί στα σκούτερ δρόμου. Αυτό, βεβαίως, μέχρι να οδηγήσει τα νέα Pirelli Diablo Rosso Scooter SC… Κείμενο: Scooternet, Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος
Δοκιμάζουμε στον δρόμο το νέο ελαστικό Pirelli Diablo Rosso Scooter SC, που διατίθεται πλέον και σε διαστάσεις 14 και 15 ιντσών, για maxi scooter μικρού και μεσαίου κυβισμού 125-250-300-350 κυβικών. Μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας από μια δοκιμή γεμάτη πρωτόγνωρες εμπειρίες.
Έχουμε δοκιμάσει και στο παρελθόν ελαστικά Pirelli Diablo Rosso και οι εντυπώσεις μας ήταν κάτι παραπάνω από θετικές, οπότε όταν ενημερωθήκαμε πως έρχονται τέτοιου τύπου λάστιχα για σκούτερ μεσαίου κυβισμού, σε διαστάσεις 15 και 14 ιντσών για την ιδιαίτερα δημοφιλή κατηγορία των σκούτερ 300-350 κυβικών, ενθουσιαστήκαμε… αφού υποψιαζόμασταν το αποτέλεσμα.
Τα ελαστικά Pirelli Diablo Rosso Scooter SC υιοθετούν ένα ειδικά σχεδιασμένο προφίλ και την αντίστοιχη γόμα, η οποία έρχεται σε επαφή με την άσφαλτο.
Η σχεδίαση του πέλματος είναι χαρακτηριστική σε στυλ Diablo Rosso και προσφέρει την καλύτερη πρόσφυση που έχουμε συναντήσει μέχρι σήμερα, αφού είναι λάστιχα που προορίζονται για αγωνιστική χρήση! Να πώς κάνει πράξη η Pirelli το σλόγκαν “από την πίστα στο δρόμο”.
Πέρα από τους αγώνες σκούτερ, το Pirelli Diablo Rosso Scooter SC χρησιμοποιείται και για αγώνες με Mini Bike και MiniGP (σε διαστάσεις 12 ιντσών), που είναι ιδιαίτερα δημοφιλείς σε διάφορες χώρες του κόσμου.
Τα κυριότερα χαρακτηριστικά τους είναι η ιδιαίτερη – εξαιρετική- αγωνιστική πρόσφυση, η οποία με τη σειρά της φέρνει και πολύ καλό κράτημα και προβλεψιμότητα, ειδικά στις στροφές και στην πίστα και στους δημόσιους δρόμους, όπως θα δούμε παρακάτω.
Παράλληλα τα Pirelli Diablo Rosso Scooter SC έχουν σταθερή απόδοση, άρα παρέχουν αυξημένη αίσθηση ασφάλειας, που περνάει ατόφια και στον αναβάτη, ο οποίος με το πέρασμα του χρόνου και την τριβή, τα εμπιστεύεται ολοένα και περισσότερο.
Πρώτο πράγμα που παρατηρείς μόλις αρχίσει να κυλάει το σκούτερ είναι ότι η αίσθηση του τιμονιού έχει αλλάξει ελαφρώς προς το βαρύτερο και σταθερότερο, ενώ την ίδια στιγμή στους πρώτους ελιγμούς δεξιά-αριστερά αντιλαμβάνεσαι πως η ευελιξία και ταχύτητα αντίδρασης έχει αυξηθεί, και ταυτόχρονα υπάρχει μια αίσθηση αυξημένης σιγουριάς.
Αυτό συμβαίνει γιατί τα Diablo Rosso Scooter SC έχουν φτιαχτεί ώστε να ανταποκρίνονται σε πολύ υψηλότερες απαιτήσεις (αγωνιστικές) σε σχέση με την καθημερινότητα που καλούνται να υπηρετήσουν, ενώ παράλληλα είναι φτιαγμένα έτσι ώστε να προσαρμόζονται σε ένα ευρύ φάσμα θερμοκρασιών.
Ο λόγος είναι ότι η σύνθεση του ελαστικού έχει εξελιχθεί και εμπνευστεί από την κορυφαία σειρά σπορ ελαστικών μοτοσυκλέτας Diablo Supercorsa SC2.
Μετά την ευελιξία που αντιλαμβάνεσαι καθώς δοκιμάζεις τα νέα ελαστικά της Pirelli, διαπιστώνεις ότι οι κλίσεις που μπορείς να πάρεις στις στροφές είναι μεγαλύτερες κι από αυτές που αρχικά πίστευες.
Εμείς μέχρι το τέλος της δοκιμής μας ανακαλύπταμε διαρκώς πως υπάρχουν κι άλλα περιθώρια για τα λάστιχα, τα οποία ίσως να πλησίαζαν τα όριά τους μετά από πολλή προσπάθεια μέσα σε πίστα καρτ, σε καθαρά αγωνιστική χρήση.
Προτιμήσαμε να κάνουμε τη δοκιμή σε “κανονικούς, καθημερινούς” δρόμους διαφόρων ειδών (λείων, κακοτράχαλων κ.λπ.) και επιφανειών και σε πραγματικές συνθήκες, σε πλήθος διαφορετικών δρόμων, επιφανειών και πρόσφυσης για να έχουμε πιο πλήρη εικόνα.
Πέρα από την ευελιξία και την ταχύτατη επίτευξη της κλίσης στις στροφές, τα Diablo Rosso έδιναν άριστη πληροφόρηση, ακρίβεια στις αντιδράσεις τους και κρατούσαν τις γραμμές τους χωρίς δισταγμό, εκεί ακριβώς που επέλεγε ο αναβάτης.
Η αλλαγή κατεύθυσης από κλειστή στροφή σε κλειστή στροφή έμοιαζε να γίνεται με τόση άνεση και αποτελεσματικότητα που μπορούσες να τις εκτελέσεις και “με κλειστά μάτια”, με τυφλή εμπιστοσύνη, ενώ το επόμενο που συνειδητοποιήσαμε ήταν η σταθερότητα που έδινε στο σύνολο (του σκούτερ) και στο έντονο φρενάρισμα, με αξιοπρόσεκτη πρόσφυση.
Με τα Diablo Rosso η ενεργοποίηση της λειτουργίας του συστήματος ABS γίνεται σαφώς πιο σπάνια!
Όπως είναι λογικό οι αποστάσεις φρεναρίσματος μειώνονται έντονα σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο ελαστικό έχουμε χρησιμοποιήσει και από τις χαμηλές ταχύτητες “πόλης” μέχρι την ακινητοποίηση και στις υψηλότερες ταχύτητες “αυτοκινητοδρόμου”. Κι άλλος ένας μεγάλος πόντος λοιπόν στα Diablo Rosso Scooter SC στον τομέα της ασφάλειας.
Όλα τα παραπάνω ισχύουν και στο βρεγμένο οδόστρωμα, αφού είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε τα λάστιχα και εκεί, αν και ομολογούμε πως αρχικά μας ξένισαν οι λίγες χαραγές των Diablo Rosso που λειτουργούν σαν λούκια αποστράγγισης του νερού.
Η μαλακή γόμα των ελαστικών, όπως στο στεγνό, έτσι και στο βρεγμένο προσαρμόζεται στην επιφάνεια της ασφάλτου με μεγάλη αποτελεσματικότητα και προσφέρει ισχυρή πρόσφυση.
Σύμφωνα με την Pirelli, η εξέχουσα απόδοση των Pirelli Diablo Rosso Scooter SC προέρχεται από διάφορες παραμέτρους, οι οποίες για τους πιο τεχνοκράτες αναγνώστες μας είναι οι παρακάτω:
- Η μαλακή γόμα των ελαστικών έρχεται από χημική ένωση, πλήρους μαύρου άνθρακα (carbon-black) με την ενσωμάτωση ειδικών ρητινών, η οποία γόμα είναι σχεδόν ίδια με αυτήν του Diablo Supercorsa SC2. Αυτά ισχύουν και για τα δύο ελαστικά μπροστά και πίσω, παρέχοντας γρήγορη προθέρμανση, κορυφαία πρόσφυση και αντοχή
- Το προφίλ των ελαστικών είναι αγωνιστικό, για γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης και υψηλής ποιότητας κράτημα
- Διαθέτουν ειδική πατενταρισμένη σχεδίαση πέλματος, για ελάχιστη φθορά και γρήγορη αποστράγγιση νερού.
Τελικά – Συμπέρασμα
Είναι μεγάλη υπόθεση η επιλογή του σωστού ελαστικού, είναι μεγάλη υπόθεση να κερδίζεις ένα +30% παραπάνω ασφάλεια πάνω στο δίτροχό σου με την αλλαγή ενός ζευγαριού ελαστικών, κάτι που βιώσαμε με τα Pirelli Diablo Rosso Scooter SC τα οποία μας πρόσφεραν απλόχερα μια ισχυρή αίσθηση προβλεψιμότητας.
Εδώ σημειώστε ότι τα Pirelli Diablo Rosso Scooter SC θα είναι διαθέσιμα από αρχές Μαΐου στην ελληνική αγορά για maxi scooter όπως Honda Forza 125, 300, 350, ADV350, Yamaha XMAX 250-300, Thrust Explorer 300, Huracan 400, Zontes E350, κ.α, με την τιμή τους, τοποθετημένα, να είναι κοντά στα 190 ευρώ, σε διαστάσεις: μπροστινό 120/70-15 και οπίσθιο 140/70-14.
Περισσότερες πληροφορίες: www.intramoto.gr