Ο δικός τους, ιδιαίτερος δρόμος
Δεν ξέρω αν το βλέπετε κι εσείς, αλλά οι γιαπωνέζοι σκουτερίστες έχουν ξεφύγει τελείως. Εντυπωσιακά, ναι σίγουρα, τα σκούτερ τους και είναι βέβαιο ότι τραβάνε τα βλέμματα του κόσμου, αλλά από την άλλη μπορούν να οδηγηθούν;
Μέσα στην προσπάθεια της δημιουργίας μιας νέας, μοντέρνας τέχνης πάνω σε δύο τροχούς υπάρχουν και αστοχίες. Ή μάλλον δυσκολίες στο πως θα οδηγηθεί τελικά αυτό το μακρύ “πράμα” που απέχει ελάχιστα εκατοστά από το έδαφος.
Αυτό σκέφτεται αμέσως κάποιος που θα δει τα σκούτερ αυτά παρκαρισμένα.
Τι απέχουν δηλαδή από το έδαφος, ακουμπούν κάτω, κι αυτό δεν είναι τυχαίο, μιας και οι αναρτήσεις είναι με υποβοήθηση αέρα και “φουσκώνουν” όταν χρειάζεται για να σηκωθούν στο ύψος που χρειάζεται, έτσι ώστε να κάνουν το σκούτερ ικανό να οδηγηθεί.
Κατεβασμένο το σκούτερ μένει μόνο στο παρκάρισμα για να δημιουργεί την εντύπωση του μακριού, χαμηλού ερπετού. Κάτι που το καταφέρνουν πρέπει να πούμε.
Η δουλειά που έχει γίνει κάτω από τα πλαστικά, αλλά και στα ίδια τα πλαστικά είναι φυσικά πάρα πολλή και έχουν σπαταληθεί πολλές εργατoώρες με το κόστος του καθενός σκούτερ να υπερβαίνει τις 10 και πολλές φορές τις 15 χιλιάδες ευρώ. Τη στιγμή που ο κινητήρας τους δεν ξεπερνάει τα 250 κυβικά έτσι; Μην το ξεχνάμε αυτό.
Τα πλαίσια των Japanese Custom Scooter επιμηκύνονται με ιδιοκατασκευές, σωλήνες που δημιουργούν χωροδικτυώματα για να μπορέσουν να συνδέσουν, με τη ζητούμενη ακαμψία, τον λαιμό του πιρουνιού με τον κινητήρα και το ψαλίδι, αλλά και να καταφέρουν να δημιουργήσουν τη βάση για τη σέλα του αναβάτη.
Τα σπέσιαλ εξαρτήματα προέρχονται από ειδικευμένες εταιρίες (πιρούνι, δίσκοι/δαγκάνες, τιμόνι, μανέτες, όργανα) ή κατασκευάζονται (εξάτμιση, ψαλίδι, κ.λπ.) από τους ίδιους τους μηχανικούς-βελτιωτές.
Αφού ο κινητήρας δεχτεί τις μετατροπές που χρειάζονται, δημιουργηθεί το πλαίσιο και τοποθετηθούν τα περιφερειακά εξαρτήματα, φτιάχνεται στο χέρι κυρίως το κουστούμι και μετά βάφεται με αερογράφο ανάλογα με τις προτιμήσεις του ιδιοκτήτη.
Μοναδικές περιπτώσεις οι μετατροπές των Γιαπωνέζων στον κόσμο, με τη δική τους ιδιαίτερη σχολή. Που αξίζει κατά καιρούς να παρουσιάζουμε…