fbpx

Ισπανία 2023: Α’ 6μηνο – Σταθερά πρώτα τα σκούτερ

Σταθερά τα σκούτερ, μεγάλη αύξηση για την Kymco

H ισπανική αγορά μοτοσυκλετών για το πρώτο εξάμηνο του 2023 κρίνεται “ελαφρώς θετική”, κι ενώ οι περισσότεροι λένε “πάλι καλά που έχουμε αύξηση”, οι ταξινομήσεις πιάνουν τις 105.921 μονάδες, παρουσιάζοντας αύξηση +5,1% σε σχέση με πέρσι. Σταθερή ήταν η κατηγορία των σκούτερ που σημείωσε μικρή αύξηση πωλήσεων.

Η Ισπανία συνεχίζει να είναι η πέμπτη μεγαλύτερη αγορά δύο τροχών στην Ευρώπη και μετά την ανάκαμψη που σημειώθηκε το προηγούμενο έτος, το 2023 προβλέπεται να πάει ακόμα καλύτερα και να πιάσει ρεκόρ τελευταίων ετών.

Παρότι ο Ιούνιος δεν ήταν καλός μήνας στην Ιβηρική χερσόνησο, με τις ταξινομήσεις να βλέπουν ένα -4%, το εξάμηνο έκλεισε με 105.921 ταξινομήσεις (+5,1%).

Η αύξηση αυτή οφείλεται κυρίως στην κατηγορία των μοτοσυκλετών, που εμφάνισε ένα θετικό +7,5%, ενώ ιδιαίτερα ισχυροί εμφανίζονται οι κυβισμοί 751-1000cc που πέτυχαν ένα ωραιότατο +28,1%!

Θετική, έστω και λίγο βγήκε από το εξάμηνο και η κατηγορία των σκούτερ με +1,7%, στις ταξινομήσεις της οποίας κατηγορίας ενσωματώνονται και τα ηλεκτρικά σκούτερ, τα οποία τα πήγαν… μάλλον άσχημα με ένα -21% σε σχέση με πέρσι και αντίθετα από κάθε προσδοκία!

Αναλύοντας τις πωλήσεις, οι επιδόσεις του κορυφαίου κατασκευαστή, της Honda, εξακολουθούν να την ανεβάζουν στην κορυφή των πωλήσεων του πρώτου εξαμήνου και μάλιστα κατά +13,8%.

Aυτό συμβαίνει πρώτον λόγω της λήξης της προβληματικής διανομής/παράδοσης δίτροχων στην αγορά (εφοδιαστική αλυσίδα) και δεύτερον, λόγω της ισχυρής ζήτησης για PCX125, SH125 αι Forza 125.

Στη δεύτερη θέση η αύξηση πωλήσεων της Yamaha ήταν μικρότερη (+9,6%) και ακόμα μικρότερη ήταν η αύξηση της Piaggio (+8,3%) για το α’ εξάμηνο.

Πολύ δυνατά πηγαίνει η 4η εταιρία στην κατάταξη, η Kymco, που σημείωσε ένα θετικότατο +32,6%!

Πέμπτη στην κατάταξη ήταν η BMW με μια καλή αύξηση της τάξης του +15,7%, ενώ στην 6η θέση η SYM έχασε ένα 14,1%.

Η ισπανική αγορά δύο τροχών (μοτοσυκλετών και σκούτερ) είδε την ανάκαμψη το 2022 φτάνοντας στα επίπεδα πωλήσεων πριν από τον κορωνοϊό και επιστρέφοντας στις 200 χιλιάδες ετήσιες πωλήσεις. Τέτοιο νούμερο είχε να εμφανιστεί στην Ισπανία από το 2012!

Το 2022 δεν ήταν αυτό που θα λέγαμε μια “εύκολη χρονιά” για τον κλάδο στην Ισπανία, καθώς επλήγη από έλλειψη οχημάτων που (δεν) έρχονταν από την Κίνα και την Ιαπωνία και με τους Ευρωπαίους κατασκευαστές να δυσκολεύονται να κάνουν παραδόσεις λόγω προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα.

Πλήθος εξαρτημάτων είτε είχαν μπλοκαριστεί σε κάποιο λιμάνι, είτε δεν είχαν παραχθεί καν (!) αφήνοντας χιλιάδες μοτοσυκλέτες “ημιτελείς”.

Το 2023 αυτό το πρόβλημα άρχισε να λύνεται και γι’ αυτό βλέπουμε σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες(και την Ελλάδα) αυξημένες πωλήσεις, οι οποίες είναι πολύ πιθανό να φτάσουν σε επίπεδα ρεκόρ και πάλι… σε όλη την Ευρώπη.

Πρώτο σκούτερ σε πωλήσεις είναι στο α’ εξάμηνο το Honda PCX 125, με παραπάνω από 4.600 μονάδες, ενώ 400 περίπου μονάδες πιο πίσω βρίσκεται το Kymco Agility City 125, το οποίο είναι σταθερά δημοφιλές στην Ισπανία.

Μέσα στο Top10 υπάρχει και δεύτερο σκούτερ της Kymco, το Agility S 125, στη θέση Νο9 και κοντά στις 2.000 ταξινομήσεις.

Το τρίτο σκούτερ στην κατάταξη είναι το Honda SH 125, με το SYM Symphony 125 να το ακολουθεί από κοντά. Το μόνο σκούτερ που δεν είναι 125 κυβικών στις 10 πρώτες θέσεις είναι το Honda ADV 350 κι αυτό κοντά στις 2.000 πωλήσεις.

Ισπανία 2023 Α’ 6μηνο: Πωλήσεις δύο τροχών Τοp 10 εταιριών

Honda… 38.183 μονάδες

Yamaha… 22.548

Piaggio… 15.674

Kymco… 12.978

SYM… 12.335

BMW… 12.309

Peugeot… 5.803

KTM… 5.660

Kawasaki… 5.384

Ισπανία 2023 Α’ 6μηνο: Τοp 10 πωλήσεων σκούτερ

Μάρκα και μοντέλο

Ταξινομήσεις

Honda PCX 125 4.660
Kymco Agility City 125 4.200
Honda SH 125 2.972
Sym Symphony 125 2.818
Honda Forza 125 2.346
Piaggio Liberty 125 2.238
Honda ADV 350 1.992
Peugeot Tweet 125 1.985
Kymco Agility S 125

1.973

Yamaha XMAX 125 1.870

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ