Κόκκινο σαν πιπεριά
Από σκούτερ παραγωγής και σκούτερ εντυπωσιασμού. Από ένα κοινό δίτροχο της δεκαετίας του ’80 σε ένα φανταχτερό όχημα που θυμίζει πιπεριά, καυτερή και κόκκινη. Όλα αυτά στην Ιαπωνία.
Στην Ιαπωνία τα λένε Honda Fusion – αφήνοντας το ελληνικής ρίζας Helix-Έλιξ, όνομα, που χρησιμοποιούσε στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ – για το πιο μοντέρνο “Fusion”, που φέρνει στο μυαλό μουσική και τεχνολογία μαζί. Ίσως για αυτό το λόγο το πρώτο maxi scooter της ιστορίας κουβαλάει κάμποσο “διαστημικό” design στα πλαστικά του.
Παρότι είναι πολύ σημαντικό για την ιστορία των σκούτερ το συγκεκριμένο κόπηκε, ράφτηκε, κόντυνε και βάφτηκε σε έναν συνδυασμό που μόνο σαν “σατανικός” μπορεί να χαρακτηριστεί. Φταίει και το κατακόκκινο χρώμα, που κάνει το σχήμα ακόμα πιο ενδιαφέρον.
Μεταλλαγμένο στην επαρχία της Kagoshima, της Ιαπωνίας, από ένα συνεργείο που φτιάχνει custom scooter πιστά στην ιαπωνική σχολή: των μακριών και χαμηλών κατασκευών.
Απ’ ότι λένε οι πηγές μας, η συγκεκριμένη σκηνή ολοένα και μειώνεται στην Ιαπωνία πάντως, με τα εξειδικευμένα συνεργεία να κλείνουν το ένα πίσω από το άλλο. Είναι σίγουρο – θυμηθείτε το αυτό – ότι η σκηνή να μεταλαμπαδευτεί κάπου αλλού στον κόσμο, κάποιος θα θελήσει να αντιγράψει τους Ιάπωνες, κάποιος άλλος θα το δει και θα τον αντιγράψει τον “κάποιον”, κλπ, αφού έτσι γίνεται συνήθως. Ο ένας αντιγράφει τον άλλον. Η παρθενογένεση είναι σπάνια εν γένει, τη σήμερον ημέρα.
“Κόκκινο της καραμέλας” λέει πως είναι το χρώμα του σκούτερ ο κατασκευαστής και όσον αφορά στο ύψος του μην τρομάζετε, δεν βρίσκει η ποδιά στην άσφαλτο σε κάθε λακκούβα, αφού το custom-Fusion χρησιμοποιεί αερο-αναρτήσεις που το σηκώνουν στο ύψος που πρέπει για να κινηθεί χωρίς πρόβλημα.
Πέρα από το χρώμα, το τελικό της εξάτμισης, το σωληνωτό στενό και μακρύ τιμόνι, ενδιαφέρον εμφανίζει και το κάλυμμα της σέλας που είναι γυαλιστερό σαν σκαμπό αμερικάνικου cafe και δίνει αρχικά την εντύπωση ότι δεν υπάρχει σέλα, παρά μόνο σκληρό πλαστικό.
Παραθέτουμε στο άρθρο και φωτογραφίες του αυθεντικού Honda CN 250 Helix-Fusion-Spada που ήταν τα τρία ονόματα με τα οποία βγήκε στην αγορά ανά τον κόσμο (διαβάστε ιστορικό αφιέρωμα για αυτό εδώ) όχι για άλλο λόγο, αλλά για να δείτε πως ήταν το σκούτερ και πως έγινε. Κάποιοι μπορούν να πουν “πως ήταν – και πως κατάντησε”, αλλά αυτά είναι θέματα γούστου…