Η φαμίλια μεγαλώνει με τον καλύτερο τρόπο
* Κυβισμός: 278.3 cc * Ιπποδύναμη: 27,5 ίπποι, στις 8.000 rpm * Βάρος: 174 Kg (άδειο) * Τελική: 140 km/h * Τιμή: 3.995 ευρώ
Η είσοδος σε μια κατηγορία “φωτιά” με πολλές απαιτήσεις αποφασίστηκε από τους ανθρώπους της SYM και το “προϊόν” είναι το νέο HD 300, που έρχεται να πέσει με θάρρος στη μάχη, χωρίς φόβο και με μπόλικο πάθος. Κείμενο: Βασίλης Αντζουλάτος, Φωτογραφίες: Οδυσσέας Σολωμού
Δεν χρειάστηκε πολύ για να αποφασίσει η SYM να παρουσιάσει ένα νέο 300άρι με τροχούς 16 ιντσών. Άλλωστε μια ματιά μόνο στην ευρωπαϊκή αγορά, όπου αυτού του είδους τα σκούτερ είναι τόσο δημοφιλή και σημειώνουν τεράστιο αριθμό πωλήσεων, θα αρκούσε για να πεισθεί.
Προτεραιότητα της SYM, απ΄ όλες τις ευρωπαϊκές αγορές, είναι φυσικά η πανίσχυρη ιταλική, αφού στην Ιταλία μόνο το best seller Honda SH 300 πουλάει κάθε χρόνο 9.000-10.000 μονάδες!
Εμάς, όμως, μας ενδιαφέρουν περισσότερο τα δικά μας, και η ελληνική αγορά στηρίζει μια χαρά, αναλογικά του πληθυσμού της, τα 300άρια σκούτερ κάθε χρόνο… εδώ και χρόνια, με τις πωλήσεις τους να φτάνουν σχεδόν το 30% του συνόλου.
Έξι χιλιάδες τετρακόσιες μονάδες πουλήθηκαν το 2018 για την κατηγορία των 250-300 cc. Από αυτές, οι 1.770 πήγαν στην SYM μέσω δυο μοντέλων: του Citycom S300 και του Cruisym 300.
Τώρα η ταϊβανέζικη εταιρία προσθέτει και τρίτο μοντέλο στη γκάμα, που διαφοροποιείται από αυτά. Το Citycom έχει τροχούς 16 ιντσών και “σώμα” πιο ογκώδες σε σχέση με το “ευρωπαϊκό” στυλ, ενώ το Cruisym είναι maxi scooter κι έχει μικρότερους τροχούς.
Άρα τι μας λείπει; Ένα “λεπτό-ευρωπαϊκό”… και νάτο το SYM HD 300 στο προσκήνιο! Ένα σκούτερ πόλης με compact, περιορισμένες διαστάσεις, τόσο όσο πρέπει, ώστε να ελίσσεται ευκολότερα στις επιβαρυμένες κυκλοφοριακά μητροπόλεις της Γηραιάς Ηπείρου, με τιμή κάτω από τις 4.000 ευρώ…
Όπως είναι γνωστό, το SYM HD 300 χρησιμοποιεί το όνομα HD, το οποίο έγραψε ιστορία σαν best seller 200άρι στην αγορά μας επί σειρά ετών, ενώ οι γραμμές του ακολουθούν λίγο-πολύ την πεπατημένη, έτσι ώστε να δημιουγηθεί ένα σύνολο οικείο και άμεσα αποδεκτό στο μάτι.
Αυτό που αντιλαμβάνεται αμέσως o αναβάτης όταν αρχίσει να οδηγεί το HD, είναι η ομοιότητά του στο δρόμο με το Citycom, κι αυτό γιατί στην πραγματικότητα κάτω από τα πλαστικά του HD κρύβεται ένα Citycom: από τη σχεδίαση του πλαισίου και τη γεωμετρία του, τον κινητήρα, τις αναρτήσεις και τους τροχούς, μέχρι τη διάσταση των τροχών.
Κάτι που αλλάζει εξωτερικά, είναι το δεξί μπράτσο, το οποίο λειτουργεί μαζί με τον κινητήρα σαν ψαλίδι.
Αυτά που αλλάζουν επίσης και κάνουν τη διαφορά είναι τα κιλά της κατασκευής που είναι λιγότερα. “Το πλαίσιο είναι καινούργιο…” σύμφωνα με την εταιρία – ίδιας δομής/σχεδίασης πάντως – “και ελαφρύτερο κατά 15 κιλά”, χωρίς να αναφέρεται από ποιό μοντέλο είναι ελαφρύτερο το HD.
Σημασία έχει ότι η αίσθηση που μεταφέρεται στον αναβάτη όταν οδηγεί το HD είναι σαν να έχουν αφαιρεθεί αρκετά κιλά από το Citycom, μιας κι έχει μια πολύ πιο “αεράτη” αίσθηση, πράγμα που αποτελεί ένα από τα πλεονεκτήματά του.
Διαβάστε εδώ την πλήρη τεχνική ανάλυση του SYM HD 300
Στο δρόμο
Η θέση οδήγησης είναι με τον αναβάτη “πάνω” στο σκούτερ, η σέλα είναι μεγάλη και μαλακή, μήκους 86cm, καλού πλάτους στα 40cm και απέχει από το έδαφος 78cm. Για τον συνεπιβάτη η ελαφρώς πομπέ σέλα έχει πλάτος 36cm, με το ύψος της στα 92cm από το έδαφος, κάτι που σημαίνει ότι δεν δυσκολεύεται ιδιαίτερα να ανέβει πάνω της.
Η σέλα για τον αναβάτη είναι σωστά σχεδιασμένη, ώστε να βοηθάει τους κοντύτερους και τους ψηλότερους αναβάτες: είναι λεπτή στο μπροστινό της μέρος για τους πρώτους και φαρδύτερη στο πίσω της μέρος για τους δεύτερους, έτσι ώστε ο καθένας να βρίσκει το σημείο που του ταιριάζει – και να πατάει άνετα τα πόδια του στο έδαφος.
Τα μαρσπιέ έχουν αρκετό μήκος, αλλά για μια ακόμα φορά (λες και έχουν συνεννοηθεί όλοι οι κατασκευαστές σκούτερ) το πλάτος τους είναι κάπως μικρό. Ιδιαίτερα αν τοποθετήσεις τα πόδια σου στο μπροστινό κομμάτι των μαρσπιέ, τμήμα της πατούσας βρίσκεται στον αέρα. Ευεργετικά είναι τα “κοψίματα” του πίσω τμήματος των μαρσπιέ, επιτρέποντας έτσι στα πόδια του αναβάτη να κατεβαίνουν εύκολα στα φανάρια.
Αντίστοιχα, τα πόδια του συνεπιβάτη πατούν πάνω σε ένα ζευγάρι φαρδιά μαρσπιέ, τα οποία είναι τοποθετημένα υπό γωνία, έτσι ώστε να προσφέρουν καλύτερη στήριξη. Το κομμάτι της σέλας του συνεπιβάτη διαθέτει περισσότερο αφρώδες από ό,τι του αναβάτη και του προσφέρει μεγαλύτερη άνεση.
Αυτό που βλέπει ο αναβάτης στο τιμόνι είναι τρία αναλογικά όργανα συμμετρικά τοποθετημένα, με μεγαλύτερο το κοντέρ στο κέντρο και άλλα δυο μικρότερα δεξιά (στάθμη βενζίνης) και αριστερά (στροφές). Στη βάση τους υπάρει ψηφιακό όργανο, με ένδειξη θερμοκρασίας, ρολόι και χιλιομετρητές. Επίσης υπάρχουν ενδεικτικές λυχνίες για ABS, φλάς, φώτα πορείας, έλεγχο κινητήρα, ρεζέρβας και για έλεγχο λαδιού.
Κινητήρας του SYM HD 300 είναι ο γνωστός, καλός F4, που χρησιμοποιείται εδώ χρόνια στα Cruisym 300i F4 ABS και Citycom S 300i ABS. Έχει κυβισμό 278,3 κυβικών εκατοστών, αποδίδει 27,5 ίππους στις 8.000 rpm και 2,6 χιλιογραμμόμετρα ροπής στις 6.000 στροφές. Πρόκειται για έναν από τους ισχυρότερους κινητήρες της κατηγορίας και αυτό είναι κάτι που φαίνεται και στο δρόμο.
Ανοίγοντας το γκάζι από στάση, ο κινητήρας ξεκινάει κάπως αργά (μακριά μετάδοση) αλλά πολύ ομαλά και προοδευτικά. Η πιο δυνατή επιτάχυνση έρχεται μετά από τα 30 km/h, με την “καλή” περιοχή δύναμης και καλής απόκρισης (στο άνοιγμα του γκαζιού) να είναι κλασικά από τα 40 μέχρι τα 90 km/h.
Η δύναμη του κινητήρα γίνεται αντιληπτή καθώς συνεχίζει και “σπρώχνει” το σύνολο των 174 κιλών (ε, χωρίς τον αναβάτη) μέχρι την τελική ταχύτητα – στο κοντέρ – που θα φτάσει τα 148 km/h, με την πραγματική τελική να είναι 140 km/h.
Η χρονομέτρηση στη δοκιμασία επιτάχυνσης 0-400 μέτρα έκανε το χρονόμετρο να σταματήσει στα 15,4 δευτερόλεπτα, μια καλή επίδοση για την κατηγορία.
Η κατανάλωση του τετραβάλβιδου κινητήρα μετρήθηκε στα 4,0 λίτρα με ήρεμη οδήγηση και “κανονικές” ταχύτητες, με τον μέσο όρο να καταγράφεται στα 4,4 λίτρα καυσίμου στα 100 χιλιόμετρα. Με τη βοήθεια του ντεπόζιτου των 10 λίτρων, η αυτονομία θα φτάσει κοντά στα 230 χιλιόμετρα, επίδοση που βρίσκεται στον μέσο όρο της κατηγορίας.
Όπως και σε άλλα 300άρια, στο ρελαντί υπάρχουν κραδασμοί που γίνονται αισθητοί στο τιμόνι, ενώ αργότερα εξαφανίζονται για να εμφανιστούν πάλι στις υψηλές στροφές, σε μορφή “γαργαλήματος” στην περιοχή της σέλας κυρίως, χωρίς, όμως, να καταντούν ενοχλητικοί.
Γενικά – για άλλη μια φορά – μας εντυπωσίασε η λειτουργία του κινητήρα, που θυμίζει γιαπωνέζικο τελευταίας γενιάς, με αθόρυβη λειτουργία, πολύ καλό ψεκασμό, καλή μετάδοση, απόκριση στο γκάζι και δύναμη παντού, ακόμα και στις υψηλές στροφές.
Παρότι η μετάδοση είναι μακριά ρυθμισμένη έτσι ώστε να επιταχύνει δυνατά το σκούτερ μετά τα 30 km/h – όπως είπαμε παραπάνω – η “ρώμη” του κινητήρα γίνεται αισθητή παντού, αφού είναι κατά 4-5 ίππους ισχυρότερος από τα περισσότερα μοντέλα του ανταγωνισμου.
Το μπροστινό φρένο είναι ένας μεγάλος δίσκος διαμέτρου 288 χιλιοστών με δαγκάνα δύο εμβόλων και μάλλον λόγω του ότι το σκούτερ που δοκιμάζαμε δεν είχε διανύσει πολλά χιλιόμετρα, είχε τη δύναμη, αλλά όχι την απαιτούμενη αίσθηση. Βέβαια σιγά-σιγά έδειχνε να βελτιώνεται.
H έλλειψη αίσθησης του μπροστινού οφειλόταν κυρίως στο γεγονός ότι η μανέτα ήταν πολύ ψηλά κι έπρεπε να απλώσουν τελείως τα δάχτυλα για να τη γραπώσουν, με αποτέλεσμα ο αναβάτης να μην μπορεί να βάλει δύναμη πάνω της άμεσα.
Από το ένα τρίτο της διαδρομής της μανέτας και μετά, το φρενάρισμα δυνάμωνε και γινόταν πολύ καλό. Αν το σκούτερ είχε ρυθμιζόμενες μανέτες, δεν θα υπήρχε κανένα απολύτως πρόβλημα, αφού ο καθένας θα έβρισκε το σημείο (“ύψος” μανέτας) που του ταίριαζε.
Τελικά πάντως ο αναβάτης εισπράττει ένα καλό φρενάρισμα, και αν υπάρξει υπόνοια μπλοκαρίσματος του τροχού, θα επέμβει καίρια ένα καλό σύστημα ABS.
Το ίδιο ισχύει και για το πίσω φρένο – δίσκος 260 χιλιοστών με δαγκάνα ενός εμβόλου και ABS – που και αυτό δεν είχε ιδιαίτερη αίσθηση στη μανέτα, αλλά και αυτό είχε εμφανή δύναμη.
Πέρα από την αίσθηση που μεταφέρουν στον αναβάτη τα φρένα το τελικό αποτέλεσμα της ακινητοποίησης είναι πολύ καλό. Το 300 θα χρειαστεί 10,4 μέτρα για να ακινητοποιηθεί από ταχύτητα 50 km/h και 32,6 μέτρα από ταχύτητα 90 km/h. Αυτές οι επιδόσεις είναι καλύτερες από πολλά 300άρια της αγοράς.
Εδώ επισέρχεται και ο παράγοντας ελαστικά, τα οποία είναι μέτριας απόδοσης (Maxxis φτιαγμένα στην Ταϊβάν).
Θα προτείναμε μετά από μερικές χιλιάδες χιλιόμετρα να αντικατασταθούν με… τα καλύτερα δυνατά που μπορεί να πληρώσει ο ιδιοκτήτης, κι αυτό γιατί το νέο 300άρι της SYM έχει πολύ καλό κράτημα και οδική συμπεριφορά (κατανομή βάρους, σταθερότητα, προβλεψιμότητα) και είναι κρίμα να πατάει πάνω σε μέτρια λάστιχα. Με ένα ζευγάρι καλά λάστιχα, ευρωπαϊκής εταιρίας π.χ., το σκούτερ θα λάμψει στο δρόμο.
Σε γυαλισμένη άσφαλτο και σε εξόδους από στροφές ανοίγοντας όλο το γκάζι – πάνω από τα 35-40 ο πίσω τροχός ντριφτάρει!
Παρότι τα λάστιχα της Maxxis δεν είναι τα καλύτερα, σε ήπια οδήγηση δεν θα δημιουργήσουν κάποιο πρόβλημα στο κράτημα και στο φρενάρισμα, ενώ αποδίδουν καλά όταν η άσφαλτος προσφέρει τη δέουσα πρόσφυση.
Στο κομμάτι του κρατήματος, μεγάλη σημασία έχει το γεγονός ότι και ο πίσω τροχός του SYM HD 300 είναι 16άρης και όχι π.χ. 14άρης, όπως για παράδειγμα στην περίπτωση του Piaggio Beverly. Με αυτό τον τρόπο το σκούτερ εμφανίζει “ενιαία” συμπεριφορά όταν αλλάζει κατεύθυνση για να στρίψει ή να μπει στη στροφή.
Το τιμόνι είναι ελαφρώς βαρύ, αλλά δίνει ακρίβεια, ενώ το “κόψιμό” του δεξιά-αριστερά είναι πολύ καλό για 16άρη μπροστινό τροχό – που βοηθάει στην αστική χρήση του σκούτερ και στο μποτιλιάρισμα. Λόγω αυτού το SYM HD 300 μπορεί να κινείται πολύ γρήγορα μέσα στην πόλη και να ελίσσεται σαν… 200άρι. Σαν αναφορά στον πρόγονό του ίσως…
Το πιρούνι είναι – ίδιο με του Citycom – ικανοποιητικής διαδρομής, συμβατικό με νύχι, με καλάμια διαμέτρου 35 χιλιοστών. Καλή είναι και η λειτουργία του, δηλαδή αποσβένει καλά τις λακκούβες του δρόμου ενώ διαθέτει και λογική βύθιση κατά το έντονο φρενάρισμα.
Ωστόσο, τα δύο πίσω αμορτισέρ είναι σκληρά στη λειτουργία τους και αντιδρούν χωρίς να αποσβένουν αποτελεσματικά τα σαμαράκια και τις λακκούβες του δρόμου, κάτι που γίνεται αντιληπτό ιδίως από τον συνεπιβάτη. Για τον αναβάτη, επειδή η σπονδυλική του βρίσκεται σε διαφορετικό σημείο από τον άξονα κίνησης των αμορτισέρ, η ενόχληση είναι μικρότερη.
Από την άλλη, λόγω των σφιχτών αναρτήσεων το σκούτερ στρίβει με σιγουριά, συντείνοντας στον σπορ χαρακτήρα που προσφέρει το σκούτερ στον αναβάτη. Απλά να θυμηθούμε ότι λόγω της θέσης οδήγησης (πάνω στο σκούτερ) ο αναβάτης κάθεται σχετικά ψηλά και χρειάζεται εξοικείωση όταν οι κλίσεις μεγαλώνουν στις στροφές.
Τελικά
Μπαίνοντας δυναμικά στην κατηγορία των 300αριών με 16ιντσους τροχούς, το SYM HD 300 αναπόφευκτα συγκρούεται με το “κατεστημένο” της αγοράς. Απέναντί του στέκονται κυρίως τέσσερα μοντέλα: το “αδελφό” SYM Citycom S300i και το Piaggio Beverly 300 που έχουν σχεδόν την ίδια τιμή, το ελαφρώς ακριβότερο Kymco People Gti 300 και το πολύ ακριβότερο Honda SH 300.
Είναι δύσκολος ο εμπορικός δρόμος του HD 300 και σίγουρα δεν είναι στρωμένος με ροδοπέταλα, αλλά όσον αφορά το “οπλοστάσιό” του, δεν φαίνεται να υστερεί κάπου, ενώ προσφέρει έναν ισχυρό κινητήρα και ένα πολύ καλό σύνολο, φέρνοντας με τον δικό του τρόπο νέα πνοή στην κατηγορία.
Εξοπλισμός αναβάτη: Κράνος Arai QV Pro, Mπουφάν Dainese Tempest-2 D-Dry, Mποτάκια Dainese Biker D-WP Περισσότερες πληροφορίες: ΜC Motor Import, Mιχαλακοπούλου 44, Αθήνα 115 28, τηλ 210 7212986, Dainese D-Store Athens, Mιχαλακοπούλου 36, Αθήνα 115 28, τηλ 210 7222740
Σημειώσεις και Λεπτομέρειες
- Τεχνολογία LED χρησιμοποιείται σε όλα τα φωτιστικά σώματα του HD.
- Ο προβολέας είναι υψηλής απόδοσης και ακόμα καλύτερης απόδοσης είναι η μεγάλη σκάλα
- H σχάρα διαθέτει ειδική βάση στήριξης μπαγκαζιέρας της Givi ή της SHAD
- Όταν ενεργοποιούνται τα φλας ενεργοποιείται και ηχητικό σήμα
- Το σινιάλο των φώτων (hi beam) είναι ενσωματωμένο στο διακόπτη των μικρών–μεγάλων φώτων
- Oι καθρέφτες είναι αρκετά μεγάλοι, με καλό οπτικό πεδίο, αλλά ρυθμίζονται δύσκολα
- Υπάρχει ένα ντουλαπάκι που κλειδώνει στην ποδιά κάτω από τον κεντρικό διακόπτη το οποίο διαθέτει παροχή USB και είναι αρκετά βαθύ ώστε να χωράει μικροπράγματα
- Ο χώρος κάτω από τη σέλα είναι ικανός ώστε να αποθηκεύει ένα Full Face κράνος και μερικά ακόμα μικροπράγματα επίσης είναι τόσο πλατύς ώστε να χωράει ένα laptop 15 ιντσών
- Ο κεντρικός πολυδιακόπτης ανοίγει τη σέλα και το πορτάκι που αποκαλύπτει την τάπα του ρεζερβουάρ, η βρίσκεται ανάμεσα στο τούνελ του δαπέδου
- Το κεντρικό stand είναι εύκολο στη χρήση του, ενώ στην ποδιά υπάρχει και γάντζος μεταφοράς τσαντών ο οποίος κρύβεται όταν δεν χρησιμοποιείται
- Θα προτιμούσαμε μια πιο μοντέρνα γραμματοσειρά στα όργανα του 300
ΥΠΕΡ
- Κινητήρας
- Κράτημα – Πιρούνι
- Φρενάρισμα
- Φώτα
ΚΑΤΑ
- Σκληρά αμορτισέρ
- Αίσθηση φρένων
- Λάστιχα
- Κόρνα