Επιτυχίες μεν, συνολική πτώση της αγοράς δε
Μέσα στην πατρίδα της, την Ταϊβάν, η SYM κατάφερε το πρώτο τρίμηνο του 2022 να ανέβει στην πρώτη θέση των πωλήσεων. Όμως η αγορά της ασιατικής χώρας-νησιού αντιμετωπίζει πτώση συνολικά και υπάρχει προβληματισμός.
Η αγορά της Ταϊβάν εκτός από μεγάλη (πλησιάζοντας σχεδόν τα επίπεδα όλης της Ευρώπης!) επηρεάζει ιδιαίτερα και το μάρκετινγκ των γειτονικών αγορών, ενώ επίσης έχουν την έδρα τους εκεί δυο από τις μεγαλύτερες εταιρίες σκούτερ στον κόσμο: η Kymco και η SYM.
Οι εγχώριες πωλήσεις του πρώτου τριμήνου του 2022 έχασαν ένα γενναίο 23,7% φτάνοντας τις 170.134 πωλήσεις, με τις βραχυπρόθεσμες προβλέψεις να μην είναι θετικές.
Αυτό ισχύει για τις πωλήσεις των συμβατικών σκούτερ με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, τη στιγμή που οι πωλήσεις των ηλεκτρικών σκούτερ ολοένα και αυξάνονται.
Η SYM ανέλαβε την ηγετική θέση στην τοπική αγορά, ενώ η πτώση πωλήσεων που σημειώθηκε πέρσι, προέκυψε από διάφορους εσωτερικούς παράγοντες, όπως η έλλειψη πρώτων υλών και η διακοπή της εφοδιαστικής αλυσίδας, που δημιούργησε δυσκολίες στους κατασκευαστές, πέρα από τις αυξήσεις των προμηθευτών.
Οι πωλήσεις της SYM έφτασαν τις 55.578 πωλήσεις (-17,2%), ενώ η μεγάλη αντίπαλος Kymco έφτασε τις 52.294 (-29,4%) αντίστοιχα.
Εάν αυτή η υπέρβαση επιβεβαιωθεί και τους επόμενους μήνες τότε θα αποτελέσει ορόσημο, αφού η Kymco ήταν ηγέτης της τοπικής αγοράς τα τελευταία 20 χρόνια! Ενδεικτικά οι πωλήσεις της Kymco το 2016 ήταν διπλάσιες της SYM.
Η βιομηχανία μοτοσυκλετών της Ταϊβάν, που είναι μια από τις μεγαλύτερες παγκοσμίως, παλεύει ενάντια στις επιπτώσεις της πανδημίας και την τεράστια αύξηση των πρώτων υλών.
Πράγματι, μετά από μια περίοδο σταθερής ανάπτυξης, η εγχώρια αγορά σημείωσε ρεκόρ όλων των εποχών το 2020, όταν η εξαιρετική διαχείριση έκτακτης ανάγκης απέναντι στον ιό από τους Ταϊβανέζους, συν η αυξανόμενη ζήτηση δίτροχων και σκούτερ ειδικότερα για ατομική μετακίνηση, εξάντλησαν τα αποθέματα της αγοράς.
Ωστόσο, το 2021 η αγορά υπέφερε από τον αντίκτυπο του Covid στην εθνική οικονομία, με πτώση στις πωλήσεις καταναλωτικών αγαθών και, μετά από ένα καλό ξεκίνημα της χρονιάς, οι πωλήσεις των δίτροχων υποχώρησαν.
Οι πωλήσεις ολόκληρου του έτους 2021 έφτασε τις 817.863 μονάδες (!), που ήταν μειωμένες κατά 14,3%, πιάνοντας το χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων έξι ετών.
Πρώτη σε πωλήσεις το 2021 ήταν όπως πάντα η Kymco και αυτό επιβεβαιώθηκε με 265.810 πωλήσεις (-20,6%).
Τη δεύτερη θέση κατέκτησε η SYM με 236.992 (-21,4%) με τις δυο εταιρίες να κατέχουν πάνω από το 61% του μεριδίου αγοράς.
Στην τρίτη θέση η Yamaha (εργοστάσιο στην Ταϊβάν) πούλησε 189.661 δίτροχα (-3,5%).
Η Gogoro συνέχισε την πορεία της στα ηλεκτρικά χάνοντας ένα 6,0%, με τις 77.136 πωλήσεις να αποτελούν σχεδόν τις μισές του ρεκόρ που επιτεύχθηκε το 2019.