SH Mode… Updated!
To “μικρό” των SH… με το επώνυμο Μode περνάει σε μια νέα εποχή με τον καλύτερο κι ισχυρότερο κινητήρα που έχει φορέσει ποτέ, με νέο πλαίσιο και προβολέα LED, εκτός των άλλων.
Από την άφιξη του αυθεντικού SH50 το 1984, η διαρκής δημοτικότητα της σειράς σκούτερ SH της Honda, της έχει χαρίσει τον τίτλο μιας μάρκας μέσα σε μια μάρκα, που την χρησιμοποιούν δεκάδες χιλιάδες άνθρωποι σε όλη την Ευρώπη και είναι αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητάς τους.
Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, η οικογένεια SH αναπτύσσεται και εξελίσσεται διαρκώς, με συνολικά πάνω από 1,2 εκατομμύρια μονάδες να έχουν πωληθεί μέχρι σήμερα, χάρη στην εξαιρετική απόδοση των κινητήρων της, την οικονομία καυσίμου, αλλά και την ευχρηστία τους, μαζί με την σταθερότητα των τροχών 16 ιντσών. Με την έναρξη των πωλήσεων του στην Ευρώπη από το καλοκαίρι του 2014, το SH Mode 125 διευρύνει την απήχηση της οικογένειας SH σε ένα πιο νεανικό κοινό.
Το Honda SH Mode 125 έχει αποδειχτεί διαχρονικά ένα “έξυπνο σκούτερ” από κάθε άποψη, μέσω της εμφάνισής του, των επιδόσεων και του χαμηλού κόστος χρήσης.
Το 2021, παρουσιάστηκε ένα ολοκαίνουργιο SH Mode 125. Σχεδιασμένο για να αντικατοπτρίζει τις εξελισσόμενες φιλοδοξίες, επιθυμίες και προσδοκίες ενός συνεχώς αυξανόμενου κοινού νεαρών αναβατών Honda.
Για το 2024 το SH Mode 125 αλλάζει δυναμικά και πάλι.
Διαθέτει έναν κομψό νέο προβολέα LED, ελαφρύτερο ατσάλινο βελτιστοποιημένο πλαίσιο “Smart Architecture” (eSAF) και έναν τετραβάλβιδο, υδρόψυκτο ισχυρό και οικονομικό, εξελιγμένο κινητήρα Smart Power Plus (eSP+), όπως και νέες ζάντες αλουμινίου, με ελαστικά εξοικονόμησης καυσίμου.
Και στον τομέα της πρακτικότητας υπάρχουν βελτιώσεις: ο αποθηκευτικός χώρος αυξήθηκε κάτω από τη σέλα και ένα εύχρηστο ντουλαπάκι τοποθετήθηκε αριστερά στην ποδιά, με υποδοχή USB Type-A.
Η λειτουργία Smart Key της ανάφλεξης και της σέλας ήταν η κορυφαία τελική πινελιά. Για το 2024 το SH Mode 125 θα διατίθεται σε δύο νέα μοντέρνα χρώματα που προστίθενται στα κλασικά Pearl Jasmine White και Mat Techno Silver.
Η ανανέωση του SH Mode πρόσθεσε περισσότερη κομψότητα, με έναν αιχμηρό προβολέα LED που ανεβάζει την ενεργητική ασφάλεια, ενώ το μεγάλο επίπεδο πάτωμα προσφέρει πιο γενναιόδωρο χώρο για τα πόδια, με το ύψος σέλας στα 765 mm.
Το ντουλαπάκι στα αριστερά φιλοξενεί μια υποδοχή USB Type-A για τη φόρτιση ενός smartphone. Ο αποθηκευτικός χώρος έχει χωρητικότητα 18,5 λίτρων κάτω από τη σέλα.
Το SH Mode 125 χρησιμοποιεί ένα έξυπνο κλειδί. Φυλάσσεται σε μια τσέπη και ελέγχει τόσο την ανάφλεξη όσο και το κλείδωμα της σέλας, προσθέτοντας πρακτικότητα στην πολυάσχολη αστική ζωή.
Ο πίνακας οργάνων είναι τοποθετημένος έτσι ώστε όλες οι πιο σημαντικές πληροφορίες να είναι άμεσα ευανάγνωστες. Ένα μεγάλο κεντρικό ταχύμετρο τύπου, ένας μετρητής καυσίμου που βρίσκεται στο κέντρο και ο χιλιομετρητής, ο μετρητής ταξιδιού και το ρολόι βρίσκονται πάνω στην κεντρική οθόνη LCD.
Το κεντρικό σταντ είναι προσεκτικά τοποθετημένο στο κατάλληλο σημείο για εύκολη χρήση, ενώ υπάρχει επιπλέον κι ένα πλαϊνό σταντ στον στάνταρ εξοπλισμό.
Ο συνεπιβάτης διαθέτει άνετη σέλα, αναδιπλούμενα μαρσπιέ και χειρολαβές ενσωματωμένες στη μεγάλη σχάρα από χυτό αλουμίνιο.
Ο κινητήρας του νέου SH Mode είναι ολοκαίνουργιος. Ίδιος με αυτόν των SH125 και SH150, είναι τεχνολογίας eSP+, τετραβάλβιδος, υδρόψυκτος SOHC, με Idle Stop και κατανάλωση 50 km/l.
Ο κινητήρας του SH Mode 125 αποδίδει 11,3 ίππους (8,4 kW) στις 8.500 rpm, με μέγιστη ροπή 12,1 Nm @ 5.000 rpm.
Η διάμετρος και η διαδρομή είναι στα 53,5 x 55,5 mm, με συμπίεση 11,5:1.
Η προοδευτική γραμμική καμπύλη ροπής από τις χαμηλές στροφές είναι ιδανική για αστικά περιβάλλοντα και αναβάτες διαφόρων επιπέδων πείρας. Και, χάρη στη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου του κινητήρα στα 50 km/l, (λειτουργία WMTC) με ρεζερβουάρ 5,5 λίτρων, η αυτονομία είναι κοντά στα 275 χλμ.
Οι τεχνολογίες χαμηλών τριβών eSP της Honda έχουν εφαρμοστεί στον νέο κινητήρα, ενώ η αντλία λαδιού (η οποία είναι ενσωματωμένη στον στροφαλοθάλαμο) συμβάλλει στην περαιτέρω διασφάλιση της απόδοσης.
Ο συμπαγής θάλαμος καύσης και ο ψεκασμός καυσίμου PGM-FI βελτιστοποιούν την ταχύτητα καύσης και την απόδοση ψύξης. Ένας κύλινδρος offset μειώνει την τριβή που προκαλείται από την επαφή μεταξύ εμβόλου και χιτωνίου, μεταδίδοντας αποτελεσματικά την ενέργεια καύσης στον στροφαλοφόρο άξονα.
Ένα ψυγείο υψηλής απόδοσης – τοποθετημένο στο δεξί άκρο του στροφάλου – χρησιμοποιεί έναν μικρό, ελαφρύ ανεμιστήρα.
Η αντίσταση κύλισης εντός της μονάδας μετάδοσης μειώνεται με τη χρήση τριών κύριων ρουλεμάν χαμηλής τριβής, όλα τους σχεδιασμένα για να αντιμετωπίζουν τα φορτία που δέχονται μεμονωμένα.
Η τροχαλία κίνησης διαθέτει σχεδίαση πτερυγίου που μειώνει την αντίσταση του αέρα και η τροχαλία ακολούθως ελαχιστοποιεί την πίεση στον ιμάντα μετάδοσης κίνησης, περιορίζοντας τις απώλειες μετάδοσης.
Η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη, μίζα ACG χωρίς ψήκτρες είναι ένα ενσωματωμένο εξάρτημα που τοποθετείται απευθείας στο άκρο του στροφαλοφόρου άξονα, που χρησιμεύει ως μίζα και εναλλάκτης.
Περιστρέφει τον κινητήρα ταχύτατα και αθόρυβα. Το σύστημα Idle Stop σβήνει στο ρελαντί αυτόματα τη λειτουργία του κινητήρα μετά από τρία δευτερόλεπτα – όταν το σκούτερ είναι ακίνητο και τα φρένα είναι πατημένα – και τον ξαναβάζει αμέσως μπροστά όταν γυρίσει το γκάζι.
Το ολοκαίνουργιο πλαίσιο είναι σχεδίασης Smart Architecture, κατασκευασμένο από ελαφρύ συμπιεσμένο χάλυβα που προσφέρει καλό κράτημα, με βελτιωμένη σταθερότητα.
Η γωνία κάρτερ έχει ρυθμιστεί στις 26° 30′, με ίχνος 69,5 mm και μεταξόνιο 1.305 mm (από 27°, 68 mm και 1305 mm που ήταν πριν).
Οι συνολικές διαστάσεις είναι συμπαγείς: (ΜxΠxΥ) 1950mm x 670mm x 1100mm, με την απόσταση από το έδαφος, στα 150mm.
Σε συνδυασμό με το χαμηλό βάρος 118 κιλών, το συνολικό αποτέλεσμα είναι ένα εξαιρετικά ευέλικτο και φιλικό προς τον χρήστη σκούτερ πόλης.
Το συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι διαθέτει διαδρομή 89 mm, ενώ η πίσω ανάρτηση – με ρυθμιζόμενη προφόρτιση ελατηρίου 5 θέσεων – έχει διαδρομή τροχού 75 mm.
Ο μπροστινός τροχός από χυτό αλουμίνιο 16 ιντσών χρησιμοποιεί ελαστικό 80/90-16, ο πίσω τροχός 14 ιντσών 100/90-14, με ελαστικά σχεδιασμένα να μειώνουν την αντίσταση και να βελτιώνουν τη συνολική απόδοση καυσίμου.
Στον μπροστινό τροχό το υδραυλικό δισκόφρενο έχει διάμετρο 220 mm και συνδυάζεται με ένα ταμπούρο πίσω 130 mm μέσω συστήματος CBS, εξασφαλίζοντας ομαλή και ομοιόμορφα κατανεμημένη δύναμη πέδησης ανά πάσα στιγμή, συμπεριλαμβανομένων των ισχυρών φρεναρισμάτων.
Όσον αφορά την τιμή του νέου Honda SH Mode 125 του 2024 θα την ξέρουμε σύντομα.