Τεχνολογία στην κατηγορία “φτερού”
Το Yamaha D’elight 125 είναι το πιο προσιτό scooter της οικογενείας Urban Mobility της Yamaha και για το 2021 αναβαθμίζεται σημαντικά προκειμένου να δελεάσει νέους αναβάτες που αποζητούν ένα οικονομικό και φιλικό μέσο προσωπικής μετακίνησης.
Ο αερόψυκτος κινητήρας του Yamaha D’elight 125, μπορεί να μην έχει το VVA σύστημα του ομόσταυλου NMAX, έχει όμως τέσσερις βαλβίδες, είναι σχεδιασμένος με βάση την Blue Core φιλοσοφία της Yamaha για μειωμένες τριβές, οικονομία, αξιοπιστία και για το 2021, πέραν την συμμόρφωσης με τις προδιαγραφές Euro 5, αποκτά και σύστημα Start–Stop.
Η αρχιτεκτονική του είναι υποτετράγωνη, με διάμετρο επί διαδρομή 52,4 x 57,9 mm που δημιουργεί μια χωρητικότητα της τάξης των 125cc.
Παρά την μετάβαση στις Euro 5 προδιαγραφές δεν σημειώνονται αλλαγές στην απόδοση του που παραμένει στους 8,4 ίππους στις 7.000 rpm και στο 1,0 kgm ροπής στις 5.000 rpm.
Αυτό που αλλάζει, είναι οι στροφές που αποδίδονται αυτές οι μέγιστες τιμές, αφού η προηγούμενη έκδοση κορύφωνε την ισχύ της στις 6.750 rpm και την ροπή στις 5.250 rpm.
Διαφορετική είναι επίσης και η συμπίεση, παραδόξως πως, πιο χαμηλή για το 2021 μοντέλο σε λόγο 10,2:1 από 11:1.
Η Yamaha ανακοινώνει μια πολύ χαμηλή κατανάλωση 1,8 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα, ωστόσο πρέπει να σημειωθεί ότι αυτή έχει επιτευχθεί με την χρήση του συστήματος Start–Stop, ενώ δεν αναφέρεται το πρότυπο βάση του οποίου έχει πραγματοποιηθεί η μέτρηση.
Το ρεζερβουάρ, το οποίο γεμίζει από τάπα ψηλά, στο αριστερό εσωτερικό μέρος της ποδιάς, έχει χωρητικότητα 5,5 λίτρα, οπότε με βάση αυτή την κατανάλωση αυτονομίες της τάξεως των 300 χιλιομέτρων στο γέμισμα, είναι εφικτές.
Σχεδιαστικά έχουν σημειωθεί αλλαγές που εντοπίζονται κυρίως στο μπροστινό μέρος. Το Yamaha D’elight 125 έχει αποκτήσει πιο ρευστές γραμμές, με κάποια ρετρό στοιχεία, όπως η πολύ όμορφη σχεδίαση του προβολέα, ενώ χαρακτηριστικό σημείο αποτελεί το οριζόντιο νεύρο στην μάσκα, που την χωρίζει σε δυο διαφορετικών κλίσεων επίπεδα.
Πολύ όμορφος είναι επίσης ο διαχωρισμός που κάνει σε αυτά τα δύο επίπεδα η Yamaha, σε ότι αφορά στα φλας. Είναι χωνευτά στο κάτω επίπεδο της μάσκας, με δυο διακοσμητικά σιρίτια στην κορυφή τους, να αποτελούν την οπτική συνέχεια τους στο πάνω επίπεδο.
Παρά τις αλλαγές στην σχεδίαση του Yamaha D’elight 125, το επίπεδο πάτωμα παραμένει διευκολύνοντας τις καθημερινές μεταφορές αντικειμένων (υπάρχει και γάντζος στην ποδιά), ενώ κάτω από την σέλα, υπάρχει ένας επιμηκυμένος αποθηκευτικός χώρος, ο οποίος σύμφωνα με την Yamaha χωρά μεταξύ άλλων, ένα full face κράνος.
Στο επίσημο δελτίο τύπου αναφέρεται επίσης ότι το νέο D’elight είναι το ελαφρύτερο scooter της κατηγορίας του, με βάρος 101 «γεμάτα» κιλά. Αυτό θα ισχύει, αν η Yamaha ολοκληρώσει την απόσυρση του… προηγούμενο D’elight, που ήταν ελαφρύτερο, στα 99 κιλά.
Σε κάθε περίπτωση το χαμηλό βάρος αποτελεί σίγουρα δέλεαρ για το κοινό στο οποίο απευθύνεται το συγκεκριμένο μοντέλο, αφού η ευκολία στην οδήγηση, στους ελιγμούς και στο παρκάρισμα, είναι σίγουρα ψηλά στην λίστα των απαιτήσεων.
Σε ότι αφορά στο παρκάρισμα να σημειώσουμε ότι το D’elight φέρει πλαϊνό και κεντρικό stand, κάτι που θα έπρεπε να είναι standard σε όλα τα scooter αυτού του τύπου (αλλά δεν συμβαίνει…), με την Yamaha να αναφέρει ότι έχει σχεδιάσει εργονομικά την χειρολαβή του συνεπιβάτη και το κεντρικό stand, ώστε ο μοχλισμός, η λαβή και όλη διαδικασία παρκαρίσματος να είναι εύκολη, για όλους και για όλες.
Για όλους και για όλες είναι και η σέλα, που με τα 800 mm απόστασης από το έδαφος, δεν πρόκειται να δημιουργήσει προβλήματα προσέγγισης των ποδιών στο έδαφος.
Η ευελιξία, με αυτό το βάρος, τους τροχούς 12 ιντσών μπροστά και 10 ιντσών πίσω, και με το μεταξόνιο στα 1.275 mm, είναι δεδομένη. Τα ελαστικά έχουν διαστάσεις 90/90-12 μπροστά και 100/90-10 (tubeless, χωρίς σαμπρέλα), ναι ο πίσω τροχός είναι μόλις 10 ιντσών διαμέτρου.
Σε ότι αφορά στις αναρτήσεις του Yamaha D’elight 125 αυτές αποτελούνται από συμβατικό πιρούνι διαδρομής 81 mm και μονό αμορτισέρ διαδρομής 68 mm που εδράζεται παράκεντρα, στην πλευρά της μετάδοσης.
Τα φρένα αποτελούνται από μονό δισκόφρενο μπροστά και ταμπούρο πίσω, και παρά το ότι δεν αναφέρεται, πρέπει να είναι συνδυασμένα με μηχανικό τρόπο, αφού αυτό ορίζεται εδώ και καιρό ως ελάχιστη προϋπόθεση από την κομισιόν, για τα δίτροχα 125 κ.εκ. που δεν φέρουν ABS και πρόκειται να διατεθούν στην αγορά της Ευρώπης.
Ο πίνακας οργάνων έχει όμορφη και ξεχωριστή σχεδίαση και αποτελείται από ένα αναλογικό ταχύμετρο και μια LCD οθόνη στην οποία προβάλλεται η πολύ χρήσιμη ένδειξη της στάθμης καυσίμου, ενώ δύο πιο μικρά ξεχωριστά πάνελ με ενδεικτικές λυχνίες συμπληρώνουν την εικόνα.
Τέλος, επειδή οι λεπτομέρειες κάνουν την διαφορά, αξίζει ένα μπράβο στην Yamaha που έδωσε την βαρύτητα που αξίζει στους καθρέπτες του D’elight, σε ότι αφορά στην σχεδίαση τους.
Είναι οι ίδιοι με αυτούς της προηγούμενης έκδοσης αλλά παραμένουν όμορφοι και δένουν πιο αρμονικά με την νέα σχεδίαση.
Το Yamaha D’elight 125 του 2021 θα είναι διαθέσιμο στους συνεργάτες της Yamaha στην Ελλάδα από αυτόν τον μήνα (Δεκέμβριο 2020) που διανύουμε σε τρία χρώματα, Λευκό, Κόκκινο και Μαύρο.