fbpx

Yamaha TMAX Tech Max Ε5+, Δοκιμή: Nέο πρόσωπο

Επανήλθε – το ΤΜΑΧ – ομορφότερο!

* Κυβισμός: 562 cc * Ιπποδύναμη: 47,6 ίπποι (35kW) στις 7.000 rpm * Βάρος: 221 kg (πλήρες) * Τελική: 168 km/h * Τιμή: 16.400 ευρώ (Ιούνιος ΄25)

Δεν αλλάζεις την ομάδα που κερδίζει”, έτσι δεν λένε; Ε, αυτό ακολούθησε η Yamaha και για το 2025, για το “διαμάντι” της, το ΤΜΑΧ, που με την ευκαιρία της επιβολής των προδιαγραφών Euro 5+, προχώρησε σε αλλαγές στην αισθητική του, όπως και σε σημεία. Κείμενο: Βασίλης Αντζουλάτος, Φωτογραφίες: Μιχάλης Λαζαρίδης

Σχεδόν ένα τέταρτο αιώνα ζωής γιορτάζει το Yamaha TMAX, για την ακρίβεια γιορτάζει τα 24α γενέθλιά του με στυλ… ή μάλλον… με αλλαγμένο στυλ, από το προηγούμενο μοντέλο του 2022.

Το ΤΜΑΧ παραμένει αμετακίνητο στην αγορά και αποτελεί μέρος της οικογένειας Yamaha εδώ και 24 χρόνια, όντας επίσης ο “βασιλιάς” της κατηγορίας των μεσαίου-μεγάλου κυβισμού σκούτερ, ασχέτως αν υπάρχουν φωνές που λένε πως όλες οι βασιλείες, ακόμη και οι μεγαλύτερες, κάποτε τελειώνουν.

[

Παρότι πολλοί φίλοι των σκούτερ και των ΤΜΑΧ περίμεναν να έρθει κάτι πιο δυναμικό το 2025, δηλαδή να δούμε ένα ριζικά αναβαθμισμένο ΤΜΑΧ, αυτό δεν συνέβη. Ας δούμε όμως παρακάτω τους λόγους που ώθησαν την εταιρία σε μια τέτοια κίνηση.

Πρώτα απ’ όλα, το Yamaha ΤΜΑΧ έχει ένα απίστευτα πιστό κοινό, σε τέτοιο βαθμό που αποτελεί φαινόμενο όχι μόνο στο χώρο των σκούτερ, αλλά και των δύο τροχών γενικότερα. Μοιάζει σαν όποτε και να βγει καινούργιο ΤΜΑΧ, να πουλιούνται τα ίδια κομμάτια.

Κοντά στα 400.000 ΤΜΑΧ έχουν πουληθεί από το 2001 μέχρι σήμερα (τα 100.000, τα τελευταία 5 χρόνια), ένα νούμερο που “ζαλίζει”, ειδικά αν σκεφτεί κάποιος πως η μέση τιμή αγοράς του σκούτερ είναι γύρω στις 13 με 14.000 ευρώ!

Ενδιαφέρον έχει πως το 85% αυτής της παραγωγής πηγαίνει κατευθείαν στην ευρωπαϊκή αγορά, με κορυφαία την Ιταλία που λατρεύει τα ΤΜΑΧ, έχοντας πουλήσει τα περισσότερα από οποιαδήποτε άλλη χώρα και δεύτερη τη Γαλλία, όπου έχουν απορροφηθεί σχεδόν 200.000 μονάδες!

Το πιο δημοφιλές και πετυχημένο μεγάλου κυβισμού maxi scooter που τυχαίνει να είναι και μπεστ σέλερ ξεκίνησε την ιστορία του σχεδόν ένα τέταρτο του αιώνα πριν, αφού το πρώτο Yamaha TMAX κυκλοφόρησε το 2001 και τώρα απολαμβάνει τον τίτλο του μακροβιότερου μοντέλου στην γκάμα της Yamaha στην Ευρώπη.

Οι διαφορετικές γενιές των ΤΜΑΧ έχουν παρουσιαστεί τις εξής χρονιές: 2001, 2004, 2008, 2012, 2015, 2017, 2020, 2022 και τέλος, τώρα, το 2025.

Αλλάζοντας και ανανεώνοντάς το πολύ προσεκτικά, σχεδόν διστακτικά θα έλεγε κανείς, το ΤΜΑΧ παρουσίασε φέτος την ένατη γενιά του, με έντεκα ειδικές εκδόσεις να έχουν κυκλοφορήσει από το 2006 μέχρι το 2022.

Για το 2025 η αναβάθμιση αφορά την εμφάνιση, με το Yamaha TMAX του 2025 να διαφέρει ελάχιστα από τον προκάτοχό του, με ένα ελαφρώς ανασχεδιασμένο μπροστινό μέρος και σχήμα προβολέων.

Η νέα σχεδίαση του “μούτρου” πλαισιώνεται από βλέφαρα LED (και όχι “φρύδια”, αφού είναι κάτω από τους προβολείς), αλλά και δυο εισαγωγές, σε μια επέμβαση που στην πραγματικότητα αποτελεί ένα φρεσκάρισμα-facelift ενός μοντέλου που θέλει να παραμείνει νεανικό στο προσκήνιο. Επίσης τα πλαϊνά-κεντρικά καπάκια σχήματος μπούμερανγκ έχουν βαφτεί μαύρα.

Το TMAX Tech Max της δοκιμής μας φορούσε επίσης πολύ όμορφες ζάντες με στεφάνια στο χρώμα του αλουμινίου, κάτι σαν σπορ σιρίτι.

Όλα αυτά με την κορυφαία ποιότητα κατασκευής και φινιρίσματος που πάντα διέθεταν τα ΤΜΑΧ και έτσι φροντίζουν να εντυπωσιάζουν τον παρατηρητή, ενώ δεν πρέπει να παραλείψουμε να αναφέρουμε πως πρόκειται για μια κατασκευή που δηλώνει περήφανα “Made in Japan”.

Σπορ και αναγκαστικά τολμηρό στις αρχές του, το TMAX του 2025 μοιάζει περισσότερο προσαρμοσμένο στο άστυ και είναι πιο “σοβαρό”, απ’ ό,τι το πιο αιχμηρό μοντέλο του 2022.

Παράλληλα, μπορεί οι γραμμές να παραμένουν δυναμικές, αλλά χωρίς συγκλονιστική διαφορά από το προηγούμενο μοντέλο.

Πάνω από το νέο “πρόσωπο” υπάρχει μια ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα (στην έκδοση Tech Max) που κυριαρχεί στη συνολική εμφάνιση, ενώ πιο κάτω το πορτάκι του ρεζερβουάρ τώρα ξεκλειδώνει χωρίς κλειδί, και αποκαλύπτει ένα ρεζερβουάρ καυσίμου 15 λίτρων – ένας από τους λόγους που το κεντρικό τούνελ είναι πλατύ.

Η Yamaha διατηρεί τις εμβληματικές “καμάρες” μπούμερανγκ που κοσμούν τα πλαϊνά, με ανάγλυφη την ένδειξη χωρητικότητας του κινητήρα. Το πίσω φως διατηρεί αισθητικά την δυναμική υπογραφή του.

Το TMΑΧ διατηρεί φυσικά τoν περίφημο “θηριώδη” αλουμινένιο σκελετό του με τις δύο δοκούς, που “στεγάζει” τον οριζόντιο δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα 562 cc (70 × 73 mm), με δύο εκκεντροφόρους και 8 βαλβίδες, και στροφαλοφόρο άξονα χρονισμένο στις 180°.

Για να εξισορροπηθεί αυτή η συγκεκριμένη αρχιτεκτονική από πλευράς κραδασμών, ένα τρίτο, αντίθετο έμβολο σταθεροποιεί το κινούμενο σύνολο. Τ

ο κιβώτιο ταχυτήτων είναι διαρκώς μεταβαλλόμενης σχέσης και η μονάδα αποδίδει 47,5 ίππους, αλλά τώρα 500 rpm χαμηλότερα, στις 7.000 rpm και 55 Nm ροπής στις 5.250 rpm, όλα συμβατά με τις προδιαγραφές Euro5+.

Ένα ηλεκτρονικό γκάζι ελέγχει την απόδοση του κινητήρα σύμφωνα με δύο mode: Standard ή Sport, ενώ σε περίπτωση μειωμένης πρόσφυσης στο δρόμο το σύστημα ελέγχου traction control εξασφαλίζει τον χειρισμό του σκούτερ.

Ένας ελαστικός ιμάντας μεταφέρει τη δύναμη του δικύλινδρου κινητήρα στον πίσω τροχό. Για να πληροί τα πρότυπα Euro 5+, ο σιγαστήρας της εξάτμισης δύο σε ένα, είναι πιο διακριτικός.

Η μπροστινή ανάρτηση είναι ένα ανεστραμμένο πιρούνι KYB (Kayaba), με διαδρομή 120 mm, ενώ το Yamaha ΤΜΑΧ 560 Τech Max διαθέτει ρυθμιζόμενη πίσω ανάρτηση, με το μονό αμορτισέρ KYB να είναι ρυθμιζόμενο (όχι εύκολα) ως προς την προφόρτιση και την επαναφορά του. H διαδρομή του τροχού είναι 117 mm.

Η σταθερότητα του σπορ σκούτερ επωφελείται από ένα αρκετά μακρύ μεταξόνιο 1.575 mm, σε συνδυασμό με γωνία κάστερ 26°, ενώ η ευελιξία του βελτιώνεται σε σχέση με το μοντέλο του 2022 από τις ελαφρύτερες ζάντες “Spin Forged” (λόγω της μειωμένης αδράνειάς τους).

Τα ελαστικά που προτίμησε η Yamaha είναι τα Bridgestone Battlax SC2 σε διαστάσεις 120/70-15 και 160/60-14.

Για να σταματήσει το σκούτερ, τετραπίστονες δαγκάνες ενεργούν πάνω σε δίσκους διαμέτρου 267 mm μπροστά και 282 mm πίσω.

Το σύστημα ελέγχεται από ABS για να επιβραδύνει τα 221 κιλά του.

Όπως πάντα, η ποιότητα και η σχεδίαση, μαζί με το φινίρισμα και την συναρμογή των πλαστικών βρίσκονται στην κορυφή, ενώ υπενθυμίζουμε πως η έκδοση Tech Max διαθέτει εξτρά από το απλό ΤΜΑΧ, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα, θερμαινόμενα γκριπ και σέλα, cruise control, TPMS, φωτιζόμενους διακόπτες και ρυθμιζόμενη πίσω ανάρτηση.

Στο Δρόμο – Η ώρα της δοκιμής

Ο αναβάτης έχει να κάνει με μια ωραιότατη σέλα που βρίσκεται 800 mm από το έδαφος, η οποία μπορεί να μην ακούγεται πολύ ψηλή (σαν απόλυτο νούμερο) αλλά επειδή το TMAX είναι πολύ φαρδύ λόγω του πλάτους του τούνελ του, τα πόδια ανοίγουν και δεν πατούν εύκολα (με πλήρη τα πέλματα) στο έδαφος, αν ο αναβάτης είναι κάτω από 1.75 ύψος. Στο μπροστινό της τμήμα η σέλα λεπταίνει λίγο και εκεί οδηγούν οι κοντύτεροι αναβάτες για καλύτερη σταθερότητα στα φανάρια.

Η σέλα συνοδεύεται από μια “πλάτη” που ρυθμίζεται μπρος-πίσω κατά 30 mm και σε τρία σημεία. Αυτό επιτρέπει στον αναβάτη να ρυθμίσει μια πιο μπροστινή ή μια πιο πίσω θέση οδήγησης.

Κάτω από τη σέλα, ο φωτιζόμενος χώρος μπορεί να φιλοξενήσει ένα κράνος φουλφέις και μερικά άλλα μικρά αντικείμενα. Αν και θα θέλαμε περισσότερο αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα, γνωρίζουμε πως αυτό δεν θα μπορούσε να συμβεί, χωρίς να αλλάξει και η “σήμα κατατεθέν”, τυπική αρχιτεκτονική του πλαισίου του ΤΜΑΧ.

Ο αναβάτης στέκεται πάνω στο 560 όπως και πριν, με στητό κορμό και τα χέρια χαμηλά σε ένα τιμόνι που θέλει να θυμίζει κατά κάποιο τρόπο “κλιπόν”.

Ναι, πρόκειται για μια ιδιαίτερη θέση οδήγησης που δεν συναντιέται συχνά σε σκούτερ και γι’ αυτό ξενίζει στην αρχή. Μετά από λίγες μέρες πάντως την ξεχνάς και δεν την παρατηρείς καν.

Εκεί που χρειάζεται βελτίωση με κάποιο τρόπο (δύσκολο) είναι το κόψιμο του τιμονιού, που είναι περιορισμένο, κι αυτό γίνεται φανερό στις δύσκολες μανούβρες στα μποτιλιαρίσματα της πόλης.

Ο συνεπιβάτης κάθεται σε μια μεγάλη και επίπεδη σέλα, με τη μόνη διαφορά ότι (λόγω του σπορ χαρακτήρα του ΤΜΑΧ) είναι ψηλά τοποθετημένα τα μικρά αλουμινένια μαρσπιέ για τα πόδια του. Ευτυχώς που οι χειρολαβές του είναι επιμηκυμένες και έτσι μπορεί να στηριχθεί εύκολα από αυτές.

Συνεχίζουμε με μια εξαιρετικά εργονομική έγχρωμη οθόνη TFT 7 ιντσών, που ελέγχεται από ένα joystick στον αριστερό διακόπτη. Αυτό το, πολλών κατευθύνσεων, χειριστήριο ελέγχει τις κύριες λειτουργίες. Μπορείτε να ρυθμίσετε το επίπεδο ισχύος θερμοκρασίας της σέλας και των θερμαινόμενων χειρολαβών, το ύψος της ζελατίνας, τις ρυθμίσεις του σκούτερ και πολλά άλλα.

Μπορείτε επίσης να κάνετε κύλιση στις πολυάριθμες πληροφορίες που περιβάλλουν το κεντρικό όργανο, που προσφέρει τρία στυλ οθόνης: ένα κλασικό, ένα νεανικό και το άλλο, πιο προσανατολισμένο στο σκούτερ, που είναι και το πιο ευχάριστο.

Η εφαρμογή MyRide της Yamaha σας συνδέει με το TMax, δίνοντάς σας πρόσβαση στο smartphone σας, ώστε να μπορείτε να ακούτε μουσική, να ελέγχετε τον καιρό, να λαμβάνετε ειδοποιήσεις κ.λπ.

Το καλό είναι πως όλοι οι διακόπτες είναι φωτιζόμενοι και όλοι είναι εύκολοι στη λειτουργία τους.

Ο μεγάλος κεντρικός διακόπτης κάτω από το τιμόνι έχει απλοποιήσει τις λειτουργίες εκκίνησης κλειδώματος και ξεκλειδώματος λαιμού (του τιμονιού) και της σέλας.

Το ενδιαφέρον είναι πως στο ΤΜΑΧ πέρα από το τιμόνι κλειδώνει και το κεντρικό σταντ όταν είναι ανοιγμένο (!) έτσι ώστε να επιβραδυνθεί η δουλειά που έχουν να κάνουν οι επίδοξοι κλέφτες… που δεν είναι λίγοι για την περίπτωση του πολύτιμου και ακριβού ΤΜΑΧ.

Μπορεί το βάρος του σκούτερ να μην είναι μικρό, κοντά στα 220 κιλά – το καταλαβαίνεις αν προσπαθήσεις να το σπρώξεις-τραβήξεις από το τιμόνι και τις χειρολαβές σε επιτόπιους χειρισμούς – αλλά μόλις διανύσεις λίγα μέτρα με χαμηλή ταχύτητα ανακαλύπτεις την εξαιρετική ισορροπία και διαχείριση κιλών που εμφανίζουν τα ΤΜΑΧ.

Η κατανομή βάρους του είναι σχεδόν ιδανική (50/50) πιο συγκεκριμένα 49,3% στον μπροστά και 50,7% στον πίσω τροχό, γεγονός που καθιστά το σκούτερ ιδανικό στην κίνηση, με το κέντρο βάρους να φαίνεται πως είναι χαμηλά και μπροστά, επιδεικνύοντας ζηλευτή ευελιξία για το βάρος του. Κλασικό χαρακτηριστικό των ΤΜΑΧ οποιουδήποτε έτους.

Και μην ξεχνάμε – όπως λέγαμε και για τον προκάτοχό του που αντικαθιστά – πως το TMAX έχει σχεδιαστεί για αστική χρήση, και αυτό φαίνεται περίτρανα στην ευελιξία του.

Υποχρεωτικά για το 2025, η Yamaha αναγκάστηκε (όπως και όλος ο κόσμος εξάλλου…) να αναβαθμίσει το TMAX στις προδιαγραφές Euro5+, κι έτσι αναθεώρησε την ECU, τους αγωγούς εισαγωγής και το σύστημα εξάτμισης (ελαφρώς) για να ευθυγραμμιστεί ο κινητήρας χωρίς να θυσιάσει τίποτα.

Η απόκριση – και το περίφημο μουγκρητό των ΤΜΑΧ – είναι και πάλι εδώ. Δεν χορταίνεις να ανοιγοκλείνεις το γκάζι και να φχαριστιέσαι την ώθηση που παρέχει ο, “άρρυθμου” παλμού κινητήρας, με λίγους, προσεκτικά “φυτεμένους” κραδασμούς από τους τεχνίτες της Yamaha για να εντείνεται η ζωντάνια του συνόλου.

Ότι είχαμε και πριν, έχουμε και τώρα, η ισχύς είναι ίδια με το μοντέλο Euro 5, δηλαδή: 35 kW, δηλαδή 47,5 hp στις 7.000 rpm και 55 Nm στις 5.250 rpm για αυτόν τον δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα 562 cc.

Είναι επίσης μεγάλης διαδρομής, δηλαδή “υποτετράγωνος ( διάμετρος x διαδρομή 70,0 x 73,0 mm) κάτι σπάνιο στις μέρες μας, που όμως προσφέρει ομαλότητα και ροπή για έναν πολύ χρήσιμο και “γεμάτο” κινητήρα.

Το σκούτερ αποδεικνύεται αποτελεσματικό παντού, στην πόλη, το επαρχιακό δίκτυο, το ταξίδι, τη διασκέδαση, την απλή μετακίνηση, με σαφή προτίμηση στις μεσαίες (και όχι στις υψηλές) στροφές, και αυτός είναι ο λόγος που οι “γρήγοροι” ΤΜΑΧάκηδες ψάχνονται με ένα σωρό τρόπους για να δυναμώσουν στο ανώτερο φάσμα των στροφών τα σκούτερ τους.

Μην ξεχνάμε πως η απόλυτη απόλαυση των ΤΜΑΧ είναι οι επιταχύνσεις από φανάρι σε φανάρι και η ηχητική υπόκρουση που προσφέρουν! Eίναι το ΤΜΑΧ το ταχύτερο σκούτερ στην αγορά; Όχι, γιατί υπάρχουν τα Honda X-ADV 750 και Forza 750, αλλά αυτό δεν νομίζουμε ότι στεναχωρεί κανέναν φίλο των ΤΜΑΧ, αφού οι περισσότεροι δεν θα επέτρεπαν ποτέ τον εαυτό τους να αλλαξοπιστήσει και να περάσει σε “ξένο” στρατόπεδο.

Παρότι η Yamaha δηλώνει πως έχει αναθεωρήσει τη μετάδοση για μια πιο ομαλή οδήγηση στην πόλη, δεν καταφέραμε να παρατηρήσουμε εμφανή διαφορά σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο, ενώ φαίνεται η διαφορά στην απόκριση του κινητήρα μεταξύ των δύο λειτουργιών χαρτογράφησης, S και T, με τη λειτουργία S να είναι πιο δυναμική.

Πέρα από την πόλη και την απόλαυση που μπορεί να αποκομίσει κάποιος από το ΤΜΑΧ, είτε είναι ένας (εντάξει… είναι προτιμότερο χωρίς συνεπιβάτη), είτε είναι δύο πάνω στη σέλα στο στροφιλίκι του δευτερεύοντα δρόμου στην επαρχία, όταν βγαίνει στον αυτοκινητόδρομο το μεγάλο σκούτερ της Yamaha βλέπουμε τα εξής:

Πρώτα απ’ όλα έχουμε μια ελαφρώς μεγαλύτερη τελική από το προηγούμενο μοντέλο 2-3 km/h παραπάνω (168 km/h πραγματική), ενώ τώρα με τη ζελατίνα στο ψηλότερό της σημείο ο αέρας δεν χτυπάει όπως πριν τον όρθια τοποθετημένο κορμό σου και αντέχεις περισσότερα χιλιόμετρα χωρίς στάση.

Σαν ταχύτητα ταξιδιού υπολογίστε τα 120-150 km/h αρκεί να μην σας ενοχλούν ο θόρυβος των στροβιλισμών πίσω από τη ζελατίνα και το μουγκρητό του κινητήρα. Τέλειος σύμμαχος για τον αυτοκινητόδρομο είναι το cruise control που το ρυθμίζεις και σου προσφέρει ένα σαφώς πιο άνετο ταξίδι.

Με δεδομένη την κατανάλωση καυσίμου κοντά στα 5,5 λίτρα ανά 100 χλμ., το TMΑΧ φλερτάρει τα 250 χλμ. αυτονομίας, ενώ αν οδηγηθεί αργά κοντά στα 100 km/h μπορεί να αυξήσει κι άλλο την αυτονομία του.

Η γεωμετρία του συνόλου, η ακαμψία του πλαισίου και οι αναρτήσεις (με εξαιρετική την πίσω, να τονίσουμε…) παρέχουν ένα αποτέλεσμα υψηλής ποιότητας, ανεξάρτητα από την ταχύτητα, το στυλ οδήγησης ή τις συνθήκες του οδοστρώματος.

Το ακριβές μπροστινό του ΤΜΑΧ μεταφέρει πολλές πληροφορίες και παρέχει εξαιρετικό έλεγχο στον αναβάτη, ειδικά στις στροφές όπου το 560 εμφανίζει κορυφαία συμπεριφορά.

Τα Bridgestone SC2 μεταφέρουν σωστά την ισχύ του κινητήρα στο έδαφος και προσφέρουν την απαιτούμενη πρόσφυση ανά πάσα στιγμή… αρκεί η άσφαλτος να είναι καλή.

Το φρενάρισμα είναι επίσης πολύ αποτελεσματικό, ελεγχόμενο και ανθεκτικό στη χρήση, με ένα υπερμεγέθες πίσω φρένο, που τελικά χρησιμοποιείται πολύ περισσότερο (από τα άλλα) σε αυτό το σκούτερ λόγω της κατανομής βάρους του.

Επιπλέον, αν φρενάρετε μόνο με τα μπροστινά φρένα στην είσοδο της στροφής, το πιρούνι βυθίζεται κάπως γρήγορα στην αρχή – για να σταθεροποιηθεί μετά – και είναι καλύτερα να χρησιμοποιείτε και λίγο το πίσω ώστε να σταθεροποιείται το σύνολο κι έτσι να στρίβει με μεγαλύτερη σταθερότητα.

Σίγουρα το σύστημα πέδησης (με cornering ABS πλέον) ταιριάζει απόλυτα με τις δυναμικές δυνατότητες του ιαπωνικού μεγάλου σκούτερ.

Οι αναρτήσεις είναι υψηλής ποιότητας και δίνουν καλές αποσβέσεις, και παρά τις μικρές διαδρομές τους θα δείτε πως στην πλειοψηφία των περιπτώσεων το ΤΜΑΧ τα καταφέρνει πολύ καλά, ειδικά όσον αφορά στην πίσω ανάρτηση, που είναι από τις καλύτερες που κυκλοφορούν στον κόσμο των σκούτερ.

Τελικά… Η ώρα της κρίσης

Μια ακόμα επίδειξη ανωτερότητας και δυναμικού είναι και τούτο εδώ το νέο ΤΜΑΧ, που συνεχίζει να είναι ένα εμβληματικό σκούτερ.

Ο γλυκύτατος, ομοιογενής και συνάμα δυναμικός χαρακτήρας του, η ευκολία χρήσης και η απόδοσή του προσδίδουν πρόσθετη γοητεία, κι ας μην μιλάμε για μια εκτεταμένα αναβαθμισμένη έκδοση.

Το Yamaha TMAX 560 Tech Max εξακολουθεί να είναι ένα αξιολάτρευτο σκούτερ-φαινόμενο, με το μοντέλο του 2025 να προσφέρει για ακόμα μια φορά μια εξέλιξη στις λεπτομέρειες, με ένα πιο πολυτελές στυλ, με λίγη τεχνολογία επιπλέον.

Με την τιμή του να χτυπάει τα υψηλότερα επίπεδα στα 16.400 € δυστυχώς θα είναι λίγοι αυτοί που θα το αποκτήσουν, τη στιγμή που έχει να ανταγωνιστεί το πιο ισχυρό Honda Forza 750, το οποίο κοστίζει 3.300 ευρώ λιγότερα στα 13.100 €, και διαθέτει κι αυτό μεγάλο εξοπλισμό και επιδόσεις.

Παράλληλα, κοντράρεται (κι ας είναι άλλης κατηγορίας, βλ. Adventure) με το Honda X-ADV 750, στα 14.650€, το οποίο είναι πιο σπορ και ικανό ακόμη και για εκτός δρόμου οδήγηση, κάτι που ταιριάζει στο ελληνικό ανάγλυφο και τις απαιτήσεις των Ελλήνων σκουτεριστών/μοτοσυκλετιστών.

Επίσης δεν πρέπει να βγάζουμε από την εξίσωση τις δυο ταϊβανέζικες προτάσεις, που είναι πολύ αξιόλογες στην κατηγορία τους, τα Kymco AK Premium, στα 10.995€, και SYM Maxsym TL 508, με τη χαμηλότερη τιμή όλων, στα 8.395€.

Βέβαια εδώ να σημειώσουμε πως για τους φίλους και τους λάτρεις των Yamaha TMAX δεν υπάρχουν ανταγωνιστές – ΤΜΑΧ και μόνο ΤΜΑΧ – και έτσι το κοινό του αποδεικνύεται αμετακίνητο και κυρίως πιστό.

Παρ’ όλα αυτά εμάς κάτι μας λέει πως του χρόνου, το 2026, που θα κλείσει 25 χρόνια το Yamaha ΤΜΑΧ ίσως να δούμε μια ριζικά ανανεωμένη έκδοσή του. Ή τουλάχιστον αυτό ευχόμαστε να συμβεί…

Περισσότερες πληροφορίες: www.yamaha-motor.eu

Λεπτομέρειες & Παρατηρήσεις

  • Yπάρχουν θερμαινόμενα γκριπ και σέλα που είναι “ανακουφιστικά”, ειδικά για τις κρύες μέρες του χειμώνα
  • Η ζελατίνα – ηλεκτρικά κινούμενη έχει εύρος κίνησης 110 χιλιοστών
  • Το σύστημα ελέγχου TPMS φροντίζει για την πληροφόρηση της πίεσης των ελαστικών, ένα πολύ χρήσιμο σύστημα για τους ξεχασιάρηδες και αυτούς που αδιαφορούν για την υγεία και κατάσταση των ελαστικών τους
  • Η έγχρωμη οθόνη ΤFT 7 ιντσών είναι υψηλής ευκρίνειας και προσφέρει πλήθος πληροφοριών, ενώ η χαρτογράφηση Garmin Motorize προσφέρεται πλέον δωρεάν (ενώ ορισμένα χαρακτηριστικά πλοήγησης δεν είναι διαθέσιμα σε όλες τις χώρες)
  • Υπάρχει ηχητική προειδοποίηση όταν το σκούτερ μένει ξεκλείδωτο
  • Παιχνίδι είναι το ανέβασμα στο κεντρικό σταντ μιας και έχει σωστό μοχλισμό
  • Αρκετά λειτουργικοί οι καθρέφτες με τη μόνη διαφορά πως στο μποτιλιάρισμα, όπως και όλα τα σκούτερ που έχουν καθρέφτες πάνω στο φέρινγκ, δυσκολεύουν την κίνηση κατά τη διήθηση
  • Θα θέλαμε το traction να είναι λιγότερο παρεμβατικό και “διακριτικό”
  • Ένα τουριστικό σκούτερ έχει θέση οδήγησης “μέσα”, ένα σκούτερ πόλης έχει θέση “πάνω”. Το ΤΜΑΧ ανήκει στη δεύτερη κατηγορία

Θετικά στοιχεία

  • Ποιότητα κατασκευής – Εξοπλισμός
  • Ευκολία χρήσης, ειδικά στην πόλη
  • Χαρακτήρας κινητήρα-Επιδόσεις
  • Οδική συμπεριφορά – Πίσω ανάρτηση
  • Ηλεκτρική, ρυθμιζόμενη ζελατίνα

Χρειάζεται βελτίωση

  • Υψηλή τιμή
  • Μικρή απόσταση από το έδαφος
  • Ψηλά τα μαρσπιέ συνεπιβάτη
  • Περιορισμένος χώρος κάτω από τη σέλα

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΙΜΗ:16.400 ευρώ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:Δικύλινδρος σε σειρά, 562cc, με 8 βαλβίδες και 2ΕΕΚ, με ψεκασμό
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ:47,6 ίπποι (35kW) στις 7.000 rpm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Ανεστραμμένο πιρούνι / Μονό αμορτισέρ
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Δύο δισκόφρενα, διαμ. 267 mm / Δισκος διαμ. 282mm
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
15 ιντσών / 14 ιντσών (ελαστικά 120/70 μπροστά, 160/60 πίσω)
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:1.575 mm
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:800 mm
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:15 λίτρων
ΒΑΡΟΣ:221 κιλά (πλήρες)
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Μοτοδυναμική ΑΕΕ, Γερμανικής Σχολής 10, 15123 Μαρούσι, 210-6293500, Ασπρόπυργος, Θέση Κύριλλος, τηλ. 801- 11 – 926242

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

X