Στην κορυφή το Yamaha Tricity 300!
Μπορεί στην Ελλάδα οι πωλήσεις των τρίτροχων σκούτερ να παραμένουν χαμηλές, σε κάποιες αγορές, όμως, βλέπουν αύξηση χρόνο το χρόνο. Έτσι, μετά τη Γαλλία όπου τα τρίτροχα “ανθούν”, έρχεται να ακολουθήσει και η αγορά της Ισπανίας, σε μια κατηγορία που, κατά γενική ομολογία, δεν έκανε την “επανάσταση” που πίστευαν οι κατασκευαστές. Κείμενο: Antonio Cuadra, Φωτογραφίες: www.moto125.cc
Η κατηγορία των τρίτροχων σκούτερ γνωρίζει σιγά-σιγά επιτυχία στην ισπανική αγορά, καθώς έκλεισε το έτος 2022 με 3.181 πωλήσεις, αριθμό που αντιπροσωπεύει μια αύξηση του +3,9% σε σύγκριση με το 2021.
Το μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις αποτέλεσε έκπληξη αφού και πάλι, για δεύτερη χρονιά, το Yamaha Tricity 300 έσπασε το μονοπώλιο της Piaggio, η οποία όμως απέσπασε με έξι μοντέλα της σχεδόν το ήμισυ της αγοράς.
Τα τρίτροχα σκούτερ είναι η ιδανική λύση ανάμεσα στην ευκινησία ενός σκούτερ και την ασφάλεια ενός αυτοκινήτου, όσον αφορά το φρενάρισμα και το κράτημα.
Επίσης, μπορούν – εάν έχουν μεγάλους κινητήρες – να ταξιδεύουν καλύπτοντας μεγάλες αποστάσεις με άνεση, ενώ παράλληλα δεν απαιτούν στις ευρωπαϊκές αγορές (αλλά και στην ελληνική, με προϋποθέσεις) από τον χρήστη άδεια οδήγησης δίκυκλου, αφού μπορούν να οδηγηθούν με δίπλωμα αυτοκινήτου.
Φυσικά μοτοσυκλέτες ή σκούτερ είναι πολύ φθηνότερα από τα αντίστοιχου κυβισμού τρίτροχα, που παράλληλα είναι και βαρύτερα, άρα και πιο υποτονικά από πλευράς επιδόσεων.
Παρά το μειονέκτημα της τιμής, τα τρίτροχα σκούτερ συνεχίζουν την ανοδική τους πορεία στην Ισπανία, σημειώνοντας το 2022 συνολικές πωλήσεις 3.181 μονάδων.
Αυτό το ποσοστό αντιπροσωπεύει αύξηση +3,9%, η οποία έρχεται μετά το +44,7% που καταγράφηκε το 2021 με πωλήσεις 3.061 μονάδων.
Το πιο ευπώλητο μοντέλο ήταν για άλλη μια φορά το Yamaha Tricity 300, που, με 1.167 μονάδες, βρίσκεται πολύ μακριά από τις μισές πωλήσεις του οικονομικού μοντέλου, 300 LT, της Piaggio.
Η Piaggio, ο «εφευρέτης» αυτής της κατηγορίας, διαφοροποίησε σε μεγάλο βαθμό τη γκάμα των MP3 της το 2022, με την κυκλοφορία των νέων MP3 400 HPE και 530 HPE που πέρσι συνυπήρξαν με τα γνωστά 400 LT και 500 LT.
Το προαναφερθέν MP3 300 LT μπορεί να κατέλαβε τη δεύτερη θέση στην κατάταξη, ωστόσο, η Piaggio συνεχίζει να είναι η μάρκα με τις περισσότερες πωλήσεις συνολικά σε αυτή την κατηγορία, καταγράφοντας 1.601 μονάδες (αν αθροίσουμε τις ταξινομήσεις όλων των μοντέλων της), που σημαίνει ότι καταλαμβάνει το ήμισυ της πίτας (ακριβώς 50,3%) της κατηγορίας και σημειώνει αύξηση +13,1% σε σύγκριση με το 2021.
Το Peugeot Metropolis 400 τοποθετείται στην τέταρτη θέση (μετά το Piaggio MP3 400) με 372 μονάδες (άθροισμα των εκδόσεων GT και SW) που κυκλοφόρησαν το 2021, επίδοση που αντιπροσωπεύει μια αύξηση +5,1%.
Πίσω του βρίσκουμε το Tricity 125 της Yamaha, το οποίο έχει πουλήσει συνολικά 301 μονάδες το 2022, κάτι που μεταφράζεται σε μια εξαιρετική αύξηση πωλήσεων της τάξης του +173,6%!
Τις επόμενες τρεις θέσεις αναλαμβάνουν τα Piaggio, με τη ναυαρχίδα MP3 530 HPE στην έκτη θέση, χάρη στην τεχνολογία αιχμής που διαθέτει, τον μεγαλύτερο κινητήρα 530 cc, αλλά και φωτισμό Full LED, έγχρωμη οθόνη TFT στα όργανα και τεχνολογία ραντάρ που εφαρμόζεται για πρώτη φορά σε σκούτερ, η οποία καλύπτει τα τυφλά σημεία και ανιχνεύει άλλα οχήματα σε απόσταση 30-35 μέτρων.
Αν και άρχισε να πωλείται το δεύτερο εξάμηνο του 2022, οι πωλήσεις του ΜΡ3 530 στις 278 μονάδες ξεπερνούν τις 243 του προκατόχου του 500 HPE, που βρίσκεται στην έβδομη θέση. Η πιο οικονομική έκδοση του 400 HPE (164 μονάδες) βρίσκεται στην 8η θέση.
Η Piaggio κατακτά και την 9η θέση με ένα διαφορετικό 125άρι, το MyMoover, που είναι ένα όχημα delivery, εμπνευσμένο από το Liberty, αλλά με δύο πίσω κινητήριους τροχούς και διαφορετικό σύστημα διεύθυνσης, κάτι που δεν συνηθίζεται σε αυτή την κατηγορία.
Η ένατη θέση και οι 114 πωλήσεις, κρίνονται ιδιαίτερα αξιέπαινες για ένα όχημα που δεν απευθύνεται στο ευρύ κοινό.
Στη 10η θέση μπαίνει ένα σκούτερ με 4 τροχούς, το Quadro Qooder QV4, που όμως ταξινομείται σαν τρίτροχο με επίδοση 30 μονάδων το 2022.
Σύντομα, μέσα στις επόμενες βδομάδες αναμένεται στην Ισπανία η άφιξη του νέου Kymco CV3 – στη Γαλλία που θεωρείται η παγκόσμια “πρωτεύουσα” των τρίτροχων σκούτερ, το CV3 πωλείται ήδη από πέρσι – για το οποίο το κοινό έχει εκφράσει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, κυρίως λόγω του δικύλινδρου κινητήρα που αποδίδει 51 ίππους.
Ισπανία 2022: Τα δέκα κορυφαία τρίτροχα σκούτερ
1.Yamaha Tricity 300… 1.167 μονάδες
2. Piaggio MP3 300 HPE LT… 527
3. Piaggio MP3 400 HPE LT… 389
4. Peugeot Metropolis 400… 372
5. Yamaha Tricity 125… 301
6. Piaggio MP3 530 HPE… 278
7. Piaggio MP3 500 HPE LT… 243
8. Piaggio MP3 400 HPE… 164
9. Piaggio MyMoover Delivery 125… 114
10. Quadro Qooder QV4… 30